Basisschool Vindingrijk in Uden

Het team van Basisschool Vindingrijk in Uden

Current section: team
Horgetouw 1
5404 Uden

Zie hier hoe het team van Basisschool Vindingrijk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Vindingrijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Vindingrijk bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Vindingrijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Vindingrijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Vindingrijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (6.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Vindingrijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Direct ondersteunend personeel (6.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Vindingrijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama

Vervanging Leerkrachten Basisschool Vindingrijk: Een Betrouwbaar Plan

Bij Basisschool Vindingrijk, als trotse onderdeel van Kiem Onderwijs en Opvang, hebben we een solide systeem voor leerkrachtvervanging. Bij onverwachte afwezigheid zoals ziekte of verlof van een van onze toegewijde leerkrachten, schakelen we direct onze aangesloten vervangingspool in. Dit zorgt ervoor dat de continuïteit van het onderwijs voor uw kind gewaarborgd blijft. Hoewel we streven naar een 100% vervangingsgraad, kan het in uitzonderlijke situaties voorkomen dat de vervangingspool geen geschikte leerkracht kan aanbieden. In dergelijke gevallen zetten we proactief ons eigen interne team in. Denk hierbij aan het flexibel inzetten van extra eigen personeel, of het inschakelen van de directeur of intern begeleider om tijdelijk voor de klas te staan. Onze prioriteit ligt bij een stabiele en kwalitatieve leeromgeving. Alleen in de meest uitzonderlijke omstandigheden, wanneer alle andere oplossingen ontoereikend zijn, overwegen we het tijdelijk samenvoegen van klassen of, als allerlaatste redmiddel, het naar huis sturen van een groep. We communiceren hierover altijd transparant met ouders.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Vindingrijk werkt met een jaarklassensysteem. De leerlingen zitten in een vaste groep met vaste leerkrachten. We werken zoveel mogelijk met homogene groepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Handvaardigheidlokaal

Maatwerk Ondersteuning op Basisschool Vindingrijk: Elk Kind Telt

Gedetailleerde Uitleg van Onze Zorgzame Leeraanpak

Bij Basisschool Vindingrijk plaatsen we uw kind centraal in ons onderwijs. Wij geloven dat elk kind, ongeacht extra zorg, een handicap of specifieke beperking, verdient om te floreren binnen het reguliere onderwijs. Onze eerste stap is altijd het benutten van de beschikbare ondersteuningsmogelijkheden binnen onze eigen schoolmuren. We streven ernaar om de nodige hulp dichtbij en in de vertrouwde omgeving van de klas te bieden. Dit zorgt voor een stabiele en effectieve leerervaring. Indien de schoolse ondersteuning niet volstaat, werken we nauw samen met het samenwerkingsverband om een extra ondersteuningsarrangement aan te vragen. Dit waarborgt dat uw kind de specialistische hulp krijgt die nodig is, met de nadruk op integratie binnen de school en de eigen groep. Voor specifieke behoeften bieden wij gerichte faciliteiten. Zo is er een speciale plusgroep die één dagdeel per week klaarstaat voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, om hun talenten verder te ontwikkelen. Daarnaast beschikt onze school over een toegewijde onderwijsassistent met expertise in taalontwikkelingsstoornissen (TOS). Onze onderwijsassistent ontvangt gespecialiseerde begeleiding van Kentalis, wat de kwaliteit van de ondersteuning bij TOS-leerlingen verder garandeert. Deze expertise zorgt ervoor dat kinderen met taaluitdagingen optimaal worden gestimuleerd en ondersteund in hun communicatieve ontwikkeling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan Basisschool Vindingrijk

Wat zijn de Drijfveren achter ons Vierjarige Schoolplan?

