Het Galjoen in Wierden

Het team van Het Galjoen in Wierden

Current section: team
Kruizemunthof 4
7641 Wierden

Zie hier hoe het team van Het Galjoen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Het Galjoen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Het Galjoen bij jullie?

Ontdek hoe goed Het Galjoen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Het Galjoen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Het Galjoen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.6%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (10.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Het Galjoen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80.8%)
Direct ondersteunend personeel (3.8%)
Indirect ondersteunend personeel (7.7%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Het Galjoen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Het Galjoen: Zekerheid en Continuïteit

Op Basisschool Het Galjoen zorgen we voor een soepele voortgang van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. Bij ziekte of gepland verlof van een leerkracht volgen we een duidelijk stappenplan om de continuïteit te waarborgen. We maken hierbij slim gebruik van onze interne flexibiliteit en externe netwerken. Onze prioriteit is altijd om uw kind de best mogelijke educatieve ervaring te bieden. Dit betekent dat we snel schakelen om gekwalificeerde vervanging te regelen, of dit nu via onze eigen ambulante leerkrachten, het slim verdelen van groepen of door een externe invaller uit onze pool is. In uitzonderlijke, kortdurende situaties waarin vervanging onverhoopt niet direct georganiseerd kan worden, informeren wij u proactief. Mocht uw kind dan tijdelijk thuis moeten blijven, dan zorgen we ook voor passend thuiswerk. Dit doen we echter alleen als laatste redmiddel en met minimale impact op de leerervaring.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bewegingsonderwijs
20.7%
Rekenen
18.4%
Taal
18.4%
Kuntzinnige en creatieve vorming
17.2%
Sociaal Emotionele ontwikkeling
13.8%
Muziek
5.7%
Levensbeschouwing
5.7%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
20.5%
Rekenen/wiskunde
20.5%
Taal
19.9%
Wereldoriëntatie
10.3%
Kunstzinnige en creatieve vorming
10.3%
Overig
8.2%
Bewegingsonderwijs
6.2%
Levensbeschouwing
2.1%
Engelse taal
2.1%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Het Galjoen

3

Taal en Rekenen: Versterking van Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Optimale Leerontwikkeling
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Het Galjoen zetten we vol in op een ontwikkelingsgerichte aanpak met een bewezen klassikaal programma. We maken gebruik van het directe instructiemodel (EDI), wat zorgt voor duidelijke leerdoelen en effectieve instructie. Binnen dit model is er ruimschoots aandacht voor zowel verlengde als individuele instructie, zodat elke leerling de juiste ondersteuning krijgt. Wij werken adaptief en flexibel om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften passend onderwijs te bieden. Door continu te investeren in de kennis en vaardigheden van ons team, en door de inzet van een leerkrachtondersteuner, vergroten we onze ondersteuningsmogelijkheden. We streven ernaar om zoveel mogelijk ondersteuning binnen de groepen te bieden, in nauwe samenwerking met de leerkrachtondersteuner en in overleg met onze intern begeleiders. De leerkrachtondersteuner is tevens een belangrijke schakel bij de ondersteuning van leerlingen met dyslexie of dyscalculie.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Groeiomgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Welzijn
Remedial Teacher voor Emotionele Ondersteuning

Toelichting van de school:

Voor onze jongste leerlingen (groep 1-2) hanteren we de methodiek ‘In je sas met de Kleuterklas’. Voor groep 3-4 gebruiken we ‘In je Sas met Zus en Sas’. In alle groepen is Leefstijl een vast onderdeel van het lesprogramma. Elk jaar wordt in groep 6 ‘In je Sas met de Klas’ aangeboden en in groep 7 vindt er aan het begin van het schooljaar een herhalingsbijeenkomst plaats. We hebben een duidelijk pestprotocol en implementeren Positive Behavior Support (PBS) gedragsverwachtingen door de gehele school. Elke twee weken staat een nieuwe gedragsregel centraal voor alle groepen, waarvoor het team geschoold is. Gedurende het schooljaar organiseren we de Gouden Weken (na de zomervakantie) en Zilveren Weken (na de kerstvakantie) met leuke activiteiten voor alle leerlingen. Voor gespecialiseerde ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied werken we nauw samen met de orthopedagoog die verbonden is aan ons schoolbestuur.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Optimale Focus
Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Orthopedagoog voor Gedragsanalyse

Toelichting van de school:

