Basisschool CNS Herédium in Zijderveld

De resultaten van CNS Herédium in Zijderveld

Current section: resultaten
Schoolstraat 3
4122 Zijderveld

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van CNS Herédium, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past CNS Herédium bij jullie?

Ontdek hoe goed CNS Herédium bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten in groep acht met de doorstroomtoets, een cruciale graadmeter voor de ontwikkeling van onze leerlingen. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland en dient als een belangrijke kwaliteitsindicator.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Prestatie op CNS Herédium

Het streefniveau erkent en stimuleert hogere academische prestaties, verder reikend dan de basale vereisten. Ons doel bij CNS Herédium is om een significant deel van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De Onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke samenstelling van de leerlingenpopulatie. Deze gepersonaliseerde doelstelling helpt ons om gericht te werken aan de optimale ontwikkeling van elke leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van CNS Herédium?

Op CNS Herédium begeleiden we leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. De leerkracht van groep 7 geeft, in samenwerking met de Intern Begeleider, een voorlopig schooladvies. Tijdens het Kind-Ouder-Leerkracht (KOL) gesprek in groep 8 bespreken we de verwachtingen en ambities. Het definitieve schooladvies wordt in januari tijdens een persoonlijk adviesgesprek toegelicht. Wij onderhouden nauwe banden met het voortgezet onderwijs en zorgen voor een warme overdracht. Regelmatig overleg met scholen en terugkoppeling over de voortgang van onze oud-leerlingen garanderen een soepele overgang.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op CNS Herédium: Samen Groeien in een Veilige Omgeving

Op CNS Herédium geloven we sterk in de kracht van samenwerking. We werken nauw samen met kinderen, ouders en onze Hemelse Vader om de unieke ontwikkeling van elk kind te stimuleren. We leren de kinderen hun eigen identiteit te ontdekken in relatie tot anderen, waarbij elk kind een waardevolle bijdrage levert aan onze schoolgemeenschap. Binnen onze klassen leren leerlingen effectief samen te werken en van elkaars ervaringen. Een veilige en stimulerende leeromgeving staat centraal. Elk kind moet zich vrij voelen om zichzelf te zijn en zijn of haar talenten te ontwikkelen. Door actief te werken aan sociale vaardigheden, vergroten we de weerbaarheid van onze leerlingen. Dit stelt hen in staat om met zelfvertrouwen zowel individueel als in interactie met anderen te groeien. Wij erkennen dat elk kind een eigen leertempo en ontwikkelingspad heeft. Ons onderwijs is daarom afgestemd op de holistische ontwikkeling van hoofd, hart en handen. Naast het verwerven van kennis, besteden we veel aandacht aan het aanleren van essentiële levensvaardigheden, zodat onze leerlingen zich breed kunnen ontplooien.

Veiligheid voorop in ons onderwijs

Groeien in alle facetten van ontwikkeling

Samen leren en samen sterk staan

Wat is de aanpak van CNS Herédium voor sociale ontwikkeling?

CNS Herédium hanteert de bewezen afspraken van de Kanjertraining. Deze vijf kernprincipes vormen de basis voor onze positieve interacties: we vertrouwen elkaar, we helpen elkaar, we werken samen, we hebben plezier en we doen actief mee. Deze methodiek bevordert een harmonieuze en productieve leeromgeving.

Welke methoden gebruikt CNS Herédium voor het registreren van sociale vooruitgang?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt CNS Herédium gebruik van het registratiesysteem Kanvas. Dit systeem helpt ons om de ontwikkeling van sociale vaardigheden te monitoren en waar nodig te ondersteunen, zodat elk kind optimaal kan floreren.

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op CNS Herédium?

CNS Herédium zet de effectieve Kanjer trainingen in voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen. Deze trainingen zijn specifiek ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van sociale competenties, zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld, wat essentieel is voor hun algehele welzijn en schoolprestaties.

Onderwijsinspectie Rapport CNS Herédium: Kwaliteit en Resultaten

Bij CNS Herédium zetten we ons continu in voor de verbetering van ons onderwijs. We hebben de afgelopen jaren onze methoden voor het vaststellen en evalueren van zorg aangescherpt. Door het systematisch inzetten van zowel methodegebonden als Cito toetsen, meten we de effectiviteit van onze begeleiding. Elk nieuw handelingsplan voor een groep wordt zorgvuldig opgesteld na evaluatie van het voorgaande plan. Hierdoor waarborgen we een continue ontwikkeling en afstemming op de behoeften van onze leerlingen. Bovendien voldoen we met de huidige onderwijstijd, waarbij 30 april als vrije dag is ingeroosterd, volledig aan de wettelijke vereisten. De onvolledigheden in onze Schoolgids en Schoolplan zijn succesvol aangepakt. Tijdens het laatste inspectiebezoek in 2014-2015 werd onze school beoordeeld met een 'voldoende', wat resulteerde in de toekenning van het basisarrangement. Dit onderstreept onze toewijding aan kwalitatief hoogstaand basisonderwijs.

Resultaten | CNS Herédium in Zijderveld | [2025] Schoolregister