De Damiaanschool in Zeist

Het team van De Damiaanschool in Zeist

Current section: team
Rozenstraat 21
3702 Zeist

Zie hier hoe het team van De Damiaanschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Damiaanschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Damiaanschool bij jullie?

Ontdek hoe goed De Damiaanschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Damiaanschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.8%)
Man (21.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Damiaanschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.7%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (31.4%)
45-55 jaar (25.7%)
55-65 jaar (17.1%)
&ge;65 jaar (5.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Damiaanschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (6.1%)
Indirect ondersteunend personeel (9.1%)
Management (3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Damiaanschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op De Damiaanschool: Deskundige Continuïteit van Onderwijs

Op De Damiaanschool zorgen we voor een vlekkeloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Bij langdurige ziekte of andere afwezigheden zetten we met voorrang eigen getalenteerde personeelsleden in. Daarnaast maken we gebruik van een professionele invalpool, aangesloten bij Het Sticht, om zo altijd te kunnen beschikken over gekwalificeerde externe leerkrachten. Dit garandeert de kwaliteit en continuïteit van de lessen voor uw kind. Onze aanpak bij kortdurende afwezigheid is flexibel en gericht op minimale verstoring. Afhankelijk van de situatie kunnen leerlingen tijdelijk worden opgevangen in andere klassen, of vragen we in overleg met ouders om een korte thuisopvang. Zo blijft het leerproces van alle kinderen gewaarborgd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De samenstelling van de groepen gebeurt in principe volgens het leerstofjaarklassensysteem (groepering op basis van leeftijd).

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op De Damiaanschool

7

Taal, Rekenen en Leervaardigheden

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider (IB'er)
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Specialist Nieuwkomersonderwijs
ICT-Specialisten

Toelichting van de school:

De Damiaanschool investeert in de leerontwikkeling van al haar leerlingen met een team van toegewijde specialisten. Onze dyslexiespecialist is op de hoogte van de nieuwste inzichten en methoden voor het ondersteunen van leerlingen met dyslexie. De interne begeleiders vormen de ruggengraat van onze zorgstructuur. Zij monitoren de voortgang van elke leerling op zowel leer- als sociaal-emotioneel gebied en coördineren de individuele ondersteuningstrajecten. Onze rekenspecialist waarborgt de kwaliteit van het rekenonderwijs door continue monitoring, coaching van leerkrachten en het selecteren van effectieve lesmaterialen. Dit zorgt voor een solide basis in wiskundige vaardigheden. De remedial teacher biedt gerichte, individuele hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij specifieke leeruitdagingen. Hierdoor kunnen leerlingen hun potentieel volledig benutten. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, is er een specialist meer- en hoogbegaafdheid. Deze specialist coördineert het aanbod en begeleidt zowel leerlingen als leerkrachten. Ook bieden we gespecialiseerde ondersteuning aan nieuwkomers en meertalige leerlingen via onze specialist nieuwkomersonderwijs. Deze zorgt voor een soepele integratie in ons onderwijs. Ten slotte zorgen onze ICT-specialisten voor een moderne leeromgeving door het beheer van technologie en de integratie van digitale leermiddelen in het onderwijs.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De Damiaanschool hecht veel waarde aan het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van haar leerlingen. Onze intern begeleiders, remedial teachers en specialist meer- en hoogbegaafdheid werken nauw samen om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren. Zij bieden begeleiding bij het omgaan met emoties, sociale interacties en het ontwikkelen van een positief zelfbeeld. Dit team zorgt ervoor dat elke leerling zich gezien en gehoord voelt.

3

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (IB'er)
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor een gedetailleerde beschrijving van de ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, verwijzen wij u graag naar de informatie bij onze andere aandachtsgebieden. Onze specialisten bieden gezamenlijk effectieve strategieën om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van een positieve werkhouding en optimale studievaardigheden.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

De vakleerkracht gymnastiek op De Damiaanschool speelt een cruciale rol in de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Door directe communicatie met de groepsleerkrachten worden de vorderingen en eventuele aandachtspunten op dit gebied nauwlettend gevolgd, wat bijdraagt aan een brede ontwikkeling van elk kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen gespecialiseerde medewerkers specifiek aangewezen voor medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen de school. Voor specifieke medische vragen of ondersteuning bij persoonlijke verzorging werken wij samen met externe professionals en de ouders/verzorgers.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Optimale Leerlingondersteuning op De Damiaanschool

Ontdek Ons Aanbod voor Passend Onderwijs

De Damiaanschool zet zich in voor elke leerling met gerichte extra ondersteuning. Onze toegewijde leraarondersteuner werkt nauw samen met leerkrachten om zowel individuele leerlingen als kleine groepen optimaal te begeleiden. Dit zorgt voor een stimulerende leeromgeving waarin elk kind kan excelleren. Met ons innovatieve GRIP-programma (groepsdoorbroken, reële maar hoge verwachting, instructie op maat, participeren) bieden we steeds meer leerlingen op maat gemaakt passend onderwijs. Dit unieke concept is ontworpen om de individuele talenten van kinderen beter te benutten en hun leerproces te personaliseren. Wij geloven dat door deze gerichte aanpak, elk kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Ontdek hoe De Damiaanschool uw kind ondersteunt op weg naar succes.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op De Damiaanschool

Welke Kerngebieden en Doelstellingen Omvat Ons Schoolplan?

