
De resultaten van KC Snijders in Rijswijk (Zuid-Holland)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van KC Snijders, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past KC Snijders bij jullie?
Ontdek hoe goed KC Snijders bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit niveau. Bij KC Snijders zien we dat deze basisvaardigheden uitstekend worden aangeleerd en toegepast door onze leerlingen. Onze school presteert sterk op dit fundamentele niveau, wat aantoont dat de basis leggen voor verdere educatie en persoonlijke ontwikkeling een topprioriteit is. We zetten ons dagelijks in om alle leerlingen te ondersteunen bij het behalen van deze belangrijke mijlpaal in hun schoolcarrière.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Doorontwikkeling op KC Snijders
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau en weerspiegelt een verdere ontwikkeling van taal- en rekenvaardigheden. Het is ons doel om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, afhankelijk van de leerlingpopulatie, om dit niveau te beoordelen. KC Snijders werkt continu aan het stimuleren van ambitie en het bieden van uitdagingen die leerlingen helpen boven zichzelf uit te stijgen. Onze resultaten tonen een positieve trend, waarbij we streven naar optimale leerresultaten voor iedere individuele leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van KC Snijders?
KC Snijders, een basisschool gelegen in Rijswijk (Zuid-Holland), heeft 402 leerlingen die les krijgen in het basisonderwijs. Dit schooljaar is er brede aandacht voor het schooladvies dat leerlingen aan het einde van hun basisschoolperiode meekrijgen. Het schooladvies is een belangrijke indicatie voor de vervolgstappen in het onderwijs, zoals de overgang naar het voortgezet onderwijs. Op deze pagina vindt u een gedetailleerd overzicht van de schooladviezen die zijn uitgebracht aan de leerlingen van KC Snijders. We presenteren de data op een visuele manier zodat u direct inzicht krijgt in de verdeling van de adviezen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn bij KC Snijders
Bij KC Snijders geloven we in leren op maat. Ieder kind leert op zijn eigen tempo en niveau, waarbij we de unieke manier van kennisopname van elk kind respecteren. Kennis groeit door nieuwe informatie te koppelen aan bestaande kennis, wat niet alleen geldt voor vakken als taal en rekenen, maar ook voor het ontwikkelen van essentiële sociale vaardigheden zoals zelfredzaamheid en effectieve samenwerking. Wij stimuleren kinderen om een actieve rol te spelen in hun eigen leerproces. Ons onderwijs biedt volop ruimte voor de inbreng van het kind. Gedurende de dag wisselen we lesvormen en activiteiten af in diverse groeperingsvormen, zoals stamgroep, niveaugroep, individueel werk en kleine groepjes. Kinderen leren zelf te plannen, initiatief te nemen en strategieën te ontwikkelen om hun sterke punten te benutten en zwakke punten te compenseren. Hoewel sommige activiteiten verplicht zijn, bieden we ook veel optionele keuzes voor diepgaande instructie, onderzoek en ontdekking, altijd met oog voor de kerndoelen en onze eigen ambitieuze leerdoelen. Leren vanuit intrinsieke motivatie is de kern van ons onderwijs. We focussen op het uitbouwen van talenten en het compenseren van minder ontwikkelde vaardigheden. Onderzoek toont aan dat kinderen het meest betrokken zijn en het beste leren wanneer het onderwijs betekenisvol is en aansluit bij hun belevingswereld. Door samen met het kind op zoek te gaan naar hun interesses en mogelijkheden, vergroten we hun zelfvertrouwen en de intrinsieke motivatie om te leren. Keuzemogelijkheden geven kinderen de ruimte om hun kennis en vaardigheden te verdiepen, wat ook het werken aan uitdagingen vergemakkelijkt. We werken met thema's die nauw aansluiten bij de leefwereld van onze leerlingen. Lessen en activiteiten worden zo betekenisvol mogelijk gemaakt door situaties uit de echte wereld te simuleren en de buitenwereld naar binnen te halen. We streven naar een optimale balans tussen zinvolle en diepgaande, betekenisvolle leerervaringen. Een veilige en inspirerende leeromgeving is cruciaal voor optimale persoonlijke groei. Kinderen moeten zich fysiek en emotioneel veilig voelen, geborgen en gewaardeerd. Dit creëren we samen met de leerlingen. Regelmatig bieden we gerichte trainingen voor sociale vaardigheden binnen de stamgroep, met specifieke aandacht voor onze schoolbrede omgangsregels. Ons team is getraind om sociale vaardigheden nog beter te integreren in het dagelijkse onderwijs. Voor een consistente basis van veiligheid heeft elk kind een eigen stamgroep met een vaste leerkracht en lokaal. Een krachtige leeromgeving kenmerkt zich door: veel interactiemogelijkheden; ruimte voor persoonlijke ontwikkeling van kennis en vaardigheden; een zo authentiek mogelijke leerervaring; toegang tot de rijke kennis van de huidige maatschappij; en leerkrachten die fungeren als facilitators en begeleiders van het leerproces. Leren van en met elkaar vormt de basis van onze onderwijsaanpak. Kinderen leren enorm veel door interactie met leeftijdsgenoten. De stamgroepen met een leeftijdsbrede samenstelling vormen een grote kracht. Deze heterogeniteit zorgt voor een rijkere leeromgeving, waarin oudere kinderen jongere kinderen kunnen begeleiden en ondersteunen, wat hun eigenwaarde en zelfvertrouwen vergroot. Jonge kinderen worden gestimuleerd door het voorbeeld van oudere kinderen. Gedurende hun schoolloopbaan passen kinderen zich aan veranderende groepsdynamieken aan, waardoor ze ontdekken waar hun talenten liggen en aan welke vaardigheden ze nog kunnen werken.
Eigenaarschap van je leerproces
Samen leren en groeien
Ontwikkeling van welbevinden en zelfvertrouwen
Wat is de unieke aanpak van KC Snijders voor de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Bij KC Snijders focussen we op een actieve rol van het kind in het leerproces, waarbij we leren op maat bieden. We stimuleren zelfstandigheid, initiatief en samenwerking door diverse groeperingsvormen en thematisch onderwijs. Kinderen leren hun talenten te benutten en zwakke punten te compenseren in een veilige, betekenisvolle omgeving.
Hoe documenteert KC Snijders de resultaten van sociale ontwikkeling bij leerlingen?
KC Snijders brengt de sociale opbrengsten van leerlingen in kaart door middel van:
- Bordfolio (een digitaal portfolio dat de groei en prestaties van elk kind vastlegt)
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op KC Snijders?
Op KC Snijders zetten we diverse bewezen methodes in om de sociaal-emotionele ontwikkeling te bevorderen:
- Leefstijl
- Rots en Water
- Pedagogische tact
- Portfolio Ik-lijn
Onderwijsinspectie Rapport KC Snijders: Kwaliteit en Ontwikkeling
KC Snijders streeft naar uitmuntend basisonderwijs voor alle 402 leerlingen. De onderwijsinspectie beoordeelt onze school op diverse kwaliteitsaspecten. Lees hier meer over hoe wij onze educatieve missie realiseren en hoe de inspectie onze inspanningen evalueert. Wij zetten ons dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind kan groeien. Onze toewijding aan onderwijskwaliteit blijkt uit de resultaten van de officiële inspecties. We nodigen u uit om de details van het meest recente rapport te bekijken en de positieve ontwikkeling van KC Snijders te ontdekken.