Ons schoolplan, een strategisch document voor vier jaar, duikt diep in de toekomstgerichte ambities van Basisschool Vindingrijk. We analyseren maatschappelijke trends en bepalen hoe we hier proactief op inspelen. Externe input, zoals tevredenheidspeilingen onder ouders, leerlingen en ons toegewijde team, evenals inzichten uit interne audits en inspectiebezoeken, vormen de basis. Ook de leeropbrengsten van voorgaande jaren worden grondig geëvalueerd. Op basis van deze uitgebreide analyse formuleren we onze scherpe ambities en concrete doelen. Elk schooljaar werken we met een gedetailleerd jaarplan, waarin we specificeren welke acties we ondernemen en hoe we deze realiseren. De voortgang van onze leeropbrengsten wordt minimaal tweemaal jaarlijks geanalyseerd met behulp van niet-methodetoetsen, zowel op groeps- als op schoolniveau. Meerdere keren per jaar evalueren we de voortgang ten opzichte van onze jaarplanambities en -doelen. Professionele ontwikkeling van ons lerarenteam is essentieel. Dit wordt ondersteund door gezamenlijke scholingsmomenten rondom actuele thema's, aangevuld met individuele ontwikkelingsmogelijkheden voor leerkrachten die expertise willen verdiepen.

Hoe Zorgen Wij voor het Bereiken van Onze Educatieve Doelstellingen?

Op Basisschool Vindingrijk vertalen we onze jaarlijkse doelen naar concrete ambitiekaarten. Deze kaarten bevatten niet alleen de doelstellingen, maar ook heldere succescriteria die aangeven wanneer een doel is behaald. Gedurende het schooljaar breken we de overkoepelende doelen op in beheersbare subdoelen. De voortgang van deze subdoelen volgen we nauwgezet via ons interactieve verbeterbord. Dit teaminstrument toont de status van elke actie, de verantwoordelijke collega en of een subdoel al is afgerond. De evaluatie van de ambitiekaarten vindt plaats aan het einde van elk schooljaar. Hierbij toetsen we of alle geformuleerde succescriteria daadwerkelijk zijn gerealiseerd, wat de basis vormt voor continue verbetering.

Speciaal Aanbod voor Peuters en Jonge Kinderen bij Basisschool Vindingrijk

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum Vindingrijk geloven we in een naadloze integratie van zorg en onderwijs. Ons kindcentrum brengt onderwijs, peuteropvang, kinderopvang en buitenschoolse opvang samen onder één dak. Onze kinderopvang hanteert een bewezen VVE-methode, gericht op een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. We creëren een stimulerende omgeving waar elk kind kan groeien en ontdekken. Wij bieden een doorlopende leerlijn van de allerkleinsten tot aan het einde van de basisschool. Dit zorgt voor stabiliteit en herkenbaarheid, essentieel voor de ontwikkeling van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool Vindingrijk?

Basisschool Vindingrijk biedt een rijk programma voor de allerkleinsten. Dit omvat professionele kinderopvang en een gestructureerde peuteropvang met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze vroege educatie is essentieel voor een sterke start in het basisonderwijs. Wij zorgen voor een soepele overgang naar de basisschool, met behoud van vertrouwde gezichten en omgeving. Ons aanbod is ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling te stimuleren. Zo leggen we een solide basis voor levenslang leren.

Basisschool Vindingrijk biedt een rijk programma voor de allerkleinsten. Dit omvat professionele kinderopvang en een gestructureerde peuteropvang met Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze vroege educatie is essentieel voor een sterke start in het basisonderwijs. Wij zorgen voor een soepele overgang naar de basisschool, met behoud van vertrouwde gezichten en omgeving. Ons aanbod is ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling te stimuleren. Zo leggen we een solide basis voor levenslang leren.

Professionele kinderopvang services
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Integraal kindcentrum voor optimale ontwikkeling

Met welke partners werkt Basisschool Vindingrijk samen voor het jonge kind programma?

Voor ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen werken we nauw samen met Kanteel Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige opvang en educatie. Kanteel is een betrouwbare partner die gespecialiseerd is in de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen. Zij delen onze visie op een veilige en stimulerende leeromgeving. Samen met Kanteel bieden we een geïntegreerd programma dat de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt, vanaf de peuterfase tot aan de basisschool.

Voor ons uitgebreide aanbod voor jonge kinderen werken we nauw samen met Kanteel Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert hoogwaardige opvang en educatie. Kanteel is een betrouwbare partner die gespecialiseerd is in de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen. Zij delen onze visie op een veilige en stimulerende leeromgeving. Samen met Kanteel bieden we een geïntegreerd programma dat de ontwikkeling van uw kind optimaal ondersteunt, vanaf de peuterfase tot aan de basisschool.

Team | Basisschool Vindingrijk in Uden | [2025] Schoolregister