
Het team van Basisschool de Pannevogel in Steenderen
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool de Pannevogel is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Pannevogel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool de Pannevogel bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Pannevogel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool de Pannevogel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 72.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Pannevogel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool de Pannevogel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Pannevogel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Vervanging op Basisschool de Pannevogel: Zekerheid voor Onderwijs
Op Basisschool de Pannevogel zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Ons beleid, gebaseerd op de richtlijnen van Pro8, onderscheidt duidelijk tussen geplande en ongeplande afwezigheid. Bij ongeplande afwezigheid, zoals ziekte, schakelen we standaard de expertise van PON in. Dit garandeert een snelle en professionele invulling van de lesuren, zodat uw kind ononderbroken kan leren. Indien er binnen het team specifieke afspraken zijn gemaakt tussen duo-collega's, volgen we die uiteraard. Voor geplande afwezigheid, zoals studiedagen of verlof, kijken we eerst naar interne oplossingen. We benutten de flexibiliteit binnen ons eigen team, door collega's te vragen om bij te springen of uren te ruilen. Zo minimaliseren we de impact op de dagelijkse gang van zaken en de leerlingen. Als interne vervanging niet mogelijk blijkt, benaderen we onze gereserveerde vervangers op de Pro8-lijst. Pas wanneer ook dit geen uitkomst biedt, wordt de vervangingsaanvraag ingediend bij PON. Uw kind kan rekenen op een deskundige invulling van de lessen. In uitzonderlijke situaties waarin geen vervanging gevonden kan worden, hebben we een noodplan. Dit houdt in dat we eerst intern naar oplossingen zoeken, zoals het tijdelijk splitsen en verdelen van groepen. De leerkracht die de groep opvangt, beschikt over een speciaal noodprogramma. Hoewel we er alles aan doen om een oplossing te vinden, kan het in zeldzame gevallen voorkomen dat een klas naar huis gestuurd moet worden. Ouders worden in dergelijke situaties altijd tijdig geïnformeerd om onzekerheid te voorkomen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingenzorg en Individuele Begeleiding op De Pannevogel
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool de Pannevogel
Welke ambitieuze doelen staan er vervat in ons schoolplan?
Hoe realiseren wij onze schoolse doelen?
Downloaden
Download ons Uitgebreide Schoolplan HierOntdek Ons Stimulerende Jonge Kind Programma in Steenderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool de Pannevogel extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt Basisschool de Pannevogel samen voor het jonge kind?
Basisschool de Pannevogel werkt nauw samen met gerenommeerde partners zoals Kinderopvang Juut & Co en 't Holthuisje. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en een consistente ontwikkelingsondersteuning voor jonge kinderen, zowel binnen als buiten de schooluren.