SWS De Wereldweide in Woubrugge

Het team van SWS De Wereldweide in Woubrugge

Current section: team
Emmalaan 47
2481 Woubrugge

Zie hier hoe het team van SWS De Wereldweide is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van SWS De Wereldweide. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past SWS De Wereldweide bij jullie?

Ontdek hoe goed SWS De Wereldweide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij SWS De Wereldweide zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij SWS De Wereldweide. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (13.6%)
35-45 jaar (22.7%)
45-55 jaar (18.2%)
55-65 jaar (40.9%)
&ge;65 jaar (4.5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij SWS De Wereldweide werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor SWS De Wereldweide gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Geregeld: Ons Beleid bij Afwezigheid van Leerkrachten

Hoe waarborgen wij de continuïteit van het onderwijs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten? SWS De Wereldweide, onderdeel van het WijdeVenen bestuur, anticipeert op de groeiende uitdagingen van het lerarentekort in onze regio. Het vinden van voldoende gekwalificeerde vervangers wordt steeds complexer. Daarom zetten wij, samen met onze partnerbesturen, vol in op het werven en opleiden van nieuwe leerkrachten via zij-instroomtrajecten en het verkennen van innovatieve oplossingen binnen onze school. Hoewel we streven naar een naadloze voortgang, is het belangrijk te erkennen dat het lerarentekort impact heeft op onze onderwijsplannen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle creatieve oplossingen zijn uitgeput en er geen vervanging beschikbaar is, kunnen we genoodzaakt zijn u te vragen uw kind(eren) een dag thuis te houden. Dit is een laatste redmiddel dat we met pijn in het hart inzetten. Binnen WijdeVenen hanteren we een duidelijk beleid: directeuren en intern begeleiders focussen zich op hun kerntaken en fungeren niet als invaller voor de klas. Hun expertise is essentieel voor het ontwikkelen van lange termijn strategieën, het coachen van ons team en het waarborgen van de schoolontwikkeling, zeker in tijden van personele krapte. Om deze uitdagingen proactief aan te pakken, werkt WijdeVenen, in nauwe samenwerking met schoolleiders en de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR), aan een omvattend plan om de impact van het lerarentekort te mitigeren en de kwaliteit van ons onderwijs te blijven garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Viering, projectpresentatie en Laat-zien-en-vertel

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Begeleiding: Specialisten voor Elke Leerbehoefte op SWS De Wereldweide

4

Academische Groei: Taal & Rekenen met Gespecialiseerde Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor optimale leerpaden
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdaging
Taalspecialist voor taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op SWS De Wereldweide zetten we ons in voor de academische ontwikkeling van elke leerling. Ons team van specialisten biedt gerichte ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Dit zorgt ervoor dat zowel leerlingen die extra oefening nodig hebben, als talentvolle leerlingen optimaal worden uitgedaagd en begeleid op hun leerweg. Wij geloven in een persoonlijke aanpak, waarbij de interne begeleider nauw samenwerkt met de gespecialiseerde leerkrachten om lesdoelen te behalen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor sociaal welzijn
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor emotionele intelligentie
Rots & Water trainers voor zelfvertrouwen

Toelichting van de school:

Het welzijn van uw kind staat centraal op SWS De Wereldweide. Onze experts ondersteunen de sociaal-emotionele ontwikkeling, zodat kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen. Met gespecialiseerde trainingen en begeleiding leren leerlingen omgaan met hun emoties en ontwikkelen ze sterke sociale vaardigheden. De intern begeleider coördineert deze zorg, in samenwerking met onze hoogbegaafdheidsspecialist en de Rots & Water trainers.

2

Gedrag & Werkhouding: Structuur en Focus voor Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor gedragsmanagement
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor motivatie

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en goed gedrag zijn essentieel voor leerprestaties. SWS De Wereldweide biedt gespecialiseerde begeleiding om deze vaardigheden te ontwikkelen. Onze specialisten helpen leerlingen met het verbeteren van hun taakaanpak en focussen op het creëren van een optimale leeromgeving. De intern begeleider en de specialist meer- en hoogbegaafdheid werken samen aan effectieve strategieën voor elk kind.

2

Motorische Vaardigheden: Beweging en Ontwikkeling voor Alle Kinderen

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor bewegingsonderwijs
Fysiotherapeut voor fysieke ondersteuning

Toelichting van de school:

Bewegen is cruciaal voor de algehele ontwikkeling. SWS De Wereldweide besteedt aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze fysiotherapeut biedt samen met de intern begeleider ondersteuning bij specifieke behoeften, zodat elk kind zich fysiek optimaal kan ontwikkelen. Wij stimuleren een actieve levensstijl en bieden de nodige expertise om motorische mijlpalen te bereiken.

