De Regenboog in Utrecht

Het team van De Regenboog in Utrecht

Current section: team
Regentesselaan 70
3571 Utrecht

Zie hier hoe het team van De Regenboog is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Regenboog. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Regenboog bij jullie?

Ontdek hoe goed De Regenboog bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Regenboog zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Regenboog. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (21.7%)
25-35 jaar (8.7%)
35-45 jaar (17.4%)
45-55 jaar (17.4%)
55-65 jaar (34.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Regenboog werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70.8%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Indirect ondersteunend personeel (16.7%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Regenboog gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallersregeling voor Continuïteit op De Regenboog

Op Basisschool De Regenboog streven we naar een stabiele leeromgeving voor al onze leerlingen. Wanneer een leerkracht wegens ziekte of verlof tijdelijk afwezig is, zetten we alles op alles om de impact op de dagelijkse lessen te minimaliseren. Ons toegewijde team van interne collega's wordt als eerste benaderd om de lesgevende taken over te nemen, wat zorgt voor herkenbaarheid en continuïteit in de klas. Bij een tekort aan interne vervangers, schakelen we externe invallersdiensten in. Het huidige lerarentekort maakt het echter soms uitdagend om direct geschikte krachten te vinden. Succesvolle invallers worden vaak gestimuleerd om een vaste aanstelling bij ons te overwegen, wat de kwaliteit op lange termijn ten goede komt. In situaties waar de inzetbaarheid van invallers beperkt is, kunnen interne verschuivingen noodzakelijk zijn om de lesdoelen te waarborgen. Daarnaast maken we gebruik van de flexibiliteit van onze parttime leerkrachten, indien dit de continuïteit van de lessen ten goede komt. Als laatste redmiddel, en enkel na zorgvuldige overweging van de onderwijskwaliteit, worden groepen tijdelijk verdeeld over andere klassen. De directeur en kwaliteitscoördinatoren, cruciaal voor het schoolbeleid, worden enkel in zeer uitzonderlijke gevallen ingezet voor klassenmanagement. Stagiaires uit de eindfase van hun opleiding kunnen onder strikte voorwaarden en met directe begeleiding een groep lesgeven. Mocht geen van deze opties haalbaar zijn, dan informeren wij u via Social Schools over de noodzaak om kinderen een dag thuis te houden, met beschikbaarheid van beperkte noodopvang in andere groepen. Uw begrip en medewerking zijn hierbij essentieel voor het welzijn van onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Extra Ondersteuning op De Regenboog

4

Taal en Rekenen: Verbetering Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist De Regenboog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid Utrecht
Taalspecialist Basisonderwijs
Kwaliteitscoördinator Onderwijs

Toelichting van de school:

Sinds het schooljaar 2023-2024 werkt Basisschool De Regenboog met innovatieve leerteams. Deze teams, bestaande uit vakspecialisten en medewerkers, focussen op kernvakken zoals taal en rekenen, maar ook op schoolcultuur, profilering en thematisch werken. Elk leerteam komt wekelijks bijeen om beleid te schrijven en te borgen binnen het specifieke vakgebied. Specialisten blijven up-to-date door continue (bij)scholing, wat essentieel is voor effectieve leerlingondersteuning. Ons ondersteuningsproces omvat het documenteren van patronen, het opvragen van informatie van voorgaande onderwijsinstellingen, en het sparren met collega's of leerteams voor interventies. Bij aanhoudende uitdagingen volgen overleg met specialisten, gesprekken met ouders, leerkrachten en leerlingen, en het toepassen van Plan-Do-Check-Act cycli. De Kwaliteitscoördinator observeert en denkt mee, waarbij de voortgang wordt vastgelegd in een Topdossier. Indien nodig schakelen we samenwerkingsverbanden of buurtteams in. Voor rekenen implementeren we de methode 'Getal en Ruimte' met het EDI-lesmodel (Effectieve Directe Instructie). Voor taal zetten we de methodiek van José Schraven in voor technisch lezen en leesmotivatie.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Klassmanagement

