Basisschool Montessorischool Noordwijk in Noordwijk (Zuid-Holland)

Het team van Montessorischool Noordwijk in Noordwijk (Zuid-Holland)

Current section: team
Jan de Ridderstraat 6
2201 Noordwijk (Zuid-Holland)

Zie hier hoe het team van Montessorischool Noordwijk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessorischool Noordwijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessorischool Noordwijk bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessorischool Noordwijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessorischool Noordwijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessorischool Noordwijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (66.7%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessorischool Noordwijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessorischool Noordwijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Vervanging van Leerkrachten bij Montessorischool Noordwijk

Bij Montessorischool Noordwijk begrijpen we dat consistente onderwijskwaliteit cruciaal is voor de ontwikkeling van uw kind. Ondanks de uitdagingen van de huidige arbeidsmarkt, hebben wij een robuust beleid voor leerkrachtvervanging opgesteld binnen Sophia Scholen. Ons doel is om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Bij een ziekmelding wordt de duur van de benodigde vervanging ingeschat en wordt direct nagegaan of een geschikte vervanger beschikbaar is uit onze eigen Sophia vervangingspool. Indien een directe vervanger niet beschikbaar is, behoudt de school zich het recht voor om de klas tijdelijk te verdelen over andere klassen, mits dit pedagogisch verantwoord is en voor maximaal één dag. De directeur blijft primair verantwoordelijk voor het schoolbeleid en de dagelijkse gang van zaken, en zal daarom niet structureel ingezet worden voor directe invalwerkzaamheden. In uitzonderlijke situaties, wanneer geen van de bovengenoemde opties een passende oplossing biedt, en in lijn met de richtlijnen van de Inspectie van het Onderwijs, kan het voorkomen dat een groep leerlingen naar huis wordt gestuurd. Dit gebeurt in principe niet op de eerste dag van afwezigheid en altijd na schriftelijke communicatie met de ouders. Voor leerlingen die hierdoor zonder opvang komen te zitten, organiseren wij opvang binnen de schoolfaciliteiten om de impact te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Het Schoolplan van Montessorischool Noordwijk

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Ons schoolplan voor de komende vier jaar richt zich op diverse belangrijke ontwikkelingsgebieden voor onze leerlingen. We leggen een sterke nadruk op wereldoriëntatie, waarbij we de traditionele vakgrenzen laten vervagen. Door het grote geheel te presenteren en in te zoomen op details, helpen we kinderen om verbanden en samenhang te zien in hun leerproces. Daarnaast hebben we een doorlopende leerlijn voor kunst- en cultuuronderwijs, die integraal onderdeel uitmaakt van ons cultuurbeleidsplan. Dit zorgt voor een rijke en gevarieerde culturele ontwikkeling. Voor taalonderwijs maken we gebruik van de methode 'Taal Doen!'. Deze aanpak stimuleert kinderen om taal te beleven, te begrijpen en te beheersen. Ze ontwikkelen hierbij zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerkingsvaardigheden en creatief-analytisch denken. Ons onderwijsbeleid omvat een schoolbreed systeem voor het in kaart brengen van gedrag en vaardigheden. Dit doen we door middel van observaties, gesprekken met leerlingen, evaluaties en, indien nodig, door diagnoses. Tenslotte koesteren we een professionele cultuur waarin teamleden continu van en met elkaar leren. Door gezamenlijke analyse van resultaten en de voorbereiding van lessen en projecten, ontwikkelen we ons team vanuit de kernprincipes van de Montessori-visie en onze gezamenlijke ambitie.

Hoe realiseert Montessorischool Noordwijk haar onderwijsdoelen?

Montessorischool Noordwijk is toegewijd aan het realiseren van haar ambitieuze onderwijsdoelen door middel van een gestructureerde en kindgerichte aanpak. We implementeren innovatieve lesmethoden en stimuleren een omgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Onze leerkrachten werken nauw samen om lesplannen af te stemmen op de individuele behoeften van de kinderen, gebruikmakend van de Montessori-pedagogie. Dit omvat een focus op zelfstandig leren, onderzoekend gedrag en het ontwikkelen van praktische vaardigheden. Regelmatige evaluaties van leerresultaten en gedrag, gecombineerd met professionele ontwikkeling van ons team, waarborgen de hoge kwaliteit van ons onderwijs. We streven ernaar een stimulerende leeromgeving te bieden die aansluit bij de ontwikkelingsfase van elk kind.
Team | Montessorischool Noordwijk in Noordwijk (Zuid-Holland) | [2025] Schoolregister