Op Het Galjoen bieden we gerichte ondersteuning voor gedrag, werkhouding en een effectieve taakaanpak. De specialist meer- en hoogbegaafdheid begeleidt leerlingen die extra hulp nodig hebben bij het ontwikkelen van hun executieve functies en taakstrategieën. Ook onze leerkrachtondersteuner biedt individuele begeleiding in de klas om deze vaardigheden te versterken. Ons Schoolondersteuningsteam (SOT) speelt een cruciale rol in het identificeren en aanpakken van ondersteuningsbehoeften. Het SOT organiseert volgens een vaste planning groeps- en leerlingbesprekingen om vragen rondom leerlingen te analyseren. Ouders en externe deskundigen, zoals onze orthopedagoog, worden actief betrokken bij deze overleggen om een compleet beeld te krijgen en de beste aanpak te bepalen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leerervaringen

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gymnastiek voor Sportieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Wij streven ernaar dat alle leerkrachten de bevoegdheid hebben om de lessen bewegingsonderwijs te verzorgen, wat bijdraagt aan een brede inzetbaarheid binnen het team. Daarnaast wordt onze school verrijkt met de expertise van een gespecialiseerde vakleerkracht gymnastiek. Deze vakleerkracht verzorgt wekelijks de bewegingslessen voor alle groepen, van groep 1 tot en met 8. Dit zorgt voor een consistente en kwalitatief hoogwaardige invulling van het bewegingsonderwijs, terwijl de leerkrachten in de klas zich kunnen blijven ontwikkelen in het geven van deze lessen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Het Galjoen bieden we ondersteuning bij medische handelingen en persoonlijke verzorging in nauw overleg met ouders en externe deskundigen. Onze teamleden kunnen, na de juiste scholing en in samenspraak met de ouders, eenvoudige medische handelingen uitvoeren. Een aantal van onze leerkrachten is getraind als EHBO'er, wat bijdraagt aan de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen. Deze zorgzame aanpak garandeert dat we adequaat kunnen reageren op diverse situaties die zich voordoen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Het Galjoen bieden we gerichte ondersteuning voor gedrag, werkhouding en een effectieve taakaanpak. De specialist meer- en hoogbegaafdheid begeleidt leerlingen die extra hulp nodig hebben bij het ontwikkelen van hun executieve functies en taakstrategieën. Ook onze leerkrachtondersteuner biedt individuele begeleiding in de klas om deze vaardigheden te versterken. Ons Schoolondersteuningsteam (SOT) speelt een cruciale rol in het identificeren en aanpakken van ondersteuningsbehoeften. Het SOT organiseert volgens een vaste planning groeps- en leerlingbesprekingen om vragen rondom leerlingen te analyseren. Ouders en externe deskundigen, zoals onze orthopedagoog, worden actief betrokken bij deze overleggen om een compleet beeld te krijgen en de beste aanpak te bepalen.

Overzicht ondersteuning

6
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Ontdek Onze Gerichte Ondersteuning voor Elke Leerling

Groeiplan: Uitgebreide Extra Ondersteuning op Basisschool Het Galjoen

Op Basisschool Het Galjoen streven we ernaar om elke leerling optimaal te laten ontwikkelen. We hebben onze onderwijsaanpak zo ingericht dat we vroegtijdig signaleren als een kind extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van leren, opgroeien of opvoeding. Ons doel is een veilig en stimulerend sociaal schoolklimaat te garanderen, waarin alle kinderen zich gewaardeerd voelen. Voor leerlingen met specifieke behoeften, zoals dyslexie of dyscalculie, bieden we een passend en deskundig lesprogramma. Daarnaast zetten we ons continu in om ons aanbod voor leerlingen met bovengemiddelde (zoals in onze Eurekaklas) of juist extra ondersteuning benodigende cognitieve vaardigheden (via remedial teaching) te verbeteren. Uw kind krijgt hierdoor de aandacht die het verdient. Ons toegewijde team werkt nauw samen met externe specialisten om zoveel mogelijk kinderen thuisnabij passend onderwijs te bieden, een stap richting meer inclusief onderwijs. We beschikken over voldoende gekwalificeerde leerkrachten en gespecialiseerde hulpmiddelen, afgestemd op de behoeften van onze leerlingenpopulatie. Deze expertise stelt onze leerkrachten in staat om onderwijs- en opvoedingsuitdagingen effectief aan te pakken, zodat elk kind succesvol de schoolloopbaan kan doorlopen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Visie op Kwaliteitszorg en Ontwikkeling bij Het Galjoen

Wat zijn de Kernambities van ons Schoolplan?

