Basisschool Christelijke Basisschool De Vuurvlinder in Sneek

De resultaten van Christelijke Basisschool De Vuurvlinder in Sneek

Current section: resultaten
Keizersmantel 1
8607 Sneek

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool De Vuurvlinder, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Christelijke Basisschool De Vuurvlinder bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Vuurvlinder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool De Vuurvlinder?

Op Christelijke Basisschool De Vuurvlinder werken we nauw samen met het voortgezet onderwijs om het best passende schooladvies voor elke leerling te garanderen. We maken gebruik van de Friese Plaatsingswijzer (www.frieseplaatsingswijzer.nl) en baseren ons advies op resultaten uit de laatste schooljaren. Voor een compleet beeld gebruiken we naast toetsresultaten ook gegevens uit het IEP-LVS volgsysteem, dat vanaf groep 7 methode-onafhankelijke toetsing biedt. De inzichten van onze leerkrachten over persoonskenmerken zijn essentieel in dit proces. Deze gezamenlijke aanpak zorgt ervoor dat uw kind op de juiste plek terechtkomt. We ontvangen feedback over de prestaties van leerlingen in het voortgezet onderwijs, wat ons helpt ons advies continu te verbeteren. Hoewel de doorstroomtoets een belangrijke indicatie geeft, kijken we altijd naar het bredere plaatje van de ontwikkeling van de leerling om een gefundeerd advies te geven.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling Sociaal Emotionele Vaardigheden Basisschool De Vuurvlinder

Bij Christelijke Basisschool De Vuurvlinder in Sneek staat de sociale en emotionele ontwikkeling van uw kind centraal. Wij streven naar een veilige en prettige leeromgeving waarin elke leerling zich gewaardeerd voelt. Onze leerkrachten, ouders en leerlingen werken samen om een positieve schoolcultuur te bevorderen. We leren kinderen respect te tonen voor elkaars meningen en overtuigingen, en besteden aandacht aan diversiteit. Het doel is dat leerlingen elkaar goed leren kennen en waarderen, met oog voor zowel overeenkomsten als verschillen. We stimuleren een positief zelfbeeld en een empathische houding naar anderen. Kinderen leren elkaar te helpen en te vertrouwen, wat essentieel is voor een goede groepsvorming. Daarnaast besteden we veel aandacht aan het aanleren van verantwoordelijkheid voor eigen gedrag, een cruciale vaardigheid voor de toekomst.

Respectvol omgaan met elkaar

Elkaar ontmoeten en leren kennen

Vertrouwen in jezelf en anderen

Hoe bevordert Basisschool De Vuurvlinder de sociaal-emotionele groei van leerlingen?

Sinds het schooljaar 2024-2025 maken we op De Vuurvlinder in Sneek gebruik van de innovatieve methode Kwink. Kwink is een uitgebreid online programma voor sociaal-emotioneel leren (SEL), dat tevens burgerschap en mediawijsheid integreert voor alle groepen van 1 tot en met 8. Dit bewezen SEL-programma is gebaseerd op actuele wetenschappelijke inzichten en biedt praktische, up-to-date lesstof. De focus ligt op preventie, zoals het tegengaan van pesten, en het versterken van de sociale cohesie binnen de klas. Kwink sluit naadloos aan bij de principes van Positive Behaviour Support (PBS). In de bovenbouwgroepen meten we jaarlijks de sociale veiligheid met behulp van de WMK-vragenlijst, wat tevens dient als verantwoording aan de Inspectie van het Onderwijs. Twee keer per jaar vullen we de 'hart'-vragenlijsten van het IEP-leerlingvolgsysteem in om inzicht te krijgen in de executieve functies van onze leerlingen. Voor de groepen 1-2 volgen we de sociaal-emotionele doelen via de leerlijn in het Digikeuzebord.

Welke methoden gebruikt De Vuurvlinder om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen in Sneek nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van diverse registratiemethoden: * **Sociaal Emotionele Vragenlijst:** Een gestandaardiseerd instrument om emotionele vaardigheden te evalueren. * **Vragenlijst Sociale Veiligheid (WMK):** Meet de perceptie van leerlingen over hun veiligheid op school. * **IEP-LVS (Hart-onderdeel):** Biedt inzicht in de executieve functies, die cruciaal zijn voor sociaal gedrag. * **Digikeuzebord Leerlijn:** Volgt de sociaal-emotionele ontwikkeling specifiek voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2.

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Vuurvlinder?

Op Christelijke Basisschool De Vuurvlinder in Sneek zetten we de effectieve methode **Kwink** in voor het sociaal-emotioneel leren. Deze methode ondersteunt onze leerlingen in hun persoonlijke groei en het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden.

Inspectierapport CBS De Vuurvlinder: Kwaliteit en Ontwikkeling van Ons Onderwijs

Christelijke Basisschool De Vuurvlinder werkt onder een basisarrangement. Dit betekent dat ons schoolbestuur, Stichting Palludara, jaarlijks verantwoording aflegt aan de inspectie over de voortgang en kwaliteit van ons onderwijs. Onze interne rapportages en jaarverslagen vormen de basis voor deze verantwoording. De onderwijsinspectie kan de school ook onaangekondigd bezoeken voor thematische onderzoeken. In oktober 2020 vond een dergelijk bezoek plaats. Dit onderzoek focuste op de relatie tussen onze leerlingenpopulatie en de schoolontwikkeling, ten behoeve van het jaarverslag van de inspectie. Het betrof hierbij een verkennend onderzoek zonder beoordelend karakter.