Basisschool Christelijke Basisschool De Brug in Waspik

Het team van Christelijke Basisschool De Brug in Waspik

Current section: team
Brugstraat 2
5165 Waspik

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Brug is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Brug. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool De Brug bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Brug bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool De Brug zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool De Brug. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (10%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (30%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool De Brug werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (50%)
Direct ondersteunend personeel (40%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Brug gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij De Brug: Altijd Doorgaan met Leren

Bij Christelijke Basisschool De Brug zorgen we ervoor dat de lessen altijd doorgaan, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Ons toegewijde team van onderwijzers staat klaar om elkaar te ondersteunen, waardoor uw kind nooit zonder begeleiding komt te zitten. Dankzij ons ruime personeelsbestand, zelfs voor een intieme schoolomgeving, is flexibele interne vervanging vrijwel altijd gegarandeerd. Dit betekent dat we zelden genoodzaakt zijn om klassen naar huis te sturen, wat zorgt voor een stabiele leeromgeving. We zijn er trots op dat ons personeel een zeer laag ziekteverzuim kent. Dit resulteert in minimale lesuitval en maximale continuïteit in het onderwijs voor alle leerlingen op onze school in Waspik.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Brug

4

Taalontwikkeling en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Kwaliteit
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist Basisonderwijs

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool De Brug bieden we extra ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Elke vrijdagochtend organiseren we het GroeiLaB, een stimulerend plusaanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen van groep 1 tot en met 8. Een gespecialiseerde leerkracht begeleidt deze leerlingen. Onze intern begeleider is een gediplomeerd gedragsspecialist. Bovendien is een van onze ervaren leerkrachten aangesteld als coördinator voor taal, lezen en rekenen. Deze expertise zorgt voor een gerichte aanpak bij leervragen. Met de middelen van het Samenwerkingsverband financieren we additionele ondersteuning voor leerlingen die dit nodig hebben. Hierdoor kunnen wij twee ochtenden per week een externe Remedial Teacher inzetten voor intensieve begeleiding bij reken- en spellinguitdagingen. Daarnaast versterken we ons team met een leraarondersteuner en stagiaires onderwijsassistent. Zij bieden waardevolle individuele en kleinschalige begeleiding aan leerlingen, wat de leerresultaten ten goede komt.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Onderwijs
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut School
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Wij hanteren de effectieve methode Kwink voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. Wekelijks ontvangen alle groepen lessen die gericht zijn op deze belangrijke vaardigheden. We starten met de Gouden Weken en elke week staat een positieve schoolregel centraal. Drie teamleden zijn gecertificeerd Kwink-coach en onze intern begeleider is een erkend gedragsspecialist. Dit team zorgt voor een veilige en positieve leeromgeving. Voor specifieke groepen bieden we de Rots en Water training aan, in nauwe samenwerking met het Beweegburo. Indien nodig zetten we ook de Sta Sterk- of Bikkeltraining in om leerlingen weerbaarder te maken. Een expert op het gebied van hoogbegaafdheid is elke vrijdagochtend aanwezig voor het GroeiLaB, ons uitdagende plusaanbod voor leerlingen van groep 1 t/m 8. Twee ochtenden per week ondersteunt een externe Remedial Teacher leerlingen met specifieke reken- en spellingbehoeften. Onze leraarondersteuner, met de AD=PEP opleiding, versterkt diverse groepen, met name combinatiegroepen. Zij faciliteert het werken met kleinere groepen, wat de persoonlijke aandacht maximaliseert. Daarnaast bieden stagiaires onderwijsassistent waardevolle ondersteuning door individueel of in kleine groepjes met leerlingen te werken.

6

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional
Deskundige Bevoegd Gezag (DBG'er)

Toelichting van de school:

Voor leerlingen met uitdagend gedrag, een beperkte werkhouding of specifieke taakaanpakproblemen, waar leerkrachten ondersteuning bij nodig hebben, schakelen we onze Deskundige Bevoegd Gezag (DBG'er) van het Samenwerkingsverband in. Deze expert observeert en adviseert over passende begeleiding voor zowel kind als leerkracht. Daarnaast kunnen we een ambulant begeleider van Kracht inschakelen voor specialistische hulp, advies en begeleiding. Deze ondersteuning is gericht op leerlingen die extra hulp nodig hebben en op de leerkrachten die hiermee werken. Onze intern begeleider en gedragsspecialist bieden ook gerichte ondersteuning bij gedragsvraagstukken. De Remedial Teacher kan helpen bij specifieke leerproblemen die de werkhouding beïnvloeden. De specialist meer- en hoogbegaafdheid kan ondersteunen bij leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, wat positief kan bijdragen aan de algehele werkhouding. De pedagogisch educatief professional biedt een brede ondersteuning op het gebied van sociaal gedrag en aanpak. Deze gecombineerde expertise zorgt ervoor dat we leerlingen met diverse uitdagingen effectief kunnen begeleiden naar succes.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut School
Ergotherapeut School

