
Het team van Basisschool De Voorhof in Vianen (Utrecht)
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Voorhof is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Voorhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Voorhof bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Voorhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool De Voorhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 88.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Voorhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool De Voorhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Voorhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invulling van Personeelsvervanging op De Voorhof
Op Basisschool De Voorhof zetten we ons actief in om verlofsituaties zoveel mogelijk intern op te vangen. Dit beleid waarborgt de pedagogische rust en continuïteit binnen onze school. Door slim gebruik te maken van ons eigen getalenteerde team, minimaliseren we externe invloeden en zorgen we voor een stabiele leeromgeving. Dit draagt bij aan een voorspelbare dagelijkse gang van zaken voor zowel leerlingen als leerkrachten. Onze interne flexibiliteit garandeert dat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd blijft, zelfs wanneer een leerkracht afwezig is. We streven naar een soepele overgang en minimale impact op het leerproces.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Zo werken wij...algemeen
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Voorhof: Ons Zorgteam
Taal en Rekenen: Specialistische Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool De Voorhof staat de optimale ontwikkeling van elk kind centraal. Ons toegewijde zorgteam, bestaande uit de directie en de intern begeleider, plant regelmatig zorgoverleggen om de voortgang en ondersteuningsbehoeften van onze leerlingen te bespreken. Onze school beschikt over gespecialiseerde leerkrachten die extra ondersteuning bieden op het gebied van taal en rekenen. Marieke Attevelt is onze toegewijde rekenspecialist, terwijl Ria Groenewegen en Charlotte Hoegee zich richten op taal- en leesspecialisme. Wendy Bootsma ondersteunt leerlingen met een begaafdheidsprofiel. Extra zorg op maat wordt ingezet op basis van observaties en toetsresultaten, zowel voor leer- als gedragsontwikkeling. Leerkrachten bieden gerichte instructie, voeren gesprekken en stellen indien nodig individuele plannen op. Ouders worden actief betrokken bij dit proces, met regelmatige kindbesprekingen en werkoverleggen met de intern begeleider. Preventieve programma's zoals Bouw! tutorlezen, Rekentuin, Letterster en Logo3000 worden ingezet om lees- en rekenvaardigheden te versterken, met name in de groepen 2 tot en met 4. Bij gediagnosticeerde ernstige enkelvoudige dyslexie, conform gemeentelijke voorwaarden, vindt vergoede behandeling plaats door externe specialisten, zoals Opdidakt B.V., met ondersteuning thuis en op school.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Kanjergedrag
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Voorhof is een gecertificeerde 'Kanjerschool', wat betekent dat wij een veilige omgeving creëren waarin elk kind zichzelf kan zijn en gerespecteerd wordt. Onze leerkrachten zijn getraind in de Kanjertraining en bieden dit programma actief aan in alle groepen. Laura van de Pol is onze gedragsspecialist, en Daphne en Annette fungeren als onze Kanjer Coördinatoren. Zij ondersteunen de school bij het bevorderen van een positief sociaal klimaat en het aanpakken van gedragsuitdagingen. De Kanjertraining richt zich op het ontwikkelen van een positief zelfbeeld en respect voor anderen. Kinderen leren hoe ze effectief kunnen samenwerken, feedback kunnen geven en ontvangen, en hoe ze uit uitdagende sociale situaties kunnen stappen. De kernwaarden van de Kanjertraining – vertrouwen, helpen, samenwerken, plezier en meedoen – vormen de basis van onze dagelijkse omgang. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak met ouders voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling. Via het volgsysteem Kanvas monitoren we de voortgang. Jaarlijkse vragenlijsten over sociale veiligheid (WMK-PO) voor groep 5-8 geven ons waardevolle inzichten voor gerichte acties en ondersteuning. Meer informatie is te vinden op www.kanjertraining.nl.
Gedrag en Taakaanpak: Deskundige Begeleiding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke ondersteuning op het gebied van gedrag en werkhouding staat onze gedragsspecialist, Laura van de Pol, klaar. Zij biedt gerichte begeleiding aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij hun taakaanpak en sociaal-emotionele ontwikkeling.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Expertise en Samenwerking
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Voorhof werkt nauw samen met Fysiotherapeutisch Centrum Vianen om interne fysiotherapeutische ondersteuning te bieden. Behandelingen worden vergoed via de zorgverzekeraar van de ouders. Indien er behoefte is aan logopedische ondersteuning, kan de school ouders in contact brengen met gekwalificeerde logopedisten in Vianen. De kosten hiervoor vallen onder de vergoedingen van de zorgverzekeraars.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er geen specifieke medisch specialisten op school aanwezig zijn voor algemene zorg, zetten wij ons in om waar nodig ondersteuning te bieden en ouders te verwijzen naar de juiste professionals voor medische handelingen en persoonlijke verzorging.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool De Voorhof
Gedetailleerde Zorg en Begeleiding voor Elke Leerling
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool De Voorhof
Wat zijn de doelen binnen het schoolplan van De Voorhof?
Hoe realiseert De Voorhof haar onderwijsdoelen?
Ontwikkeling van het Jonge Kind bij Basisschool De Voorhof
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal programma biedt Basisschool De Voorhof voor jonge kinderen?
Basisschool De Voorhof zet zich actief in voor de ontwikkeling van jonge kinderen met een rijk en gevarieerd aanbod. We bieden specifieke programma's die aansluiten bij de behoeften van jonge leerlingen, gericht op spelend leren en sociale vaardigheden. Daarnaast werken we nauw samen met lokale partners om een doorlopende leerlijn te garanderen vanaf de kinderopvang tot aan de basisschool. Dit omvat ook deelname aan Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, zodat uw kind optimaal voorbereid is op de schoolstart.
Met welke organisaties werkt Basisschool De Voorhof samen voor het jonge kind?
Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool De Voorhof samen met diverse lokale partners. Deze samenwerkingen zijn essentieel om een naadloze overgang van kinderopvang naar school te realiseren. Wij onderhouden sterke banden met organisaties zoals Dichtbij, die ons ondersteunen bij het creëren van een stimulerende en educatieve omgeving voor onze jongste leerlingen. Deze gezamenlijke inspanningen garanderen een consistente en kwalitatieve aanpak van vroeg- en voorschoolse educatie.