Christelijke Basisschool De Rank in Sprang-Capelle

Het team van Christelijke Basisschool De Rank in Sprang-Capelle

Current section: team
Willem De Zwijgerstraat 29
5161 Sprang-Capelle

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Rank is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Rank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool De Rank bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Rank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool De Rank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool De Rank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool De Rank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.7%)
Direct ondersteunend personeel (10.5%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (10.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Rank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Lerarenvervanging bij Basisschool De Rank

Bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zoals bij ziekte of kortdurend verlof, zorgen wij voor een naadloze continuïteit van het onderwijs. Onze school beschikt over een flexibel team van ervaren invalkrachten die paraat staan om direct in te springen en uw kind de aandacht te geven die het verdient. Indien een directe vervanger niet beschikbaar is, nemen onze kundige duo-collega's of onderwijsassistenten met veel plezier de zorg voor de klas over. Hun expertise garandeert dat de leeractiviteiten ongestoord doorgaan. De prioriteit van Christelijke Basisschool De Rank is het waarborgen van een stabiele leeromgeving. Daarom streven we er te allen tijde naar om te voorkomen dat klassen naar huis gestuurd moeten worden, zodat elke schooldag optimaal benut wordt voor de ontwikkeling van onze leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Uw Kind op Basisschool De Rank

3

Optimale Taal- en Rekenenbegeleiding op De Rank

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider
Specialistische Rekencoach
Hoogbegaafdheid Specialist

Toelichting van de school:

Bij Christelijke Basisschool De Rank geloven we in een sterke basis voor taal en rekenen. Onze onderbouw en bovenbouw worden ondersteund door toegewijde intern begeleiders. Zij werken nauw samen met leerkrachten om de leerresultaten te optimaliseren en bieden individuele begeleiding waar nodig. Deze specialisten onderhouden contact met ouders en nemen actief deel aan relevante netwerken en studiedagen over leerlingenzorg. Onze rekenspecialist verbetert het rekenonderwijs door middel van gerichte analyses en ontwikkelingsplannen. Zij adviseert leerkrachten en biedt directe ondersteuning aan leerlingen met specifieke rekenuitdagingen, waardoor ieder kind de kans krijgt om wiskundig succes te behalen. Daarnaast faciliteert onze specialist meer- en hoogbegaafdheid uitdagende leeromgevingen voor getalenteerde leerlingen en biedt zij waardevol advies aan zowel intern begeleiders als leerkrachten.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Prioriteit op De Rank

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Rots en Water Trainer

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen staan centraal. Onze gedragsspecialisten bewaken de implementatie van onze sociaal-emotionele leerprogramma's en bieden ondersteuning bij gedragsuitdagingen. Zij adviseren leerkrachten, begeleiden leerlingen individueel en monitoren de algehele sociale veiligheid binnen de school. Een van onze gedragsspecialisten is een gecertificeerde Rots en Water trainer. Deze effectieve training helpt kinderen zelfvertrouwen op te bouwen, zelfbeheersing te ontwikkelen en assertiever te worden. Het programma is praktisch en speels, en wordt jaarlijks aangeboden aan geselecteerde leerlingen in overleg met ouders en intern begeleiders. Deze combinatie van expertise zorgt voor een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

4

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak op De Rank

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Praktijkgerichte Medewerker

Toelichting van de school:

Wij zetten ons in voor een positieve gedragsontwikkeling en een effectieve taakaanpak voor al onze leerlingen. Onze gedragsspecialisten, intern begeleiders en specialisten meer- en hoogbegaafdheid werken samen aan schoolbreed beleid en adviseren leerkrachten bij specifieke vraagstukken. Zij kunnen ook direct interventies plegen bij leerlingen na zorgvuldige afstemming met het team. De specialisten meer- en hoogbegaafdheid sturen onze plusgroepen aan en ontwikkelen verrijkende leeractiviteiten die aansluiten bij de behoeften van hoogbegaafde leerlingen. Dit zorgt voor voortdurende intellectuele uitdaging en groei. Daarnaast biedt onze praktijkgroep een unieke leerervaring voor kinderen die gebaat zijn bij praktische, ervaringsgerichte activiteiten. Dit versterkt hun zelfvertrouwen en draagt bij aan een positieve gedragsregulatie.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging op De Rank

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen gespecialiseerde motorische coaches hebben, integreren we beweging en lichamelijke activiteit actief in ons dagelijks lesprogramma. Onze leerkrachten stimuleren de motorische vaardigheden van de kinderen door middel van diverse bewegingsactiviteiten en spelvormen. We focussen op het creëren van een omgeving waarin kinderen plezier beleven aan bewegen en hun fysieke ontwikkeling wordt bevorderd. We werken samen met externe partijen indien specifieke ondersteuning nodig is, om zo de brede ontwikkeling van elk kind te waarborgen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat bij De Rank

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Christelijke Basisschool De Rank biedt geen gespecialiseerde medische zorg of persoonlijke verzorging door eigen personeel. We werken echter nauw samen met ouders en externe zorgprofessionals om te zorgen dat leerlingen met specifieke medische behoeften de juiste ondersteuning ontvangen. De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van groot belang. Voor vragen over medisch handelen of persoonlijke verzorging adviseren wij u contact op te nemen met de schoolleiding of uw eigen zorgverlener.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Leerpleinen met ruimte voor de praktijkklas
English corner met boeken, games, spelletjes en an
Voor- en naschoolse opvang. Deze wordt verzorgd do

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op De Rank

Gedetailleerde Toelichting op Onderwijsondersteuning

Op Christelijke Basisschool De Rank zetten we ons dagelijks in voor het bieden van kwalitatief hoogstaand basisonderwijs aan alle leerlingen. We streven ernaar om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren voor ieder kind. Echter, er zijn specifieke situaties waarin we, ondanks onze inspanningen, genoodzaakt zijn om te adviseren over een passende plek elders. Dit betreft kinderen met complexe gedragsproblematiek die de veiligheid van medeleerlingen in het geding brengt, of kinderen waarvoor wij de benodigde medische ondersteuning niet kunnen garanderen. Daarnaast kunnen wij geen plaats bieden aan kinderen wiens specifieke problematiek de expertise van ons team, inclusief ingehuurde specialisten, te boven gaat. Wanneer een groep al een hoog aantal leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften heeft, kan dit de belastbaarheid van de leerkracht verhogen, wat ten koste kan gaan van de aandacht voor alle leerlingen. In dergelijke gevallen kan een herplaatsing binnen de school of een doorverwijzing naar een andere onderwijsinstelling noodzakelijk zijn. We werken nauw samen met externe experts zoals Onderwijs Op Maat De Langstraat om de kwaliteit van onze ondersteuning continu te waarborgen. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning: We zien een toename van leerlingen met taaluitdagingen, die zowel voortkomen uit thuisomstandigheden als taalstoornissen. Om deze leerlingen optimaal te begeleiden, hebben we in samenwerking met Waalwijk-Taalrijk extra leertijd ingepland, waarbij zij individuele aandacht krijgen buiten de reguliere groepslessen. Een leerkracht is tevens extra vrijgeroosterd om deze kinderen intensief te ondersteunen. Verder zetten we in op het continueren en mogelijk uitbreiden van onze praktijkgroep, om praktische vaardigheden te versterken. Onze rekenspecialist biedt gerichte extra begeleiding aan kinderen met specifieke rekenproblemen, zowel individueel als in kleine groepjes. Met de introductie van Blink Lezen in schooljaar 2024-2025, volgen twee van onze toegewijde leerkrachten een gespecialiseerd opleidingstraject om Blink Lezenspecialist te worden, wat de leesvaardigheid van onze leerlingen verder zal versterken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Basisschool De Rank

Wat zijn de belangrijkste schoolplan doelen voor 2023-2027?

