
De resultaten van Kleurrijk in Waddinxveen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kleurrijk, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kleurrijk bij jullie?
Ontdek hoe goed Kleurrijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Basisschool Kleurrijk
Ontdek hoe Basisschool Kleurrijk presteert op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen. Dit niveau, gemeten in groep acht met de doorstroomtoets, vertegenwoordigt de basisvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. De inspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een norm die wij nastreven. Bekijk de gedetailleerde resultaten voor ons fundamentele niveau en zie hoe onze leerlingen presteren ten opzichte van landelijke vergelijkingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten van Basisschool Kleurrijk
Verdiep u in de prestaties van Basisschool Kleurrijk op het uitdagende streefniveau. Dit hogere niveau daagt onze leerlingen uit om boven de basisvaardigheden uit te stijgen, met als doel dat zoveel mogelijk leerlingen dit aan het einde van groep acht bereiken. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Analyseer de score van Basisschool Kleurrijk op het streefniveau en vergelijk deze met de vastgestelde norm en landelijke data voor een compleet beeld.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kleurrijk?
Bij Basisschool Kleurrijk in Waddinxveen starten we het traject voor het schooladvies in november met de toetsen van ons eigen leerlingvolgsysteem, LIB. Rond half januari ontvangen de leerlingen hun voorlopige schooladvies, tot stand gekomen door nauwe samenwerking tussen de leerkracht, intern begeleider en directie. Dit voorlopige advies wordt persoonlijk toegelicht aan zowel ouders als kind. In de eerste twee weken van februari leggen de leerlingen de doorstroomtoets af. De uitslagen hiervan ontvangen wij uiterlijk half maart. Is het resultaat van de doorstroomtoets hoger dan het voorlopige advies? Dan passen we het definitieve schooladvies aan naar boven. Enkel indien het in het belang van de leerling is, kunnen we besluiten het advies niet te verhogen, mits dit goed gemotiveerd wordt en in overleg met de ouders gebeurt. Eind maart ontvangen alle leerlingen en ouders het definitieve schooladvies, waarna de aanmeldingen voor het voortgezet onderwijs plaatsvinden. Leerlingen die doorstromen naar het voortgezet speciaal onderwijs (VSO) kunnen zich eerder aanmelden met een voorlopig advies.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van sociale vaardigheden op onze basisschool
Bij Basisschool Kleurrijk in Waddinxveen staat de sociale ontwikkeling van elk kind centraal, geworteld in onze christelijke identiteit. We geloven in een omgeving waar kinderen leren om respectvol met elkaar om te gaan, gebaseerd op Bijbelse normen en waarden. Ons onderwijs stimuleert samenwerking en wederzijds leren tussen leerlingen van verschillende leeftijden en niveaus. Door gezamenlijke projecten en activiteiten leren kinderen van elkaar en bouwen ze aan een sterke sociale basis. We hechten eraan dat elk kind zich gezien en gewaardeerd voelt, ongeacht individuele talenten of uitdagingen. Kinderen groeien bij ons in brede zin: cognitief, motorisch, sociaal-emotioneel en creatief. We bieden een rijk onderwijsaanbod dat hoofd, hart en handen aanspreekt, met aandacht voor rekenen, taal, beweging, burgerschap, creativiteit en digitale vaardigheden. Zo ondersteunen we de algehele persoonlijke groei van elk kind.
Samen geloven met respect en compassie
Samen leren en groeien door samenwerking
Samen bouwen aan een positieve schoolcultuur
Hoe bevordert Basisschool Kleurrijk de sociale en emotionele groei van leerlingen?
Wij hanteren de Kanjertraining om kinderen te helpen hun emoties te begrijpen en respectvol met elkaar om te gaan. Deze training legt de nadruk op wederzijds respect voor God, onszelf en anderen, wat we uitdrukken in onze woorden en daden. Daarnaast volgen we de sociaal-emotionele ontwikkeling nauwgezet via het leerlingvolgsysteem 'Leerling in beeld'. Dit systeem helpt ons om het gedrag van kinderen te observeren, inzicht te krijgen in hun welzijn en eventuele ondersteuningsbehoeften te identificeren. We benutten de sterke punten van elk kind en integreren dit in groeps- of individuele plannen waar nodig. De observaties vormen de basis voor voortgangsgesprekken.
Welke instrumenten gebruikt de school voor het registreren van sociale opbrengsten?
Basisschool Kleurrijk gebruikt de volgende registratiemethoden om de sociale ontwikkeling van leerlingen te monitoren: * Sociaal Emotionele Vragenlijst * Leerling in beeld
Met welke methoden voor sociaal-emotioneel leren werkt de school?
Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren zet Basisschool Kleurrijk de volgende methoden in: * Kanjertrainingen * School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)
Inspectierapport Basisschool Kleurrijk: Positieve Beoordeling en Ontwikkelpunten
Basisschool Kleurrijk in Waddinxveen heeft een lovende beoordeling ontvangen van de Onderwijsinspectie. De school blinkt uit in het leveren van kwalitatief hoogstaand onderwijs, met positieve resultaten op het gebied van leerlingontwikkeling, het schoolaanbod en de bevordering van burgerschap. De heldere onderwijskundige visie en de effectieve signalering van leerbehoeften worden specifiek benoemd als sterke punten. Kleurrijk zet zich actief in voor passend onderwijs, waarbij elk kind de juiste begeleiding krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Dit uit zich onder andere in gerichte ondersteuning voor meerbegaafde leerlingen. Om de onderwijsontwikkeling continu te verbeteren, heeft Kleurrijk proactief stappen ondernomen. De implementatie van de 'Pittige Plus Torens' en het toepassen van gedifferentieerde instructie op drie niveaus zorgen ervoor dat de lesstof optimaal aansluit bij de individuele verschillen binnen de groepen. Deze aanpak garandeert een stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen.