Openbare Daltonbasisschool 't Prisma in Rijswijk (Zuid-Holland)

De resultaten van Openbare Daltonbasisschool 't Prisma in Rijswijk (Zuid-Holland)

Current section: resultaten
Daniel Catterwijckstr 6
2282 Rijswijk (Zuid-Holland)

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Daltonbasisschool 't Prisma, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Daltonbasisschool 't Prisma bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Daltonbasisschool 't Prisma bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Daltonbasisschool 't Prisma?

Openbare Daltonbasisschool 't Prisma in Rijswijk biedt een solide basis voor de verdere educatieve reis van uw kind. Wij zijn trots op de uitstekende doorstroming van onze leerlingen naar diverse vormen van voortgezet onderwijs. Voor het schooljaar 24-25 zien we een gedifferentieerde uitstroom. Een aanzienlijk deel van onze leerlingen stroomt door naar het HAVO (21%) en VWO (17%), wat getuigt van de sterke academische vorming die wij bieden. Ook de combinatieklassen zoals VMBO TL/HAVO (17%) en HAVO/VWO (13%) laten zien dat onze leerlingen goed voorbereid zijn op verschillende niveaus. Daarnaast zien we een solide instroom in het VMBO, met name VMBO BB/KB (17%) en VMBO TL (4%). De percentages voor PRO (0%) en VMBO KB (0%) tonen aan dat de meerderheid van onze leerlingen doorstroomt naar hogere niveaus, met het VMBO TL (4%) als een kleinere groep. Deze resultaten onderstrepen de effectiviteit van onze Daltononderwijsmethoden, gericht op zelfstandigheid, samenwerking en verantwoordelijkheid. 't Prisma bereidt leerlingen optimaal voor op de uitdagingen van het voortgezet onderwijs.

Geen schooladviezen data beschikbaar

Sociale en Emotionele Ontwikkeling op Daltonschool 't Prisma

Op Openbare Daltonbasisschool 't Prisma staat de algehele ontwikkeling van elk kind centraal, met bijzondere aandacht voor de sociaal-emotionele groei. We streven ernaar dat ieder kind leert zichzelf en anderen te accepteren, een eigen mening te vormen en respectvol om te gaan met verschillen. We bevorderen dat leerlingen rekening houden met elkaars gevoelens en wensen, en dat ze zich verantwoordelijk voelen voor zowel hun eigen welzijn als hun omgeving. Deze aanpak helpt kinderen uitgroeien tot zelfstandige, sociale en empathische individuen.

Bevordering van persoonlijke ontwikkeling

Respectvol omgaan met elkaar

Stimuleren van verantwoordelijkheid

Hoe bevordert Daltonschool 't Prisma de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze school hanteert een gestructureerde aanpak voor het volgen van de sociaal-emotionele ontwikkeling, ondersteund door twee COTAN-gecertificeerde instrumenten. In de kleuterklassen maken we gebruik van de 'KIJK!' methode, die naast sociaal-emotionele vaardigheden ook 16 andere ontwikkelingslijnen in kaart brengt. Leerkrachten registreren tweemaal per jaar de voortgang van leerlingen in een digitaal systeem, waarbij ze mijlpalen en eventuele achterstanden of voorsprongen ten opzichte van de kalenderleeftijd signaleren. Voor oudere leerlingen zetten we 'ZIEN!' in, waarbij de sociaal-emotionele ontwikkeling jaarlijks in november wordt geëvalueerd middels gestandaardiseerde vragenlijsten. Daarnaast wordt de sociaal-emotionele ontwikkeling weerspiegeld in ons leerlingenrapport, behandeld tijdens Soemo-lessen en besproken tijdens voortgangsgesprekken met ouders, wat een holistische benadering garandeert.

Welke registratiemethoden gebruikt 't Prisma voor sociale opbrengsten?

Openbare Daltonbasisschool 't Prisma maakt gebruik van de volgende effectieve registratiemethoden om de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen:

  • KIJK! methode
  • ZIEN! methode

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op 't Prisma?

Op onze school zetten we de volgende methoden in om sociaal-emotioneel leren te stimuleren:

  • SOEMO-kaarten

Inspectierapport: Kwaliteit en Ontwikkeling op Daltonbasisschool 't Prisma

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over Openbare Daltonbasisschool 't Prisma. De school is in juni 2014 en juni 2015 bezocht om de onderwijskwaliteit grondig te evalueren. Met ingang van 1 juli 2015 heeft onze school opnieuw een basisarrangement verkregen. Dit bevestigt de stabiele kwaliteit van ons onderwijs en de positieve ontwikkeling die wij nastreven voor elke leerling. Wij nodigen u uit om de officiële rapporten in te zien en de inspanningen die wij leveren voor een uitstekende leeromgeving te ontdekken. Ons team zet zich dagelijks in om een veilige en stimulerende omgeving te bieden waarin kinderen optimaal kunnen groeien.