Basisschool Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug in Vianen (Utrecht)

Het team van Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug in Vianen (Utrecht)

Current section: team
Zwanengat 3
4132 Vianen (Utrecht)

Zie hier hoe het team van Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug bij jullie?

Ontdek hoe goed Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.3%)
Man (7.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.7%)
Man (16.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.5%)
25-35 jaar (20.8%)
35-45 jaar (24.8%)
45-55 jaar (22.9%)
55-65 jaar (21.7%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (15.4%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (15.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Chr School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsoplossingen voor Continuïteit van Onderwijs

Bij Chr. Speciaal Basisonderwijs De Brug in Vianen zorgen we voor een vlekkeloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. We beschikken over een team van toegewijde interne invallers die direct inzetbaar zijn bij kortdurend verzuim of gepland verlof. Dit garandeert dat uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde professional. Indien onze interne reserves ontoereikend zijn, schakelen we met zorgvuldigheid externe partners in zoals Transvita en Talentiko. Deze gespecialiseerde bureaus helpen ons om snel de juiste vervanging te vinden, zodat de lessen zo min mogelijk worden onderbroken. Als laatste redmiddel, en alleen na uitputting van alle andere opties, vragen we het overige personeel om extra uren te werken of verdelen we de taken. Hierbij houden we altijd rekening met de werkdruk en draagkracht van het team, om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. In uitzonderlijke situaties waarin ondanks alle inspanningen geen vervanging gevonden kan worden, zal de directie ouders tijdig informeren met het verzoek om het kind een dag thuis te houden. Veiligheid en pedagogische continuïteit staan hierbij altijd voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Leerlingontwikkeling op De Brug

7

Taalontwikkeling en Rekenen: Verbetering van Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Taalspecialist
Logopedist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Bij De Brug zetten we ons volledig in voor de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. We hanteren een handelingsgerichte aanpak, waarbij groeps- en leerlingbesprekingen essentieel zijn voor het monitoren van resultaten en het identificeren van ondersteuningsbehoeften. Onze gestructureerde ondersteuningsroute start met gerichte interventies binnen de klas. De kwaliteitscoördinator speelt een cruciale rol bij het meedenken over oplossingen, en indien nodig, schakelen we gespecialiseerde hulp in. Extra uren Remedial Teaching zijn beschikbaar om leerachterstanden effectief te verkleinen. Onze reken- en taalspecialisten bieden schoolbrede ondersteuning door middel van gerichte lesbezoeken, waarbij ze de lesinhoud analyseren met specifieke kijkwijzers. Daarnaast analyseert onze logopedist de dossiers van nieuwe leerlingen met spraak- en taalproblemen, gevolgd door gerichte diagnostiek en behandeling, met speciale aandacht voor jonge kinderen.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Holistische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Orthopedagoog
Kwaliteitscoördinator
Kinderfysiotherapeut
Schoolmaatschappelijk Werker

Toelichting van de school:

Het zorgteam, bestaande uit de orthopedagoog, directeur en kwaliteitscoördinator, biedt essentiële ondersteuning aan leerlingen die uitdagingen ervaren in hun leer- en gedragsontwikkeling. De orthopedagoog observeert, adviseert en monitort effectieve interventies. Onze kinderfysiotherapeut is op dinsdag aanwezig om leerlingen met motorische ontwikkelingsachterstanden te begeleiden, indien er een indicatie van de huisarts is. Deze begeleiding kan plaatsvinden binnen de schoolomgeving. De schoolmaatschappelijk werker is regelmatig beschikbaar voor laagdrempelig advies aan gezinnen die behoefte hebben aan ondersteuning. Tevens kan zij, met toestemming van de ouders, gesprekken voeren met leerlingen om hen verder te helpen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Gedragsstrategieën en Concentratie

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten zijn gespecialiseerd in het ondersteunen van leerlingen met gedrags-, werkhoudings- en concentratieproblemen. Zij tonen een grote betrokkenheid bij deze specifieke doelgroep. De orthopedagoog observeert nauwlettend in de klaslokalen en biedt waardevol advies aan zowel de leerkracht als de leerling om de aanpak te optimaliseren.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Fysiotherapeutische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Kinderfysiotherapeut

Toelichting van de school:

Hoewel de kinderfysiotherapeut niet vast in dienst is bij onze school, biedt zij wel begeleiding aan leerlingen tijdens schooltijd. Een nauwe samenwerking met de kwaliteitscoördinator en ouders is cruciaal om de specifieke ondersteuningsbehoeften van elke leerling te definiëren en te faciliteren.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment bieden wij geen gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging binnen deze specifieke rol.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Creatief lokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op De Brug

Innovatief Aanbod voor Ontwikkeling en Welzijn

Christelijke Basisschool De Brug in Vianen investeert continu in de groei van onze leerlingen. Met de subsidie basisvaardigheden versterken we het onderwijs met een gericht extra aanbod voor taal en rekenen. We implementeren een gestroomlijnde ondersteuningsroute om handelingsgericht werken nog effectiever te maken, wat leidt tot betere resultaten voor elk kind. Daarnaast selecteren we een nieuwe, inspirerende methode voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en werken we aan een vernieuwd, geactualiseerd pestprotocol. Zo creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Passend Onderwijs

Wat zijn de kernambities in ons schoolplan voor speciaal basisonderwijs?

