Basisschool De Twijn in Terneuzen

Het team van De Twijn in Terneuzen

Current section: team
Prof. Zeemanstraat 216
4532 Terneuzen

Zie hier hoe het team van De Twijn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Twijn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Twijn bij jullie?

Ontdek hoe goed De Twijn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Twijn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 73.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (73.3%)
Man (26.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Twijn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (17.6%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (47.1%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Twijn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Twijn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Naadloze Leerkrachtvervanging bij Basisschool De Twijn: Continuïteit Gegarandeerd

Basisschool De Twijn biedt een betrouwbaar en efficiënt systeem voor leerkrachtvervanging, essentieel voor een stabiele leeromgeving. Bij korte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, activeert De Twijn een gespecialiseerd intern flexteam. Deze medewerkers, met brede onderwijservaring en flexibele inzetbaarheid, vangen de lessen op. Zo garanderen we een ononderbroken onderwijsproces voor al onze leerlingen, dag in dag uit. Voor langdurige vervangingen werkt De Twijn nauw samen met teamleider Formatie, de heer M. van Vlierberghe. Wij focussen ons op het aantrekken van externe, hooggekwalificeerde onderwijsprofessionals. Hiermee minimaliseren we de extra werkdruk voor ons eigen team en behouden we de vertrouwde pedagogische aanpak, cruciaal voor de ontwikkeling van elk kind. Ondanks de uitdagingen op de huidige arbeidsmarkt, blijft De Twijn zich onverminderd inzetten voor elke leerling. Zelfs bij langdurige afwezigheid van personeel, zoeken we proactief naar interne of externe oplossingen. Onze prioriteit is dat geen enkele leerling zonder deskundige begeleiding komt te zitten. De Twijn staat garant voor een consistente en kwalitatieve educatieve ervaring.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op De Twijn

8

Taal, Rekenen en Lesuitdaging

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist De Twijn
Intern Begeleider De Twijn
Orthopedagoog Basisschool
Rekenspecialist Terneuzen
Hoogbegaafdheid Specialist
Dyscalculiespecialist Onderwijs
Leescoördinator De Twijn
Ambulant Begeleider Auris en Opdidakt

Toelichting van de school:

Op De Twijn zetten we ons actief in om aan te sluiten bij de unieke onderwijs- en ontwikkelingsbehoeften van al onze leerlingen. Hiervoor plannen we gerichte ambulante lestijd in voor zowel taal als rekenen. Monique Ocraft, onze toegewijde rekenexpert, biedt elke dinsdag gespecialiseerde begeleiding aan leerlingen met rekenuitdagingen. Daarnaast waarborgt zij de kwaliteit van ons rekenonderwijs. Tessa Epskamp begeleidt op woensdagen leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij lezen en spellen, waarbij we de effectieve methode 'Taal in blokjes' toepassen. Voor leerlingen van groep 3 tot en met 8 die extra leeruitdaging zoeken, verzorgt Peter Deseijn op vrijdagen uitdagende lessen. Het lesaanbod op deze dag is specifiek afgestemd op hun leer- en ontwikkelingsbehoeften, inclusief projectmatige opdrachten die gedurende de week in hun eigen groep kunnen worden afgerond. Naast deze vaste begeleidingsmomenten bieden we drie dagdelen per week extra ondersteuning die flexibel binnen verschillende klassen wordt ingezet. We werken nauw samen met bovenschoolse ondersteuningsnetwerken en gespecialiseerde partners op het gebied van dyslexie en taalontwikkelingsstoornissen (TOS). Zij werken wekelijks met onze leerlingen en stemmen hun aanbod af met de leerkrachten voor een optimale leerervaring.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Twijn
Orthopedagoog Basisschool
Hoogbegaafdheid Specialist
Certified Rots en Water Trainer
Social Worker Aan-Z Terneuzen

Toelichting van de school:

Het pedagogisch klimaat op De Twijn staat centraal in onze aanpak. Wekelijks besteden we aandacht aan sociale en emotionele vaardigheden met behulp van onze interactieve methode Kwink. Bij de start van het schooljaar leggen we extra nadruk op het kennismakingsproces, zodat leerlingen en leerkrachten elkaar goed leren kennen. Dit proces van verbinding en groei wordt gedurende het hele schooljaar voortgezet. We bieden proactieve ondersteuning door onze samenwerking met social workers van AanZ. Een positieve sociale en emotionele basis is essentieel voor effectief leren. Mocht een kind extra ondersteuning nodig hebben, dan staan onze deuren open. Door samen te werken met externe expertise, zoals de social workers van AanZ, kunnen we kinderen optimaal begeleiden in hun ontwikkeling. De social worker van AanZ is regelmatig aanwezig op school. Ouders kunnen ook bij haar terecht met opvoedings- of gedragsvragen. Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met de intern begeleider van De Twijn.

