Basisschool Sint Petrusbasisschool in Volendam

Het team van Sint Petrusbasisschool in Volendam

Current section: team
Schoklandstraat 73
1131 Volendam

Zie hier hoe het team van Sint Petrusbasisschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Sint Petrusbasisschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Sint Petrusbasisschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Sint Petrusbasisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Sint Petrusbasisschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Sint Petrusbasisschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (27.8%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Sint Petrusbasisschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Sint Petrusbasisschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Personeelsvervanging op Sint Petrusbasisschool: Consistent Onderwijs

Op de Sint Petrusbasisschool zetten we ons volledig in voor een stabiele leeromgeving. We streven ernaar om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen door personeelsvervanging zoveel mogelijk intern te organiseren. Dit betekent dat collega's elkaar waar mogelijk vervangen, wat zorgt voor bekendheid en een vertrouwde sfeer in de klas. Om de planning overzichtelijk te houden en het aantal wisselende leerkrachten per groep te minimaliseren, worden verlofdagen veelal collectief voor een heel schooljaar vastgesteld. Dit beleid draagt bij aan de voorspelbaarheid voor zowel leerlingen als leerkrachten. Bij onverwachte afwezigheid door ziekte doen we ons uiterste best om een passende vervanging te regelen. Hoewel de beschikbaarheid van invalkrachten een uitdaging kan zijn, blijven we flexibel en creatief in onze aanpak om de impact op het lesprogramma te beperken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

100%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
20%
Overig
19.5%
Lezen
16%
Wereldoriëntatie
12.3%
Kunstzinnige en creatieve vorming
12%
Taal
10.3%
Bewegingsonderwijs
8%
Levensbeschouwing
1.2%
Engelse taal
0.7%

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam: Specialistische Hulp voor Elk Kind

3

Sterke Basis: Taal & Rekenen voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Persoonlijke Groei
Specialist Effectief Rekenen
Expert Vloeiend Lezen en Schrijven

Toelichting van de school:

Op de Sint Petrusbasisschool leggen we de nadruk op essentiële taal- en rekenvaardigheden die de basis vormen voor toekomstig succes. Met onze gespecialiseerde aanpak zorgen we ervoor dat elk kind zich deze cruciale vaardigheden eigen maakt. Onze toegewijde specialisten, waaronder een intern begeleider, rekenspecialist en taalspecialist, bieden gerichte ondersteuning om de leerontwikkeling van uw kind te maximaliseren. Samen bouwen we aan een stevig fundament voor levenslang leren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groeien in Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert voor Positieve Ontwikkeling
Intern Begeleider voor Holistische Zorg
Specialist Hoogbegaafdheid en Talentontwikkeling

Toelichting van de school:

Wij geloven in een brede ontwikkeling, waarbij ook de sociaal-emotionele groei van uw kind centraal staat. Via onze LesKracht methode stimuleren we actief sociale vaardigheden en zelfbewustzijn in een veilige leeromgeving. Ons uitgebreide Schoolveiligheidsbeleid garandeert een zorgvuldige monitoring van deze ontwikkeling. Met een gedragsspecialist, intern begeleider en een expert voor meer- en hoogbegaafdheid bieden we een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind kan floreren.

2

Optimale Werkhouding en Studieaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert voor Focus en Concentratie
Remedial Teacher voor Gerichte Studiehulp

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en effectieve taakaanpak zijn essentieel voor schoolsucces. Wij integreren deze elementen bewust in onze LesKracht lessen, ondersteund door ons Schoolveiligheidsplan. Onze gedragsspecialist en remedial teacher werken nauw samen om uw kind te helpen bij het ontwikkelen van focus, concentratie en een proactieve leerhouding. Samen zorgen we ervoor dat uw kind het beste uit zichzelf haalt.

1

Beweging en Lichamelijke Vitaliteit

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerd Gymnastiekdocent

Toelichting van de school:

De Sint Petrusbasisschool stimuleert een gezonde levensstijl door middel van een vakdocent gym. Deze expert begeleidt uw kind bij de ontwikkeling van motorische vaardigheden en lichamelijke fitheid. Daarnaast bieden we flexibiliteit voor ouders om, in overleg, een eigen fysiotherapeut onder schooltijd in te schakelen. Zo ondersteunen we de algehele fysieke ontwikkeling van elk kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen en persoonlijke verzorgingsbehoeften verwijzen wij u graag naar de juiste externe professionals. Wij streven ernaar een veilige en ondersteunende omgeving te bieden voor alle leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek Onze Flexibele Ondersteuning voor Elke Leerling