Onze christelijke basisschool, De Rank, hanteert een ambitieus schoolplan voor de periode 2023-2027 met duidelijke verbeterdoelen. Deze doelen vormen de kern van ons onderwijsbeleid en sturen onze dagelijkse praktijk. Een belangrijk speerpunt is thematisch werken voor wereldoriëntatie in de groepen 5 tot en met 8, waarbij we digitale geletterdheid, burgerschap en kunstzinnige vorming integreren. Daarnaast zetten we vol in op het versterken van onze professionele cultuur door actief van elkaar te leren, collectieve verantwoordelijkheid te nemen en handelingsgericht te werken. Burgerschapsonderwijs krijgt een prominente plek met een focus op maatschappelijke betrokkenheid. We streven ernaar de leerresultaten te verbeteren door didactisch handelen te optimaliseren, met name via Expliciete Directe Instructie (EDI), en door toetsgegevens grondig te analyseren. Een soepele overgang van groep 2 naar groep 3 wordt bevorderd door groepsdoorbrekend werken. Tot slot werken we aan een aantrekkelijke en uitdagende speelruimte buiten, met zones en duidelijke gedragsregels.

Hoe evalueert Basisschool De Rank de voortgang en behaalde resultaten?

Bij Christelijke Basisschool De Rank volgen we de leerontwikkeling nauwgezet via zowel methodegebonden als niet-methodegebonden toetsen. Op basis van deze resultaten passen we de instructie aan; meer of minder, afhankelijk van de behoefte. Achterstanden pakken we proactief aan met een specifiek plan dat wordt opgenomen in het groepsplan en periodiek wordt bijgewerkt. Ondersteuning bieden we bij voorkeur binnen de eigen groep, maar indien nodig ook daarbuiten via pre-teaching of remedial teaching. De effectiviteit van onze interventies evalueren we na zes weken. Zowel de groepsleerkracht als de intern begeleider monitoren dit proces. Resultaten van toetsen worden gezamenlijk geanalyseerd. Succesvolle interventies borgen we, terwijl onvoldoende effectieve interventies worden bijgesteld. Voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2 baseren we de beoordeling op observaties aan de hand van leerlijnen voor jonge kinderen. Dit stelt ons in staat om te bepalen of de kleuters de gestelde doelen behalen.

Ontwikkeling voor het Jonge Kind op Basisschool De Rank

Toelichting van de school

Op Christelijke Basisschool De Rank faciliteren we een soepele overgang van peuter naar basisschool. Hoewel we geen formele samenwerkingen hebben met peuterspeelzalen of kinderdagverblijven, waarborgen we een gestructureerde communicatie. Dit overleg zorgt ervoor dat belangrijke informatie over uw kind wordt gedeeld, wat essentieel is voor een goede start in groep 1. We hechten waarde aan een persoonlijke benadering bij de overdracht van leerlingen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt De Rank voor peuters en kleuters?

Christelijke Basisschool De Rank richt zich primair op kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Op dit moment bieden wij geen aanvullende, specifieke programma's die exclusief gericht zijn op het jonge kind buiten het reguliere lesaanbod. Onze focus ligt op een sterke pedagogische basis voor alle leerlingen vanaf instroom in groep 1, waarbij we de ontwikkeling van elk kind centraal stellen.

Met welke externe organisaties werkt De Rank samen voor het jonge kind?

Momenteel onderhoudt Christelijke Basisschool De Rank geen formele samenwerkingsverbanden met externe partijen, zoals peuterspeelzalen of kinderopvangcentra, specifiek voor het jonge kind. Onze inspanningen zijn gericht op het optimaliseren van de interne lesstructuur en de persoonlijke begeleiding van onze leerlingen.
Team | Christelijke Basisschool De Rank in Sprang-Capelle | [2025] Schoolregister