6

Gedragsmanagement en Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Twijn
Orthopedagoog Basisschool
Hoogbegaafdheid Specialist
Kinderergotherapeut
Social Worker Aan-Z Terneuzen
Passend Onderwijs Begeleider

Toelichting van de school:

Elke vrijdagochtend is Cindy Berghuis, onze toegewijde social worker van AanZ, beschikbaar op De Twijn. Zij biedt psycho-sociale ondersteuning en hulp aan leerlingen die dit nodig hebben, altijd na zorgvuldig overleg en met volledige instemming van de ouders. Ouders en verzorgers kunnen eveneens bij Cindy Berghuis terecht met al hun vragen betreffende de opvoeding of het gedrag van hun kind(eren). Haar expertise draagt bij aan een positieve ontwikkeling en een succesvolle schoolloopbaan.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Twijn
Orthopedagoog Basisschool
Kinderfysiotherapeut
Kinderergotherapeut
Vakdocent Bewegingsonderwijs De Twijn

Toelichting van de school:

Op maandag en woensdag verwelkomen we een fysiotherapeut van 'Kinderfysiotherapie en Kinderergotherapie Middelburg' op onze school. Gedurende deze dagen biedt zij gespecialiseerde fysiotherapeutische en ergotherapeutische behandelingen aan leerlingen die hiervan profiteren. De inzet van een fysiotherapeut wordt altijd vooraf met de ouders besproken, en hun toestemming is vereist voordat een behandeling kan starten. Vanuit de basisverzekering hebben verzekerden recht op tien uur ergotherapie per jaar. Na deze periode kan de aanvullende verzekering worden aangesproken. De kosten van ergotherapie vallen onder het verplichte eigen risico, tenzij het kinderen tot 18 jaar betreft; in dat geval wordt het eigen risico van de ouders niet belast. Roxanne Berns verzorgt op dinsdagen de gymlessen voor de groepen 1 tot en met 3, waarmee we een solide basis leggen voor hun motorische ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school biedt geen gespecialiseerde medische handelingen of persoonlijke verzorging door externe specialisten. Voor specifieke medische behoeften verwijzen we ouders naar de daarvoor geëigende zorgverleners.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
24
Totaal specialisten
24
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Lift
Toiletruimte voor minder valide mensen
Groene speelomgeving
Voorzieningen om buiten les te kunnen geven

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Basisschool De Twijn

Ons Uitgebreide Onderwijsbeleid voor Elke Leerling

Bij Basisschool De Twijn erkennen we de unieke talenten en leerbehoeften van elk kind. Wij streven ernaar een stimulerende omgeving te bieden waar leerlingen excelleren en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op het vergroten van zelfstandigheid en het voorbereiden van kinderen op een succesvolle toekomst in de maatschappij. Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, blijft het belang van passend onderwijs centraal staan. De Twijn neemt haar verantwoordelijkheid serieus om een geschikte onderwijsplek te garanderen voor alle kinderen die extra ondersteuning behoeven. In nauwe samenwerking met ouders zoeken we naar de meest effectieve oplossingen, zowel binnen onze schoolmuren als daarbuiten. Specifieke Ondersteuningsstrategieën: Doubleren en Kleuterfasen Wij lichten graag onze aanpak toe met betrekking tot doubleren en de zorgvuldige omgang met de kleuterfase, inclusief de optie voor groepverlenging bij 'najaarskleuters'. Ons Beleid voor Doubleren Basisschool De Twijn hecht waarde aan een leertraject dat is afgestemd op het individuele tempo van elk kind. Doubleren wordt enkel overwogen wanneer dit aantoonbaar bijdraagt aan de verdere leerontwikkeling van de leerling. We geven de voorkeur aan gepersonaliseerde lesprogramma's om een soepele overgang naar de volgende groep te faciliteren. Hoewel we doubleren zo veel mogelijk vermijden, kan het in uitzonderlijke situaties een weloverwogen keuze zijn. Dit is enkel het geval als het herhalen van lesstof een duidelijk meerwaarde biedt voor het kind. Voor leerlingen met specifieke leeruitdagingen, zoals niet-ophefbare leerstoornissen, biedt aangepaste lesstof vaak een effectievere benadering dan doubleren. Ouders worden nauw betrokken bij dit proces, waarbij de school de eindverantwoordelijkheid draagt. Optimale Kleuterontwikkeling en Groepsverlenging Kinderen starten hun educatieve reis bij ons op vierjarige leeftijd, met flexibele instroommogelijkheden gedurende het schooljaar. De groepen 1 en 2 vormen de cruciale kleuterfase. Groepverlenging wordt overwogen voor kinderen die zijn geboren vóór 1 januari en nog niet klaar zijn voor de overstap naar groep 3. Dit besluit wordt genomen wanneer een kind nog niet de benodigde basisvaardigheden beheerst voor het lees-, schrijf- en rekenonderwijs van groep 3. Op De Twijn passen we kleuterverlenging toe als wij van mening zijn dat dit de ontwikkeling van essentiële vaardigheden aanzienlijk bevordert. Ouderbetrokkenheid is hierbij essentieel, met de school als eindbeslisser. Ontwikkeling van Toekomstige Ondersteuningsdiensten De Twijn is voortdurend bezig met het optimaliseren van ons onderwijsaanbod. Sinds het schooljaar 2024-2025 nemen we actief deel aan de 'Werkplaats Inclusief' pilot. Dit initiatief is gericht op het verder versterken van inclusief onderwijs binnen onze schoolgemeenschap. Ons doel is om alle kinderen een plek te bieden in nabijgelegen, passend onderwijs, ondersteund door het Samenwerkingsverband Zeeuws-Vlaanderen. Daarnaast onderzoeken we de haalbaarheid van het aanstellen van een eigen logopedist. Ons streven is om deze waardevolle service in het komende schooljaar te kunnen aanbieden, ter ondersteuning van de communicatieve ontwikkeling van onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan van Basisschool De Twijn: Een Blik op de Toekomst

