Basisschool Al Andalous in Venlo

Het team van Al Andalous in Venlo

Current section: team
Hulsterweg 1
5912 Venlo

Zie hier hoe het team van Al Andalous is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Al Andalous. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Al Andalous bij jullie?

Ontdek hoe goed Al Andalous bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Al Andalous zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Al Andalous. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (66.7%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Al Andalous werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (40%)
Direct ondersteunend personeel (60%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Al Andalous gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Al Andalous: Een Duidelijk Plan

Op basisschool Al Andalous zorgen we voor een continue leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Bij ziekte of geplande afwezigheid van onze docenten zetten we ons actief in om passende vervanging te regelen. Dit doen we primair via ons eigen netwerk van ervaren onderwijsprofessionals. Indien nodig, schakelen we gespecialiseerde onderwijsvervangingsbureaus in om de continuïteit te waarborgen. Voor kortdurende afwezigheid, zoals een dagdeel of een volledige dag, kan een bekwame onderwijsassistent worden ingezet. Zij ondersteunen de leerlingen en de groep, waardoor het lesprogramma zoveel mogelijk doorgang vindt. Voor langere periodes van afwezigheid streven wij ernaar om altijd gekwalificeerde en bevoegde leerkrachten te plaatsen. Dit garandeert de kwaliteit van het onderwijs en de pedagogische begeleiding. Mocht het onverhoopt toch niet lukken om vervanging te vinden, dan informeren wij u tijdig per e-mail. We vragen u dan vriendelijk uw kind(eren) thuis op te vangen. De afwezige leerkracht bereidt hiervoor speciaal lesmateriaal voor dat thuis gemaakt kan worden. Voor ouders die hun kinderen niet thuis kunnen opvangen, bieden wij een noodopvang. De kinderen worden dan verdeeld over de beschikbare groepen, waarbij we zorgvuldig rekening houden met de groepsdynamiek en de samenstelling om een prettige leeromgeving te behouden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Al Andalous

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist Venlo
Orthopedagoog voor Basisonderwijs
Specialist Hoogbegaafdheid Basisschool
Logopedist Venlo voor Kinderen

Toelichting van de school:

Op basisschool Al Andalous zetten drie toegewijde onderwijsassistenten zich dagelijks in voor planmatige ondersteuning van onze leerlingen. Daarnaast verwelkomen we twee keer per week een externe logopediste. Om gebruik te maken van haar expertise, hebben leerlingen een verwijzing van de huisarts nodig om een logopedietraject te starten. Op bovenschools niveau, binnen IEZO, is onze gedragswetenschapper een belangrijke schakel. Zij biedt waardevolle ondersteuning aan zowel leerkrachten als de schoolleider, met name bij leerlingen die specifieke onderwijs- of ondersteuningsbehoeften hebben.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisschool

Toelichting van de school:

Drie onderwijsassistenten bieden op school gerichte, planmatige ondersteuning aan leerlingen die dit nodig hebben. De gedragswetenschapper, werkzaam op bovenschools niveau via IEZO, is nauw betrokken bij onze school. Zij adviseert leerkrachten en de schoolleider proactief over kinderen met bijzondere onderwijs- of ondersteuningsvragen. Deze expertise draagt bij aan een positief sociaal-emotioneel klimaat binnen de school.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden Verbeteren

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog School
Gedragswetenschapper Onderwijs

Toelichting van de school:

Onze drie onderwijsassistenten bieden structurele, planmatige hulp aan leerlingen met diverse leerbehoeften. De gedragswetenschapper van IEZO ondersteunt actief het schoolteam, inclusief de schoolleider, bij het aanpakken van gedragsproblematiek en het optimaliseren van de werkhouding van leerlingen. Dit alles met als doel de leeropbrengsten en het welzijn van elk kind te maximaliseren.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragswetenschapper voor Kinderen

Toelichting van de school:

School biedt door middel van drie onderwijsassistenten planmatige ondersteuning aan leerlingen die extra begeleiding wensen op motorisch of lichamelijk vlak. De gedragswetenschapper, verbonden aan IEZO, speelt een rol in het signaleren en adviseren over leerlingen met specifieke behoeften op dit gebied. Samen streven we naar een brede ontwikkeling van alle leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Ondersteuning op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen specifieke specialisten voor medisch handelen of persoonlijke verzorging direct aan school verbonden. We verwijzen in deze gevallen naar externe zorgverleners. Indien uw kind specifieke zorg nodig heeft, raden wij u aan contact op te nemen met uw huisarts of de schoolleiding voor advies over passende voorzieningen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gebedsruimte
Ouderkamer

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Basisschool Al Andalous

Ons Toekomstgerichte Aanbod voor Leerlingondersteuning

Op Basisschool Al Andalous in Venlo blinken onze leerkrachten uit in pedagogische vaardigheden en het inspelen op de unieke behoeften van elke leerling. Ons toegewijde kernteam, bestaande uit ervaren (vak)leerkrachten, ondersteunend personeel en de schoolleiding, garandeert een stabiele en kwalitatieve leeromgeving. Door continue professionele ontwikkeling, gericht op scholing en collectief leren zoals collegiale consultatie, ontwikkelen onze leerkrachten zich voortdurend. Dit resulteert in zowel individuele als teamgroei, wat leidt tot het geven van lessen van uitzonderlijk hoog niveau die aansluiten bij de ontwikkelingsfase van elk kind. Daarnaast zetten wij onze onderwijsassistenten doelgericht in om individuele leerlingen proactief te ondersteunen. Dit planmatige en gestructureerde aanbod van extra hulp zorgt ervoor dat iedere leerling de best mogelijke begeleiding krijgt om succesvol te zijn in zijn of haar schoolontwikkeling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan

Wat zijn de kernambities in ons schoolplan?

