Basisschool de Pannevogel in Steenderen

Het team van Basisschool de Pannevogel in Steenderen

Current section: team
Prins Bernhardlaan 5a
7221 Steenderen

Zie hier hoe het team van Basisschool de Pannevogel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Pannevogel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Pannevogel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Pannevogel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Pannevogel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.7%)
Man (27.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Pannevogel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Pannevogel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Pannevogel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging op Basisschool de Pannevogel: Zekerheid voor Onderwijs

Op Basisschool de Pannevogel zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Ons beleid, gebaseerd op de richtlijnen van Pro8, onderscheidt duidelijk tussen geplande en ongeplande afwezigheid. Bij ongeplande afwezigheid, zoals ziekte, schakelen we standaard de expertise van PON in. Dit garandeert een snelle en professionele invulling van de lesuren, zodat uw kind ononderbroken kan leren. Indien er binnen het team specifieke afspraken zijn gemaakt tussen duo-collega's, volgen we die uiteraard. Voor geplande afwezigheid, zoals studiedagen of verlof, kijken we eerst naar interne oplossingen. We benutten de flexibiliteit binnen ons eigen team, door collega's te vragen om bij te springen of uren te ruilen. Zo minimaliseren we de impact op de dagelijkse gang van zaken en de leerlingen. Als interne vervanging niet mogelijk blijkt, benaderen we onze gereserveerde vervangers op de Pro8-lijst. Pas wanneer ook dit geen uitkomst biedt, wordt de vervangingsaanvraag ingediend bij PON. Uw kind kan rekenen op een deskundige invulling van de lessen. In uitzonderlijke situaties waarin geen vervanging gevonden kan worden, hebben we een noodplan. Dit houdt in dat we eerst intern naar oplossingen zoeken, zoals het tijdelijk splitsen en verdelen van groepen. De leerkracht die de groep opvangt, beschikt over een speciaal noodprogramma. Hoewel we er alles aan doen om een oplossing te vinden, kan het in zeldzame gevallen voorkomen dat een klas naar huis gestuurd moet worden. Ouders worden in dergelijke situaties altijd tijdig geïnformeerd om onzekerheid te voorkomen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

spelen
29%
ontwikkelingsmateriaal
24%
taal
13.3%
rekenen
10.7%
dagstart
10%
gym
7%
Engels
2%
schrijven
2%
levensbeschouwing
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
21.7%
Rekenen/wiskunde
21.7%
Lezen
18%
Overig
11%
Wereldoriëntatie
8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8%
Bewegingsonderwijs
6%
Levensbeschouwing
4%
Engelse taal
1.7%

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
handvaardigheidslokaal

Optimale Leerlingenzorg en Individuele Begeleiding op De Pannevogel

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Basisschool de Pannevogel zet zich volledig in voor elke leerling in Steenderen en omstreken. Wij streven ernaar om plaatsingsmogelijkheden te maximaliseren en te voldoen aan de unieke onderwijsbehoeften van ieder kind, zodat ze hun volledige potentieel kunnen benutten. Bij elke beslissing staat het welzijn van onze leerlingen centraal. We houden rekening met groepsgroottes en de benodigde zorg binnen elke groep om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. Transparante communicatie met ouders over deze zorg is hierbij essentieel voor ons. Ons team van specialisten, waaronder een gediplomeerde rekenspecialist, een gedragsspecialist, een intern begeleider (IB'er), en experts op het gebied van taal, lezen, onderbouw en cultuur, zorgt voor een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden. Samen werken we aan 'eruit halen wat erin zit' voor elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool de Pannevogel

Welke ambitieuze doelen staan er vervat in ons schoolplan?

Bij Basisschool de Pannevogel hanteren we de bewezen effectieve aanpak van LeerKRACHT om onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Onze school werkt jaarlijks gericht aan specifieke verbeterthema's die essentieel zijn voor de ontwikkeling van onze leerlingen en ons team. Via gestructureerde bordsessies binnen het team bespreken we regelmatig onze gezamenlijke doelen en hoe deze zichtbaar worden in onze dagelijkse lespraktijk, gebaseerd op het DDDD-principe: Data, Duiden, Doelen en Doen. Tijdens onze studiemomenten faciliteren we waardevolle duo-overleggen en gezamenlijke evaluaties, die ook gebruikt worden voor het ontwikkelen van vernieuwende blokplannen. Collegiale consultatie en feedbackgesprekken bevorderen de professionele groei van onze leraren, afgestemd op de schoolbrede verbeterthema's en individuele leerbehoeften.

Hoe realiseren wij onze schoolse doelen?

Onze schoolse doelen worden gedetailleerd uiteengezet in ons actuele schoolplan en het jaarplan voor 2022. Deze documenten bieden een helder inzicht in onze strategische planning en de concrete stappen die we zetten om onze onderwijsvisie te verwezenlijken.

Ontdek Ons Stimulerende Jonge Kind Programma in Steenderen

Toelichting van de school

Basisschool de Pannevogel, gelegen in het hart van Steenderen, is een trotse partner binnen een Integraal Kindcentrum (IKC). Ons IKC faciliteert een harmonieuze samenwerking tussen diverse organisaties, waaronder de Openbare Bibliotheek, kinderopvang Juut & Co, en buitenschoolse opvang. Deze synergie bevordert de algehele ontwikkeling van onze leerlingen en versterkt de gemeenschap. Binnen onze kinderopvangfaciliteiten bieden we een specifieke Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan voor jonge kinderen. Er is een nauwe band tussen onze toegewijde onderbouwleerkrachten en de ervaren pedagogisch medewerkers van Juut & Co en 'T Holthuisje. Met uw toestemming delen we essentiële overdrachtsformulieren, die door onze leerkrachten van groep 1 worden gebruikt om een soepele en persoonlijke start te garanderen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool de Pannevogel extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool de Pannevogel integreert een VVE-programma binnen het Integraal Kindcentrum, wat extra ondersteuning en stimulerende activiteiten biedt aan onze jongste leerlingen. Dit programma is ontworpen om een vliegende start te garanderen.

Met welke partners werkt Basisschool de Pannevogel samen voor het jonge kind?

Basisschool de Pannevogel werkt nauw samen met gerenommeerde partners zoals Kinderopvang Juut & Co en 't Holthuisje. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente ontwikkelingsondersteuning voor jonge kinderen, zowel binnen als buiten de schooluren.

Basisschool de Pannevogel werkt nauw samen met gerenommeerde partners zoals Kinderopvang Juut & Co en 't Holthuisje. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente ontwikkelingsondersteuning voor jonge kinderen, zowel binnen als buiten de schooluren.