Basisschool Basisschool Het Prisma school met de Bijbel in Uithuizermeeden

Het team van Basisschool Het Prisma school met de Bijbel in Uithuizermeeden

Current section: team
Langelandsterweg 1
9982 Uithuizermeeden

Zie hier hoe het team van Basisschool Het Prisma school met de Bijbel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Het Prisma school met de Bijbel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Het Prisma school met de Bijbel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Het Prisma school met de Bijbel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Het Prisma school met de Bijbel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Het Prisma school met de Bijbel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (37.5%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Het Prisma school met de Bijbel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Het Prisma school met de Bijbel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Professionele Invallers en Personeelsbeleid op Basisschool Het Prisma

Op Basisschool Het Prisma zorgen we voor een vlekkeloze continuïteit van het onderwijs door middel van een gestructureerd vervangingsbeleid. Onze bovenschoolse vervangingscoördinator beheert efficiënt alle invallers, waarbij we primair inzetten op een vaste kern van ervaren leerkrachten. In de huidige uitdagende arbeidsmarkt hebben we succesvol alle vacatures ingevuld en zelfs een eigen flexibele invalpool opgebouwd. Ondanks deze sterke basis, kunnen periodes met veel ziekteverzuim, zoals tijdens griepgolven, leiden tot uitdagingen bij het vinden van directe vervanging. In uitzonderlijke situaties, wanneer adequate vervanging niet mogelijk is, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Dit is afgelopen schooljaar slechts enkele malen voorgekomen, met minimale impact op de leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Het Prisma

6

Optimale Taal- en Rekenzorg op Het Prisma

Beschikbare specialisten:

Dyslexie expert
Interne begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Expert hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Het Prisma zorgen wij voor optimale leerontwikkeling met gespecialiseerde ondersteuning. Onze interne begeleider werkt nauw samen met leerkrachten om adaptief onderwijs te garanderen voor alle leerlingen. Met toegewijde coördinatoren voor rekenen en lezen bieden we gerichte hulp. De directeur beschikt over een ECHA-certificering voor hoogbegaafdheid, wat onze expertise op dit gebied onderstreept. Onze orthopedagoog is flexibel inzetbaar en de dyslexiespecialist is wekelijks aanwezig voor consultatie en ondersteuning, wat zorgt voor een proactieve aanpak.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak op Maat

Beschikbare specialisten:

Interne begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Bij Het Prisma stimuleren we positief gedrag en een sterke werkethos door middel van onze 'Positieve aanpak'. Dit handboek begeleidt ons bij het aanleren en bekrachtigen van gewenst gedrag, wat zorgt voor een veilige en productieve leeromgeving. Elk schooljaar beginnen we met onze 'gouden weken' voor optimale groepsvorming, gevolgd door 'zilveren weken' na de kerstvakantie. Deze gestructureerde aanpak, gecombineerd met ons veiligheidsbeleid en het Kanjer-programma tegen pesten, creëert een omgeving waarin kinderen floreren. Indien nodig schakelen we externe expertise in, zoals het CJG, voor gespecialiseerde hulp zoals speltherapie of faalangstreductietrainingen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Onze toegewijde fysiotherapeut is wekelijks op school aanwezig om leerlingen te ondersteunen bij hun motorische en lichamelijke ontwikkeling, zodat zij zich optimaal kunnen ontplooien.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Individuele Leerlingondersteuning op Basisschool Het Prisma

Ontwikkeling van Toekomstige Ondersteuningsmogelijkheden

Basisschool Het Prisma zet vol in op een schoolbrede, geborgde aanpak voor gedragsontwikkeling. Dit betekent dat we leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij hun gedrag, nog gerichter en effectiever kunnen ondersteunen. Daarnaast investeren we in verdere professionalisering van ons team op het gebied van hoogbegaafdheid. Door ons beleid op dit vlak aan te scherpen en vast te leggen in een kwaliteitskaart, garanderen we optimale kansen voor al onze leerlingen. Onze focus ligt op het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving waar elke leerling zich gezien en geholpen voelt. Samen bouwen we aan de toekomst van uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling

Wat zijn de belangrijkste doelstellingen in ons schoolplan?

Bij Basisschool Het Prisma zetten we continu in op onderwijskwaliteit. Dit doen we door gerichte scholing van ons team en het ontwikkelen van specialistische vaardigheden. We monitoren de voortgang door regelmatige klassenbezoeken en collegiale consultatie, gebruikmakend van de methodiek van Stichting Leerkracht. Tweemaal per week bespreken we doelen en acties tijdens bordsessies. Daarnaast analyseren, verbeteren en borgen we onze lespraktijk via werksessies en kwaliteitskaarten. Leerteams werken actief aan de verdere ontwikkeling van het onderwijs door gezamenlijke observaties en feedback. Dit cyclische proces zorgt voor continue groei en verbetering binnen ons team. Externe auditteams, bestaande uit ervaren schoolleiders, bezoeken onze school om onafhankelijke rapportages en concrete aanbevelingen te leveren, wat onze ontwikkeling verder stimuleert. Ons jaarplan, een afgeleide van het vierjarige schoolplan, integreert deze aanbevelingen. We visualiseren en monitoren de voortgang van onze jaarplan-doelen op een 'verbeterbord', met als streven elke dag een stapje beter te worden. Opbrengstgericht werken we met groeps- en schoolanalyses, gevolgd door gerichte verbeteracties en evaluaties. Voor het komende schoolplan focussen we op drie kernwaarden: 'samen in liefde', 'verantwoordelijk leven' en 'met plezier groeien'. Dit vertaalt zich in een positief christelijk klimaat, waarin we kinderen leren leven vanuit Gods liefde en deze uit te stralen. We besteden extra aandacht aan identiteit en burgerschap, versterkt door de aanpak 'de leerkracht centraal' en 'Kanjer', en verhogen de ouderbetrokkenheid. Vanuit 'verantwoordelijk leven' streven we naar een professioneel en lerend team dat de onderwijskwaliteit en de veiligheid voor iedereen waarborgt. Praktijkgerichte bijscholing, werk- en bordsessies, studiedagen en vakliteratuur vormen onze ontwikkelingsbasis. We betrekken leerlingen actief bij hun leerdoelen via leerlingenarena's, doelenborden en individuele portfolio's. Met 'met plezier groeien' bieden we kwalitatief hoogstaand onderwijs, waarbij we kinderen zien als geliefde schepselen met unieke talenten. We stimuleren hun ontwikkeling door actuele onderwijsontwikkelingen te volgen en onze lespraktijk af te stemmen op de behoeften van elke leerling. De PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) hanteren we voor continue verbetering, met specifieke aandacht voor rekenen en spelling met 'sleepdoelen'. In het schooljaar 2025-2026 richten we ons concreet op: het identiteitsthema 'in de voetsporen van Jezus' met Bijbelverhalen, het borgen van gedrag met de 'puzzel van gedrag' en de methodiek 'de leerkracht centraal', vastgelegd in een handboek gedrag. We ontwikkelen een plan voor identiteit, imago en impact om onze school effectief te profileren. We leggen afspraken vast en borgen deze via een kwaliteitscyclus en kwaliteitskaarten, in samenwerking met Stichting Leerkracht via bordsessies en werksessies. De stem van de leerling krijgt een prominente plek via de leerlingenarena en leerlingenraad, en we betrekken hen steeds vaker bij onze planmatige aanpak. Kwaliteitskaarten documenteren onze efficiënte en effectieve inzet van onderwijstijd. Met 'met plezier groeien' zetten we in op kwalitatief sterk onderwijs. We formuleren een verbeterplan voor taalvaardigheden en stellen ambitieuze streefdoelen. Bij het niet behalen van doelen, analyseren we de oorzaken en implementeren we gerichte oplossingen in plaats van doelen bij te stellen. We implementeren de methodes Wetenswaardig en Staal (Spelling), en verankeren onze visie op taal en begrijpend lezen op kwaliteitskaarten. De leesvoorwaarden bij kleuters intensiveren we. We stemmen onze aanpak en lessen continu af op de leerlingbehoeften, zowel qua gedrag als leren (differentiatie), om zo het leerplezier te vergroten en de resultaten te verbeteren.

Hoe evalueert en borgt de school de vooruitgang van het schoolplan?

De voortgang van onze onderwijsdoelen monitoren we nauwgezet via ons 'doelenbord', waar kleine ontwikkelstapjes zichtbaar worden. De realisatie van ons schoolplan volgen we door het op te delen in concrete jaarplannen, waarvan de evaluaties worden vastgelegd in onze jaarverslagen. We houden de voortgang van ons schoolplan digitaal bij op een specifieke 'betekeniskaart'. De kwaliteit van ons onderwijs wordt continu gemonitord met behulp van onze kwaliteitscyclus. Dit proces omvat het gebruik van kwaliteitskaarten om onze aanpak tijdig te evalueren, bij te sturen en duurzaam te borgen.

Ontdek ons Programma voor Jonge Kinderen: Een Vliegende Start op Basisschool Het Prisma

Toelichting van de school

Basisschool Het Prisma in Uithuizermeeden koestert een nauwe band met lokale peuterspeelzalen. Door proactief overleg met deze instellingen, zorgen we voor een naadloze overgang en een optimale aansluiting op de individuele behoeften van elk kind bij de start van het basisonderwijs. Binnen onze school hanteren we specifieke leerlijnen, speciaal ontworpen voor de allerkleinsten. Deze leerlijnen documenteren de ontwikkeling van uw kind nauwkeurig en op een gestructureerde wijze. We werken thematisch en met uitdagende hoeken, waar kinderen zelfstandig opdrachten uitvoeren en hun leerdoelen behalen met volop ruimte voor eigen spel en ontdekking. Dit bevordert niet alleen het leren, maar ook het essentiële spelplezier. Ter voorbereiding op het lezen zetten we het speelse 'Spelezen' programma in. Voor rekenvaardigheden hanteren we de aanpak van 'Met Sprongen Vooruit', wat zorgt voor een leuke en effectieve kennismaking met wiskundige concepten.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt Basisschool Het Prisma voor jonge kinderen?

Basisschool Het Prisma biedt een rijk en speels programma voor jonge kinderen, met focus op een soepele overgang van de peuterspeelzaal naar de basisschool. We gebruiken methodes als 'Spelezen' en 'Met Sprongen Vooruit', en werken met thematische hoeken om de ontwikkeling te stimuleren.

Met welke organisaties werkt Basisschool Het Prisma samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Basisschool Het Prisma werkt nauw samen met MamiNet en Tjarietstee om een geïntegreerd en stimulerend aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen ondersteunen de vroege ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Basisschool Het Prisma werkt nauw samen met MamiNet en Tjarietstee om een geïntegreerd en stimulerend aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen ondersteunen de vroege ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs.