Basisschool Basisschool Meander in Reuver

Het team van Basisschool Meander in Reuver

Current section: team
Sint Jozefweg 28
5953 Reuver

Zie hier hoe het team van Basisschool Meander is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Meander. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Meander bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Meander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Meander zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.5%)
Man (23.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Meander. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (31.3%)
35-45 jaar (18.8%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Meander werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (6.3%)
Indirect ondersteunend personeel (12.5%)
Management (6.3%)
Onbekend (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Meander gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten: Zekerheid voor het Onderwijs op Basisschool Meander

Het waarborgen van continuïteit in het onderwijs is onze hoogste prioriteit. Bij ziekte van leerkrachten kan het vinden van gekwalificeerde vervanging een uitdaging zijn, een probleem dat in het huidige onderwijslandschap steeds vaker voorkomt. Wij streven ernaar om de impact van leerkrachtuitval op uw kind te minimaliseren. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zetten we alles op alles om een passende vervanging te regelen. Het kan echter voorkomen dat we, ondanks onze inspanningen, geen directe vervanger kunnen inzetten. In dergelijke situaties zijn we genoodzaakt om beleid te volgen dat het onderwijs zo min mogelijk verstoort. Het is onze overtuiging dat kinderen maximaal één dag kunnen worden opgevangen in andere groepen. Langdurige opvang in andere klassen kan de kwaliteit van het onderwijs voor meerdere groepen in gevaar brengen. Daarom kan het voorkomen dat we u als ouders vragen om uw kind tijdelijk thuis te houden. Dit besluit nemen we met grote zorgvuldigheid en in lijn met het vervangingsbeleid van Kerobei, om zo de best mogelijke onderwijscontinuïteit te garanderen voor alle leerlingen van Basisschool Meander.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialistenteam Basisschool Meander

2

Versterk Taal en Rekenen met Onze Experts

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Rekencoach
Gedreven Taalspecialist

Toelichting van de school:

Ons toegewijde Kwaliteitsteam Rekenen vormt de drijvende kracht achter vernieuwend rekenonderwijs. Zij ontwikkelen continu professionaliseringsprogramma's en een fris rekenbeleid, zoals vastgelegd in ons ambitieuze jaarplan 2025-2026. Net zo actief is ons Kwaliteitsteam Taal & Lezen. Dit team leidt de ontwikkeling van lesmateriaal en scholing, met een focus op leesvaardigheid en taalontwikkeling, ook verwerkt in het jaarplan 2025-2026.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert voor Kinderen
Ervaren Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog
Praktische Ergotherapeut
Gespecialiseerd Pedagogisch Professional

Toelichting van de school:

Voor een veilige en positieve sociaal-emotionele ontwikkeling hebben we een vertrouwenspersoon en een anti-pest-coördinator. Ons Kwaliteitsteam Pedagogisch Fundament focust op sociale veiligheid en de groei van het leerlingportfolio. De wekelijkse aanwezigheid van een orthopedagoog biedt waardevolle expertise op het gebied van ontwikkelingspsychologie. De laagdrempelige en proactieve inzet van onze orthopedagoog, met brede expertise, versterkt ons adaptieve onderwijssysteem en bevordert passend onderwijs voor ieder kind.

6

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert voor Kinderen
Ervaren Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog
Specialistische Remedial Teacher
Praktische Ergotherapeut
Gespecialiseerd Pedagogisch Professional

Toelichting van de school:

Onze specialisten werken nauw samen, geïnitieerd door gesprekken met leerkrachten, ouders en teamleiders. We waarborgen transparantie door ouders continu te informeren over het geboden ondersteuningsaanbod en de voortgang van hun kind.

7

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Gezondheid Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerd Pedagogisch Professional
Ervaren Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog
Deskundige Fysiotherapeut
Praktische Ergotherapeut
Gespecialiseerde Logopedist
Vakspecialist Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

De inzet van onze gespecialiseerde professionals wordt altijd afgestemd na overleg met leerkrachten, ouders en teamleiders. Wij zorgen ervoor dat ouders volledig geïnformeerd zijn over het aanvullende aanbod en de specifieke ondersteuning die hun kind ontvangt.

1

Medische Assistentie en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Getrainde BHV-ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

Onze BHV-ers ondergaan jaarlijkse bijscholing op diverse cruciale gebieden, waardoor zij direct kunnen handelen bij medische situaties. Bij specifieke medische zorg voor een kind, stellen we in lijn met het protocol medisch handelen jaarlijks duidelijke afspraken op met ouders. Indien nodig, verzorgen we gerichte scholing voor leerkrachten, verzorgd door ouders of externe professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
21
Totaal specialisten
21
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Handvaardigheidslokaal
Sporthal
Verwerkingsruimte hal
Extra leslokalen t.b.v. de extra ondersteuning

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool Meander

Ontdek Ons Toekomstgerichte Aanbod voor Kindontwikkeling

Basisschool Meander is volop in ontwikkeling met een sterke focus op kindgerichte basisvaardigheden. We besteden veel aandacht aan de cognitieve ontwikkeling, maar evenzeer aan sociale vaardigheden, emotionele groei en executieve functies. Onze leerkrachten volgen nauwgezet de leerontwikkeling van elk kind. Door opbrengstgericht te werken, brengen we de totale ontwikkeling van uw kind in beeld. Kindgesprekken en portfolio's vergroten het eigenaarschap, waardoor kinderen meer betrokken raken bij hun eigen leerproces. Teamleiders en teamleden bespreken periodiek de voortgang en resultaten in de groepen. In ons jaarplan 2024-2025 zetten we in op kwaliteitsteams voor onderwijsversterking. Gedifferentieerd lesgeven zorgt ervoor dat we beter aansluiten bij de individuele behoeften van elk kind. Door data-analyse en onderbouwde plannen van aanpak garanderen we effectieve ondersteuning op maat voor elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitsborging op Basisschool Meander

Welke ambitieuze doelen streeft Basisschool Meander na in het schoolplan?

