Basisschool De Hoge Voorde in Vorden

Het team van Basisschool De Hoge Voorde in Vorden

Current section: team
Het Hoge 36
7251 Vorden

Zie hier hoe het team van Basisschool De Hoge Voorde is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Hoge Voorde. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Hoge Voorde bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Hoge Voorde bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Hoge Voorde zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (71.4%)
Man (28.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Hoge Voorde. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (37.5%)
35-45 jaar (6.3%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Hoge Voorde werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (21.4%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Hoge Voorde gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Hoge Voorde: Onze Aanpak

Op Basisschool De Hoge Voorde in Vorden zorgen we voor een optimale leeromgeving, ook wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. Wij zijn aangesloten bij de regionale vervangingspool "IJsselpool". Dit stelt ons in staat om bij ziekte van een leerkracht, indien beschikbaar, een gekwalificeerde vervanger in te zetten. Indien een vervanger via de pool niet direct beschikbaar is, schakelen we intern de expertise van onze toegewijde teamleden in. Een collega uit het team kan dan extra worden ingezet om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen in de les. In uitzonderlijke gevallen, waarin het niet lukt om een vervanger te plaatsen, organiseren we de opvang van de leerlingen zo goed mogelijk. Waar mogelijk krijgen de kinderen gezamenlijk les van de leerkracht van de duo-groep. Het welzijn en de educatie van onze leerlingen staan voorop. Het naar huis sturen van kinderen proberen we te allen tijde te voorkomen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Expertise op Basisschool De Hoge Voorde: Specialisten voor uw kind

5

Taal- en rekenondersteuning voor succesvolle leerlingen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern begeleider
Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Verrijkend leren voor talentvolle leerlingen: de Kangoeroegroep op De Hoge Voorde. Onze Kangoeroegroep biedt extra uitdaging aan leerlingen uit groep 5 tot en met 8. Zij werken aan creatieve en technische projecten, zoals bouwen, ontwerpen en programmeren. Deze projecten bevorderen de ontwikkeling van samenwerking, planning, doorzettingsvermogen en presentatievaardigheden. Voor de jongere kinderen zijn er de kikkergroep (groep 3-4) en de guppiegroep (groep 1-2). Deze groepen stimuleren wekelijks de creativiteit en samenwerking van kinderen met uitdagende opdrachten. De specialist hoogbegaafdheid werkt nauw samen met leerkrachten en de intern begeleider om de ontwikkeling van deze leerlingen optimaal te volgen en te ondersteunen, in constante dialoog met kinderen en ouders.

2

Sociaal-emotionele ontwikkeling en gedragsbegeleiding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider

Toelichting van de school:

Gerichte ondersteuning voor sociaal-emotioneel welzijn en gedrag. Op De Hoge Voorde bieden we leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied en qua gedrag, gespecialiseerde begeleiding. De groepsleerkracht werkt hierbij nauw samen met de intern begeleider. Zij coördineert de zorg en adviseert over de meest geschikte aanpak, zoals individuele begeleiding of groepsprogramma's zoals de Kanjertraining. We werken ook samen met externe experts, waaronder orthopedagogen en gezinscoaches. Ouderbetrokkenheid is cruciaal; we maken samen met u plannen om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen, zowel op school als thuis.

3

Verbetering werkhouding en taakaanpak voor schoolsucces

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Ondersteuning bij werkhouding en taakaanpak voor alle leerlingen. Basisschool De Hoge Voorde biedt leerlingen die extra hulp nodig hebben bij hun werkhouding en het voltooien van taken, gerichte ondersteuning. De leerkracht begeleidt hen bij het plannen, organiseren en doorzetten van opdrachten, met ondersteuning van de intern begeleider. Vaak gebeurt dit in kleine groepjes of individueel, gericht op specifieke vaardigheden. We maken gebruik van externe expertise, zoals onderwijscoaches en ergotherapeuten vanuit het samenwerkingsverband IJssel Berkel. Ouders zijn hierbij nauw betrokken. Samen creëren we een optimale leeromgeving die de zelfstandigheid en het doorzettingsvermogen van uw kind bevordert.

1

Motorische ontwikkeling en bewegingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Vakdocent lichamelijke opvoeding

Toelichting van de school:

Stimuleren van motorische vaardigheden en sportiviteit op De Hoge Voorde. Leerlingen die extra begeleiding wensen bij hun motorische ontwikkeling ontvangen deze op De Hoge Voorde. De groepsleerkracht en onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs bieden ondersteuning bij het verbeteren van motorische vaardigheden, coördinatie en samenwerking. Dit gebeurt tijdens alle gymlessen en spelactiviteiten. We richten ons op het vergroten van zelfvertrouwen en het plezier in bewegen, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen op fysiek gebied.