Wat zijn de toekomstgerichte leerdoelen en verbeterplannen van Basisschool De Twijn?

Kwaliteitszorg op Basisschool De Twijn: Een Visie op Groei en Ontwikkeling De Twijn hanteert een proactieve kwaliteitsagenda met een grondige zelfevaluatiecyclus. Gedurende vier jaar evalueren we systematisch alle aspecten van ons schoolklimaat, onze onderwijsresultaten en de onderwijsprocessen. Deze interne kwaliteitsmeting vormt de basis voor concrete verbeteracties, die we verankeren in ons schoolplan en de jaarplannen. Onze Grote Verbeterdoelen voor de Toekomst: KansRijk Onderwijs Voor de komende vier jaar, in lijn met de visie van Elevantio, heeft De Twijn ambitieuze doelen gesteld om het leren te optimaliseren en KansRijk Onderwijs te realiseren: Leergierige Kinderen met Sterke Executieve Functies Kinderen die De Twijn verlaten, ervaren plezier in leren. Ze kennen en benutten hun executieve functies effectief, sturen actief hun leerproces en ontwikkelen zelfregie. Ze beschikken over de vaardigheden en de juiste mindset om leeruitdagingen om te zetten in succeservaringen, wat bijdraagt aan KansRijk Onderwijs. Digitale Vaardigheid en Verantwoorde Online Deelname Onze leerlingen worden digitaal vaardig en zijn uitstekend voorbereid op actieve deelname aan de moderne maatschappij. Ze begrijpen de kansen en risico's van internet en sociale media en gaan hier bewust mee om, in lijn met de principes van KansRijk Onderwijs. Samenwerking en Talentontwikkeling Kinderen en medewerkers van De Twijn werken constructief samen en leren van elkaar. Iedereen is zich bewust van persoonlijke talenten en ontwikkelpunten. Leerlingen zetten hun sterke kanten in om anderen te ondersteunen en durven tijdig hulp te vragen, wat het motto 'Samen - Daar wil je werken' onderstreept. Inclusief Onderwijs voor Alle Leerlingen De Twijn biedt inclusief onderwijs, waarbij het team de expertise, vaardigheden en gedrevenheid bezit om alle kinderen te ondersteunen. Dit doen we in nauwe samenwerking met externe partners, vanuit de gedachte 'Met partners in verbinding - Samen - Daar wil je werken'. Portfolio voor Ontwikkelingsinzicht Leerlingen volgen hun eigen ontwikkeling via een persoonlijk portfolio. Dit portfolio biedt ouders en verzorgers gedetailleerd inzicht in de educatieve vooruitgang van hun kind, versterkt door de aanpak 'Met partners in verbinding'. Verbeterpunten voor het Jaarplan 2025-2026: Focus op Kwaliteit Voor het aankomende schooljaar richten we ons op de volgende essentiële verbeteringen: 1. Geoptimaliseerde Kwaliteitszorg en Innovatie: Ontwikkelen en borgen van beleid rond digitale geletterdheid, inclusief onderwijs, kansengelijkheid en oudercommunicatie over leerontwikkeling. We implementeren een groeiproces voor portfolio's ter vervanging van traditionele rapporten, wat zorgt voor een dynamisch ontwikkelingsinzicht. We evalueren, passen aan en borgen continu onze aanpak, routines, organisatie en beleid. Een cyclisch systeem zorgt voor periodieke evaluatie van al onze kwaliteitskaarten. 