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Utrecht
Kwaliteitscoördinator De Regenboog

Toelichting van de school:

Het leerteam schoolcultuur, met name gericht op startende leerkrachten en leraren in opleiding, werkt nauw samen met de schoolopleider. Door middel van intervisie ontwikkelen zij een sterke basis en verfijnen zij hun klassenmanagement, mede door het volgen van de Kanjertraining. Op De Regenboog hanteren we een gestructureerd stappenplan voor gedrag. We leren kinderen zelfregulering aan, zodat zij onacceptabel gedrag kunnen omzetten in passend gedrag. Dit proces wordt ondersteund door duidelijke grenzen en een stappenplan voor grensoverschrijdend gedrag. Ons anti-pestprotocol benadrukt dat pesten op onze school niet getolereerd wordt. We zetten ons actief in voor een veilige en positieve leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Basisonderwijs
Kwaliteitscoördinator De Regenboog

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Regenboog in Utrecht hechten we veel waarde aan orde en rust. Dagelijks werken we met de kinderen aan een positieve werkhouding en een gestructureerde aanpak. Het leerteam heeft hiervoor schoolbrede structuren ontwikkeld, waaronder het effectieve EDI-lesmodel (Effectieve Directe Instructie). Dit lesmodel omvat diverse lesfasen die aansluiten bij de werking van het lange- en korte termijn geheugen, wat leerlingen helpt informatie beter te verwerken en te onthouden. We ondersteunen zelfstandig werken met hulpmiddelen zoals de vragendobbelsteen, het stoplicht en timers. Daarnaast ontwikkelen leerlingen een doorlopende leerlijn voor zelfstandig werken. Hierin leren zij hun taken steeds beter te plannen en nemen zij meer verantwoordelijkheid. Het zichtbaar maken van leerdoelen op het bord draagt bij aan deze proactieve leerhouding.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Externe Expertise

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wanneer wij specifieke signalen opvangen bij leerlingen op het gebied van motorische of lichamelijke ontwikkeling, verwijzen wij hen door naar gespecialiseerde externe organisaties. Zo waarborgen wij de best mogelijke zorg en begeleiding voor elk kind.

0

Medisch Handelen en Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Regenboog beschikt over een gecertificeerd BHV-team dat jaarlijks getraind wordt. Zij zijn bekwaam in het uitvoeren van eerste medische handelingen en zorgen voor de veiligheid binnen de school. Daarnaast hanteren we een strikt protocol voor medisch handelen en volgen we de meldcode van Veilig Thuis. Dit garandeert een veilige omgeving en adequate respons bij medische- of zorggerelateerde situaties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Regenboog

Ontwikkeling van Toekomstig Onderwijsaanbod: Focus op Expertise en Samenwerking

Bij basisschool De Regenboog zetten we vol in op de toekomst van ons onderwijs. De komende jaren investeren we gericht in het versterken van onze pedagogische basis, met een cruciale rol voor onze toegewijde leerteams en de expertise van onze specialisten. Deze ontwikkeling garandeert dat elke leerling de aandacht en begeleiding krijgt die nodig is om optimaal te presteren. We bouwen aan een omgeving waarin talenten worden ontdekt en ontwikkeld, ondersteund door een team van professionals dat klaarstaat voor elke uitdaging. Ons doel is om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren, waarin leerlingen zich welkom voelen en hun volledige potentieel kunnen bereiken. Door continue samenwerking en het delen van kennis, zorgen we voor een dynamisch en effectief onderwijsaanbod.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolontwikkelingsplan

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Alle specifieke schoolontwikkelingsdoelen zijn gedetailleerd uitgewerkt en vindt u terug in de bijgevoegde documentatie, beschikbaar voor inzage.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Als toegewijde basisschool garanderen wij kwalitatief uitmuntend onderwijs. Ons primaire doel is het bieden van gelijke onderwijskansen aan alle leerlingen, hen voor te bereiden op een succesvolle toekomst als wereldburger. Dit alles vloeit voort uit onze onderwijsvisie, die fungeert als leidraad voor onze doelen en ambities. De formulering van onze onderwijsdoelen, gericht op continue ontwikkeling en verbetering, is gebaseerd op het strategisch beleidsplan van onze stichting en het schoolambitieplan 2021-2025. Dit proces wordt ondersteund door middel van ambitie- en kwaliteitskaarten. In de ambitiekaarten presenteren we onze doelstellingen en de verwachte resultaten. De kwaliteitskaarten documenteren de meest voorkomende situaties binnen onze school, inclusief de bijbehorende richtlijnen en protocollen. Jaarlijks stellen we een actiegericht jaarplan op, dat de specifieke doelen voor het komende schooljaar centraal stelt, voortkomend uit het schoolambitieplan. Voor het schooljaar 2024-2025 focussen we op de succesvolle implementatie van close reading, een vernieuwde rekenmethode, een innovatieve methodiek voor Wereldoriëntatie, en het verdiepen van directe instructietechnieken. Hoe zetten we deze ambities om in actie? Binnen Basisschool De Regenboog werken we met toegewijde leerteamvoorzitters die zich richten op de doelen uit het jaarplan. Het managementteam (MT), bestaande uit kwaliteits-coördinatoren en de directeur, monitort gedurende het schooljaar de voortgang en realisatie van deze doelstellingen. Samen met de leerteamvoorzitters vormt het MT het 'Brede MT'. Jaarlijks evalueren we gezamenlijk met het voltallige team en stellen we waar nodig bij voor het daaropvolgende jaar. Deze cyclische aanpak garandeert dat we de voortgang van onze gestelde doelen effectief monitoren en onze ambities realiseren. Ons robuuste kwaliteitssysteem zorgt ervoor dat alle afspraken en beleidslijnen zijn vastgelegd in onze kwaliteitskaarten. Dit uniformiseert onze werkwijzen binnen de school en zorgt voor een gestructureerde vastlegging van nieuwe ontwikkelingen.

Optimale Ontwikkeling Jonge Kind: Programma Basisschool De Regenboog Utrecht

Toelichting van de school

Basisschool De Regenboog in Utrecht is een integraal kindcentrum (IKC) dat zorgdraagt voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Wij bieden een doorlopende ontwikkelingslijn, waarbij we nauw samenwerken met Mini-stek, om de beste begeleiding voor uw kind te garanderen. Onze focus ligt op een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind de ruimte krijgt om te groeien.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Regenboog Utrecht?

Basisschool De Regenboog Utrecht biedt diverse extra faciliteiten voor de allerkleinsten. Dit omvat gestructureerde programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE), specifiek ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Daarnaast faciliteren wij een warme en leerzame peuteropvang.

Basisschool De Regenboog Utrecht biedt diverse extra faciliteiten voor de allerkleinsten. Dit omvat gestructureerde programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE), specifiek ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Daarnaast faciliteren wij een warme en leerzame peuteropvang.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang Utrecht

Met welke partners werkt Basisschool De Regenboog Utrecht samen voor het jonge kind?

Voor een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor het jonge kind, werkt Basisschool De Regenboog Utrecht nauw samen met Mini-stek. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang tussen de opvang en de basisschool, met een gedeelde visie op de ontwikkeling van uw kind. Samen bieden we een complete leer- en speelervaring.

Voor een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod voor het jonge kind, werkt Basisschool De Regenboog Utrecht nauw samen met Mini-stek. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang tussen de opvang en de basisschool, met een gedeelde visie op de ontwikkeling van uw kind. Samen bieden we een complete leer- en speelervaring.

Peuteropvang en educatie partner Mini-stek Utrecht
Team | De Regenboog in Utrecht | [2025] Schoolregister