Basisschool De Regenboog in Wijk bij Duurstede

Het team van De Regenboog in Wijk bij Duurstede

Current section: team
Dukdalf 28
3961 Wijk bij Duurstede

Zie hier hoe het team van De Regenboog is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Regenboog bij jullie?

Ontdek hoe goed De Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (23.1%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (30.8%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Zekerheid voor Uw Kind op De Regenboog

Op Basisschool De Regenboog zorgen we ervoor dat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden. We hebben een proactief beleid ontwikkeld om de impact op de dagelijkse lessen en de opvang van uw kind te minimaliseren. Onze prioriteit is dat uw kind altijd in een veilige en stimulerende leeromgeving verblijft. Bij ziekte of andere onvoorziene omstandigheden zetten we direct onze beschikbare middelen in. Dit omvat het benaderen van parttimers die flexibel inzetbaar zijn en het activeren van ons netwerk van gekwalificeerde interne en externe invallers. Ook onderzoeken we actief de mogelijkheden voor inzet van ambulant personeel om klassen op te vangen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen andere oplossing mogelijk is en ouders zelf geen alternatieve opvang kunnen regelen, informeren we hen via onze communicatie-app dat kinderen eventueel thuis mogen blijven. Dit gebeurt alleen in noodsituaties, zoals bij een zeer late melding van afwezigheid. Klassensplitsing wordt slechts als allerlaatste redmiddel toegepast, wanneer alle andere opties zijn uitgeput en er sprake is van een acute noodzaak.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De verwondering van een kind herkennen we allemaal, het Ontdeklab is de plek om dit verder te prikkelen. Wij vinden het belangrijk dat we kinderen kennis meegeven, daar is ons onderwijs op ingericht. Maar daarnaast willen we ze ook vaardigheden bijbrengen om de wereld te ontdekken en probleemoplossend te denken en handelen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op De Regenboog

7

Expertise in Taal, Rekenen en Hoogbegaafdheid

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingsproblemen
Intern Begeleider voor brede onderwijsbehoeften
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Remedial Teacher voor gerichte bijles
Specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Intraverte voor beweging en gedrag

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Regenboog zetten wij ons in voor optimale ontwikkeling. Onze gespecialiseerde leerkrachten bieden gerichte hulp bij taal en rekenen, ondersteunen leerlingen met specifieke leerbehoeften en stimuleren de talenten van meer- en hoogbegaafde kinderen. Onze samenwerking met Intraverte, een praktijk voor kinderfysiotherapie en kinderpsychologie, versterkt onze aanpak. Zij helpen kinderen met uitdagingen op het gebied van beweging, gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling. Denk hierbij aan kinderen die moeite hebben met concentratie, zelfvertrouwen of het omgaan met emoties, maar ook aan kinderen met motorische ontwikkelingsachterstanden. Samen zorgen we ervoor dat elke leerling zich veilig en gestimuleerd voelt om het beste uit zichzelf te halen, zowel op academisch als op persoonlijk vlak.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider voor brede ondersteuning
Remedial Teacher voor sociaal-emotionele begeleiding
Specialist voor meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling en het welzijn van uw kind staan centraal bij De Regenboog. Onze leerkrachten zijn allen gecertificeerde Kanjertrainers. Deze trainingen bieden praktische handvatten om positieve sociale vaardigheden te ontwikkelen, conflicten op te lossen en een veilige groepsdynamiek te creëren. Wij geloven dat een sterke sociaal-emotionele basis essentieel is voor succesvol leren en een gelukkige schoolervaring.

2

Effectieve Werk- en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor leerstrategieën
Remedial Teacher voor individuele aanpak

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de ontwikkeling van een effectieve werk- en taakaanpak, zowel in de klas als tijdens individuele begeleidingssessies. Onze specialisten helpen leerlingen met het aanleren van leerstrategieën, planning en organisatie. Dit stelt kinderen in staat om zelfstandiger en doelgerichter te werken, wat bijdraagt aan verbeterde schoolprestaties en meer zelfvertrouwen. Door deze gerichte aanpak ondersteunen we elk kind optimaal in zijn of haar leerproces.

3

Motorische Ontwikkeling en Lichamelijke Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor motorische ontwikkeling
Remedial Teacher voor fijne motoriek
Intraverte voor bewegingsinterventies

Toelichting van de school:

Basisschool De Regenboog biedt gespecialiseerde ondersteuning voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind. Eén dag per week is Intraverte, een multidisciplinaire praktijk, aanwezig op school. Intraverte biedt een breed scala aan therapieën, waaronder kinderfysiotherapie, kinderergotherapie en psychomotorische therapie. Deze trajecten vullen elkaar aan en zijn gericht op het verbeteren van grove en fijne motoriek, schrijfvaardigheid en algemene lichamelijke coördinatie. Samen bevorderen we een gezonde fysieke ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor informatie over medicijnverstrekking en specifieke medische zorg op school verwijzen wij u graag naar ons gedetailleerde medicijnprotocol, beschikbaar op onze schoolwebsite.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Ontdeklab

