Basisschool de Beiaard in Utrecht

De resultaten van Basisschool de Beiaard in Utrecht

Current section: resultaten
Van Loonlaan 46
3571 Utrecht

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool de Beiaard, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool de Beiaard bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Beiaard bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behaald Fundamenteel Niveau op Basisschool de Beiaard

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht met een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland. Wij streven ernaar om dit essentiële niveau voor al onze leerlingen te waarborgen, zodat zij een solide basis meekrijgen voor hun verdere schoolloopbaan. De resultaten tonen aan dat wij hierin succesvol zijn, met een percentage dat ruim boven de norm ligt.

Grafiek

Grafiek laden...

Het Streefniveau op Basisschool de Beiaard

Het streefniveau markeert een ambitieuzer leerdoel dan het fundamenteel niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen in groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per basisschool een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de kenmerken van de leerlingenpopulatie. Deze gepersonaliseerde doelstelling helpt ons om gerichte educatieve ondersteuning te bieden. De prestaties van Basisschool de Beiaard laten zien dat we erin slagen om de ambities van het streefniveau te realiseren, wat bijdraagt aan de brede ontwikkeling van onze leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool de Beiaard?

Bij Basisschool de Beiaard in Utrecht geloven we dat een schooladvies meer omvat dan alleen toetsresultaten. We kijken naar het unieke potentieel van elk kind, waarbij we rekening houden met zelfstandigheid, creativiteit en sociaal-emotionele ontwikkeling. Ons team beoordeelt de mogelijkheden en uitdagingen van uw kind zorgvuldig, met oog voor zowel academische prestaties als persoonlijke groei. Dit holistische perspectief stelt ons in staat om een weloverwogen en passend schooladvies te geven voor het vervolgonderwijs. We zijn er trots op dat we elk kind in zijn of haar ontwikkeling ondersteunen. Welk advies uw kind ook ontvangt, wij vieren de behaalde successen en kijken vol vertrouwen naar de toekomst van uw kind op het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool de Beiaard: Samen Leren, Samen Groeien

Op Basisschool de Beiaard stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. We leren kinderen essentiële vaardigheden voor succesvol samenleven en bijdragen aan de maatschappij. Denk aan effectief samenwerken, conflicten oplossen en zelfkennis vergroten. Deze competenties creëren een veilige en positieve schoolomgeving. Onze visie is dat sociaal-emotioneel welbevinden de basis vormt voor leerprestaties en persoonlijke groei. Daarom integreren we sociaal-emotionele ontwikkeling structureel in ons onderwijs. We leiden onze leerlingen op tot zelfstandige, zorgzame individuen die respectvol omgaan met elkaar en hun omgeving. De voortgang van zowel individuele leerlingen als de groep bespreken we tijdens teamvergaderingen en zorgoverleggen. Om het schoolklimaat te monitoren en te verbeteren, maken we gebruik van de KIVA monitor.

Vertrouwen: Wij creëren een omgeving waarin leerlingen en leerkrachten elkaar vertrouwen.

Veiligheid: Een veilige leeromgeving waar iedereen zich thuis voelt en zich optimaal kan ontwikkelen.

Zorgzaamheid: We tonen oprechte zorg en aandacht voor elkaar, onze school en de wereld om ons heen.

Hoe bevordert Basisschool de Beiaard de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool de Beiaard hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling. We integreren sociaal-emotionele leeractiviteiten in het dagelijkse lesprogramma en besteden expliciet aandacht aan vaardigheden zoals samenwerken, communicatie en conflicthantering. Dit gebeurt zowel in klassikale situaties als via specifieke projecten. Daarnaast stimuleren we een positief sociaal klimaat door middel van onze kernwaarden en het bevorderen van wederzijds respect en begrip. De school biedt een veilige omgeving waarin kinderen durven te experimenteren met sociaal gedrag en leren van hun ervaringen. We monitoren de voortgang en passen onze aanpak waar nodig aan.

Welke registratiemethoden zet Basisschool de Beiaard in voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Basisschool de Beiaard gebruik van de volgende registratievormen:

  • Pravoo
  • KIVA monitor

Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool de Beiaard?

Basisschool de Beiaard zet effectieve methodieken in om sociaal-emotioneel leren te stimuleren:

  • KiVa
  • Mijn school kiest voor mijn Talent (Luk Dewulf)

Onderwijsinspectie Rapport Basisschool de Beiaard: Een Diepgaande Analyse

Ontdek de prestaties van Basisschool de Beiaard volgens de Nederlandse Onderwijsinspectie. De inspectie beoordeelt de onderwijskwaliteit en leerlingopbrengsten, waarbij de resultaten van de IEP doorstroomtoetsen van de afgelopen jaren centraal staan. In 2015, 2016 en 2017 behaalde De Beiaard scores die consistent boven de referentienormen lagen voor vergelijkbare scholen, wat duidt op sterke academische resultaten. Hoewel de resultaten in 2019 beïnvloed werden door tijdelijke personele uitdagingen, heeft de school deze effecten succesvol gemanaged. De Onderwijsinspectie voerde in juni 2018 een bezoek uit, waarbij de school op drie van de vier beoordeelde indicatoren een positief oordeel ontving. De algemene kwaliteit van het onderwijs is robuust. De inspectie benadrukte de noodzaak om het kwaliteitsmanagementsysteem van de school cyclisch en zichtbaarder toe te passen. De Beiaard heeft proactief verbetermaatregelen geïmplementeerd, die in juni 2019 door de inspectie als voldoende werden beoordeeld, wat de voortdurende inzet voor kwaliteitsverbetering onderstreept.