't Speel-Kwartier in Veenendaal

Het team van 't Speel-Kwartier in Veenendaal

Current section: team
Ruiterijweg 1
3902 Veenendaal

Zie hier hoe het team van 't Speel-Kwartier is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 't Speel-Kwartier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 't Speel-Kwartier bij jullie?

Ontdek hoe goed 't Speel-Kwartier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 't Speel-Kwartier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83%)
Man (17%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 't Speel-Kwartier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.6%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (32.1%)
45-55 jaar (17.9%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (3.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7%)
25-35 jaar (26.1%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 't Speel-Kwartier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (18.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (3.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 't Speel-Kwartier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Engelse taal
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vervanging van Leerkrachten: Een Zorgeloze Aanpak op 't Speel-Kwartier

Op basisschool 't Speel-Kwartier in Veenendaal zorgen we ervoor dat uw kind altijd les krijgt, zelfs bij afwezigheid van de eigen leerkracht. Wij werken nauw samen met IPPON, een professionele organisatie die gespecialiseerd is in onderwijsondersteuning. Dit partnerschap garandeert een efficiënte en betrouwbare regeling van leerkrachtvervanging. In de eerste plaats maken we gebruik van de deskundige invallerspool van CPOV. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde en ervaren leerkrachten die direct inzetbaar zijn. Zo minimaliseren we de impact van afwezigheid op de onderwijscontinuïteit voor onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taalontwikkeling
31.6%
Bewegingsonderwijs
25.3%
Voorbereidend rekenen
10.5%
Expressie
10.5%
Godsdienst
10.5%
Pauze
5.3%
Wereldverkenning
2.1%
Engels
2.1%
Sociale redzaamheid
2.1%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
20%
Taal
18.8%
Lezen
15.7%
Levensbeschouwing
10%
Wereldoriëntatie
9.5%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.7%
Bewegingsonderwijs
7%
Engelse taal
5.3%
Overig
5%

Deskundige Ondersteuning op Basisschool 't Speel-Kwartier

0

Extra hulp bij taal en rekenen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op 't Speel-Kwartier zetten we ons in voor de optimale ontwikkeling van elk kind. Hoewel we geen specifieke taal- en rekenexperts op deze pagina vermelden, zorgen onze toegewijde leerkrachten voor gerichte ondersteuning in de klas. We monitoren de voortgang van alle leerlingen nauwlettend en passen onze lesmethoden aan waar nodig. Mocht een leerling extra ondersteuning nodig hebben, dan wordt dit binnen de klas of met gerichte individuele aandacht geboden.

0

Sociaal-emotionele ontwikkeling en groepssfeer

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school hanteert de bewezen effectieve methode 'Vreedzaam Groepsgeluk'. Deze aanpak bevordert een positieve sociale interactie en een veilige leeromgeving voor alle leerlingen. Met 'Vreedzaam Groepsgeluk' leren kinderen omgaan met elkaar, conflicten op een constructieve manier oplossen en verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gedrag en dat van de groep. Dit draagt bij aan een prettige en leerzame sfeer in elke klas.

3

Gedrag, werkhouding en aanpak voor hoogbegaafde leerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Basisschool 't Speel-Kwartier Veenendaal biedt gespecialiseerd onderwijs voor meer- en hoogbegaafde kinderen. Onze school heeft een aantal leerkrachten en een toegewijde Intern Begeleider met expertise op dit gebied. Deze specialisten zetten zich in om leerlingen met een hoog ontwikkelingspotentieel uit te dagen en te ondersteunen in hun leerproces. Ze zorgen voor een passende werkhouding en taakaanpak, zodat elk kind zijn of haar talenten optimaal kan benutten.

0

Motorische en fysieke ontwikkeling van kinderen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze ervaren leerkrachten observeren de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen op 't Speel-Kwartier. Ze signaleren eventuele aandachtspunten en bieden passende begeleiding binnen de schoolmuren. Indien nodig, zullen onze leerkrachten tijdig adviseren over externe specialisten of doorverwijzen voor verdere ondersteuning. Zo garanderen we dat elk kind zich ook fysiek optimaal kan ontwikkelen.

