
De resultaten van Danielschool in Soest
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Danielschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Danielschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Danielschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamentele Niveau op Danielschool
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de eindtoets of doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage van 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitie en Prestaties van Danielschool Leerlingen
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en dient als ambitieus doel voor leerlingen om te bereiken aan het einde van groep acht. De inspectie stelt specifieke streefniveaudrempels vast voor elke basisschool, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Dit door de inspectie bepaalde percentage vormt de signaleringswaarde voor het streefniveau van Danielschool, een indicator van hoe de school presteert ten opzichte van de gestelde doelen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Danielschool?
De Danielschool in Soest hecht veel waarde aan een zorgvuldig schooladvies voor elke leerling. Aan het einde van groep 7 starten we proactief gesprekken met ouders over de toekomstige schoolloopbaan. Dit resulteert in een voorlopig advies. In februari van het laatste basisschooljaar formaliseren we dit advies samen met de ouders. Onze gesprekken baseren we op diverse factoren, waaronder het oordeel van de leerkrachten, de academische ontwikkeling en resultaten van de afgelopen jaren. Ook Cito-scores, de inzet en motivatie van de leerling, zelfstandigheid, werkhouding en sociaal-emotionele ontwikkeling spelen een cruciale rol. Daarnaast houden we rekening met individuele kindkenmerken, interesses, eventuele medische gegevens en andere bijzondere omstandigheden. De wensen van ouders en het kind, evenals de huiswerkattitude, worden meegenomen om tot een passend en compleet schooladvies te komen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op de Danielschool Soest
De Danielschool in Soest creëert een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij geloven dat een sterke sociale basis essentieel is voor het welzijn en succes van onze leerlingen. Daarom besteden we veel aandacht aan sociaal-emotionele vaardigheden en positieve interacties tussen kinderen, leerkrachten en ouders.
Geloven in liefdevolle relaties
Elke leerling verdient aandacht en waardering
Een omgeving van vertrouwen en veiligheid
Hoe bevordert de Danielschool Soest sociale ontwikkeling met een Bijbelse grondslag?
De Bijbel vormt de kern van ons onderwijs en biedt rijke principes voor een positieve omgang met elkaar. Deze Bijbelse waarden integreren we in onze dagelijkse praktijk en lessen. Daarnaast hanteren we de effectieve methode 'De Vreedzame School'. Deze methode sluit naadloos aan bij onze Bijbelse basis en versterkt de sociale competenties van onze leerlingen. Door deze gecombineerde aanpak leren kinderen respectvol met elkaar om te gaan, conflicten op te lossen en verantwoordelijkheid te nemen.
Welke methoden gebruikt de Danielschool Soest voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van specifieke registratiemethoden die inzicht geven in hun sociaal-emotionele groei. Onze aanpak omvat: - Het observatie-instrument "Zien", waarmee we gedrag en ontwikkeling systematisch in kaart brengen. - De digitale leerlijnen van Parnassys, specifiek voor onze kleuters, om hun voortgang in kaart te brengen.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op de Danielschool?
Op de Danielschool zetten we diverse bewezen methoden in om het sociaal-emotioneel leren te stimuleren en te versterken. Onze belangrijkste methoden zijn: - "Een doos vol gevoelens", een laagdrempelige manier om emoties te herkennen en te benoemen. - "De Vreedzame School", een uitgebreid programma gericht op conflicthantering, democratisch burgerschap en samenwerking.
Inspectierapport Danielschool: Kwaliteit en Ontwikkeling
De Danielschool in Soest werd in 2016 beoordeeld door de onderwijsinspectie. Het inspectierapport concludeerde dat de school een voldoende tot goede prestatie levert. Dit rapport biedt inzicht in de onderwijskwaliteit en de ontwikkeling van onze leerlingen. U kunt het volledige rapport eenvoudig raadplegen. Ontdek de details van ons onderwijs via de officiële kanalen. Het rapport is beschikbaar op onze website en op de website van de onderwijsinspectie zelf. Hier vindt u een directe link naar de resultaten voor scholen in Nederland: [Inspectierapport Danielschool](https://www.zoekscholen.onderwijsinspectie.nl/zoek-en-vergelijk/sector/po/id/8369?pagina=1&zoekterm=soest).