De Bloeiende Betuwe in Rhenoy

De resultaten van De Bloeiende Betuwe in Rhenoy

Current section: resultaten
Rhenoyseweg 34
4152 Rhenoy

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Bloeiende Betuwe, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Bloeiende Betuwe bij jullie?

Ontdek hoe goed De Bloeiende Betuwe bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau: De basis voor succes op De Bloeiende Betuwe

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Via de eindtoets in groep acht meten we deze kerncompetenties. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau. Deze 85% is de norm die we nastreven voor alle leerlingen, waardoor we een solide basis leggen voor hun verdere educatieve carrière. Op De Bloeiende Betuwe streven we ernaar dit percentage te overtreffen en een sterke start te garanderen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Hogere ambities voor leerlingen van De Bloeiende Betuwe

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. Wij geloven in het maximaliseren van het potentieel van elke leerling. De inspectie stelt voor elke school een unieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als richtlijn om te zien hoeveel leerlingen we minimaal op dit hogere niveau willen zien uitstromen. Op De Bloeiende Betuwe werken we continu aan het verhogen van deze prestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Bloeiende Betuwe?

Voor elke leerling in groep 8 is het schooladvies cruciaal voor de overstap naar het voortgezet onderwijs. Dit advies, gebaseerd op prestaties, aanleg en ontwikkeling, wijst de meest passende onderwijsrichting aan. Een hogere eindtoetsuitslag dan het initiële schooladvies leidt altijd tot een heroverweging door de school. Het bijgestelde advies mag hoger uitvallen, maar nooit lager dan het oorspronkelijke advies.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling: Positief Groeien op Basisschool De Bloeiende Betuwe

Op basisschool De Bloeiende Betuwe stimuleren we de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind met behulp van het innovatieve online lesprogramma Kwink. Dit programma, geschikt voor het gehele basisonderwijs, integreert burgerschap en mediawijsheid op een boeiende manier. Kwink leert kinderen essentiële levensvaardigheden en versterkt hun sociaal-emotionele competenties in een veilige leeromgeving. Een omgeving waarin ieder kind zichzelf kan zijn en waar ruimte is voor respect en begrip, vrij van pestgedrag. Ons Kwink-programma is gebaseerd op wetenschappelijke inzichten in Social Emotional Learning (SEL). Het biedt praktische, leuke en actuele lessen gericht op preventie, zoals het voorkomen van pesten, en het bevorderen van een positieve groepsdynamiek, volledig in lijn met de principes van Positive Behaviour Support (PBS).

Een veilige leeromgeving voorop

Respect voor elkaar centraal

Erkenning en waardering voor ieder kind

Hoe bevordert De Bloeiende Betuwe de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Wij streven ernaar dat leerkrachten gerespecteerd worden en dat pestproblemen effectief worden aangepakt. Leerlingen worden aangemoedigd om zichzelf te durven zijn, zich veilig te voelen en verbonden te zijn met hun klasgenoten. Ze leren hun gevoelens te uiten en ontwikkelen meer zelfvertrouwen. Twee keer per jaar evalueren onze leerkrachten de sociale vooruitgang met behulp van de registratielijsten van Kindbegrip. Deze inzichten worden besproken in groepsvergaderingen en indien nodig verwerkt in individuele of groepsgerichte ondersteuningsplannen.

Welke methoden gebruikt onze school voor het registreren van sociale opbrengsten?

Basisschool De Bloeiende Betuwe hanteert de volgende registratiemethoden om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen:

  • Hart& handen van IEP
  • Kindbegrip registratie

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren zetten wij in?

Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling maken wij op onze school gebruik van de volgende bewezen lesmethoden:

  • De Gelukskoffer voor emotionele groei
  • Kwink voor sociale vaardigheden

Inspectierapport Basisschool De Bloeiende Betuwe: Uitstekende Prestaties en Zorg

Het meest recente inspectierapport van basisschool De Bloeiende Betuwe, opgesteld in mei 2018, bevestigt de uitzonderlijke kwaliteit van ons onderwijs. De school blinkt uit op vrijwel alle fronten, met maar liefst 13 van de 14 onderwijsindicatoren beoordeeld met de hoogste score 'GOED'. Dit toont onze consistente inzet voor excellentie. De inspectie benadrukt specifiek de bijzonder effectieve zorgstructuur binnen onze school. Dit betekent dat elke leerling de aandacht en ondersteuning krijgt die nodig is om optimaal te kunnen presteren en zich te ontwikkelen. De onderwijstijd wordt binnen De Bloeiende Betuwe zeer efficiënt benut, wat bijdraagt aan een leerzame en gestructureerde omgeving. Met trots kunnen we melden dat De Bloeiende Betuwe drie keer is erkend door de selectiejury voor Excellente Scholen. We hebben het prestigieuze predicaat Excellente School mogen ontvangen in 2013, 2014 en de periodes 2015-2018 en 2019-2021. Deze erkenningen onderstrepen onze voortdurende ambitie om toonaangevend te zijn in het basisonderwijs.

Resultaten | De Bloeiende Betuwe in Rhenoy | [2025] Schoolregister