De Zaaier in Teuge

Het team van De Zaaier in Teuge

Current section: team
Bleriotstraat 3
7395 Teuge

Zie hier hoe het team van De Zaaier is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Zaaier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Zaaier bij jullie?

Ontdek hoe goed De Zaaier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Zaaier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Zaaier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (37.5%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Zaaier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Zaaier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten De Zaaier: Geoptimaliseerde Continuïteit in Onderwijs

Basisschool De Zaaier garandeert een stabiele leeromgeving, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Ontdek onze proactieve strategieën om onderwijskwaliteit te handhaven en leerlingen optimaal te blijven begeleiden. Als trotse onderdeel van PCBO Voorst benutten wij de expertise van de IJsselpool. Deze gespecialiseerde vervangingspool stelt ons in staat om efficiënt gekwalificeerd onderwijspersoneel te mobiliseren. Mochten er onverhoopt geen passende vervangers beschikbaar zijn via de IJsselpool, dan implementeren we direct onze interne noodplannen. We overwegen creatieve oplossingen, zoals inzet van ons eigen team, het betrekken van leerkrachtondersteuners, of het strategisch verdelen van leerlingen. In zeldzame gevallen, waarbij vervanging absoluut niet gerealiseerd kan worden, informeren wij u transparant over mogelijke tijdelijke aanpassingen. Ons prioriteit blijft echter steeds het minimaliseren van onderbrekingen voor onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Zaaier werken we horizontaal in alle groepen. Dit betekent dat we in de ochtenduren in alle groepen op hetzelfde tijdstip werken aan dezelfde vakken. De basisvakken rekenen, taal en lezen staan hierbij centraal. Door te kiezen voor deze manier van werken, kunnen we groepsoverstijgend werken en kunnen we nog beter aansluiten bij de specifieke onderwijsbehoefte van ieder kind.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Expertise: Specialisten voor Extra Ondersteuning op Basisschool De Zaaier

6

Taal en Rekenen: Succes met Onze Specialisten op De Zaaier

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Basisschool De Zaaier hanteert een proactief dyslexieprotocol om leesachterstanden vroegtijdig te signaleren en te voorkomen. Wanneer extra ondersteuning nodig is, zetten we het programma 'Bouw!' in. Dit programma richt zich op leerlingen die uitdagingen ervaren met fonemisch bewustzijn, letterkennis in groep 2, en het lezen van specifieke woorden in groep 3, vooral bij een familiegeschiedenis van dyslexie. Leerlingen werken wekelijks vier keer vijftien minuten aan 'Bouw!' onder begeleiding van een tutor, onderwijsassistent of ouder, met als doel het AVI E3 niveau te bereiken na twaalf blokken. Voor rekenproblematiek volgen we een specifiek dyscalculieprotocol. Dit protocol beschrijft verschillende fasen van rekenmoeilijkheden. De rekenspecialist werkt nauw samen met leerkrachten, ouders en de intern begeleider om rekenproblemen te analyseren. Voor gerichte aanpak gebruiken we onder andere 'Rekensprint', waarbij leerlingen vier keer per week vijftien minuten extra begeleiding krijgen van een onderwijsassistent of leerkrachtondersteuner.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei en Welzijn op De Zaaier

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
KiVa-team
Trainer Rots en Water
Trainer Ik leer leren

Toelichting van de school:

Op De Zaaier bieden we uitgebreide ondersteuning voor de sociaal-emotionele ontwikkeling, zowel binnen als buiten de klas. We hanteren een breinbewuste aanpak, zoals beschreven in onze schoolgids, ter bevordering van een positief omgangsprotocol. Onze specialisten begeleiden kinderen die moeite hebben met emotieregulatie, onzekerheid ervaren of moeite hebben hun gevoelens te uiten. De KiVa-methode voor sociaal-emotioneel leren sluit hier naadloos op aan. In groep 5 wordt een klassikale training 'Rots en Water' aangeboden, en individuele sessies met de 'Rots en Water' trainer zijn eveneens mogelijk in overleg met de intern begeleider en leerkracht. Indien nodig, versterken we onze expertise door samen te werken met gedragsspecialisten van het samenwerkingsverband en/of het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG).

7

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Ontwikkeling Stimuleren op De Zaaier

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Trainer Rots en Water
KiVa-team
Trainer Ik leer leren

Toelichting van de school:

Binnen onze school is een medewerker gespecialiseerd in de 'Ik leer leren'-aanpak, die ingezet wordt in de bovenbouw voor het verbeteren van taakaanpak en werkhouding. Als specialist voor meer- en hoogbegaafdheid biedt zij ook ondersteuning binnen en buiten de (plus)groep. Daarnaast kan de trainer 'Rots en Water' individuele begeleiding bieden aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij het uiten van emoties of die vastlopen. Via het samenwerkingsverband kunnen we externe expertise inzetten, zoals die van een orthopedagoog of gedragsspecialist, wanneer de situatie daarom vraagt. In het schooljaar 2023-2024 hebben we ons team laten bijscholen in 'breinbewust lesgeven' door trainers van InMens. Deze methode versterkt het gevoel van veiligheid en verbinding in de klas, wat leidt tot meer ontspanning, begrip en gewenst gedrag. De aanpak is gebaseerd op de werking van het brein en richt zich op zelfbewustzijn en sociaal-emotionele vaardigheden. De training leert leerkrachten hoe ze met praktische werkvormen, aanpassingen in taalgebruik en een positieve mindset het welzijn van leerlingen kunnen bevorderen. De focus ligt op preventief handelen om kinderen in een optimale leerstaat te brengen. Dit omvat ook het effectief omgaan met heftige emoties, triggers en overprikkeling. Vanuit deze visie bieden we extra ondersteuning door middel van een regulatieplek buiten de klas, waarbij de SEL-specialist gerichte ondersteuning kan bieden aan groepen en individuele kinderen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Deskundige Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Basisschool De Zaaier beschikt over de kernkennis met betrekking tot motorische en lichamelijke ontwikkeling van kinderen. Voor specifieke hulpvragen werkt de intern begeleider samen met u als ouders om de juiste externe partners in de regio te vinden die ons en uw kind hierin verder kunnen ondersteunen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking en Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op De Zaaier zijn geen gediplomeerde specialisten aanwezig voor medisch handelen of persoonlijke verzorging. Mocht uw kind specifieke zorg of verzorging nodig hebben, dan bespreken we als team samen met u de benodigde ondersteuning en hoe wij hierin kunnen faciliteren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Gymlokaal
BSO Partou
Moestuin
Samenwerking met dorpshuis Teuge

Extra Ondersteuning op Basisschool De Zaaier: Groei en Ontwikkeling

Ontdek de Diverse Ondersteuningsmogelijkheden op De Zaaier in Teuge

Basisschool De Zaaier in Teuge focust op een positieve en veilige leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt en met plezier leert. Wij geloven in de ontwikkeling van kinderen tot zelfverzekerde individuen met essentiële levensvaardigheden. Onze school biedt een sfeer van vertrouwen, wat de basis vormt voor academische en persoonlijke groei. We betrekken leerlingen actief bij hun eigen leerproces door middel van wekelijkse evaluaties en open communicatie. Dit bevordert zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel. Door aandacht te besteden aan individuele leerstijlen, zorgen we ervoor dat elk kind optimaal kan presteren en zich persoonlijk kan ontwikkelen. De voortgang van elke leerling wordt nauwgezet gemonitord, waarbij we ons eigen onderwijs continu evalueren. Een sterke samenwerking met ouders, ook wel de 'gouden driehoek' genoemd, is hierbij van onschatbare waarde. Open communicatie met leerkrachten en de directie helpt ons om misverstanden te voorkomen en uw kind de best mogelijke begeleiding te bieden. Ons team wordt ondersteund door gespecialiseerde leerkrachtondersteuners en een expert op het gebied van sociaal-emotioneel leren (SEL). Deze specialisten bieden gerichte hulp bij uitdagingen op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling, rekenen, taal, dyslexie en hoogbegaafdheid. De intern begeleider (IB) coördineert de extra ondersteuning en zorgt voor een consistente onderwijskwaliteit. Voor specifieke onderwijsbehoeften werken we samen met het Samenwerkingsverband IJssel-Berkel. Hun ondersteuningsteam, bestaande uit onderwijsprofessionals, evalueert samen met u en uw kind de benodigde ondersteuning. Hierbij kijken we naar alle facetten van de ontwikkeling, met een focus op de unieke talenten van het kind. Indien de benodigde ondersteuning niet binnen onze school geboden kan worden, faciliteren we in samenspraak met u en het samenwerkingsverband een passende overstap naar een andere school. Uw input en communicatie met het schoolteam zijn hierbij cruciaal. Het oudersteunpunt van IJssel-Berkel biedt aanvullende informatie en ondersteuning. Kinderen die extra uitdaging nodig hebben, kunnen deelnemen aan onze plusklas per bouw, waar verrijkende activiteiten centraal staan. Deelname wordt in overleg met de intern begeleider en u vastgesteld. Voor leerlingen in groep 5-8 met meer- of hoogbegaafdheid is er tevens een bovenschoolse plusklas, waarvoor u ons beleidsplan hoogbegaafdheid kunt raadplegen. Basisschool De Zaaier investeert voortdurend in de uitbreiding van expertise en ondersteuningsmogelijkheden, mede door samenwerking met partners in het onderwijsveld. Wij zetten ons in om elk kind de best mogelijke kansen te bieden, met een proactieve en oplossingsgerichte aanpak.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Educatieve Groei op Basisschool De Zaaier

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2023-2027 voor basisonderwijs?

Basisschool De Zaaier navigeert de toekomst met ons strategisch schoolplan 2023-2027. Dit ambitieuze document, beschikbaar via 'scholenopdekaart.nl', is de leidraad voor onze continue verbetering van het onderwijs. Ons toegewijde team vertaalt deze overkoepelende schoolambities naar concrete jaarplannen. Elk jaar focussen we op 3 tot 4 cruciale ontwikkelingsgebieden. We implementeren innovatieve methoden zoals verbeterborden, gezamenlijk lesontwerp en gerichte klassenbezoeken om onze doelen te bereiken. Dankzij de specifieke subsidie voor basisvaardigheden versterken we deze inspanningen verder. Onze belangrijkste focusgebieden voor het komende schooljaar omvatten: Ambitie 1: Een Veilige en Stimulerende Leeromgeving We creëren een omgeving waar elk kind zich veilig, gerespecteerd en gewaardeerd voelt. Door breinbewust lesgeven en aandacht voor emotionele ontwikkeling, met expertise van externe specialisten, leggen we een sterke basis. Ambitie 2: Digitale Vaardigheden voor de Toekomst We ontwikkelen een doordachte visie en een gestructureerde leerlijn voor digitale geletterdheid, geïntegreerd via het programma Basicly. Hiermee bereiden we onze leerlingen optimaal voor op een digitale wereld. Ambitie 3: Versterking van Taalonderwijs Voortbouwend op onze successen met begrijpend lezen en schrijven, integreren we taalvaardigheden in betekenisvolle thematische projecten (GO!). Dit verhoogt de leesmotivatie en verbetert de leerresultaten significant. Ambitie 4: Motorische Ontwikkeling in de Onderbouw We onderzoeken en ontwikkelen een gestructureerd en uitdagend aanbod voor de motorische ontwikkeling van jonge kinderen, wat essentieel is voor hun algehele leerproces. Burgerschapsvorming met Focus We actualiseren onze kwaliteitskaart voor burgerschapsvorming, specifiek afgestemd op de behoeften van onze leerlingen. Dit doen we in lijn met de nieuwste kerndoelen en aanbevelingen van de onderwijsinspectie, een proces dat twee jaar in beslag neemt.

Hoe borgt en evalueert Basisschool De Zaaier de voortgang van onderwijsdoelen?

