Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer in Voorburg

Het team van Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer in Voorburg

Current section: team
Paradijsstraat 51
2275 Voorburg

Zie hier hoe het team van Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer bij jullie?

Ontdek hoe goed Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (29.2%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (29.2%)
55-65 jaar (8.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (72%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Effectieve Invulling van Docentafwezigheid op Groen van Prinsterer

Bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zorgen wij voor een vlotte en professionele vervanging. Ons stappenplan voor docentvervanging en afwezigheid is helder en transparant uitgewerkt op de website van Groenschool. Hier vindt u gedetailleerde informatie over onze protocollen en schoolafspraken. Wij streven ernaar de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zodat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief hoogstaande lessen, zelfs bij tijdelijke afwezigheid van de vaste leerkracht.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op PC Basisschool Groen van Prinsterer

3

Taal, Rekenen en Lezen: Expertise voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Taalspecialist
Leesspecialist

Toelichting van de school:

Op PC Basisschool Groen van Prinsterer zetten wij in op optimale leerresultaten met een toegewijd team van specialisten. Onze gespecialiseerde leerkrachten voor rekenen, taal en lezen werken nauw samen in een werkgroep. Zij ontwikkelen continu nieuwe lesmethoden en waarborgen een consistente leerlijn binnen deze cruciale vakgebieden. Leerkrachten kunnen bij hen terecht voor advies en ondersteuning wanneer zij tegen uitdagingen aanlopen in de klas. Dit zorgt ervoor dat elke leerling de best mogelijke begeleiding krijgt om zijn of haar potentieel te bereiken.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Een veilige en positieve leeromgeving is essentieel voor de ontwikkeling van elk kind. Onze gedragsspecialist draagt zorg voor een omgeving waarin leerlingen zich gesteund en veilig voelen. Leerkrachten kunnen rekenen op de expertise van de gedragsspecialist voor ondersteuning bij groepsdynamiek of individuele leerlingbehoeften. De gedragsspecialist werkt nauw samen met de intern begeleider om een holistische aanpak te garanderen, waarbij het welzijn van de leerling centraal staat.

1

Gedrag, Studievaardigheden en Werkhouding: Positieve Resultaten

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist focust op het bevorderen van een positieve werkhouding en effectieve studievaardigheden bij onze leerlingen. Dit omvat het implementeren van onze anti-pestprotocol en het succesvol toepassen van de 'Vreedzame School' methode, die gericht is op sociale competenties en conflictbeheersing. De gedragsspecialist coördineert deze initiatieven, met als doel een harmonieuze en productieve leeromgeving te creëren waarin elke leerling kan excelleren.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leerlingen

Beschikbare specialisten:

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Kinderen

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Peuterspeelzaal en voor- en naschoolse opvang

Individuele Ondersteuning voor Elke Leerling op Groen van Prinsterer

Ontdek Ons Toekomstgerichte Aanbod voor Extra Studiehulp

Op Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer zetten wij ons dagelijks in voor optimale leerontwikkeling. Met een toegewijd team van drie onderwijsassistenten bieden wij gerichte hulp aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben binnen de groepslessen. Onze gespecialiseerde remedial teacher versterkt dit aanbod door twee dagen per week individuele ondersteuning te bieden, buiten de reguliere lesuren. Dit zorgt voor een persoonlijke aanpak, afgestemd op de specifieke leerbehoeften van elk kind. Door kinderen in kleine groepjes of één-op-één te begeleiden, geven we ze dat extra duwtje in de rug. Zo waarborgen we dat ze succesvol kunnen deelnemen aan de klassikale lessen en met plezier en zonder frustratie hun eigen leerpad kunnen volgen. Ontdek de voordelen van onze persoonlijke aanpak.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Groen van Prinsterer Voorburg

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan voor dit schooljaar?

