
De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof in Oosterwolde (Fryslân)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof bij jullie?
Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof?
Bij Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof in Oosterwolde, Fryslân, zetten we ons in om elke leerling te begeleiden naar een passend vervolgonderwijs. Onze focus ligt op het ontwikkelen van talenten en het bieden van de juiste ondersteuning voor een succesvolle toekomst. Wij geloven dat elk kind uniek is en een eigen leertraject verdient. Daarom analyseren we zorgvuldig de voortgang, de vaardigheden en de individuele behoeften van onze leerlingen. Dit stelt ons in staat om een weloverwogen schooladvies te geven, afgestemd op de mogelijkheden van het kind. Het schooladvies is een belangrijk instrument dat de overstap naar het voortgezet onderwijs vergemakkelijkt. We streven ernaar om leerlingen en ouders zo goed mogelijk te informeren over de beschikbare opties, zodat de juiste keuze gemaakt kan worden voor de verdere schoolloopbaan.
Grafiek
Grafiek laden...
Stimuleren van Sociale Vaardigheden op De Kampingerhof
Op Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof hechten we enorm veel waarde aan de sociale ontwikkeling van elk kind. We starten het schooljaar met 'De Gouden Weken', een periode gericht op groepsvorming en een warm welkom voor ouders via startgesprekken. Een gestructureerd lesprogramma en een duidelijk rooster creëren voorspelbaarheid, wat essentieel is voor een gevoel van veiligheid en houvast bij onze leerlingen. Door het inzetten van dynamische energizers en coöperatieve werkvormen bevorderen we actief de verbinding tussen leerlingen door gezamenlijke inspanning en plezier. Deze activiteiten worden altijd met een duidelijk pedagogisch doel ingezet. Het gedrag van de leerkracht speelt hierin een cruciale rol; door voorbeeldgedrag, het opbouwen van een vertrouwensband en het tonen van sociaal verantwoord gedrag, creëren we een positief leerklimaat. Afspraken gelden voor iedereen, leerlingen én leerkrachten, wat zorgt voor een consequente en veilige omgeving. Met onze 'Leerpunten' leggen we een stevige basis voor een positief pedagogisch klimaat. Een open en prettige sfeer, een sterk groepsgevoel en respectvolle omgang met verschillen zijn kernaspecten die we actief stimuleren. Dit helpt om ongewenst gedrag en pesten te voorkomen. Na de kerstvakantie herhalen we dit succesvolle concept met 'De Zilveren Weken' om het groepsproces na de vakantie opnieuw te versterken en een veilige start te garanderen. Wij vinden het fundamenteel dat onze leerlingen gezien en gehoord worden. We streven ernaar ons in te leven in elke leerling, betrouwbaar te zijn en consequent te handelen. Door achter het gedrag te kijken en gedifferentieerde feedback te geven, ondersteunen we de sociale groei. Het gehele schooljaar door blijven de 'Leerpunten' centraal staan om de sociale competenties van onze leerlingen effectief te versterken.
Veiligheid en geborgenheid
Open communicatie
Eerlijkheid en respect
Hoe pakt De Kampingerhof de sociale ontwikkeling van leerlingen aan?
Ons team gebruikt de Kindbegrip-methodiek om de sociale ontwikkeling van leerlingen te monitoren. Twee keer per jaar vullen leerkrachten observatievragenlijsten in, aangevuld met zelfrapportages van leerlingen uit groep 5 tot en met 8. Een gemiddelde score van 80% of hoger op deze vragenlijsten beschouwen we als een teken van tevredenheid. Lagere scores signaleren de noodzaak voor gerichte interventies. Kindbegrip biedt waardevolle inzichten in sociaal-emotionele functioneringsvragen en ondersteunt leerkrachten bij het begrijpen van leerlinggedrag. Indien nodig, worden concrete handelingssuggesties toegepast, waarbij we de unieke sterke punten van elk kind benutten. Kindbegrip identificeert zowel aandachtspunten als talenten, wat leerkrachten concrete handvatten biedt voor zowel groepsgerichte als individuele begeleiding. Dit alles is gericht op het bevorderen van de sociaal-emotionele groei. Op groepsniveau ontwikkelen we een pedagogisch groepsplan binnen Leerwinst, gericht op specifieke sociale vaardigheden. Leerlingen met vergelijkbare onderwijsbehoeften kunnen hierin worden gebundeld. Individuele ondersteuningsbehoeften worden door leerkrachten gedocumenteerd in Leerwinst onder de pedagogische aanwijzing van de leerling, wat zorgt voor een gepersonaliseerde aanpak.
Welke registratiesystemen worden gebruikt voor het meten van sociale vooruitgang?
Onze school hanteert de volgende registratiesystemen om sociale opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen:
- Zien
- Ontwikkelingsvolgmodel (OVM)
Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren zet De Kampingerhof in?
Voor het sociaal-emotioneel leren maken wij gebruik van de volgende erkende methodes:
- Prima
- Leerpunten: Goed Gedaan
Onderwijsinspectie Rapport: Beoordeling Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof
De Cluster 3 school, Speciaal Basisonderwijs De Kampingerhof, ondergaat periodiek bestuurlijk bezoek van de onderwijsinspectie. In 2023 heeft dit bezoek plaatsgevonden, waarbij Stichting Comprix, het bestuur van onze school, een positief advies heeft ontvangen. Dit positieve oordeel van de inspectie bevestigt de kwaliteit van ons onderwijs en de effectieve aanpak binnen onze school. We committeren ons aan continue verbetering en zijn bereid om, indien de inspectie hierom verzoekt, deel te nemen aan diverse onderzoeken. Onze focus ligt op het bieden van passend en ontwikkelingsgericht onderwijs voor elk kind. De bevindingen van de inspectie helpen ons hierbij en bieden waardevolle inzichten voor toekomstige ontwikkelingen.