
De resultaten van Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge in Teuge
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Sterke Basisvaardigheden: Succes op het Fundamenteel Niveau
Het fundamenteel niveau omvat de cruciale taal- en rekenvaardigheden die essentieel zijn voor een succesvolle schoolcarrière na groep acht. De resultaten worden gemeten met de eindtoets, ook wel doorstroomtoets genoemd, die de inspectie gebruikt om scholen te beoordelen. De landelijke signaleringswaarde voor dit basisniveau ligt op minimaal 85%. Basisschool Eben-Haëzer in Teuge excelleert met een score van 96.84% op het fundamenteel niveau, wat aanzienlijk hoger is dan de landelijke norm van 85%. Dit benadrukt dat onze leerlingen uitstekend zijn voorbereid op het voortgezet onderwijs dankzij een solide basis. Met een score van 96.84% presteren onze leerlingen beter dan het landelijk gemiddelde van 96.40%. Dit resultaat onderstreept de effectiviteit van ons onderwijsaanbod en de inzet van ons toegewijde team.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie en Groei: Het Behalen van het Streefniveau
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te bouwen op hun basiskennis en hogere academische prestaties te realiseren. Elk school krijgt een eigen streefniveau toegewezen door de inspectie, gebaseerd op de specifieke kenmerken van de leerlingenpopulatie. Dit niveau is een belangrijke graadmeter voor de onderwijskwaliteit. Op Basisschool Eben-Haëzer in Teuge behaalt 56.49% van de leerlingen het streefniveau. Hoewel dit percentage onder de landelijke signaleringswaarde van 50.6% ligt, is dit een uitdaging waar we proactief aan werken. We streven ernaar de leerresultaten continu te verbeteren. Onze school presteert met 56.49% bovengemiddeld ten opzichte van het landelijke gemiddelde van 59.67% op het streefniveau. Dit toont aan dat onze leerlingen, ondanks de ambitieuze doelen, sterke resultaten behalen die de landelijke trend weerspiegelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Eben-Haëzer locatie Teuge?
Bij Basisschool Eben-Haëzer in Teuge geloven we in een persoonlijke aanpak voor elk kind. Ons doel is om uw kind optimaal voor te bereiden op de stap naar het middelbaar onderwijs. Dit doen we middels een zorgvuldig en transparant adviesproces. Het traject begint vroegtijdig, met een eerste inschatting aan het einde van groep 7. Hierbij kijken we niet alleen naar schoolresultaten, maar ook naar de individuele groei en leerstijl van uw kind. Dit zorgt voor een compleet beeld. In het voorjaar van groep 8 communiceren we het voorlopige advies met u als ouder. Dit advies is gebaseerd op de prestaties, de motivatie en de werkhouding van uw kind gedurende de basisschoolperiode. We benadrukken dat dit advies dynamisch is en kan worden aangepast. Na het afnemen van de centrale doorstroomtoets, plannen we een persoonlijk gesprek met u en uw kind. Tijdens dit gesprek bespreken we het definitieve schooladvies, rekening houdend met alle verzamelde informatie en teamoverleg. Vervolgens zorgen wij voor een soepele en volledige overdracht van alle relevante gegevens naar de door u gekozen middelbare school.
Grafiek
Grafiek laden...
Bevordering Sociale Ontwikkeling op Basisschool Eben-Haëzer Teuge
Basisschool Eben-Haëzer in Teuge zet zich actief in voor de optimale sociale ontwikkeling van elk kind. Vanuit onze christelijke kernwaarden stimuleren we kinderen om uit te groeien tot verantwoordelijke individuen, met een diepe verbinding met God en oprecht respect voor iedereen om hen heen. Naast academische vooruitgang, hechten we grote waarde aan het aanleren van essentiële sociale vaardigheden en het cultiveren van sterke normen en waarden. Wij geloven dat kinderen pas volledig kunnen floreren en participeren in de samenleving als ze, naast kennis, beschikken over een gebalanceerd karakter. Het is onze gezamenlijke missie, in hechte samenwerking met de ouders, om kinderen te begeleiden naar zelfstandigheid, flexibiliteit en initiatief. We focussen op het ontwikkelen van empathisch vermogen en effectieve impulsbeheersing. Deze fundamentele kwaliteiten vormen de basis van onze onderwijsaanpak, gericht op het vormen van zelfverzekerde, sociaal vaardige en empathische leerlingen die uitstekend voorbereid zijn op hun toekomst.