Ons schoolplan wordt jaarlijks vertaald naar een gedetailleerd jaarplan met specifieke, meetbare acties. De voortgang van deze acties wordt per kwartaal geëvalueerd tijdens gerichte bordsessies, wat zorgt voor continue bijsturing. We maken gebruik van het innovatieve programma 'Mijn Schoolkwaliteit' voor een transparante documentatie van onze kwaliteitsontwikkeling. Dit platform bevat ons schoolplan, de jaarplannen en gedetailleerde opbrengstanalyse, wat onze cyclische verbeteringsaanpak ondersteunt. Onze methoden voor kwaliteitsborging zijn divers en effectief: * Regelmatige klassenbezoeken door de directie en intern begeleider (minimaal tweemaal per schooljaar). * Bezoeken van vakspecialisten voor gezamenlijke lesvoorbereidingen en collegiale consultatie. * Tweejaarlijkse uitgebreide schoolbrede besprekingen (in februari en juni) voor diepgaande analyse van toetsresultaten en observaties. * Halfjaarlijkse groepsbesprekingen met leerkrachten, waarbij we via de '4 D's' (Data, Duiden, Doelen, Doen) effectieve interventies plannen. * Tweejaarlijkse, meer kleinschalige schoolbesprekingen (oktober en april) ter formulering van gerichte interventies. * Minimaal driemaal per jaar vinden er groepsbesprekingen plaats met de intern begeleider voor optimale leerlingondersteuning. Studiedagen worden strategisch ingezet voor schoolbrede analyses en verdieping van kennis over onze kernambities. Het gehele team, met ondersteuning van de directie en intern begeleider, draagt gezamenlijk verantwoordelijkheid voor het behalen van onze ambitieuze doelen en het waarborgen van de hoogste onderwijskwaliteit. We vieren gezamenlijke successen en pakken proactief verbeterpunten aan, die ook geïntegreerd worden in de cyclische functioneringsgesprekken met onze medewerkers.

Optimale Start met Voor- en Peuteropvang: De Zaaier in Teuge

Toelichting van de school

Basisschool De Zaaier in Teuge biedt geen eigen peuteropvang of kinderopvang aan. Wij adviseren u voor kwalitatieve opvang van uw jongste kinderen met KDV 't Indiaantje in Teuge. Daarnaast is Partou een uitstekende keuze met diverse locaties voor kinderopvang en peuteropvang in het nabijgelegen Twello en omliggende gemeenten. Bij inschrijving op De Zaaier faciliteren wij na uw goedkeuring een soepele overgang van de opvang naar onze school. Dit bevordert een vertrouwde en positieve start in groep 1.

Veelgestelde vragen

Welke voorbereidende programma's biedt Basisschool De Zaaier voor peuters en kleuters?

Basisschool De Zaaier focust zich primair op het basisonderwijs, startend vanaf groep 1. Wij bieden geen aanvullende programma's specifiek voor kinderen die nog niet schoolrijp zijn. Onze prioriteit ligt bij een vlekkeloze integratie in de basisschoolomgeving. Voor de optimale ontwikkeling van jonge kinderen vóór de basisschoolleeftijd, verwijzen we u graag naar gespecialiseerde kinderopvangorganisaties.

Met welke kinderopvangorganisaties werkt Basisschool De Zaaier samen voor een soepele overgang?

Basisschool De Zaaier werkt nauw samen met vooraanstaande lokale kinderopvanginstellingen om de overgang naar het basisonderwijs zo soepel mogelijk te maken. Onze gewaardeerde partners zijn Kinderdagverblijf 't Indiaantje in Teuge en de diverse locaties van Partou kinderopvang. Met uw toestemming zorgen wij voor een harmonieuze overdracht, zodat uw kind zich direct thuis voelt bij ons op school.

Basisschool De Zaaier werkt nauw samen met vooraanstaande lokale kinderopvanginstellingen om de overgang naar het basisonderwijs zo soepel mogelijk te maken. Onze gewaardeerde partners zijn Kinderdagverblijf 't Indiaantje in Teuge en de diverse locaties van Partou kinderopvang. Met uw toestemming zorgen wij voor een harmonieuze overdracht, zodat uw kind zich direct thuis voelt bij ons op school.

Team | De Zaaier in Teuge | [2025] Schoolregister