De Meertuin in Slootdorp

Het team van De Meertuin in Slootdorp

Current section: team
Koningin Beatrixlaan 1
1774 Slootdorp

Zie hier hoe het team van De Meertuin is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Meertuin. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Meertuin bij jullie?

Ontdek hoe goed De Meertuin bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Meertuin zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Meertuin. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (58.3%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Meertuin werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Indirect ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Meertuin gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallersregeling op Basisschool De Meertuin

Vanwege het landelijke lerarentekort zetten wij vol in op interne oplossingen voor het waarborgen van uw kinderopvang. Ons toegewijde team werkt samen om uitval te minimaliseren en de continuïteit van het onderwijs te garanderen. Wij streven ernaar om voor elke situatie een passende oplossing te vinden, waarbij we eerst kijken naar interne flexibiliteit. Soms kan het nodig zijn om klassen tijdelijk te splitsen of lesuren anders in te delen om de hoogste kwaliteit van zorg te behouden. In uitzonderlijke gevallen, waarin ondanks alle inspanningen geen externe of interne invaller kan worden ingezet, kan het voorkomen dat wij genoodzaakt zijn om een klas tijdelijk naar huis te sturen. We communiceren hierover transparant en zo vroeg mogelijk met de betreffende ouders.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Didactische huisstijl Met het begrip didactische huisstijl bedoelen we: hoe geven wij les, hoe organiseren wij het lesgeven en het leren van kinderen. Jaargroepensysteem Wij maken groepen op basis van de leeftijd van kinderen, m.a.w. kinderen zitten met leeftijdgenootjes in de groep. Dit noemt men het jaargroepensysteem. Wij werken met groepen: groep 1, groep 2, groep 3 enz. Dat betekent niet dat wij ook 8 groepen hebben: soms zitten klassen bij elkaar in een zgn. combinatiegroep. Kleuters zitten altijd in een gecombineerde groep: groep 1-2 omdat we het belangrijk vinden dat jongste en oudste kinderen van elkaar kunnen leren.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op De Meertuin

2

Succes met Taal en Rekenen: Specialisten op De Meertuin

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op De Meertuin zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van uw kind. Onze interne begeleider is uw eerste aanspreekpunt. Voor specifieke hulp bij dyslexie maken we gebruik van externe expertise. Een gespecialiseerde trainer geeft wekelijks sessies in ons gebouw, speciaal voor leerlingen met een officiële dyslexieverklaring. Daarnaast werken we nauw samen met de orthopedagoog van ons samenwerkingsverband voor extra ondersteuning waar nodig.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis op De Meertuin

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Schoolmaatschappelijk Werk (om de week)

Toelichting van de school:

Wij geloven in een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling. Ons hele team is getraind in Pedagogisch Tact. Deze aanpak zorgt voor een positieve en veilige leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt. We besteden veel aandacht aan zelfinzicht en het ontwikkelen van sociale vaardigheden.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: De Kanjertraining op De Meertuin

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Coördinator Kanjertraining

Toelichting van de school:

De Meertuin hanteert de Kanjertraining als leidraad voor een positief pedagogisch klimaat. Deze methode bevordert zelfstandigheid en eigen keuzes, wat essentieel is voor een goede ontwikkeling. Alle leerkrachten zijn gecertificeerde Kanjertrainers. Zij creëren een veilige sfeer met duidelijke regels en afspraken, waarbij leerlingen actief betrokken worden. Dit bevordert een prettig werkklimaat en wederzijds vertrouwen. Indien nodig schakelen we de expertise van de Gedragsdeskundige Lyke Ybema in via ons samenwerkingsverband voor gespecialiseerde gedragsondersteuning.