Ons schoolplan richt zich op de transitie naar een Integraal Kindcentrum (IKC) in 2027. Om dit te realiseren, pakken we drie cruciale thema's aan: personeel, de kwaliteit van ons onderwijs, en specifieke onderwijsverbeteringen. Ons team is de motor van onze school. We investeren in het aantrekkelijk maken van Al Andalous als werkplek, met een sterk professioneel statuut en personeelsbeleid. Onze onderwijskundig leider stuurt dagelijks het team aan, met oog voor preventie en oplossingen bij uitdagingen. We cultiveren een "WIJ-cultuur" waarin individuele verschillen worden erkend en gewaardeerd, en teamleden elkaar binnen en buiten de school weten te vinden en te versterken. Professionals delen kennis en ontwikkelen zich continu, zowel collectief als individueel, om de groei van onze leerlingen te maximaliseren. De kwaliteit van ons onderwijs is leidend. We streven ernaar leerlingen te vormen tot zelfbewuste, sociale individuen die hun talenten optimaal benutten. Dit doen we vanuit de doeldomeinen kwalificatie, socialisatie en persoonsvorming, met een focus op een positieve houding en gedrag die aansluit bij de leerbehoeften en onze ambities. Kwaliteit meten we aan onderwijsresultaten, een doelmatig onderwijsproces, een veilig en educatief schoolklimaat, solide kwaliteitsmanagement en verantwoord financieel beheer. Specifieke verbeteringen omvatten ons rekenonderwijs, waar we met behulp van de gedragswetenschapper en de EDI-methodiek de didactische vaardigheden van leerkrachten versterken. Digitale geletterdheid krijgt een impuls door subsidie, met aandacht voor efficiënt computergebruik, probleemoplossend werken en typvaardigheid, ook voor thuis. Daarnaast verkennen we de opening van een peuteropvang om een doorlopende VVE-aanbod te garanderen vanaf 2 jaar, wat een vliegende start voor onze jongste leerlingen betekent.

Hoe realiseren we de vastgestelde doelen?

Om onze ambities te verwezenlijken, hanteren we een gestructureerde aanpak met duidelijke borging en opvolging. Het vastleggen en implementeren van kwaliteitskaarten is hierbij essentieel. We zetten de werkwijze van Stichting Leerkracht in, met wekelijkse bord- en werksessies die een continue verbetercultuur stimuleren. Klassbezoeken, gezamenlijke lesontwerpen en het wekelijks borgen van leerdoelen via bordsessies zijn onderdeel van onze professionele cultuur. Dit zorgt voor een gestructureerd leerproces waarbij kennisdeling en verbetering centraal staan. Ter ondersteuning maken we gebruik van een begeleidingsdeskundige van IEZO en de digitale IEZO-academie. Ons jaarplan, dat elke drie maanden wordt geëvalueerd en bijgesteld, bevat de uitwerking van alle schoolplanambities. Door planmatig te werken aan verbeteringen, zorgen we ervoor dat Al Andalous elke dag een stap vooruitzet in onderwijskwaliteit en leerlingontwikkeling.

Peuteropvang en Voor- en Naschoolse Opvang bij Al Andalous

Toelichting van de school

Basisschool Al Andalous in Venlo ontwikkelt momenteel een eigen peuteropvang. Deze uitbreiding is onderdeel van ons strategisch schoolplan. Met deze nieuwe voorziening willen we een doorlopende leerlijn creëren voor kinderen vanaf 2 jaar. Dit bevordert een soepele overgang naar de basisschool. De peuteropvang zal plaatsvinden op onze vertrouwde locatie aan de Hulsterweg 1. Hierdoor kunnen ouders rekenen op een veilige en vertrouwde omgeving voor hun jongste kinderen.

Veelgestelde vragen

Biedt Al Andalous speciale programma's voor peuters en kleuters?

Absoluut! Basisschool Al Andalous bereidt de opening van een eigen peuteropvang voor. Dit aanbod is speciaal ontworpen om jonge kinderen een stimulerende start te geven. Met deze peuteropvang willen we een veilige en leerzame omgeving bieden, die aansluit bij de behoeften van onze jongste leerlingen. Het draagt bij aan hun ontwikkeling en voorbereiding op de basisschool. We streven ernaar om een naadloze overgang te faciliteren van de opvang naar de kleuterklassen, wat ten goede komt aan de algehele leerervaring.

Met welke organisaties werkt Al Andalous samen voor de peuteropvang?

Voor de ontwikkeling van onze peuteropvang werkt Basisschool Al Andalous samen met gespecialiseerde partners. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige opvang en educatie. We hebben zorgvuldig gekozen voor partners die onze visie op kindontwikkeling delen. Samen zorgen we voor een veilige en stimulerende omgeving voor alle kinderen. Onze focus ligt op het creëren van een geïntegreerd aanbod, waarbij de expertise van onze partners wordt benut voor de beste resultaten voor uw kind.
Team | Al Andalous in Venlo | [2025] Schoolregister