Hoe de Sint Petrusbasisschool Uw Kind Verder Helpt

De Sint Petrusbasisschool in Volendam is een toegewijde basisschool die kwalitatief hoogstaand onderwijs biedt, afgestemd op de unieke behoeften van elke leerling. Wij geloven in een aanpak waarbij we niet alleen de basis leggen, maar ook verrijken en verdiepen waar nodig. Ons onderwijs is gericht op een breder aanbod, waarbij we naast kennisoverdracht ook veel aandacht besteden aan talentontwikkeling, essentiële leervaardigheden en het vinden van zingeving. We stimuleren autonomie in het leerproces, zodat leerlingen actief betrokken zijn bij hun eigen ontwikkeling. Het team van de Sint Petrusbasisschool is trots op onze nieuwe onderwijsvisie en de leergierigheid die binnen onze lerende organisatie centraal staat. We streven naar een perfecte balans tussen het aanleren van kennis en het ontwikkelen van vaardigheden. Door leerlingen meer eigen regie te geven en hen inzicht te bieden in hun groei en competenties, ondersteunen we hun zelfvertrouwen en leerplezier. Toekomstgericht Onderwijs: Unit Werken Wij zijn momenteel volop in ontwikkeling naar een innovatief model van unit werken. Dit systeem biedt significante voordelen ten opzichte van het traditionele leerstofjaarklassensysteem. Met unit werken doorbreken we de grenzen van jaarklassen, wat ons meer ruimte geeft voor gepersonaliseerde leerlijnen en differentiatie. Bovendien kunnen de unieke specialismen van onze leerkrachten beter benut worden en komen deze ten goede aan alle leerlingen, niet alleen aan die binnen hun eigen klas. Dit flexibele model stelt ons in staat om het onderwijs nog beter af te stemmen op de individuele leerbehoeften en talenten van elk kind op de Sint Petrusbasisschool.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan bij Sint Petrusbasisschool

Welke ambitieuze doelen stelt de Sint Petrusbasisschool in haar schoolplan?

Bij Sint Petrusbasisschool streven we naar een optimale balans tussen uitstekende cognitieve resultaten en de ontwikkeling van essentiële leervaardigheden. We focussen op taakaanpak, samenwerken en het cultiveren van een proactieve mindset, zodat elke leerling succesvol zijn of haar doelen kan behalen. Hiermee transformeren we leerlingen van passieve consumenten naar actieve, betrokken leerders. Begrijpend lezen krijgt bij ons de prioriteit die het verdient, met didactiek gebaseerd op wetenschappelijke inzichten om de resultaten op dit gebied gelijk te trekken met andere vakken. Ons doel is om de leesvaardigheid van gemiddeld naar goed te brengen. Een cultuur van continue verbetering kenmerkt onze school, zowel voor leerkrachten als leerlingen. We maken leren zichtbaar en stimuleren een groeimindset, onder meer met behulp van rubrics. De focus ligt op individuele vooruitgang, met incidentele aandacht voor competitie. We hanteren schoolbreed consistente pedagogische regels en gedragslijnen, wat zorgt voor duidelijkheid en voorspelbaarheid voor leerlingen, ouders en teamleden. Dit creëert een stabiel en veilig leerklimaat. Binnen vier jaar realiseren we een doorlopende lijn voor Wetenschap en Technologie, zodat deze vakgebieden continu in ontwikkeling zijn en blijven. Ook burgerschapsonderwijs krijgt de komende vier jaar een integrale aanpak, met als doel leerlingen te vormen tot trotse, verantwoordelijke burgers. Voor de vakken Technisch Lezen, Begrijpend Lezen, Spelling en Rekenen in de groepen 3 tot en met 8, evenals voor Taal en Rekenen in de kleuterbouw, hebben we heldere onderwijsplannen opgesteld. Deze kaders bieden structuur, maar staan ook open voor discussie en verbetering. In de kleuterbouw maken we effectief gebruik van het 'digikeuzebord' als leerlingvolgsysteem, volledig afgestemd op onze visie. Dit instrument ondersteunt leerkrachten en leerlingen bij betekenisvol spelend leren in een rijke omgeving, met oog voor zowel proces als resultaat.

Hoe zorgt Sint Petrusbasisschool ervoor dat de gestelde doelen behaald worden?

Voor elk specifiek doel binnen ons onderwijs ontwikkelen we een gedetailleerd plan van aanpak. Deze plannen vormen de kern van ons Schoolplan en bieden een duidelijke routekaart naar het behalen van onze educatieve ambities.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Sint Petrusbasisschool

Toelichting van de school

De Sint Petrusbasisschool in Volendam biedt een warm welkom en een stimulerende leeromgeving voor jonge kinderen. Wij geloven in een brede ontwikkeling, waarbij we aandacht besteden aan zowel cognitieve als sociaal-emotionele vaardigheden. Onze focus ligt op spelend leren, ontdekken en groeien in een veilige en vertrouwde sfeer. Ontdek hoe de Sint Petrusbasisschool uw kind de beste start geeft met ons speciale programma voor het jonge kind. Wij zetten ons in voor een positieve schoolervaring vanaf de eerste schooldag.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma heeft de Sint Petrusbasisschool voor jonge kinderen?

De Sint Petrusbasisschool in Volendam richt zich op een uitstekende start voor jonge kinderen met een programma dat is afgestemd op hun ontwikkelingsfase. We zorgen voor een soepele overgang naar de basisschool, met veel aandacht voor spelend leren en sociale interactie. Dit programma is ontworpen om kinderen te helpen zich snel thuis te voelen en hun nieuwsgierigheid te prikkelen. We bieden een gestructureerde, maar speelse aanpak die de basis legt voor toekomstig schoolsucces.

Met welke partners werkt de Sint Petrusbasisschool samen voor het jonge kind programma?

De Sint Petrusbasisschool werkt nauw samen met lokale organisaties om een breed en ondersteunend aanbod te garanderen voor jonge kinderen. Onze gewaardeerde partners zijn Club en Buurthuiswerk, die bijdragen aan een rijke naschoolse ontwikkeling, en Berend Botje, bekend om hun kwalitatieve kinderopvang en peuterspeelzalen. Deze samenwerkingen versterken onze missie om kinderen een veilige, stimulerende en ontwikkelingsgerichte omgeving te bieden, zowel binnen als buiten schooltijd.