1

Motorische Ontwikkeling: Beweging en Sport op De Meertuin

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Uw kind krijgt op De Meertuin volop bewegingsonderwijs. Groepen 3 tot en met 8 ontvangen twee keer per week les van onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs. Voor de jongste leerlingen in groep 1 en 2 verzorgen de eigen leerkrachten de gymlessen. Zo zorgen we voor een brede ontwikkeling, zowel cognitief als fysiek.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op De Meertuin

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen over medisch handelen of persoonlijke verzorging bieden we maatwerk. Neem contact op met de school om de specifieke mogelijkheden te bespreken. We streven ernaar om waar mogelijk ondersteuning te bieden en de benodigde zorg in te regelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Gymlokaal
VSO en BSO Kappio
Peuterspeelzaal De Meertuin
RID (behandeltraject dyslexie)
Een podium
Leerpleinen onderbouw en midden-/bovenbouw

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op De Meertuin

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Op De Meertuin geloven we in de kracht van samenwerking. Daarom werken we nauw samen met ouders en gespecialiseerde experts om de meest passende ondersteuning voor uw kind te bieden. Ons doel is om elke leerling de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen, met aandacht voor individuele behoeften en leerstijlen. Voor alle vragen rondom ons brede aanbod aan extra ondersteuning, kunt u terecht bij onze interne begeleider (IB-er). Zij is uw aanspreekpunt voor een persoonlijk advies en kan u ook wegwijs maken binnen de mogelijkheden die ons samenwerkingsverband biedt. Meer details hierover vindt u op onze website onder het kopje 'specialisten'. U kunt bij de IB-er ook een gedetailleerd overzicht opvragen van de specifieke extra ondersteuning die wij op De Meertuin aanbieden. Dit overzicht geeft inzicht in hoe wij inspelen op de diverse leerbehoeften binnen onze schoolgemeenschap. Vooruitblik: Toekomstig Aanbod Extra Ondersteuning In het schooljaar 2025-2026 focussen we ons onder andere op het versterken van de doorgaande lijn voor meertalige leerlingen, van groep 1 tot en met groep 8. Dit initiatief is volledig uitgewerkt in ons Schoolplan 2025-2026, dat u kunt raadplegen voor de specifieke aanpak en doelstellingen. Daarnaast organiseren wij driemaal tot viermaal per jaar een waardevol overleg gericht op inclusief onderwijs. Hierin bespreken we continu hoe we onze onderwijspraktijk kunnen optimaliseren om een inclusieve leeromgeving voor iedereen te waarborgen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitsborging voor Kindgerichte Educatie bij De Meertuin

Welke Ontwikkelingsdoelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?

Ons schoolplan, de blauwdruk voor de groei van onze leerlingen, focust op diverse cruciale ontwikkelingsgebieden. Komend schooljaar zetten we vol in op het versterken van de basisvaardigheden en het optimaliseren van het papieren leermateriaal voor groep 3 tot en met 8. We verbeteren de doorlopende leerlijnen voor Expliciete Directe Instructie (EDI) en Burgerschap om een consistente en effectieve leerervaring te garanderen. Daarnaast besteden we extra aandacht aan de woordenschatontwikkeling en het aanbod voor meertalige leerlingen, van groep 1 tot en met 8. De implementatie van een nieuwe methode voor Wereldoriëntatie en het verrijken van spel in de onderbouw (groepen 1 en 2) staan ook hoog op de agenda. We stimuleren vakinhoudelijk overleg en samen leren, en starten met een pedagogisch huis om onze onderwijsvisie verder te verdiepen. De werkgroepen richten zich specifiek op de uitwerking van talentontwikkeling, de invoering van natuuronderwijs en het borgen van onze visie op het jonge kind. Meer gedetailleerde informatie vindt u in het volledige schoolplan, beschikbaar via de schoolmonitor.

Hoe Zorgen Wij Dat We Onze Educatieve Doelen Bereiken?