1

Persoonlijke Verzorging & Medische Ondersteuning: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider voor zorgcoördinatie

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging biedt SWS De Wereldweide zorg op maat. De intern begeleider coördineert de benodigde ondersteuning. Dit waarborgt dat leerlingen met specifieke zorgbehoeften de juiste aandacht en faciliteiten ontvangen. Ons doel is een veilige en verzorgde omgeving waar elk kind zich prettig voelt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op SWS De Wereldweide

Gids voor Ouderlijke en Kindondersteuning in Woubrugge

Bij SWS De Wereldweide geloven we in een holistische aanpak voor de ontwikkeling van elk kind. We werken nauw samen met het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) om ervoor te zorgen dat u en uw kind de best mogelijke ondersteuning ontvangen op het gebied van opvoeden en opgroeien. Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) biedt deskundige hulp van professionals zoals jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen. Deze specialisten bundelen hun krachten om u en uw kind te adviseren en te ondersteunen bij diverse uitdagingen. Het CJG onderhoudt een sterke band met onze school, wat zorgt voor een gecoördineerde aanpak. De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van het CJG nodigt leerlingen in groep 2 en 7 uit voor periodieke onderzoeken. Deze controles richten zich op belangrijke aspecten zoals gehoor, zicht, groei en algemene ontwikkeling. Daarnaast biedt de JGZ waardevol advies over voeding, zindelijkheid, gedrag, sociale interactie met leeftijdsgenoten en het voorkomen van pesten. Aarzel niet om contact op te nemen voor persoonlijk advies of een aanvullend onderzoek; wij staan klaar voor alle leerlingen van groep 1 tot en met 8. De JGZ kan ook deelnemen aan zorgteamoverleggen op school, wat de samenwerking ten goede komt. In veel gevallen onderzoekt een logopedist van de JGZ, met uw toestemming, de spraak- en taalontwikkeling van alle vijfjarigen, vooral in gemeenten die dit financieel ondersteunen. Opvoeden brengt diverse uitdagingen met zich mee, van peuterpuberteit tot tienerangst en de dynamiek van scheidingen. Het CJG organiseert diverse (online) opvoedcursussen, themabijeenkomsten en webinars die u als ouder ondersteunen. Deze sessies behandelen uiteenlopende onderwerpen en bieden praktische handvatten. Ook kinderen kunnen deelnemen aan cursussen, zoals weerbaarheidstrainingen, om hun persoonlijke vaardigheden te versterken. Het CJG organiseert tevens ouderavonden op school, gericht op actuele thema's zoals gezonde voeding, beweging, weerbaarheid en het omgaan met grensoverschrijdend gedrag. Dit bevordert een open dialoog en gedeelde kennis binnen onze schoolgemeenschap. Voor uitgebreide informatie over de ontwikkeling van uw kind, bezoek www.groeigids.nl. Deze website biedt tevens doorlinkmogelijkheden naar de CJG-website voor lokale ondersteuning en informatie in uw buurt: www.cjghm.nl. Op het CJG-platform kunt u zich aanmelden voor cursussen, blogs lezen, deelnemen aan discussies en via chat of E-consult uw vragen stellen. Via het ouderportaal op https://portaal.ggdhm.nl/ kunt u uw afspraken beheren, de groeicurve van uw kind volgen, vaccinatiegegevens inzien en contactgegevens bijwerken. Inloggen gebeurt veilig met uw DigiD. Voor directe ondersteuning van het Centrum voor Jeugd en Gezin kunt u bellen naar 088 – 254 23 84 of mailen naar mailvragen@cjghm.nl. Vermeld hierbij altijd de naam, geboortedatum en school van uw kind. Meer informatie is beschikbaar via www.groeigids.nl voor kindontwikkeling en www.cjghollandsmidden.nl voor het online CJG en cursusaanbod via www.cjgcursus.nl. Toekomstvisie: Versterking van Extra Ondersteuning SWS De Wereldweide streeft naar een inclusieve leeromgeving waar elke leerling zich gerespecteerd en gesteund voelt. De komende jaren focussen we op het uitbreiden van ons aanbod voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Dit doen we door: Kennis en vaardigheden van ons team te verdiepen op het gebied van passend onderwijs; Handelingsgericht en opbrengstgericht werken te versterken; Passende interventies en werkwijzen te implementeren die aansluiten bij individuele behoeften; Leerlingen en ouders actief te betrekken bij ondersteuningsplannen; Expertise binnen het team te vergroten door scholing en samenwerking met externe partners zoals Go! voor jeugd en het samenwerkingsverband. We blijven investeren in een veilig pedagogisch klimaat, met structuur, voorspelbaarheid en vertrouwen als basis voor optimale ontwikkeling. Hiermee waarborgen we de groei, het welzijn en het leersucces van al onze diverse leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan bij SWS De Wereldweide

Welke Kernambities Bevat Ons Schoolplan voor 2023-2027?