Ons schoolplan 2025-2026 focust op het versterken van vakmanschap bij onze leraren en het bevorderen van gespreid leiderschap. Handelingsgericht Werken: We ontwikkelen gestructureerde werkwijzen om passend onderwijs voor elke leerling te garanderen. Dit omvat het versterken van de expertise van onze leerkrachten en het creëren van effectieve samenwerkingsstructuren. Gespreid Leiderschap: We stimuleren teamparticipatie in schoolontwikkelingen. Coördinatoren nemen actief de leiding binnen hun expertise, ondersteund door een kwaliteitsfunctionaris, wat leidt tot een gedeelde verantwoordelijkheid voor schoolverbetering. Rekenonderwijs: De implementatie van een nieuwe rekenmethode wordt doorgezet om een consistente, zichtbare doorgaande lijn te creëren. Dit verbetert instructie, woordenschat en materiaalgebruik, met als doel hogere rekenopbrengsten. Taal en Lezen: Na de succesvolle invoering van een nieuwe spellingmethode, volgt in 2025-2026 de nieuwe taalmethode. We streven naar verhoogde opbrengsten in spelling en woordenschat door een eenduidige aanpak in doelen, instructie en materiaal. Gedragsroutines: We ontwikkelen schoolbrede routines voor de omgang met leerlingen die extra zorg nodig hebben of externaliserend gedrag vertonen. Dit bundelt de aanwezige kennis en expertise om consistente ondersteuning te bieden. Burgerschap: De nieuwe methodiek voor burgerschap, die wordt ingevoerd in 2025-2026, borgt ons beleidsplan. We transformeren van onbewust naar bewust bekwaam in het bevorderen van burgerschap.

Hoe monitoren en realiseren we onze schoolambities?

Onze jaarplannen bevatten concrete ambities en doelen, die leidend zijn voor de agenda's van zowel het managementteam als de teamvergaderingen. Periodieke Evaluaties: In januari voeren we een schoolbrede tussenevaluatie uit, gevolgd door een eindevaluatie in mei. Deze evaluaties vormen de basis voor het opstellen van het volgende jaarplan. Continue Ontwikkeling: Door deze cyclus van planning, uitvoering en evaluatie borgen we de continue verbetering van ons onderwijs en de realisatie van onze gestelde doelen.

Ontdek Ons Unieke Aanbod voor Jonge Kinderen op De Brug

Toelichting van de school

Op Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug bieden we gespecialiseerde zorg en onderwijs. Onze OZA-groep is een speciaal samengestelde klas binnen onze kleutergroep. Kinderen die een Onderwijszorgarrangement (OZA) ontvangen, krijgen naast onze bewezen SBO-aanpak ook intensieve begeleiding van een jeugdhulpverlener. Samen met deze professionals werken we eraan om de zelfstandigheid van elk kind te vergroten. Ons doel is dat elk kind volledig kan participeren in het klassikale onderwijs. Dit betekent oefenen met zelfstandige taakjes, zoals het opruimen van eigen spullen, en extra ondersteuning bieden bij het volgen van instructies of het reguleren van gedrag. Actieve betrokkenheid en samenwerking met ouders is cruciaal voor het succes van de begeleiding. Uw inbreng thuis versterkt de ontwikkeling van uw kind op school. Om deze brede ondersteuning te garanderen, werken we nauw samen met een gedragsdeskundige en een ouderbegeleider. Deze integrale aanpak zorgt voor een optimale samenwerking tussen thuis, school en jeugdzorg. Een OZA-arrangement wordt jaarlijks toegekend en kan – indien nodig – met een jaar verlengd worden. Dit arrangement is specifiek bedoeld voor de onderbouw en geldt niet voor groep 3.

Veelgestelde vragen

Biedt De Brug speciaal onderwijs en extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug biedt een uniek programma voor het jonge kind, waaronder onze gespecialiseerde OZA-groep. Deze groep is ontworpen om kinderen met specifieke zorgbehoeften extra ondersteuning te bieden, zodat zij optimaal kunnen profiteren van ons onderwijsaanbod.

Ja, Christelijke School voor Speciaal Basisonderwijs De Brug biedt een uniek programma voor het jonge kind, waaronder onze gespecialiseerde OZA-groep. Deze groep is ontworpen om kinderen met specifieke zorgbehoeften extra ondersteuning te bieden, zodat zij optimaal kunnen profiteren van ons onderwijsaanbod.

onze speciale OZA-groep

Met welke externe partners werkt De Brug samen voor het jonge kind aanbod?

Voor de optimale begeleiding van jonge kinderen werkt De Brug samen met vertrouwde externe partners. Deze samenwerkingen omvatten onder andere Kinderopvang Dichtbij en de Jonge Ontdekker, om een breed scala aan ondersteuning te kunnen bieden.

Voor de optimale begeleiding van jonge kinderen werkt De Brug samen met vertrouwde externe partners. Deze samenwerkingen omvatten onder andere Kinderopvang Dichtbij en de Jonge Ontdekker, om een breed scala aan ondersteuning te kunnen bieden.

Kinderopvang Dichtbij
de Jonge Ontdekker