Bij Het Galjoen stellen we ambitieuze doelen vast die inspelen op actuele en toekomstige ontwikkelingen in het onderwijs. Onze focus ligt op continue schoolontwikkeling en het versterken van gedeeld leiderschap, essentieel om kansen te benutten en uitdagingen aan te gaan op het gebied van onderwijs, personeel en externe relaties. We anticiperen op een veranderende maatschappij, stijgende ondersteuningsbehoeften van leerlingen en een groeiend lerarentekort. Daarom investeren we in onze leerkrachten, met speciale aandacht voor begeleiding van startende docenten en het actief werven en behouden van talent. Actief burgerschap, middels deelname aan herdenkingen en projecten zoals ‘Vier de Vrijheid’, is een integraal onderdeel van ons curriculum. De veranderende leerkrachtrol door digitalisering en specifieke ondersteuningsbehoeften van leerlingen vragen om aandacht voor activerende werkvormen en bewegend leren. We streven naar een sterk pedagogisch klimaat en onderzoeken, waar nodig, praktijkgerichte alternatieven en samenwerkingsverbanden met andere scholen om ruimtegebrek te overbruggen. Om de werkdruk te beheersen en focus te behouden, formuleren we concrete en realistische schooldoelen. Dit biedt richting, kadering voor ontwikkeling en versterkt de borging van afspraken, zodat we effectief kunnen werken aan onze missie. De samenwerking met de peuterspeelzaal, gestart in de vorige planperiode, willen we verder verdiepen. We streven naar een naadloze doorgaande lijn voor de allerkleinsten, om hun ontwikkeling optimaal te ondersteunen. Ouderbetrokkenheid en effectieve communicatie zijn cruciaal. Wij onderhouden een positieve relatie met ouders via diverse kanalen, waaronder social media platformen zoals Klasbord, en door actief overleg in de ouderraad en medezeggenschapsraad.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelen?

Bij Het Galjoen cultiveren we een teamgerichte aanpak, gebaseerd op onderzoek en planmatige samenwerking, om de kwaliteit van ons onderwijs continu te verbeteren. Hierbij stellen we onszelf fundamentele vragen: Bezigingen met de juiste prioriteiten? Effectieve uitvoering van taken? Meetbare resultaten? Externe validatie? En hoe benutten we deze inzichten? Op basis van onze kwaliteitsdocumenten ontwikkelen we nieuw beleid en initiëren we innovatieve projecten. Positieve resultaten houden we vast, terwijl we gericht werken aan noodzakelijke verbeteringen. Ons jaarplan, een uitvloeisel van de meerjarenplanning en evaluaties, wordt aangevuld met actuele landelijke onderwijsontwikkelingen. We hanteren de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om onze doelstellingen te realiseren. Dit betekent: het vaststellen van concrete doelen in het jaarplan (Plan), de uitvoering ervan (Do), het evalueren van de voortgang (Check), en het borgen van successen en het implementeren van verbeteringen voor de volgende cyclus (Act).

Ontdek Ons Rijke Aanbod voor Jonge Kinderen bij Het Galjoen

Toelichting van de school

Basisschool Het Galjoen in Wierden biedt een inspirerende en veilige omgeving waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Wij geloven in een doorgaande leerlijn vanaf de allerkleinsten, met speciale aandacht voor de behoeften van elk kind. Ons onderwijs is gericht op spelend leren, waarbij we de natuurlijke nieuwsgierigheid prikkelen en de basis leggen voor een leven lang leren. Ontdek hoe wij uw kind een fantastische start geven in ons gezellige schoolgebouw.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Het Galjoen voor jonge kinderen?

Basisschool Het Galjoen biedt een breed scala aan extra activiteiten en ondersteuning, speciaal ontworpen voor onze jongste leerlingen. Dit omvat een naadloze overgang vanuit de peuterspeelzaal, met gedeelde ruimtes en gezamenlijke activiteiten. We zorgen zo voor een vertrouwde en stimulerende omgeving die de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal bevordert.

Basisschool Het Galjoen biedt een breed scala aan extra activiteiten en ondersteuning, speciaal ontworpen voor onze jongste leerlingen. Dit omvat een naadloze overgang vanuit de peuterspeelzaal, met gedeelde ruimtes en gezamenlijke activiteiten. We zorgen zo voor een vertrouwde en stimulerende omgeving die de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal bevordert.

Geoptimaliseerde samenwerking met peuterspeelzaal in hetzelfde gebouw.

Met welke partners werkt Het Galjoen samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor jonge kinderen onderhouden wij een waardevolle samenwerking met Stichting De Welle. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige doorgaande lijn in de ontwikkeling en opvang van uw kind, van de peuterspeelzaal tot aan de start van het basisonderwijs. Bezoek hun website voor meer informatie over hun expertise.

Voor ons programma voor jonge kinderen onderhouden wij een waardevolle samenwerking met Stichting De Welle. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige doorgaande lijn in de ontwikkeling en opvang van uw kind, van de peuterspeelzaal tot aan de start van het basisonderwijs. Bezoek hun website voor meer informatie over hun expertise.