De Damiaanschool heeft een duidelijke visie, verbeeld in onze visieboom, die de kernaspecten van ons onderwijsconcept uiteenzet. De levensbeschouwelijke dimensie richt zich op het openen van kinderen voor diepere levensvragen, met respect voor diverse achtergronden. We introduceren de katholieke geloofstraditie en stimuleren dialoog met andersdenkenden, wat leidt tot groei op levensbeschouwelijk en religieus gebied. Kinderen raken vertrouwd met symbolen, geloofstaal, bijbelverhalen, rituelen en vieringen. De maatschappelijke dimensie bevordert respect voor verschillen in onze multiculturele samenleving. We leren kinderen altruïstisch en democratisch denken, en ontwikkelen hun weerbaarheid en zelfredzaamheid. Hoge ouder- en leerlingtevredenheid is essentieel en bepaalt mede onze prioriteiten. Een veilige leer- en werkomgeving staat centraal in de pedagogische dimensie, waar zowel kinderen als leerkrachten zich optimaal kunnen ontwikkelen. We monitoren de sociaal-emotionele ontwikkeling om ons pedagogisch handelen te sturen. Kinderen leren zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerken, vormen een eigen mening en leren deze respectvol te delen en te bediscussiëren. Reflectie op proces, product en gedrag wordt gestimuleerd. In de onderwijskundige dimensie werken we aan zelfstandig leren met aandacht voor taakaanpak, planning en reflectie. We hanteren diverse onderwijsvormen zoals gedifferentieerd onderwijs, bewegend en onderzoekend leren, en 21st century skills. Samenwerking met andere scholen is er voor het onderwijs aan meer- en hoogbegaafde leerlingen. De schoolorganisatie functioneert als een lerende organisatie met een professionele cultuur. We werken consistent vanuit het schoolplan en de jaarplannen, en zijn een opleidingsschool voor diverse studenten. Efficiënte kwaliteitszorg met teamparticipatie en de inzet van vakspecialisten in ontwikkelteams zijn dagelijkse praktijk.

Hoe Realiseren Wij Onze Schoolse Doelen Volgens Een Gestructureerd Proces?

Wij vertalen de strategische doelen uit ons schoolplan jaarlijks naar concrete, meetbare doelen in ons jaarplan. Dit jaarplan beschrijft de specifieke doelstellingen en tussenstappen voor het betreffende schooljaar. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de behaalde resultaten. Op basis hiervan stellen we een nieuw jaarplan op, waarin zowel nieuwe doelen uit het schoolplan als nog te realiseren doelen uit het vorige plan worden opgenomen. De implementatie van de doelen vindt plaats binnen een schooljaar, waarbij de aanpak, verantwoordelijkheden en betrokkenen per doel duidelijk worden gedefinieerd. Ons werkproces volgt het PDCA-model (Plan-Do-Check-Act) voor continue verbetering van zowel het schoolplan als de jaarplannen.

Voorzieningen voor Jonge Kinderen bij De Damiaanschool Zeist

Toelichting van de school

De Damiaanschool in Zeist verwelkomt met open armen peuters die de overstap maken vanuit diverse peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in de regio. Wij maken deel uit van een actief samenwerkingsverband van professionals. Dit netwerk bestaat uit experts die zich richten op basisscholen en peuterspeelzalen met een VVE-predicaat (Voor- en Vroegschoolse Educatie). Binnen dit overleg ontwikkelen we gezamenlijk procedures voor een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar onze basisschool. Ons hoofddoel is het waarborgen van een optimale doorlopende leerlijn voor de ontwikkeling van elk jong kind. Dit zorgt voor een consistente en stimulerende leerervaring vanaf de vroegste jaren.

Veelgestelde vragen

Biedt De Damiaanschool Zeist specifieke programma's voor peuters?

De Damiaanschool Zeist richt zich op een naadloze overgang voor jonge kinderen en werkt aan een doorlopende leerlijn. Hoewel er geen aparte 'extra' programma's specifiek voor peuters zijn buiten de reguliere instroom, garanderen we een warme en educatieve start.

Met welke organisaties werkt De Damiaanschool Zeist samen voor peuterontwikkeling?

De Damiaanschool Zeist initieert en onderhoudt samenwerkingen met lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Deze partnerschappen zijn essentieel voor het creëren van effectieve overdrachtsprocedures en het bevorderen van een consistente ontwikkeling voor alle jonge kinderen die onze school bezoeken.