0

Medische zorg en persoonlijke verzorging op school

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op 't Speel-Kwartier werken we nauw samen met ouders om de persoonlijke verzorging en eventuele medische behoeften van kinderen te ondersteunen. Onze leerkrachten zijn alert op het welzijn van de leerlingen. Hoewel we geen gespecialiseerde medische professionals direct op deze pagina vermelden, zorgen we ervoor dat er een veilige en zorgzame omgeving is waarin kinderen zich prettig voelen. Bij specifieke medische vragen wordt altijd in overleg met de ouders gehandeld.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Ontdek de Ondersteuning bij 't Speel-Kwartier: Elke Leerling Telt

Gedetailleerde Uitleg over Onze Educatieve Aanpak

Bij basisschool 't Speel-Kwartier in Veenendaal geloven we in een ononderbroken ontwikkeling voor elke leerling. We bieden een solide basisondersteuning die erop gericht is om alle leerlingen te helpen de kerndoelen van het basisonderwijs te behalen. Dit omvat een rijk onderwijsprogramma met een doordachte leerstof, didactische en pedagogische aanpak, effectief klassenmanagement en een positief schoolklimaat. Onze basisondersteuning is opgebouwd uit diverse arrangementen, zorgvuldig afgestemd op de specifieke onderwijsbehoeften van uw kind. Door deze flexibele aanpak kunnen wij een passend leerpad garanderen. We bieden momenteel drie typen arrangementen aan die flexibel ingezet worden om uw kind optimaal te begeleiden. Bovendien verrijken we ons aanbod met innovatieve ondersteuningsvormen. Zo heeft 't Speel-Kwartier een getrainde schoolhond die, samen met zijn begeleider, klaarstaat om kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte te assisteren. Deze unieke toevoeging draagt bij aan een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind kan floreren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie en Doelen

Wat zijn de belangrijkste doelen van ons schoolplan?

Ons schoolplan is de ruggengraat van ons onderwijs en richt zich op diverse kerngebieden. Onze christelijke identiteit en burgerschapsonderwijs vormen de basis, waarbij zowel ouders als medewerkers deze waarden onderschrijven. Dit zorgt voor een herkenbare en gedeelde visie binnen onze schoolgemeenschap. We streven naar een toekomstbestendig onderwijsaanbod dat verder gaat dan kennisoverdracht. Dit omvat de ontwikkeling van een onderzoekende en kritische houding, digitale geletterdheid en een brede kijk op de wereld om ons heen. De 'gereedschapskist' van onze leerlingen en leerkrachten wordt continu aangevuld met vaardigheden zoals zelfinzicht, een groeimindset, executieve functies en eigenaarschap. Door leerlingparticipatie en samenwerking vormen we betrokken, wendbare wereldburgers. Voor rekenen en taal in de groepen 3 t/m 8 maken we gebruik van actuele methoden die de basiskennis versterken. Leerkrachten zetten deze middelen bewust en betekenisvol in, met aandacht voor differentiatie en vervolgaanbod. Creativiteit krijgt volop de ruimte, zowel in specifieke lesmomenten als in projecten zoals Faqta. Daarnaast integreren we onze schoolhond Sproet in het onderwijs, conform ons beleid rondom hulphonden. We zetten ons ook in voor de ontwikkeling van grove en fijne motoriek, een belangrijk onderdeel van de algehele ontwikkeling van onze leerlingen. Levenslang leren is cruciaal voor onze medewerkers. Door middel van lesbezoeken, scholing en feedbackgesprekken blijven zij zich professioneel ontwikkelen. Ze beschikken over didactische vaardigheden om differentiatie aan te bieden en fungeren als instructeur, trainer, begeleider en coach. Onze school is vernieuwd met modern meubilair en een verbeterde schoolpleininrichting, wat spelend en ontdekkend leren stimuleert. Met betrekking tot burgerschapsonderwijs, gebaseerd op de principes van De Vreedzame School, richten we ons op het opvoeden van evenwichtige, respectvolle kinderen. We leren ze over democratie, stimuleren maatschappelijke betrokkenheid en bevorderen kennis van en respect voor diverse opvattingen en religies. Het culturele bagage meegeven voor het leven is een belangrijk doel.

Hoe waarborgt de school de realisatie van haar doelen?

