Dalton IKC De Overlaat in Tolkamer

Het team van Dalton IKC De Overlaat in Tolkamer

Current section: team
't Laantje 2
6916 Tolkamer

Zie hier hoe het team van Dalton IKC De Overlaat is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dalton IKC De Overlaat. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Dalton IKC De Overlaat bij jullie?

Ontdek hoe goed Dalton IKC De Overlaat bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Dalton IKC De Overlaat zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 57.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (57.1%)
Man (42.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dalton IKC De Overlaat. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (26.3%)
35-45 jaar (42.1%)
45-55 jaar (21.1%)
55-65 jaar (10.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Dalton IKC De Overlaat werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dalton IKC De Overlaat gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Betrouwbare Personeelsvervanging op Dalton IKC De Overlaat

Bij Dalton IKC De Overlaat zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze gewaardeerde medewerkers. Onze school maakt voor de flexibele en professionele invulling van personeelsvervanging gebruik van het Personeelscluster Oost Nederland (PON). Dit samenwerkingsverband garandeert dat er altijd gekwalificeerd personeel beschikbaar is om de lessen en dagelijkse gang van zaken op onze school soepel te laten verlopen, zodat uw kind ononderbroken kan blijven leren en ontwikkelen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplannen

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan voor verbetering?

Dalton IKC De Overlaat zet zich voortdurend in voor de hoogste onderwijskwaliteit. We gebruiken diverse methoden om de voortgang en tevredenheid te meten. Ons schoolplan is gebaseerd op het WMK-PO (Werken Met Kwaliteit) instrument, een bewezen methode die aansluit bij het toetsingskader van de onderwijsinspectie. Dit instrument helpt ons bij het systematisch evalueren van ons onderwijs. Personeelsontwikkeling is cruciaal. Leidinggevenden voeren doelgerichte POP-gesprekken (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) en functionerings- en beoordelingsgesprekken met alle medewerkers. De directeur-bestuurder bespreekt zijn functioneren met de raad van beheer, met als doel zowel de onderwijskwaliteit als het welzijn van ons team te optimaliseren. We erkennen de directe invloed van leerkrachten op het leerproces. Daarom plannen we structureel klassenbezoeken en reflectiemomenten. De directeur-bestuurder en de intern begeleider observeren klassenbezoeken met specifieke doelen gericht op pedagogisch klimaat en didactische aanpak, wat essentieel is voor de groei van onze leerlingen. De onderwijsinspectie voert periodiek een regulier toezicht uit, elke vier jaar. Het meest recente inspectierapport, dat inzicht geeft in onze onderwijskwaliteit, is te vinden op https://toezichtresultaten.onderwijsinspectie.nl/detail?id=905162&pseudocode=04LX%257CC1. We monitoren de leerlingontwikkeling met het CITO-leerlingvolgsysteem, dat methode-onafhankelijke toetsen gebruikt. Daarnaast evalueren we de voortgang met methode-specifieke toetsen, die diepgaande inzichten bieden in de leerprestaties. Tevredenheid van ouders, leerlingen en medewerkers is van groot belang. De resultaten van onze tevredenheidpeilingen, uitgevoerd met WMK-PO, worden gedeeld met de Medezeggenschapsraad (MR) en het team. Concrete actiepunten worden opgenomen in ons jaarplan om continue verbetering te waarborgen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Onze onderwijsdoelen worden gerealiseerd door een combinatie van gestructureerde personeelsontwikkeling, systematische klassenbezoeken en evaluaties, en het gebruik van zowel methode-onafhankelijke als methode-gebonden toetsen. De tevredenheid van alle betrokkenen, gemeten via de WMK-PO tool, stuurt onze jaarlijkse verbeterplannen aan.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Dalton IKC De Overlaat

Toelichting van de school

Dalton IKC De Overlaat in Tolkamer biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons integrale kindcentrum (IKC) focust op een doorlopende ontwikkeling van jonge kinderen, van peuteropvang tot en met de basisschool. Wij geloven in een Daltononderwijs dat zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerking en reflectie bevordert, al vanaf de jongste leeftijd. Ons team van toegewijde professionals zorgt voor een veilige en uitdagende leeromgeving waar elk kind kan groeien en bloeien. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren door middel van spelend leren en gerichte activiteiten. Uw kind is van harte welkom om de wereld te ontdekken binnen ons inspirerende kindcentrum.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op basisschool De Overlaat?

Dalton IKC De Overlaat biedt een uitgebreid pakket aan faciliteiten voor de allerkleinsten, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een naadloze integratie binnen ons Kindcentrum. Dit zorgt voor een optimale voorbereiding op de basisschool en een consistente pedagogische aanpak. Wij zetten ons in voor een brede ontwikkeling, waarbij we inspelen op de individuele behoeften van elk jong kind.

Dalton IKC De Overlaat biedt een uitgebreid pakket aan faciliteiten voor de allerkleinsten, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een naadloze integratie binnen ons Kindcentrum. Dit zorgt voor een optimale voorbereiding op de basisschool en een consistente pedagogische aanpak. Wij zetten ons in voor een brede ontwikkeling, waarbij we inspelen op de individuele behoeften van elk jong kind.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) aanbod
Integraal Kindcentrum (IKC) faciliteiten

Met welke partnerschappen werkt Dalton IKC De Overlaat samen voor het jonge kind?

Dalton IKC De Overlaat werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisatie Humankind om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking omvat kinderopvang, peuteropvang en buitenschoolse opvang, wat zorgt voor een doorlopende lijn in de ontwikkeling en zorg voor uw kind. Door deze sterke partnerschappen bieden we een veilige en stimulerende omgeving van de vroege kinderjaren tot en met de basisschoolleeftijd.

Dalton IKC De Overlaat werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisatie Humankind om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking omvat kinderopvang, peuteropvang en buitenschoolse opvang, wat zorgt voor een doorlopende lijn in de ontwikkeling en zorg voor uw kind. Door deze sterke partnerschappen bieden we een veilige en stimulerende omgeving van de vroege kinderjaren tot en met de basisschoolleeftijd.

Team | Dalton IKC De Overlaat in Tolkamer | [2025] Schoolregister