Voor het schooljaar 2025-2026 richt ons team zich op de verdere implementatie en borging van onze vernieuwde wereldoriëntatie voor leerlingen in groep 3 tot en met 8. We zetten vol in op de nieuwe taalmethode 'Taaljacht' voor de groepen 4-8, waarbij de werkgroep taal de voortgang nauwlettend volgt en ondersteunt. Voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2 onderzoeken we verschillende observatiesystemen. Het doel is om te bepalen of we een ander systeem dan ons huidige KIJK-systeem gaan gebruiken. De specialist jonge kind begeleidt dit proces samen met de intern begeleider van de onderbouw. Op het gebied van gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling willen we de mindset van kinderen versterken en aandacht besteden aan faalangst en perfectionisme. Dit schooljaar werken we hieraan met het hele team, onder begeleiding van onze gedragsspecialist en met ondersteuning van schoolmaatschappelijk werk. Daarnaast onderzoeken we hoe we inclusiever onderwijs als school kunnen vormgeven en waar onze kansen liggen om ons als team verder te specialiseren. Dit doen we met inzichten vanuit SBO-scholen van Lucas Onderwijs. Meer details over onze ambities en plannen voor de komende jaren vindt u in ons uitgebreide schoolplan op onze website. Zo waarborgen wij onze onderwijskwaliteit: Als school streven we naar excellentie op alle lesgebieden. We hanteren een eigen kwaliteitscyclus, met trendanalyses van alle Cito-toetsresultaten als centraal meetinstrument. Deze analyses worden op school-, groeps- en klasniveau besproken door leerkrachten, coördinatoren, intern begeleiders en de directie. Leerkrachten evalueren hun groepsplannen en actieplannen. Vakcoördinatoren visiteren leerkrachten binnen hun expertisegebied. Alle bevindingen komen samen tijdens overleggen, zoals de groepsbesprekingen tussen leerkracht en intern begeleider, en de overleggen over opbrengstgericht werken met coördinatoren, intern begeleiders en directie. Hieruit distilleren we de belangrijkste ontwikkelpunten voor de komende periode, met als basisdoel dat ieder kind de verwachte vooruitgang boekt. In alle groepen bevinden zich leerlingen met uiteenlopende onderwijsbehoeften. De variatie in leerstijlen en -tempo's stelt hoge eisen aan onze leerkrachten. Om aan deze diversiteit tegemoet te komen, hanteren we het GIP-model (van groepsgericht naar individueel pedagogisch handelen) voor zelfstandig werken. Dit model bevordert individuele aandacht en differentiatie. De lespraktijk kenmerkt zich door een korte klassikale instructie, gevolgd door individueel werk. Tijdens dit zelfstandig werken biedt de leerkracht gerichte ondersteuning aan individuen of kleine groepjes. Leerlingen die de leerstof beheersen, krijgen verrijkingsopdrachten. Leerlingen die meer tijd of een andere aanpak nodig hebben, worden hierin begeleid. Het GIP-model biedt flexibiliteit om aan te sluiten bij de individuele leerbehoefte. Voor specifieke ondersteuningsvragen verwijzen we naar ons schoolondersteuningsprofiel en ons preventief zorgtraject, beide beschikbaar op de website. Tijdens instructiemomenten en zelfstandig werken stimuleren we samenwerking en overleg tussen leerlingen, wat we coöperatief leren noemen. We evalueren systematisch de voortgang van onze verbeterplannen en houden driejaarlijkse tevredenheidspeilingen. Kwaliteitsborging vindt plaats door gestructureerde vastlegging van processen en de cyclische gesprekkencyclus. We rapporteren transparant aan belanghebbenden zoals de inspectie, het bevoegd gezag, de MR en ouders. De sociale veiligheid van zowel leerlingen als medewerkers is een prioriteit. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen een gepersonaliseerde aanpak. Deze aanpak wordt stapsgewijs opgebouwd en kan bestaan uit verlengde instructie (individueel of in een klein groepje), aangepaste werkvormen of materialen, werken met gedifferentieerde doelen (bijvoorbeeld via Snappet), remedial teaching, of consultatie met interne en/of externe experts voor individuele arrangementen. Meer informatie over onze aanpak vindt u op www.scholenopdekaart.nl.

Hoe realiseert onze school de gestelde onderwijsdoelen?

Jaarlijks formuleren we onze onderwijsdoelen, die vervolgens halfjaarlijks worden geëvalueerd. De resultaten en verantwoordingen worden gedeeld met de medezeggenschapsraad en het bestuur, waarbij het volledige team wordt betrokken. Elk schooljaar stellen we twee hoofdontwikkeldoelen vast, aangevuld met diverse kleinere doelen, terwijl we ook bestaande ontwikkelingen continueren om duurzame borging te garanderen. We hanteren een evaluatiecyclus voor de vakgebieden rekenen, taal en lezen. Deze cyclus omvat analyse en de vertaling naar concrete actieplannen. Twee keer per jaar vinden er groepsgesprekken plaats tussen de intern begeleider en de leerkracht, gericht op groeps- en individuele resultaten. Intern begeleiders observeren ook klassen om een actueel beeld te krijgen van de leersituatie. Gedragsontwikkeling wordt tweemaal per jaar geanalyseerd met behulp van sociogrammen. De vakcoördinator gebruikt deze analyses om met de leerkrachten het gesprek aan te gaan over de sociale dynamiek in de klas. Onze vakcoördinatoren (voor rekenen, lezen, spelling en gedrag) voeren tweemaal per jaar een voortgangsgesprek met de leerkrachten. De inzichten uit deze gesprekken, evenals die uit de overleggen met de intern begeleiders, verwerkt de leerkracht in zijn of haar halfjaarlijkse actieplan, waarin de specifieke doelen en te ondernemen stappen worden uiteengezet.

Downloaden

Uitstekend Aanbod voor Jonge Kinderen bij Groen van Prinsterer

Toelichting van de school

Onze Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer biedt meer dan alleen basisonderwijs. Wij werken nauw samen met Luuk DAK, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om ook naschoolse opvang in en rondom ons schoolgebouw aan te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van school naar opvang, met vertrouwde gezichten en een veilige omgeving voor uw kind. Ons doel is om een complete en ondersteunende leer- en leefomgeving te creëren, vanaf de jongste jaren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op de Groen van Prinsterer school?

De Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer legt een sterke focus op de ontwikkeling van jonge kinderen. Naast het reguliere basisonderwijs, faciliteren wij een enriched omgeving die aansluit bij de behoeften van onze jongste leerlingen. Dit omvat een samenwerking met kinderopvang Luuk DAK, die zowel peuteropvang als buitenschoolse opvang aanbiedt in de directe nabijheid van onze school. Hierdoor kunnen wij een doorlopende leerlijn garanderen.

Met welke partners werkt de Groen van Prinsterer school samen voor het jonge kind aanbod?

De Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer werkt voor het aanbod voor jonge kinderen nauw samen met Peuterspeelzaal De Speeldoos. Deze peuterspeelzaal is een integraal onderdeel van kinderopvang Luuk DAK, een professionele organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang. Deze samenwerking waarborgt een hoge kwaliteit van zorg en educatie voor de allerkleinsten, in lijn met onze christelijke waarden en onderwijsaanpak.

De Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer werkt voor het aanbod voor jonge kinderen nauw samen met Peuterspeelzaal De Speeldoos. Deze peuterspeelzaal is een integraal onderdeel van kinderopvang Luuk DAK, een professionele organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang. Deze samenwerking waarborgt een hoge kwaliteit van zorg en educatie voor de allerkleinsten, in lijn met onze christelijke waarden en onderwijsaanpak.

Team | Protestants Christelijke Basisschool Groen van Prinsterer in Voorburg | [2025] Schoolregister