OBS de Wezeboom in Ruinerwold

Het team van OBS de Wezeboom in Ruinerwold

Current section: team
Schoolstraat 28
7961 Ruinerwold

Zie hier hoe het team van OBS de Wezeboom is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS de Wezeboom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS de Wezeboom bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS de Wezeboom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS de Wezeboom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS de Wezeboom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (25%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (75%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS de Wezeboom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS de Wezeboom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Gegarandeerde Lescontinuïteit: Onze Aanpak bij Personeelsvervanging

Bij OBS de Wezeboom staat de educatieve continuïteit van uw kind centraal. Wanneer een van onze toegewijde leerkrachten verlof aanvraagt, prioriteren we interne oplossingen. Onze voorkeur gaat uit naar het inzetten van duo-teams of collega's binnen onze eigen school. Deze vertrouwde gezichten zorgen voor de minste onderbreking en bieden de meeste rust en continuïteit voor de leerlingen. Mocht een interne oplossing niet mogelijk zijn, dan schakelen we ons uitgebreide netwerk van gekwalificeerde vervangers in. Bij aankomst wordt de vervanger persoonlijk begeleid door een van onze vaste leerkrachten, die een gedetailleerde overdracht verzorgt en wegwijs maakt in de groep en school. In uitzonderlijke gevallen, wanneer er geen geschikte externe vervanger beschikbaar is, onderzoeken we alternatieve opvangmogelijkheden. Dit kan betekenen dat de groep tijdelijk wordt opgesplitst of, als allerlaatste redmiddel, dat leerlingen naar huis worden gestuurd. We streven er echter te allen tijde naar om dit te voorkomen en de impact op het leerproces te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderwijs van De Wezeboom in de praktijk

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taal
100%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
21%
Overig
19.3%
Rekenen/wiskunde
17.5%
Lezen
14.4%
Kunstzinnige en creatieve vorming
9.7%
Wereldoriëntatie
8.9%
Bewegingsonderwijs
6.1%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
1%

Extra Ondersteuning op OBS de Wezeboom: Onze Gespecialiseerde Teams

4

Taal en Rekenen: Expertise voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op OBS de Wezeboom zetten we vol in op de ontwikkeling van taal en rekenen. Onze school heeft een toegewijde intern begeleider, een gespecialiseerde rekencoach en een expert op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Deze specialisten werken nauw samen om leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal en rekenvaardigheden optimaal te begeleiden. Ze bieden gerichte hulp en strategieën om de leerprestaties te verbeteren. Onze hoogbegaafdheidsspecialist zorgt bovendien voor een uitdagende leeromgeving voor getalenteerde leerlingen, terwijl de rekenspecialist en taalspecialist zich richten op het versterken van deze essentiële basisvaardigheden.

0

Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke sociaal-emotionele specialisten in dienst hebben, hechten we op OBS de Wezeboom enorm veel waarde aan een positief sociaal klimaat. Alle leerkrachten zijn erop gericht om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren waarin elk kind zich gewaardeerd voelt. We besteden veel aandacht aan sociale vaardigheden en het welzijn van onze leerlingen. Bij signalen van extra ondersteuning op dit vlak, werken we nauw samen met externe deskundigen en ouders om de beste aanpak te garanderen.

0

Gedrag en Werkhouding: Focus op Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

OBS de Wezeboom legt de nadruk op een positieve gedragsontwikkeling en een effectieve werkhouding. Onze leerkrachten begeleiden leerlingen bij het ontwikkelen van zelfstandigheid en taakgericht werken. We geloven in een proactieve aanpak waarbij we leerlingen helpen om hun leerproces zelf vorm te geven. Door duidelijke structuur en positieve bekrachtiging stimuleren we een optimale leeromgeving. Voor specifieke uitdagingen op het gebied van gedrag of taakaanpak, zetten we intern de expertise van onze leerkrachten en intern begeleider in, en indien nodig zoeken we externe expertise.

0

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Beweging is essentieel voor de algehele ontwikkeling van kinderen. Op OBS de Wezeboom stimuleren we de motorische ontwikkeling door middel van diverse activiteiten. Onze leerkrachten zorgen voor voldoende bewegingsmomenten gedurende de dag, zowel binnen als buiten. Dit draagt bij aan de fysieke gezondheid en het welzijn van onze leerlingen. Hoewel we geen specifieke motorische specialisten hebben, integreren we beweging en spel in het lesprogramma om de motorische vaardigheden te bevorderen.

