Basisschool Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs in Rotterdam

Het team van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs in Rotterdam

Current section: team
Slingeplein 10
3085 Rotterdam

Zie hier hoe het team van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95.7%)
Man (4.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (29.2%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (4.2%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.6%)
Direct ondersteunend personeel (27.3%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Steven Stemerdingschool voor Basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invalkracht Regeling: Continuïteit van Onderwijs bij de Steven Stemerdingschool

Bij de Steven Stemerdingschool begrijpen we dat de continuïteit van het onderwijs cruciaal is. Daarom hebben we een doordacht invalbeleid opgesteld om de impact van onverwachte afwezigheid van leerkrachten te minimaliseren. Ons beleid richt zich op het waarborgen van een stabiele leeromgeving voor alle leerlingen. We streven ernaar om zo min mogelijk verschillende gezichten voor de klas te hebben, wat zorgt voor rust en herkenbaarheid. De prioriteit ligt bij het vinden van gekwalificeerde vervangers om het lesprogramma ononderbroken voort te zetten. Indien er onverhoopt geen geschikte invaller gevonden kan worden, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Dit gebeurt volgens zorgvuldig opgestelde verdeelplannen, aangepast aan de specifieke groepen. Voor de groepen 1 en 2 geldt een specifieke aanpak waarbij kinderen bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, na overleg met ouders, flexibel worden opgevangen. In uitzonderlijke gevallen kan een groep tijdelijk naar huis worden gestuurd, met een roulatiesysteem voor de daaropvolgende dagen. Voor de groepen 3 tot en met 8 hanteren we een vergelijkbaar principe. Bij korte afwezigheid worden leerlingen aan de hand van werkboekjes zelfstandig aan het werk gezet. Bij langere afwezigheid wordt er een roulatieschema gehanteerd voor de verdeling over andere groepen, waarbij de eigen leerkracht van de verdeelde groep de afwezige collega opvangt. Deze strategie wordt gevolgd totdat de vaste leerkracht terugkeert of een passende vervanging is gevonden. Directie en interne begeleiders springen alleen in bij zeer dringende noodsituaties om de stabiliteit te garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

taal
50%
rekenen
50%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
32.9%
Rekenen/wiskunde
22.8%
Overig
10.8%
Lezen
8.9%
Bewegingsonderwijs
7.6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.6%
Wereldoriëntatie
4.1%
Levensbeschouwing
3.8%
Engelse taal
2.5%

Extra mogelijkheden op deze school

Gymlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op de Steven Stemerdingschool

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Toelichting

Op de Steven Stemerdingschool is de individuele leerlingondersteuning zorgvuldig vastgelegd in ons uitgebreide Schoolondersteuningsprofiel. Dit document vormt de basis voor alle pedagogische en didactische benaderingen die we hanteren. In het Schoolondersteuningsprofiel vindt u een gedetailleerde beschrijving van de basisondersteuning die wij bieden, evenals de specifieke extra onderwijsarrangementen die zijn afgestemd op de behoeften van onze leerlingen. Het document reflecteert onze visie op onderwijs en onze schoolmissie. Daarnaast bevat het Schoolondersteuningsprofiel essentiële kengetallen over zorgzwaarte en diepgaande informatie over de expertise van ons zorgteam. Hiermee garanderen we dat elk kind het passende onderwijs ontvangt dat het verdient, met aandacht voor individuele ontwikkeling en welzijn.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.