Bij basisschool De Meertuin hanteren we een proactieve en cyclische aanpak om onze schoolontwikkelingsdoelen te realiseren. Aan het begin van elk schooljaar stellen we concrete, meetbare doelstellingen vast die direct voortvloeien uit ons schoolplan. Gedurende het schooljaar monitoren we de voortgang en evalueren we tussentijds of we nog op de juiste koers liggen om deze doelstellingen te behalen. Aan het einde van het jaar vindt een grondige evaluatie plaats. Hierbij analyseren we gezamenlijk welke resultaten zijn behaald, bespreken we de geleerde lessen en formuleren we nieuwe, uitdagende doelen voor het komende schooljaar. Deze continue cyclus van plannen, doen, controleren en bijsturen (PDCA) is essentieel voor onze kwaliteitsborging en wordt nauwgezet gedocumenteerd in ons schoolplan.

Ontwikkeling van het Jonge Kind bij Basisschool De Meertuin

Toelichting van de school

Bij Basisschool De Meertuin geloven we in een sterke start voor elk kind. Ons programma voor jonge kinderen is speciaal ontworpen om nieuwsgierigheid te prikkelen en een veilige, stimulerende leeromgeving te bieden. We leggen de basis voor levenslang leren met speelse activiteiten en persoonlijke aandacht. Onze aanpak richt zich op de brede ontwikkeling van uw kind, zowel sociaal-emotioneel als cognitief. Door middel van creatieve spelletjes, ontdekkingslessen en interactieve werkvormen stimuleren we de natuurlijke leergierigheid. Uw kind wordt hierbij begeleid door ervaren en toegewijde leerkrachten die klaarstaan voor elke vraag.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool De Meertuin voor jonge kinderen?

Basisschool De Meertuin biedt een rijk scala aan extra ondersteuning en activiteiten voor jonge kinderen. Dit omvat een naadloze integratie met onze kinderopvangfaciliteiten, zodat uw kind een soepele overgang naar de basisschool ervaart. Daarnaast bieden we gespecialiseerde Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's aan, ook wel bekend als peuteropvang, om de ontwikkeling optimaal te stimuleren. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. Ze worden begeleid door gekwalificeerde professionals die zich inzetten voor de groei en het welzijn van elk kind. De activiteiten zijn gericht op spelend leren, taalontwikkeling en sociale vaardigheden.

Basisschool De Meertuin biedt een rijk scala aan extra ondersteuning en activiteiten voor jonge kinderen. Dit omvat een naadloze integratie met onze kinderopvangfaciliteiten, zodat uw kind een soepele overgang naar de basisschool ervaart. Daarnaast bieden we gespecialiseerde Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's aan, ook wel bekend als peuteropvang, om de ontwikkeling optimaal te stimuleren. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. Ze worden begeleid door gekwalificeerde professionals die zich inzetten voor de groei en het welzijn van elk kind. De activiteiten zijn gericht op spelend leren, taalontwikkeling en sociale vaardigheden.

Met welke partners werkt Basisschool De Meertuin samen voor het jonge kind programma?

Om een optimaal programma voor het jonge kind te garanderen, onderhoudt Basisschool De Meertuin actieve samenwerkingen met belangrijke partners. Een sleutelpartner in dit netwerk is Kappio, een gerenommeerde organisatie die bijdraagt aan de educatieve kwaliteit en ondersteuning. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat onze jonge leerlingen profiteren van de meest effectieve lesmethoden en ontwikkelingsprogramma's. We streven ernaar om een veilige en stimulerende omgeving te creëren waar elk kind kan floreren en de beste start krijgt.

Om een optimaal programma voor het jonge kind te garanderen, onderhoudt Basisschool De Meertuin actieve samenwerkingen met belangrijke partners. Een sleutelpartner in dit netwerk is Kappio, een gerenommeerde organisatie die bijdraagt aan de educatieve kwaliteit en ondersteuning. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat onze jonge leerlingen profiteren van de meest effectieve lesmethoden en ontwikkelingsprogramma's. We streven ernaar om een veilige en stimulerende omgeving te creëren waar elk kind kan floreren en de beste start krijgt.