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Regenboog

Ons Beleid voor Extra Zorg en Ontwikkeling

Bij basisschool De Regenboog staat de individuele ontwikkeling van elk kind centraal. We bieden een robuuste zorgstructuur voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, of dit nu komt door een leerachterstand of juist door een behoefte aan extra uitdaging. Onze aanpak is altijd afgestemd op de specifieke behoeften van het kind. Na zorgvuldig overleg met onze intern begeleider, ontvangen leerlingen gerichte ondersteuning, zowel binnen als buiten de klaslokalen. Dit proces is gedetailleerd vastgelegd in ons Zorgplan en het School Ondersteunings Profiel (SOP). Meer informatie vindt u in onze schoolgids of op de website. De Regenboog is continu in ontwikkeling. Als school, team en stichting blijven we op de hoogte van de nieuwste inzichten en innovaties binnen het basisonderwijs. Zo garanderen we dat onze leerlingen altijd de meest actuele en effectieve ondersteuning ontvangen die aansluit bij hun ontwikkelingsfase en leerbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteit op Basisschool De Regenboog

Wat Zijn de Strategische Doelen van Ons Schoolplan?

Ons schoolplan, dat loopt van 2023 tot 2027, is opgesteld om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen en de professionele ontwikkeling van ons team te stimuleren. We focussen op vijf kernspeerpunten om onze onderwijsdoelen te realiseren. Deze speerpunten omvatten de implementatie van een geavanceerd leerlingvolgsysteem dat gebruikmaakt van formatieve en summatieve gegevens. Hiermee stemmen we het lesaanbod nauwkeurig af op de individuele behoeften van elke leerling. Daarnaast integreren we duurzaamheid in ons curriculum via de Junior Global Goals. We leggen hiermee een sterke nadruk op milieubewustzijn en maatschappelijke verantwoordelijkheid bij onze leerlingen. Ons burgerschapsonderwijs is volledig afgestemd op de wettelijke vereisten. We bieden een samenhangend programma met heldere doelen en competenties, waarbij we zowel de schoolontwikkeling als de groei van de leerlingen monitoren. Verder bevorderen we actief kennisdeling en samenwerking binnen ons team, zodat docenten van en met elkaar leren. Tot slot stimuleren we innovatie en probleemoplossend denken met ons ontdeklab, waar leerlingen ICT-vaardigheden ontwikkelen en creativiteit wordt aangewakkerd. We zetten ook gericht in op het verhogen van de leesmotivatie bij alle leerlingen.

Hoe Zorgen Wij Voor Het Behalen van Onze Onderwijsdoelen?

Om onze ambitieuze doelen te realiseren, hanteren we een gestructureerde aanpak. Ons schoolplan wordt vertaald naar concrete jaarplannen, waarin we de specifieke doelstellingen voor het lopende schooljaar vastleggen. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de voortgang op deze doelen. Deze evaluaties vormen een belangrijk onderdeel van de gesprekkencyclus met het bestuur van De Oorsprong, die bestaat uit een start-, mid-term- en eindgesprek. We stellen jaarlijks een nieuw jaarplan op. Hierin nemen we zowel nieuwe doelen op als doelen die in het voorgaande jaar nog niet volledig gerealiseerd konden worden. Dit cyclische proces, gebaseerd op het Plan-Do-Check-Act model, garandeert een continue verbetering van ons onderwijs.

Ontdek het Jonge Kind Programma op Basisschool De Regenboog

Toelichting van de school

De eerste schooldag is een mijlpaal voor elke vierjarige. Basisschool De Regenboog zorgt voor een warme en vertrouwde start door spelend leren centraal te stellen. Kinderen ontdekken de wereld door interactie met elkaar, met uitdagend spelmateriaal en creatieve expressievormen zoals schilderen en boetseren. Onze kleuterklassen zijn sfeervol ingericht met diverse themahoeken. Denk aan een gezellige huishoek, een actieve bouwhoek, een creatieve verfhoek en een zandtafel voor sensorische ontdekkingen. In de kasten vinden kinderen spelenderwijs materialen die de basis leggen voor taal, rekenen en schrijven. Wij werken thematisch en gebruiken prentenboeken als inspiratiebron voor leerzame activiteiten. Deze sluiten naadloos aan bij de leefwereld van jonge kinderen en stimuleren hun nieuwsgierigheid en ontwikkeling. De dag begint met een rustige inloop waar kinderen zelfstandig aan de slag gaan met ontwikkelingsgericht materiaal. Daarna komen we samen in de kring voor gezamenlijke activiteiten, liedjes en verhalen. De rest van de dag vullen we met spel, muziek en gerichte oefeningen aan tafel, in de speelhoeken, de gymzaal en op het schoolplein. Ook sociaal-emotionele groei krijgt bij ons veel aandacht, waarbij we zowel traditionele als digitale leermiddelen inzetten voor een complete ontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt De Regenboog voor jonge kinderen?

Basisschool De Regenboog heeft een uitgebreid programma gericht op de ontwikkeling van jonge kinderen, waarbij spelend leren centraal staat.

Werkt De Regenboog samen met externe partners voor het jonge kind programma?

Op dit moment werkt Basisschool De Regenboog niet samen met externe partijen voor het aanbod voor het jonge kind.
Team | De Regenboog in Wijk bij Duurstede | [2025] Schoolregister