Onze kwaliteitsborging is een systematisch proces, ondersteund door MijnSchoolPlan (MSP) als centraal instrument. We hanteren twintig beleidsterreinen, voortkomend uit onze missie en visie, die we via een vierjarenplanning periodiek evalueren. Jaarplannen bevatten specifieke acties, voortkomend uit de WMK-planning en eerdere evaluaties. Het jaarverslag reflecteert op de resultaten en stelt de prioriteiten voor het komende schooljaar bij. Jaarlijks, in mei, beoordelen teams en directie de beleidsterreinen met de Quick Scan (WMK). De rapporten worden geanalyseerd door het managementteam en eventuele actieteams. Deze analyses delen we met het voltallige team. Op basis van de resultaten en analyses stellen we concrete verbeterpunten vast, rekening houdend met het schoolplan, strategische doelen, actuele ontwikkelingen en onze capaciteit. Deze verbeterpunten worden opgenomen in het jaarplan of leiden tot een direct werkplan voor de korte termijn, eventueel via de veranderborden van LeerKRACHT. De directie analyseert jaarlijks de kengetallen en eindopbrengsten. Leerkrachten presenteren en bespreken de groepsopbrengsten halfjaarlijks in deelteams, waarbij tips worden uitgewisseld en hulp wordt geboden. Het beleidsterrein 'Opbrengsten' wordt door de directie gediagnosticeerd, en de resultaten hiervan, samen met de kengetallen, vormen de basis voor vastgestelde verbeterpunten. Deze verbeterpunten uit de Quick Scan, kengetallen en diagnoses worden geïntegreerd in ons jaarplan, dat wordt gecommuniceerd met het bestuur, bovenschools management en de Medezeggenschapsraad (MR). In de ouderbrief lichten we onze successen en de verbeterpunten voor het komende schooljaar toe. Elk jaar stellen we een jaarverslag op dat de gerealiseerde doelen beschrijft en aangeeft welke punten langer aandacht behoeven, om zo continu te blijven werken aan schoolverbetering.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij 't Speel-Kwartier

Toelichting van de school

Basisschool 't Speel-Kwartier functioneert als een Integraal Kindcentrum (IKC). Dit betekent dat we nauw samenwerken met peuteropvang, peuterwerk, de observatie- en diagnostiekgroep Kiekeboe, en de voor- en naschoolse opvang Schateiland en KWINK. Deze integrale aanpak garandeert een veilige en stimulerende omgeving waarin uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. Onze peuteropvang, met een duidelijke christelijke identiteit, maakt gebruik van de vernieuwende Leef!-methode. Deze methode bevordert actief leren en sociaal-emotionele groei, essentieel voor jonge kinderen. In samenwerking met KWINK bieden wij een speciale peuterkleutergroep aan. Deze groep is specifiek ontworpen voor kinderen die een ontwikkelingsvoorsprong hebben, zodat zij extra uitdaging en verdieping krijgen. Uw kind kan hier op een speelse manier verder ontdekken en leren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft 't Speel-Kwartier voor jonge kinderen?

't Speel-Kwartier biedt een breed scala aan aanvullende programma's voor jonge kinderen. Naast onze reguliere groepen, faciliteren we kinderopvang en hebben we een peuterkleutergroep voor kinderen met een specifieke ontwikkelingsvoorsprong. Ons kindcentrum zorgt voor een doorlopende leerlijn van peuter tot basisschoolleeftijd.

't Speel-Kwartier biedt een breed scala aan aanvullende programma's voor jonge kinderen. Naast onze reguliere groepen, faciliteren we kinderopvang en hebben we een peuterkleutergroep voor kinderen met een specifieke ontwikkelingsvoorsprong. Ons kindcentrum zorgt voor een doorlopende leerlijn van peuter tot basisschoolleeftijd.

Kinderopvang Veenendaal
Integraal Kindcentrum Veenendaal
Peuterkleutergroep voor hoogbegaafde kinderen

Met welke partners werkt 't Speel-Kwartier samen voor het jonge kind programma?

Voor ons programma voor jonge kinderen onderhouden wij een waardevolle samenwerking met KWINK. Deze samenwerking stelt ons in staat om gespecialiseerde programma's, zoals de peuterkleutergroep, aan te bieden en onze integrale aanpak te versterken.

Voor ons programma voor jonge kinderen onderhouden wij een waardevolle samenwerking met KWINK. Deze samenwerking stelt ons in staat om gespecialiseerde programma's, zoals de peuterkleutergroep, aan te bieden en onze integrale aanpak te versterken.

Team | 't Speel-Kwartier in Veenendaal | [2025] Schoolregister