Bij SWS De Wereldweide staat burgerschapsvorming centraal in ons onderwijs, zoals vastgelegd in ons schoolplan 2023-2027. Wij streven naar wereldgericht onderwijs dat intercultureel begrip, respect voor diversiteit en actieve maatschappelijke participatie bevordert, alles vanuit onze kernvisie "Opgroeien doen we samen". Onze belangrijkste doelen voor burgerschapsvorming zijn gericht op het ontwikkelen van actieve, respectvolle en kritische burgers. Leerlingen leren hoe ze effectief kunnen deelnemen aan de democratische samenleving en hoe ze om kunnen gaan met uiteenlopende opvattingen en leefwijzen. We stimuleren de ontwikkeling van een eigen waarden- en normbesef en het vermogen om hierover in gesprek te gaan. Om deze ambitieuze doelen te realiseren, hanteren we diverse strategieën. We integreren burgerschapsthema's in ons thematisch onderwijs en zetten we de Kanjertraining in voor het versterken van sociale vaardigheden en groepscohesie. Daarnaast organiseren we projecten gericht op duurzaamheid, cultuur, mensenrechten en actuele maatschappelijke kwesties, met structurele aandacht voor mediawijsheid en kritisch denken. De leerlingenraad fungeert als een oefenplaats voor democratische vaardigheden. We meten de resultaten van onze aanpak door middel van observaties, kindgesprekken en schoolbrede evaluaties binnen ons pedagogisch en didactisch beleid. Ons doel is een veilige leeromgeving, groei in sociale vaardigheden, zichtbare betrokkenheid en een bredere wereldvisie bij onze leerlingen. Door deze integrale aanpak dragen we bij aan de vorming van zelfstandige, verantwoordelijke en betrokken jonge mensen.

Hoe Zorgen Wij Voor De Realisatie En Monitoring Van Onze Onderwijsdoelen?

SWS De Wereldweide borgt de realisatie van haar onderwijsdoelen, met name op het gebied van burgerschapsvorming, door deze integraal te verweven in het curriculum en de dagelijkse schoolactiviteiten. Dit wordt ondersteund door een breed scala aan methodieken en werkvormen. Ons thematisch onderwijs koppelt leerdoelen aan relevante maatschappelijke vraagstukken en actuele thema's. De Kanjertraining vormt de basis voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en het creëren van een veilig pedagogisch klimaat. Via de leerlingenraad worden leerlingen gestimuleerd tot actieve participatie, debat, besluitvorming en het nemen van verantwoordelijkheid. Weekopeningen, vieringen en specifieke projecten rondom duurzaamheid, diversiteit, mediawijsheid en wereldoriëntatie verrijken de vorming van onze leerlingen. Om de voortgang en effectiviteit van onze aanpak te monitoren, maken we gebruik van diverse evaluatie-instrumenten. Dit omvat directe observaties en verdiepende leerlinggesprekken, bijvoorbeeld tijdens Kanjerlessen. Resultaten worden geëvalueerd in teamvergaderingen en binnen het ondersteuningsteam, waarbij ook het sociaal-emotioneel functioneren en de effectiviteit van de burgerschapsvorming worden besproken. Het leerlingvolgsysteem wordt ingezet om zowel didactische als sociaal-emotionele voortgang bij te houden. Wij hechten ook waarde aan externe feedback, die we verzamelen via oudergesprekken en input vanuit de medezeggenschapsraad (MR) en de oudercommissie. Door middel van reflectieverslagen en opbrengstanalyse koppelen we de resultaten aan de gestelde doelen in het schoolplan. Dit zorgt ervoor dat onze ambities op het gebied van burgerschapsvorming niet alleen theoretisch worden nagestreefd, maar ook praktisch worden ingericht, gevolgd en geëvalueerd, wat leidt tot aantoonbare groei bij onze leerlingen.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Wereldweide

Toelichting van de school

Basisschool SWS De Wereldweide in Woubrugge investeert in de toekomst van jonge kinderen. Sinds schooljaar 2021-2022 versterken we onze samenwerking met onze kinderopvangpartner Floreo. Deze samenwerking, die zich over de komende 3 tot 5 jaar verder zal verdiepen, mondt uit in de realisatie van een gloednieuw Integraal Kindcentrum. Hierbij staat de optimale ontwikkeling en begeleiding van uw kind centraal.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt SWS De Wereldweide voor jonge kinderen?

SWS De Wereldweide biedt een gestructureerd programma gericht op de vroege educatie en ontwikkeling van jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om een solide basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière. De focus ligt op spelenderwijs leren, sociale vaardigheden en de cognitieve ontwikkeling, afgestemd op de leeftijd en behoeften van de allerkleinsten.

Met welke partners werkt Basisschool De Wereldweide samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

SWS De Wereldweide werkt nauw samen met Floreokids om een naadloze doorgaande lijn te creëren tussen kinderopvang en basisonderwijs. Deze samenwerking garandeert een consistente en stimulerende leeromgeving voor jonge kinderen, waarbij expertise wordt gebundeld voor de beste ontwikkelingskansen.

SWS De Wereldweide werkt nauw samen met Floreokids om een naadloze doorgaande lijn te creëren tussen kinderopvang en basisonderwijs. Deze samenwerking garandeert een consistente en stimulerende leeromgeving voor jonge kinderen, waarbij expertise wordt gebundeld voor de beste ontwikkelingskansen.