Stefanusschool in Tiel

Het team van Stefanusschool in Tiel

Current section: team
Kinkelenburglaan 4
4003 Tiel

Zie hier hoe het team van Stefanusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Stefanusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Stefanusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Stefanusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Stefanusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Stefanusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (37.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Stefanusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Stefanusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Professionele Vervanging van Lesgevend Personeel op de Stefanusschool

Op de Stefanusschool garanderen we continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze leerkrachten. Wij werken samen met IPPON, een professionele organisatie gespecialiseerd in het leveren van gekwalificeerde invallers. Dit zorgt ervoor dat uw kind altijd les kan volgen van een bevoegde en ervaren kracht. Onze samenwerking met IPPON maakt het mogelijk om snel en efficiënt te schakelen bij zowel gepland als ongepland verzuim. Zo waarborgen we de kwaliteit en de dagelijkse gang van zaken binnen onze school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Individuele Ondersteuning en Uitdaging op de Stefanusschool

Maatwerk in Onderwijs voor Elk Kind

Bij de Stefanusschool in Tiel geloven we in gepersonaliseerd leren. Elk kind ontvangt instructie op drie niveaus, afgestemd op de eigen leerbehoeften. Dit zorgt ervoor dat zowel kinderen die extra ondersteuning nodig hebben als kinderen die extra uitdaging zoeken, optimaal worden begeleid. Onze toegewijde leerkrachten, in samenwerking met onze zorgcoördinator, identificeren de specifieke behoeften van elke leerling. Of het nu gaat om extra instructie door de eigen leerkracht, begeleiding van vrijwilligers of tutoren, of gespecialiseerde externe RT, wij zorgen voor de juiste hulp. Ouders worden hierbij altijd nauw betrokken en geïnformeerd. Ook voor kinderen die meer uitdaging aankunnen, bieden we kansen. Samen met de zorgcoördinator kijken we naar passende uitdagingen, zowel binnen als buiten de klas. We streven ernaar om elk kind de ruimte te geven om zijn of haar talenten volledig te ontwikkelen. Ouders blijven ook hierbij volledig op de hoogte van de geboden extra stimulansen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Stefanusschool Tiel

Wat zijn de kernambities van de Stefanusschool voor het schooljaar?

Voor het schooljaar 2020-2021 focust het team van de Stefanusschool op samenwerking en het creëren van een positieve leeromgeving. We zetten in op gezamenlijke activiteiten en het bevorderen van wederzijdse verantwoordelijkheid binnen de school. Een belangrijk speerpunt is de implementatie van een nieuwe rekenmethode, gericht op het behalen van de leerdoelen voor 1F en 1S. Dit zorgt voor een gestructureerde aanpak van rekenonderwijs. Daarnaast implementeren en borgen we ons beredeneerd aanbod voor de onderbouw, gecoördineerd door een gespecialiseerde coördinator. Ook de innovatieve methode 'Blink' wordt geïmplementeerd en geborgd voor zowel het lesaanbod als de samenwerking en organisatie. Tot slot stimuleren we bewegend leren door coöperatieve werkvormen actief in te zetten tijdens de lessen. Een aparte coördinator begeleidt dit initiatief, wat bijdraagt aan een dynamische leerervaring.

Hoe realiseert de Stefanusschool haar onderwijsdoelen?

Als school formuleren wij onze ambities en doelstellingen. Elke leerkracht stelt vervolgens een gedetailleerde groepsanalyse op, waarin de specifieke ambities voor de klas worden afgestemd op de overkoepelende schoolambities. In dit document beschrijft de leerkracht de strategieën om de gestelde ambities te verwezenlijken. Aan het einde van elke periode evalueren we de effectiviteit van deze werkwijzen en stellen we nieuwe doelen op, waardoor een continue verbetercyclus ontstaat. De groepsanalyse fungeert aan het einde van het schooljaar als belangrijk overdrachtsdocument. Het biedt de volgende leerkracht inzicht in de behoeften, eventuele hiaten of voorsprongen van de groep, zodat zij hier proactief op kunnen inspelen. Tevens beoordelen we welke aanpakken succesvol waren en structureel in het lesprogramma kunnen worden opgenomen. De voortgang wordt gemonitord doordat de groepsanalyse driemaal per jaar wordt besproken met de leerkracht en de Teamleider Onderwijs. Samen met de behaalde resultaten vormt dit de basis voor de aanpak van de volgende periode. De Teamleider Onderwijs bundelt deze informatie in een monitorverslag, dat zowel intern in het team als met de staffunctionaris onderwijs van SKOR wordt gedeeld. Ouders worden geïnformeerd via de nieuwsflits, en de resultaten worden ook met de Medezeggenschapsraad besproken.