Ons schoolplan voor de periode 2023-2027 draagt de inspirerende missie: "Groeien naar een hoge kwaliteit voor en door iedereen." Deze visie wordt ondersteund door vijf essentiële kernwaarden: Samenwerking, Veiligheid, Doelgerichtheid, Continuïteit en Deskundigheid. Om deze ambitieuze doelstellingen te realiseren, focussen we op het concreet maken van onze kernwaarden. Dit zorgt voor een gedeelde taal en eenduidige verwachtingen voor alle betrokkenen binnen onze schoolgemeenschap – leerlingen, ouders, leerkrachten, collega's en externe partners. Door deze gezamenlijke inspanning, versterkt vanuit "samen", streven we naar een continue kwaliteitsverbetering. Verder bevorderen we verbinding en expertiseontwikkeling via onze gespecialiseerde vakteams. Deze teams richten zich op kernvakken zoals rekenen, taal, lezen, spelling, wereldoriëntatie en burgerschap. Zo waarborgen we een hoge educatieve standaard op alle fronten.

Hoe implementeert Basisschool Meander de PDCA-cyclus voor continue verbetering?

Op Basisschool Meander hanteren we de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) voor continue kwaliteitsverbetering, met een proactieve rol voor onze twee toegewijde teamleiders. Zij zijn intensief betrokken bij zowel de ontwikkeling van leerlingen als leerkrachten en sturen continu op kwaliteitsverbetering. We voeren tweemaal per jaar gedetailleerde groepsbesprekingen en individuele leerlingbesprekingen uit, waarbij we concrete actiepunten formuleren. Tijdens reguliere (bouw)vergaderingen worden onderwerpen aangesneden die het professioneel handelen van onze leerkrachten versterken. Individuele ontwikkelgesprekken met leerkrachten staan garant voor persoonlijke groei. De resultaten van CITO-toetsen worden nauwkeurig geanalyseerd op leerling-, groeps- en schoolniveau. Deze inzichten worden gedeeld met het onderwijsteam, wat leidt tot gerichte verbeteracties. Tevens integreren we de bevindingen uit tevredenheidsonderzoeken in ons beleid. De voortgang van onze onderwijskundige ontwikkeling en resultaten worden periodiek besproken met de Medezeggenschapsraad (MR). We nodigen ouders en leerlingen actief uit om mee te denken over ons onderwijs, gebaseerd op hun specifieke kennis en interesses. Jaarlijks rapporteren we onze onderwijsresultaten aan de onderwijsinspectie en benutten we hun waardevolle feedback voor verdere optimalisatie.

Wat is de rol van de kwaliteitsteams bij het opstellen van het jaarplan?

Jaarlijks dragen de gespecialiseerde kwaliteitsteams op hun specifieke vakgebieden bij aan het opstellen van een deeljaarplan. Deze deelplannen, samengevoegd met het algemene schoolbeleid, vormen het integrale jaarplan voor het komende schooljaar. Dit jaarplan wordt halfjaarlijks geëvalueerd, waarna de kwaliteitsteams en het managementteam aan het einde van elk schooljaar gezamenlijk een nieuw, geoptimaliseerd jaarplan ontwikkelen.

Programma Jonge Kind: Start Uw Kind Succesvol op Basisschool Meander

Toelichting van de school

Basisschool Meander werkt nauw samen met kinderopvang 't Rovertje om een naadloze overgang voor jonge kinderen te garanderen. Ons locatieplan, dat u als ouder kunt inzien, schetst de doelstellingen voor het schooljaar, met nadruk op gezamenlijke buitenactiviteiten en educatieve sessies. Deze samenwerking bevordert de ontwikkeling van peuters en kleuters door interactie met elkaar en met de leerkrachten. Door gezamenlijke scholing en het delen van inzichten, streven we ernaar de kwaliteit van ons onderwijs te verhogen en een consistente leerlijn te bieden. Onze thematische aanpak verweeft leerdoelen met speelse ontdekkingen in diverse speelhoeken. Leerkrachten observeren en begeleiden actief, waardoor elk kind de volgende stap in zijn of haar ontwikkeling kan zetten. Vanaf groep 3 integreren we spelenderwijs meer elementen, wat zorgt voor een soepele overgang van groep 2 naar groep 3.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod biedt Basisschool Meander voor jonge kinderen?

Basisschool Meander biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder integratie met kinderopvang en toegewijde Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een sterke start te verzekeren.

Basisschool Meander biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder integratie met kinderopvang en toegewijde Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een sterke start te verzekeren.

Kinderopvang Diensten
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt Basisschool Meander samen voor het jonge kind programma?

Wij onderhouden een waardevolle samenwerking met Kinderopvang 't Rovertje om een optimale leeromgeving voor jonge kinderen te creëren.

Wij onderhouden een waardevolle samenwerking met Kinderopvang 't Rovertje om een optimale leeromgeving voor jonge kinderen te creëren.