Geloof en Respect
Veilige Leeromgeving
Persoonlijke Groei en Ontwikkeling
Samenwerking met Ouders
Hoe pakt Basisschool Eben-Haëzer Teuge de sociale ontwikkeling van leerlingen aan?
Onze pedagogische visie op sociale competenties is onlosmakelijk verbonden met onze christelijke identiteit. De normen en waarden, voortkomend uit onze relatie met God, onszelf en onze naasten, vormen de leidraad voor onze dagelijkse interacties en groepsprocessen. We realiseren ons dat dit een actieve inspanning vereist en besteden daarom veel aandacht aan gesprekken over sociale vaardigheden. We leggen kinderen uit waarom het ontwikkelen van bepaalde sociale vaardigheden cruciaal is, zowel vanuit een Bijbels perspectief als voor hun functioneren als verantwoordelijke burgers in de maatschappij. Deze waarden leven we dagelijks voor door elkaar met respect te behandelen en de kinderen ruimte te bieden binnen duidelijke, veilige kaders. Jaarlijks evalueren we onze sociale opbrengsten met de ZIEN-vragenlijsten voor zowel leerkrachten als leerlingen, om onze aanpak continu te optimaliseren.
Welke methoden en registratietools gebruikt Basisschool Eben-Haëzer Teuge om de sociale vooruitgang van leerlingen te volgen?
Basisschool Eben-Haëzer Teuge maakt gebruik van een verscheidenheid aan methoden en registratietools om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te monitoren en te stimuleren. Dit waarborgt een gestructureerde aanpak en biedt waardevol inzicht in de individuele voortgang. Voor het meten van sociale opbrengsten hanteren wij de volgende registratievormen: * Evaluaties met 'Kijk!' * De ZIEN-vragenlijsten * Vragenlijst Sociale Veiligheid WMK Daarnaast zetten wij voor het sociaal-emotioneel leren de gespecialiseerde methode 'Kinderen en… hun sociale talenten' in, om leerlingen gericht te ondersteunen bij het ontwikkelen van hun sociale vaardigheden en zelfinzicht.
Welke methoden worden ingezet voor het sociaal-emotioneel leren op onze school?
Voor het versterken van sociaal-emotionele vaardigheden op Basisschool Eben-Haëzer Teuge, maken we gebruik van de effectieve methode 'Kinderen en… hun sociale talenten'. Deze methode is speciaal ontwikkeld om kinderen te helpen hun natuurlijke sociale talenten te ontdekken, te begrijpen en verder te ontwikkelen. Door middel van deze methode moedigen we kinderen aan om hun unieke sociale kwaliteiten te herkennen en optimaal te benutten. Dit draagt significant bij aan een positief zelfbeeld en bevordert harmonieuze en respectvolle interacties, zowel binnen de klas als binnen onze gehele schoolgemeenschap.
Ontdek de Kwaliteit van Basisschool Eben-Haëzer Teuge: Inspectierapport
Basisschool Eben-Haëzer, met een vestiging in het hart van Teuge, Gelderland, streeft naar uitmuntend onderwijs en transparantie. Onze school wordt periodiek geëvalueerd door de Nederlandse onderwijsinspectie. Deze rapporten bieden waardevolle inzichten in onze onderwijskwaliteit en de voortdurende ontwikkeling van onze leeromgeving. Duik in de bevindingen van de meest recente inspectie en ontdek hoe wij de educatie en begeleiding voor uw kind optimaliseren.