2. Versterking van Basisvaardigheden met Nieuwe Methoden: Stimuleren van leesplezier en leesvaardigheid, met speciale aandacht voor tekstbegrip en woordenschatuitbreiding. Dit versterkt de fundamentele leerprincipes. In samenwerking met BICT werken we aan een visie en plan voor ICT en digitale geletterdheid, essentieel voor de moderne leerling. 3. Actualisering en Optimalisatie Lesaanbod: Implementatie van woordenschataanpak 'Woorden in Prenten' voor de onderbouw, wat de taalontwikkeling bevordert. Introductie van nieuwe taal- en spellingsmethoden in groepen 4 tot en met 6 voor effectiever leren. Verbetering van de kennis en vaardigheden voor thematisch werken, met een focus op inclusief onderwijs en brede ontwikkeling. 4. Versterking Pedagogisch Klimaat en Gedrag: Implementatie van de geldende schoolregels voor een veilige leeromgeving. Effectieve toepassing van belonen en corrigeren voor positief gedragsmanagement. Borgen van een consistente benadering van klassenmanagement voor optimale leercondities. Stimuleren van samenwerking tussen en met leerlingen, bevordert sociale vaardigheden. Professionalisering: Continu Leren en Groeien voor het Team Bij De Twijn investeren we volop in de scholing en professionele ontwikkeling van ons team. De focus ligt op teamtrainingen die direct aansluiten bij de thema's uit ons schoolplan en de jaarplannen. Voor schooljaar 2025/2026 zijn dit de kerngebieden: Communicatieverbetering: Effectieve interactie met leerlingen en ouders. Implementatietraining voor de nieuwe taal- en spellingsmethoden van Blink voor een optimale leerervaring. Samenwerkingsvaardigheden en thematisch werken: Versterken van didactische expertise. Inclusief Onderwijs: Een Prioriteit voor Iedereen Een centraal thema in onze ontwikkeling is het aanbieden van meer inclusief onderwijs. De Twijn participeert actief in de Werkgroep Inclusief en verzorgt een pilotproject, ondersteund door een Begeleider Passend Onderwijs (BPO). Individuele Ontwikkelingstrajecten: Maatwerk voor Professionals Daarnaast krijgen alle medewerkers toegang tot scholing die relevant is voor hun functie, interesses en de schoolontwikkeling. Denk hierbij aan: Bedrijfshulpverlening (BHV) voor een veilige schoolomgeving. Taalontwikkeling en didactiek voor optimale instructie. Specifieke aandacht voor meiden- en jongensontwikkeling voor een gepersonaliseerde aanpak. Expertise rond het jonge kind voor een sterke start. Digitale geletterdheid voor toekomstige vaardigheden. Didactiek van 'Taal in Blokjes' voor effectieve taalverwerving. Deelname aan leernetwerken voor rekenen en taal/lezen voor continue professionele groei.

Hoe borgt De Twijn de kwaliteit van het onderwijs en de realisatie van leerdoelen?