Toelichting van de school:

Christelijke Basisschool De Brug beschikt over een professioneel team dat leerlingen ondersteunt bij hun motorische en lichamelijke ontwikkeling. Tijdens de gymlessen voeren observaties plaats, die vervolgens met de leerkrachten worden besproken. Onze leerkrachten besteden actief aandacht aan de motoriek van leerlingen tijdens reguliere lessen en integreren 'Bewegend Leren'. Het interne en externe team zet effectieve interventies in om de ontwikkeling te stimuleren. Het externe team, bestaande uit een buurtsportcoach, fysiotherapeut, jeugdverpleegkundige/schoolarts en ergotherapeut, monitort de voortgang van de leerlingen. Zij bieden begeleiding tijdens gymlessen en kunnen, in overleg met ouders, ook aanvullende ondersteuning buiten school bieden. Deze multidisciplinaire aanpak garandeert een optimale ontwikkeling van de motorische vaardigheden van elk kind op onze basisschool.

0

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Brug is niet uitgerust voor intensieve medische handelingen of gespecialiseerde persoonlijke verzorging. Wij leggen echter wel een sterke nadruk op het aanleren van zelfstandigheid bij persoonlijke verzorging aan onze leerlingen. Indien er lichte medische handelingen nodig zijn, kunnen onze medewerkers hiermee assisteren. Dit wordt altijd afgestemd op de specifieke situatie en de mogelijkheden binnen de school. Tijdens het kennismakingsgesprek met nieuwe ouders bespreken we openlijk de benodigde ondersteuning. Hierbij worden de mogelijkheden en grenzen van onze school duidelijk gecommuniceerd, zodat er een passend plan kan worden opgesteld.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

schoolbibliotheek
orthotheek
traplift
invalidentoilet

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool De Brug

Gedetailleerde Uitleg over Educatieve Ondersteuning

Op Christelijke Basisschool De Brug geloven we in een gepersonaliseerde leerervaring voor elke student. Binnen elke klas differentiëren we in tempo, instructie, hoeveelheid en moeilijkheidsgraad om zo aan te sluiten bij de individuele leerbehoeften van elk kind. Hierbij stellen we continu hoge leerdoelen centraal. Speciaal voor meer- en hoogbegaafde leerlingen van groep 1 tot en met 8, biedt De Brug een uitdagende plusgroep op donderdagmiddag. Onder begeleiding van een externe expert hoogbegaafdheid ontwikkelen deze leerlingen hun leerstrategieën en verdiepen ze zich in verrijkende opdrachten. Een wekelijkse taak stimuleert zelfstandig leren binnen de eigen klas. Onze school heeft uitgebreide ervaring met het ondersteunen van leerlingen met dyslexie. Wij bieden gerichte oefeningen, aangepaste instructievormen en gespecialiseerd lesmateriaal om dyslexie effectief te begeleiden en de lees- en schrijfvaardigheid te bevorderen. Hoewel onze ervaring met ernstige gehoorproblemen en complexe fysieke beperkingen beperkt is, is ons schoolgebouw volledig rolstoeltoegankelijk. We beschikken over een modern invalidentoilet en een traplift voor optimale toegankelijkheid. Het ZorgAdviesTeam (ZAT) van De Brug bestaat uit de Intern Begeleider, Ambulant Begeleider, GGD-vertegenwoordigers (Schoolarts/Jeugdverpleegkundige), de schoolmaatschappelijk werkster, de directeur en indien nodig externe specialisten. Dit team coördineert de zorg en ondersteuning voor alle leerlingen. Onze school verwelkomt een breed scala aan leerlingen. We kunnen echter geen plaats bieden aan kinderen met ernstige gedragsproblematiek die de veiligheid van anderen in gevaar brengt, kinderen die specifieke medische zorg vereisen die wij niet kunnen bieden, of kinderen met complexe problematiek waarvoor ons team of externe partners niet de benodigde expertise bezitten. Een te hoge concentratie leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften in een groep kan de draagkracht van de leerkracht overschrijden, wat ten koste gaat van de aandacht voor alle leerlingen. In dergelijke situaties kunnen we een andere groepsindeling overwegen of ouders adviseren over alternatieve schoolkeuzes. Onze toekomstige ambities richten zich op het versterken van de basisondersteuning om proactief in te spelen op potentiële leerproblemen. We streven naar continue professionalisering van ons team op het gebied van gedragsmanagement en willen het onderwijs voor meer- en hoogbegaafde leerlingen uit groep 1-8 uitbouwen tot een doorlopende leerlijn, ook in samenwerking met Peuterspeelzalen. Dit verrijkte onderwijsaanbod zal uniform binnen alle groepen worden geïmplementeerd.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Onderwijsontwikkeling

Wat zijn de belangrijkste verbeterdoelen in ons schoolplan voor de periode 2023-2027?

