
De resultaten van De Witte School voor Openbaar Onderwijs in Noordwijk (Zuid-Holland)
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Witte School voor Openbaar Onderwijs, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Witte School voor Openbaar Onderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed De Witte School voor Openbaar Onderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze cruciale vaardigheden worden getoetst in groep 8 middels de doorstroomtoets. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit stelt een duidelijke norm voor alle basisscholen in Nederland, inclusief De Witte School, om een solide basis te garanderen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamenteel niveau en markeert een ambitieus leerdoel voor onze leerlingen. Wij streven ernaar dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep 8. De Onderwijsinspectie stelt, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individuele signaleringswaarde vast voor het streefniveau per basisschool. Dit percentage dient als belangrijke indicator voor de onderwijsontwikkeling en prestaties op De Witte School.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Witte School voor Openbaar Onderwijs?
De Witte School voor Openbaar Onderwijs hanteert een gestructureerd adviesproces voor het voortgezet onderwijs. Dit traject start in groep 7 en wordt intensief voortgezet in groep 8, met als doel een weloverwogen advies te formuleren. Het schooladvies wordt samengesteld in samenwerking met de leerkrachten van groep 7 en 8, de intern begeleider en de directie. Hierbij wordt gekeken naar zowel de cognitieve capaciteiten van de leerling, gemeten via het leerlingvolgsysteem en rapporten, als naar de werkhouding en taakaanpak. Observaties van leerkrachten door de jaren heen en gegevens uit leerlingdossiers, inclusief resultaten van methodetoetsen en Cito-metingen, vormen de basis. Deze informatie wordt verzameld en verwerkt in Onderwijs Transparant, wat leidt tot het definitieve schooladvies dat ouders meenemen naar de inschrijving van het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling: Groeien in de Maatschappij bij De Witte School
Op De Witte School in Noordwijk bereiden we kinderen voor op een dynamische en diverse samenleving. Als openbare basisschool geloven we in het belang van een bewuste en respectvolle houding. Wij stimuleren onze leerlingen om actief deel te nemen aan de maatschappij, met oog voor anderen en een sterk verantwoordelijkheidsgevoel. Door samen te leven en samen te werken, ontwikkelen kinderen essentiële sociale vaardigheden en een brede kennisbasis. Onze missie is om kinderen op te voeden tot evenwichtige, respectvolle individuen die de beginselen van democratie begrijpen en ernaar handelen. We moedigen hen aan om hun mening te uiten en zich betrokken te voelen bij maatschappelijke thema's. We besteden veel aandacht aan culturele ontwikkeling en zorgen voor een rijke leeromgeving waarin kinderen niet alleen academisch, maar ook sociaal-emotioneel groeien. Dit bereidt hen optimaal voor op hun verdere schoolloopbaan en het leven.
Samenwerking voor succes
Inspiratie voor de toekomst
Iedereen is welkom en gewaardeerd
Hoe bevordert De Witte School de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Witte School creëert een gestructureerde en veilige omgeving waar sociale vaardigheden centraal staan. We hanteren duidelijke afspraken en routines om een positieve sfeer te waarborgen. Via gerichte Kanjertrainingen en lessen naar aanleiding van actuele gebeurtenissen, besteden we structureel aandacht aan sociaal gedrag en omgang met elkaar. We verwachten van onze leerlingen dat ze respectvol met elkaar en hun omgeving omgaan, waarbij leerkrachten als rolmodel fungeren. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt systematisch gemonitord met behulp van observaties, gesprekken met leerlingen en ouders, en specifieke meetinstrumenten zoals 'Leerling in Beeld'. Voor de monitoring van sociale veiligheid gebruiken we vragenlijsten zoals WMK-PO en Vensters, zowel voor ouders als leerkrachten.
Welke registratiemiddelen gebruikt de school voor sociale opbrengsten?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt De Witte School gebruik van de volgende registratiemiddelen:
- Kijk! (observatie-instrument)
- Leerling in Beeld (groep 3 t/m 8)
Welke methoden zet de school in voor sociaal-emotioneel leren?
Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren zet De Witte School effectieve methoden in:
- Kanjer trainingen
- Taakspel
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling van De Witte School
Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie met betrekking tot De Witte School. Deze pagina biedt inzicht in de prestaties en de onderwijskwaliteit van onze basisschool in Noordwijk, Zuid-Holland. We lichten de belangrijkste aspecten uit die door de inspectie zijn beoordeeld, zodat u een duidelijk beeld krijgt van ons onderwijs en onze schoolontwikkeling.