
De resultaten van KC de Schatkamer in Zwolle
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van KC de Schatkamer, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past KC de Schatkamer bij jullie?
Ontdek hoe goed KC de Schatkamer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behaald Fundamenteel Niveau door Leerlingen KC de Schatkamer
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit niveau wordt getoetst in groep 8 met een doorstroomtoets. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. KC de Schatkamer scoort met 96.91% uitstekend op dit fundamentele niveau, wat hoger is dan de landelijke vergelijking van 96.78%.
Grafiek
Grafiek laden...
Behaald Streefniveau door Leerlingen KC de Schatkamer
Het streefniveau daagt leerlingen uit om boven de basisvaardigheden uit te stijgen en hogere academische doelen te bereiken. Voor elke school wordt een specifiek streefpercentage vastgesteld door de inspectie, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. KC de Schatkamer behaalt 61.51% op het streefniveau, wat een solide prestatie is ten opzichte van de landelijke vergelijking van 63.12% en de eigen signaleringswaarde van 51.8%.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van KC de Schatkamer?
KC de Schatkamer in Zwolle bereidt leerlingen optimaal voor op de overstap naar het voortgezet onderwijs. De doorstroomtoets, afgenomen in februari, biedt elke leerling een eerlijke kans om zich aan te melden bij de middelbare school die het beste past bij hun individuele niveau en leerstijl. Ons adviesproces start al in groep 7 met een voorlopig adviesgesprek. Hierin bespreken we het schooladvies, gebaseerd op toetsresultaten (met name begrijpend lezen en rekenen), werkhouding, inzet, motivatie en de resultaten van de NIO-toets (indien van toepassing). Samen met u en uw kind stellen we een advieskaart op, waarin we focuspunten voor het komende halfjaar vastleggen. De CITO-toetsen in november en het portfoliogesprek bieden verdere inzichten. Het definitieve schooladvies wordt in januari verstrekt, met een eventuele aanpassing na de doorstroomtoets in februari. We adviseren ouders en leerlingen om zich breed te oriënteren op zowel praktijkgerichte als theoriegerichte middelbare scholen in Zwolle. Vanaf groep 7 betrekken we leerlingen actief bij de voorbereiding op het voortgezet onderwijs, onder andere via gastlessen van oud-leerlingen en klassengesprekken over deze belangrijke stap.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op KC de Schatkamer: Samen Groeien
Bij KC de Schatkamer geloven we sterk in een holistische benadering van onderwijs. Naast de kernvakken zoals taal, rekenen en wetenschap, besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele en creatieve ontwikkeling van elk kind. We leren leerlingen hoe ze respectvol met elkaar omgaan, zich bewust worden van hun rol in de maatschappij en hoe ze succesvol kunnen participeren. Ons uitgebreide beleidsplan voor actief burgerschap en sociale integratie beschrijft gedetailleerd hoe deze belangrijke aspecten verweven zijn in ons dagelijks onderwijs. Ontdek hoe wij kinderen helpen uitgroeien tot zelfstandige, sociale en veerkrachtige individuen.
Veiligheid en geborgenheid voorop
Bevorderen van welbevinden en plezier
Stimuleren van actieve betrokkenheid
Hoe bevordert KC de Schatkamer de sociale ontwikkeling van leerlingen?
KC de Schatkamer stimuleert sociale ontwikkeling door een positieve en ondersteunende leeromgeving te creëren. We focussen op het aanleren van sociale vaardigheden, het bevorderen van empathie en het stimuleren van samenwerking. Onze aanpak omvat interactieve activiteiten, groepsopdrachten en mentorlessen die gericht zijn op het versterken van interpersoonlijke relaties en het ontwikkelen van een sterk groepsgevoel. We moedigen kinderen aan om hun gevoelens te uiten en respectvol met elkaar om te gaan.
Welke registratievormen gebruikt KC de Schatkamer voor het monitoren van sociale opbrengsten?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maakt KC de Schatkamer gebruik van specifieke registratiemethoden. Deze tools helpen ons om de sociaal-emotionele groei van elk kind in kaart te brengen en waar nodig ondersteuning te bieden. Momenteel maken wij gebruik van de volgende registratievorm:
- KiVa monitor
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op KC de Schatkamer?
KC de Schatkamer hanteert een bewezen methodologie om sociaal-emotioneel leren te integreren in het curriculum. Deze methode is ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van cruciale levensvaardigheden, zoals zelfregulatie, empathie en probleemoplossend vermogen. Onze school maakt hiervoor gebruik van:
- KiVa
Inspectierapport Kindcentrum de Schatkamer: Een Diepgaande Analyse
Op 23 september 2024 heeft de Onderwijsinspectie een grondig kwaliteitsonderzoek uitgevoerd bij Kindcentrum de Schatkamer in Zwolle. Als onderdeel van een landelijke steekproef naar de onderwijskwaliteit in Nederland, biedt dit onderzoek inzicht in de prestaties en ontwikkelingen binnen ons kindcentrum. De Schatkamer, gelegen in de levendige wijk Stadshagen, is trots deel uit te maken van Openbaar Onderwijs Zwolle (OOZ). Het eindoordeel van de inspectie voor Kindcentrum de Schatkamer is 'Voldoende'. Dit positieve oordeel geldt voor de kerngebieden Onderwijsproces, Veiligheid en Onderwijsresultaten. Tevens voldoen de kwaliteitsgebieden Sturen, kwaliteitszorg en ambitie aan de gestelde normen. Ontdek de details van ons onderwijs en de bevindingen van de inspectie door het volledige rapport te raadplegen. U vindt de resultaten op de officiële website van de Onderwijsinspectie.