0

Medische zorg en persoonlijke verzorging op school

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische zorg en persoonlijke verzorging werken wij samen met ouders en externe professionals om de juiste ondersteuning te bieden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek Onze Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling

Toekomstgericht Aanbod: Groei en Ontwikkeling met Extra Begeleiding

Bij Basisschool De Hoge Voorde geloven we dat elk kind uniek is en verdient om zich welkom, gezien en gewaardeerd te voelen. Ons inclusieve onderwijsmodel zorgt ervoor dat alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond, leerbehoeften of talenten, samen leren in een stimulerende omgeving. We zetten ons in voor op maat gemaakte begeleiding binnen de klas, met gerichte ondersteuning van onze toegewijde intern begeleider en, indien nodig, de expertise van externe specialisten. Dit stelt ons in staat om leerlingen met specifieke uitdagingen, zoals leer- of gedragsproblemen, optimale kansen te bieden binnen het reguliere onderwijs, zonder hun ontwikkeling of die van hun klasgenoten te belemmeren. Onze aanpak omvat nauwe samenwerking met ouders en actieve betrokkenheid van de leerlingen zelf bij hun leerproces. Door te investeren in inclusief onderwijs creëren we een school waar diversiteit een verrijking is en elk kind met plezier en zelfvertrouwen zijn of haar volledige potentieel kan bereiken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan Basisschool De Hoge Voorde

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor de komende jaren?

Ons schoolplan focust op drie cruciale pijlers: Actief Lerende Leerlingen, Talentgericht Onderwijs en Zicht op Ontwikkeling. Bij De Hoge Voorde stimuleren we leerlingen om een actieve rol te spelen in hun eigen leerproces. Door hen meer eigenaarschap en keuzemogelijkheden te bieden, en door lessen nauwkeurig af te stemmen op individuele niveaus en behoeften, vergroten we de betrokkenheid. We maken gebruik van bewezen instructiemodellen en investeren in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten, zodat zij gepassioneerd en effectief lesgeven. Talentontwikkeling staat centraal in ons onderwijs. Naast de basisvaardigheden zoals taal, rekenen en lezen, creëren we mogelijkheden voor leerlingen om diverse talenten te ontdekken, waaronder digitale geletterdheid, filosofie, sport, kunst en cultuur. In een veilige en inspirerende omgeving leren kinderen over zichzelf, hun capaciteiten en hun relatie tot anderen, wat bijdraagt aan hun persoonlijke groei en sociale vaardigheden. We hechten grote waarde aan respect voor medeleerlingen en onze leefomgeving. Kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes, voor hun medemensen en voor de wereld om hen heen. Waarden als openheid, tolerantie, saamhorigheid en betrouwbaarheid worden actief bevorderd, waarbij onze leerkrachten fungeren als inspirerende voorbeelden in het aanleren van burgerschapsvaardigheden.

Hoe waarborgen we de ontwikkeling en begeleiding van elke leerling?

De Hoge Voorde zet vol in op passend onderwijs door continu de ontwikkeling van onze leerlingen nauwlettend te volgen. We verbeteren de diagnostische vaardigheden van onze leerkrachten en passen de handelingsgerichte cyclus (HGW) toe om het onderwijs optimaal aan te laten sluiten bij de specifieke leertrajecten van onze leerlingen. Dit verhoogt de effectiviteit van ons onderwijs en stelt ons in staat om hoge verwachtingen te blijven koesteren. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, bieden we gespecialiseerde leertrajecten die hen uitstekend voorbereiden op het vervolgonderwijs, inclusief theoretische niveaus binnen het voortgezet onderwijs. Dit verhoogt de intrinsieke motivatie en schoolbetrokkenheid. Bovendien werken we actief aan het verminderen van onderwijsachterstanden door gerichte ondersteuning te bieden aan leerlingen die extra hulp nodig hebben, zoals nieuwkomers met Nederlands als tweede taal of leerlingen die thuis extra ondersteuning nodig hebben. Onze strategische jaardoelen zijn gericht op het verfijnen van analysevaardigheden, het effectief toepassen van kennis, het optimaliseren van de HGW-cyclus en het ontwikkelen van een uitdagend en betekenisvol lesaanbod voor leerlingen met een gemiddelde tot hoge begaafdheid. We streven ernaar om alle leerlingen gelijke kansen te bieden, ongeacht hun achtergrond of thuissituatie.