Christelijke Basisschool De Brug heeft ambitieuze verbeterdoelen vastgesteld voor de periode 2023-2027. Deze doelen vormen de kern van onze onderwijsstrategie en richten zich op de integrale ontwikkeling van onze leerlingen. We leggen structureel de nadruk op de sociale ontwikkeling en de executieve functies van onze leerlingen. Burgerschap en digitale geletterdheid krijgen bijzondere aandacht met specifiek beleid en lesmateriaal. Coöperatieve werkvormen en bewegend leren worden actief ingezet om basisvaardigheden te versterken en leerlingen meer eigenaarschap te geven. Daarnaast werken we aan doorlopende leerlijnen, ook in samenwerking met de kinderopvang en het voortgezet onderwijs. We bieden gerichte ondersteuning en verrijking, met weektaken voor alle groepen en een focus op planningsvaardigheden vanaf groep 1. Ons onderwijs is gestoeld op het beleidsstuk 'Gelijke Kansen' en we hebben specifieke beleidsplannen voor burgerschap en digitale geletterdheid. Deze thema's zijn integraal onderdeel van ons onderwijs, met een focus op doelgerichtheid, samenhang en herkenbaarheid. Voor burgerschap gebruiken we de methode Faqta en besteden we wekelijks aandacht aan sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze leerlingen worden opgevoed tot respectvolle, democratische en digitaal vaardige burgers met oog voor diverse culturen en maatschappelijke thema's.

Hoe waarborgt De Brug de onderwijskwaliteit en bereikt zij haar educatieve doelen?

Bij Christelijke Basisschool De Brug hanteren we het model 'Regie op onderwijskwaliteit' van de PO-raad en de 'Kwaliteitskaarten' van Cees Bos om onze schoolontwikkeling en onderwijskwaliteit continu te verbeteren. We stellen vakspecifieke streefdoelen vast en analyseren de resultaten om ons onderwijs op leerling-, groeps- en schoolniveau af te stemmen. De IEP-Eindtoets fungeert als dubbelcheck voor schooladviezen. Twee keer per jaar evalueren we de toetsresultaten en laten we ons werk beoordelen door middel van leerling-, medewerker- en oudertevredenheidsonderzoeken. Ook externe audits zorgen voor een onafhankelijke kwaliteitsbeoordeling. De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen volgen we nauwgezet met het IEP-LVS (Hart en Handen) en sociogrammen. Dit stelt ons in staat om passende interventies te bieden, aangevuld met de wekelijkse Kwink-lessen. Voor burgerschap meten we de ontwikkeling bij leerlingen in groep 7 en 8 met 'Burgerschap Meten' van Rovict. In de groepen 1 t/m 6 volgen we de voortgang via logboeken waarin leerpunten worden vastgelegd.

Programma voor Jonge Kinderen op Christelijke Basisschool De Brug

Toelichting van de school

Christelijke Basisschool De Brug in Waspik biedt een stimulerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, met aandacht voor spelenderwijs leren en sociale interactie. Wij geloven in een warme overgang van thuis naar school, waarbij we de natuurlijke nieuwsgierigheid van uw kind stimuleren. Onze ervaren leerkrachten creëren een omgeving waarin elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren, met een focus op persoonlijke groei en christelijke normen en waarden.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Christelijke Basisschool De Brug voor jonge kinderen?

Christelijke Basisschool De Brug heeft een toegewijd programma voor jonge kinderen, ontworpen om hen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. Wij zetten ons in voor een warme en veilige introductie tot het basisonderwijs. Dit programma focust op spelenderwijs leren, sociale vaardigheden en de algehele ontwikkeling van uw kind. We creëren een omgeving die nieuwsgierigheid aanwakkert en zelfvertrouwen opbouwt, zodat elk kind zich volop kan ontplooien.

Met welke partners werkt Christelijke Basisschool De Brug samen voor het programma voor jonge kinderen?

Christelijke Basisschool De Brug werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een naadloze en verrijkende ervaring voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod en bieden extra ondersteuning. Onze gewaardeerde partners zijn: Kindcentrum Holder den Bolder en Kinderdagverblijf De Schat. Door deze samenwerkingen kunnen we een breed scala aan ontwikkelingsmogelijkheden bieden, afgestemd op de behoeften van jonge kinderen.

Christelijke Basisschool De Brug werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een naadloze en verrijkende ervaring voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod en bieden extra ondersteuning. Onze gewaardeerde partners zijn: Kindcentrum Holder den Bolder en Kinderdagverblijf De Schat. Door deze samenwerkingen kunnen we een breed scala aan ontwikkelingsmogelijkheden bieden, afgestemd op de behoeften van jonge kinderen.

Team | Christelijke Basisschool De Brug in Waspik | [2025] Schoolregister