0

Medische Zorg en Verzorging: Welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen staan centraal op OBS de Wezeboom. We zorgen voor een veilige omgeving waarin leerlingen zich prettig voelen. Onze school volgt de richtlijnen voor medische handelingen en persoonlijke verzorging. We werken nauw samen met ouders om de zorg voor elk kind te waarborgen. Bij specifieke medische behoeften of vragen over persoonlijke verzorging, staan onze leerkrachten en de directie klaar om ondersteuning te bieden en samen met ouders de juiste afspraken te maken.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij OBS de Wezeboom

Ons Beleid voor Extra Educatieve Begeleiding

Bij OBS de Wezeboom geloven we in de kracht van individuele aandacht. Ons uitgebreide ondersteuningsplan beschrijft gedetailleerd voor welke leerlingengroepen wij gespecialiseerde begeleiding bieden, om zo een optimale ontwikkeling voor ieder kind te garanderen. Wij kijken vol vertrouwen naar de toekomst van onze extra ondersteuningsmogelijkheden. Dankzij de inzet van NPO-middelen in voorgaande jaren hebben we onze faciliteiten en expertise aanzienlijk kunnen versterken. De focus ligt nu op het verder vormgeven van deze initiatieven. Ons team is toegewijd aan het creëren van een stimulerende leeromgeving. Door eerst de specifieke behoeften van onze leerlingen te analyseren, kunnen we gerichte programma's ontwikkelen die aansluiten bij hun leertraject en individuele talenten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Streven naar Topkwaliteit: Schoolplan en Kwaliteitszorg op OBS de Wezeboom

Welke concrete doelen streeft OBS de Wezeboom na in het schoolplan?

Ons schoolplan omvat gedetailleerde afspraken over kwaliteitszorg, waaronder ons uitgebreide Ondersteuningsplan en de documentatie rondom de doorlopende leerlijn. Deze plannen vormen de basis voor de educatieve groei van elke leerling. In het jaarlijkse Schooljaarplan concretiseren we de specifieke doelen waar onze school zich komend schooljaar op richt, met een focus op continue verbetering en optimale leerresultaten voor alle kinderen.

Hoe borgt OBS de Wezeboom de realisatie van haar onderwijskundige doelen?

Voor een nauwkeurige monitoring van onze voortgang maken we gebruik van geïntegreerde modules binnen Parnassys, zoals WMK (kwaliteitskaarten), Mijnschoolplan, schoolrapportages en het SOP. Daarnaast hanteren we een gestructureerde gesprekkencyclus (ddgc) om prestaties en ontwikkeling te volgen. De kwaliteitskaarten bieden ons de flexibiliteit om specifieke onderwijsgebieden te versterken. Jaarlijks worden deze kaarten strategisch ingezet: in het najaar op bovenschools niveau en in het voorjaar specifiek voor onze school. Binnen de ddgc is er ook ruimte voor het uitzetten van gerichte vragenlijsten en het faciliteren van 360 graden feedback, wat bijdraagt aan een compleet beeld. Om de tevredenheid van alle betrokkenen te waarborgen, voeren we om de twee jaar een uitgebreide tevredenheidspeiling uit. Het schooljaarplan, dat voortvloeit uit het overkoepelende schoolplan, wordt jaarlijks geëvalueerd om de effectiviteit te waarborgen en waar nodig bij te sturen. Zo zorgen we ervoor dat OBS de Wezeboom continu blijft excelleren in kindgericht onderwijs.

Jong Kind Programma OBS de Wezeboom: Start Uw Kind met Succes

Toelichting van de school

OBS de Wezeboom omarmt een integrale aanpak voor de jongste leerlingen door een nauwe samenwerking met het KindCentrum Ruinerwold. Dit zorgt voor een doorlopende ontwikkeling en een warme overgang van kinderopvang naar basisschool. Onze focus ligt op een speelse en veilige omgeving waar jonge kinderen de ruimte krijgen om te ontdekken, te leren en te groeien. Door deze samenwerking bieden we een gestructureerd en stimulerend programma dat aansluit bij de behoeften van elk kind.

Veelgestelde vragen

Specifiek Aanbod voor Jonge Kinderen op OBS de Wezeboom?

OBS de Wezeboom biedt een rijk en ontwikkelingsgericht programma voor jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om de eerste schooljaren van uw kind zo stimulerend en plezierig mogelijk te maken. We richten ons op spelenderwijs leren en de sociale, emotionele en cognitieve ontwikkeling.

Met Wie Werkt OBS de Wezeboom Samen voor het Jong Kind Programma?

OBS de Wezeboom werkt nauw samen met het KindCentrum Ruinerwold om een naadloze en kwalitatieve doorlopende leerlijn te garanderen voor onze jongste leerlingen. Deze samenwerking stelt ons in staat om expertise te bundelen en een consistente, ondersteunende omgeving te creëren vanaf de kinderopvang tot en met het basisonderwijs.

OBS de Wezeboom werkt nauw samen met het KindCentrum Ruinerwold om een naadloze en kwalitatieve doorlopende leerlijn te garanderen voor onze jongste leerlingen. Deze samenwerking stelt ons in staat om expertise te bundelen en een consistente, ondersteunende omgeving te creëren vanaf de kinderopvang tot en met het basisonderwijs.

KindCentrum Ruinerwold
Team | OBS de Wezeboom in Ruinerwold | [2025] Schoolregister