Realiseren van Top Onderwijskwaliteit op De Twijn: Een Planmatige en Geïntegreerde Aanpak Elk schooljaar stellen we een vernieuwd jaarplan op dat de concrete acties en leerdoelen voor het komende jaar uiteenzet. Twee keer per jaar evalueren we de voortgang van deze plannen tijdens onze gestructureerde opbrengstenvergaderingen, waarbij we data-gedreven werken. Evaluatie en Bijsturing voor Optimale Leerresultaten Op basis van deze tussentijdse evaluaties kunnen doelen worden afgerond, aangevuld of bijgesteld. Dit geldt zowel voor de beoogde resultaten als voor de activiteiten die we ontplooien om deze te bereiken. Kwaliteit en effectiviteit staan hierbij centraal om het leerrendement continu te verhogen. Professionele Ontwikkeling als Motor voor Pedagogische Verbetering Een cruciaal instrument in het behalen van onze ambities is de continue scholing en professionele ontwikkeling van ons team. Op basis van de prioriteiten in het schoolplan en de jaarplannen, selecteren we gerichte teamtrainingen. Daarnaast kunnen individuele scholingstrajecten worden gestart, ingegeven door de input uit functionerings- en beoordelingsgesprekken, wat zorgt voor maatwerk. Collegiale Samenwerking en Kennisdeling: Samen Sterker We maken actief gebruik van collegiale consultatie en klassenbezoeken. Leerkrachten bezoeken elkaars klassen met specifieke leerdoelen en bieden elkaar constructieve feedback op de organisatie van de les, het lesaanbod en het pedagogisch klimaat. Deze kennisdeling versterkt onze gezamenlijke expertise en bevordert innovatie. Periodieke Evaluatie van de Schoolorganisatie: Toetsing aan Standaarden Regelmatig evalueren we de algehele onderwijsorganisatie. Hierbij hanteren we de kwaliteitsstandaarden van de Onderwijsinspectie als referentiepunt. Bovendien toetsen we onze eigen, schoolspecifieke doelen en ambities. De planning en verslaglegging van deze evaluaties zijn vastgelegd in het document 'Kwaliteitsagenda, zelfevaluatie', wat transparantie garandeert. Sturing door het Ontwikkelteam: Coördinatie en Kwaliteitsbewaking Maandelijks komt het interne 'ontwikkelteam' bijeen. Dit team, bestaande uit de directeur, plaatsvervangend directeur en de interne begeleider, monitort nauwgezet de voortgang van diverse veranderingstrajecten. Zij sturen bij waar nodig, zorgen voor de nodige aanpassingen en bewaken de algehele kwaliteit en continuïteit van ons onderwijs, met oog voor de leerling.

Ontdek ons Pionierende Jonge Kind Programma op De Twijn Basisschool

Toelichting van de school

Integraal Kindcentrum (IKC) De Twijn verenigt de expertise van school en kinderopvang voor een optimale, doorlopende ontwikkeling van uw kind. Ons unieke beleid 'Eerder kleuteren als het kan, langer peuteren als het nodig is' biedt kinderen vanaf 3 jaar en 2 maanden de kans om deel te nemen aan onze gespecialiseerde peuter- en kleutergroep. Deelname aan deze stimulerende groep wordt altijd in overleg met ouders bepaald, ondersteund door deskundig advies van onze pedagogisch medewerkers. Zij monitoren de voortgang van elk kind nauwkeurig met het KIJK leerlingvolgsysteem, wat zorgt voor een perfecte aansluiting op hun individuele leerbehoeften. Onze peuter- en kleutergroep is een levendige leeromgeving waar kinderen van 3 en 4 jaar gezamenlijk ontdekken, leren en groeien. Met een dubbele bezetting van een ervaren leerkracht en een toegewijde pedagogisch medewerker kunnen we effectief inspelen op de specifieke ontwikkelingsfase van elk kind. Dit bevordert een naadloze overgang van de opvang naar de kleuterklas.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt Basisschool De Twijn aan jonge kinderen?

Absoluut. Basisschool De Twijn heeft speciaal ontworpen programma's en faciliteiten ontwikkeld die jonge kinderen optimaal ondersteunen tijdens hun cruciale vroege educatie. Dit omvat een sterke synergie met onze kinderopvangpartners en de implementatie van gerichte VVE-programma's.

Absoluut. Basisschool De Twijn heeft speciaal ontworpen programma's en faciliteiten ontwikkeld die jonge kinderen optimaal ondersteunen tijdens hun cruciale vroege educatie. Dit omvat een sterke synergie met onze kinderopvangpartners en de implementatie van gerichte VVE-programma's.

Professionele Kinderopvang Diensten
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Uitgebreid Kindcentrum Faciliteiten

Met welke gerenommeerde partners werkt De Twijn samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Twijn onderhoudt een nauwe en waardevolle samenwerking met Prokino Juultje De Twijn. Deze samenwerking garandeert een geïntegreerd en van hoge kwaliteit aanbod voor onze jongste leerlingen, wat resulteert in een consistente en stimulerende leeromgeving.

Basisschool De Twijn onderhoudt een nauwe en waardevolle samenwerking met Prokino Juultje De Twijn. Deze samenwerking garandeert een geïntegreerd en van hoge kwaliteit aanbod voor onze jongste leerlingen, wat resulteert in een consistente en stimulerende leeromgeving.

Prokino Juultje De Twijn Kinderopvang
Team | De Twijn in Terneuzen | [2025] Schoolregister