Wat is de methode voor het realiseren van onze onderwijsdoelen?

Basisschool De Hoge Voorde vertaalt de ambitieuze doelen uit het schoolplan naar concrete, meetbare jaar- en kwartaaldoelen. Het voltallige team, de schoolleiding en andere belanghebbenden evalueren periodiek de geboekte voortgang en de behaalde resultaten. Deze continue evaluatiecyclus maakt het mogelijk om het onderwijs flexibel bij te sturen en voortdurend te verbeteren. De school communiceert transparant over de onderwijsontwikkelingen en behaalde resultaten. Verantwoording wordt afgelegd aan de medezeggenschapsraad en aan alle ouders via het jaarlijkse schooljaarverslag. Dit bevordert een cultuur van gezamenlijke verantwoordelijkheid en een gedeelde focus op het continu verhogen van de onderwijskwaliteit.

Speciaal Onderwijs en Speelplezier voor Peuters en Kleuters bij De Hoge Voorde

Toelichting van de school

Basisschool De Hoge Voorde in Vorden biedt een warme en stimulerende omgeving waar jonge kinderen de eerste stappen in hun educatieve reis zetten. Wij geloven in een aanpak die spelenderwijs leert, met aandacht voor de individuele ontwikkeling van elk kind. Onze school is er trots op een breed scala aan faciliteiten en programma's te bieden die speciaal zijn ontworpen voor de allerkleinsten. Van een veilige en uitdagende speelomgeving tot gerichte ontwikkelingsactiviteiten, we zorgen ervoor dat uw kind zich optimaal kan ontplooien. Ontdek hoe Basisschool De Hoge Voorde de perfecte start biedt voor een leven vol leren en ontdekkingen. Wij nodigen u van harte uit om kennis te maken met ons team en onze unieke onderwijsaanpak voor het jonge kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool De Hoge Voorde voor jonge kinderen?

Basisschool De Hoge Voorde in Vorden verrijkt het onderwijs voor jonge kinderen met een diversiteit aan extra programma's. Ons aanbod omvat gespecialiseerde kinderopvang en stimulerende Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) trajecten. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen. We werken aan de ontwikkeling van brede kindcentra die naadloze overgangen garanderen tussen opvang, onderwijs en verdere ontwikkeling. Zo bieden we een consistente en verrijkende leerervaring voor elk jong kind vanaf de vroegste leeftijd.

Basisschool De Hoge Voorde in Vorden verrijkt het onderwijs voor jonge kinderen met een diversiteit aan extra programma's. Ons aanbod omvat gespecialiseerde kinderopvang en stimulerende Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) trajecten. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen. We werken aan de ontwikkeling van brede kindcentra die naadloze overgangen garanderen tussen opvang, onderwijs en verdere ontwikkeling. Zo bieden we een consistente en verrijkende leerervaring voor elk jong kind vanaf de vroegste leeftijd.

Integrale kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) aanbod
Brede kindcentra voor optimale ontwikkeling

Met welke partners werkt Basisschool De Hoge Voorde samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor ons gespecialiseerde aanbod voor jonge kinderen onderhoudt Basisschool De Hoge Voorde een waardevolle samenwerking met Kindcentrum Avonturijn. Deze samenwerking stelt ons in staat om hoogwaardige Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) te bieden, afgestemd op de specifieke behoeften van peuters en kleuters. Via Kindcentrum Avonturijn integreren we speelse leeractiviteiten en ontwikkelingsondersteuning. Bezoek de website van Kindcentrum Avonturijn voor meer informatie over hun expertise en hoe zij bijdragen aan een succesvolle start voor onze jongste leerlingen.

Voor ons gespecialiseerde aanbod voor jonge kinderen onderhoudt Basisschool De Hoge Voorde een waardevolle samenwerking met Kindcentrum Avonturijn. Deze samenwerking stelt ons in staat om hoogwaardige Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) te bieden, afgestemd op de specifieke behoeften van peuters en kleuters. Via Kindcentrum Avonturijn integreren we speelse leeractiviteiten en ontwikkelingsondersteuning. Bezoek de website van Kindcentrum Avonturijn voor meer informatie over hun expertise en hoe zij bijdragen aan een succesvolle start voor onze jongste leerlingen.