Basisschool Hoffenne in Noordwijk (Zuid-Holland)

Het team van Basisschool Hoffenne in Noordwijk (Zuid-Holland)

Current section: team
Invaltij 17
2201 Noordwijk (Zuid-Holland)

Zie hier hoe het team van Basisschool Hoffenne is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Hoffenne. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Hoffenne bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Hoffenne bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Hoffenne zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Hoffenne. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Hoffenne werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (22.2%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Hoffenne gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging bij Afwezigheid: Continuïteit van Onderwijs op Hoffenne

Op Basisschool Hoffenne zorgen we voor een stabiel en kwalitatief hoogwaardig onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we ons professionele Invalteam in. Dit team, onderdeel van Sophia Scholen, garandeert dat er direct een gekwalificeerde vervanger voor de klas staat. Onze eigen toegewijde leerkrachten staan eveneens altijd klaar om collega's te ondersteunen bij afwezigheid. Deze collegiale inzet draagt bij aan de continuïteit van de lessen en de vertrouwde omgeving voor onze leerlingen. Met een laag ziekteverzuimpercentage ervaren wij zelden vervangingssituaties. Dit lage verzuim zorgt ervoor dat uw kind dagelijks kan rekenen op de vertrouwde gezichten en de continuïteit van het leerproces. Voor de meest actuele informatie over de invulling van vervangingen, adviseren we u de nieuwsbrief via Social Schools te raadplegen. Hierin vindt u gedetailleerde uitleg over onze procedures.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Hoffenne werkt vanuit drie bouwen: de onder-, midden- en bovenbouw. In de onderbouw zitten de kinderen van groep 1, 2 en 3 bij elkaar. In deze bouw begeleiden we de kinderen van spelend leren naar formeel leren. Binnen de diverse vakgebieden krijgen de kinderen het niveau aangeboden dat aansluit bij hun eigen behoeften. Zo kan er eerder gestart worden met het leerstofaanbod van groep 3, of kunnen de kinderen uit groep 3 hun lesstof langer via het spelend leren tot zich nemen. Op deze manier kunnen we tegemoet komen aan de individuele ontwikkelingsbehoeften van de kinderen. En aan het eind van deze bouw beheersen alle kinderen de lesstof van eind groep 3.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Onze Gespecialiseerde Ondersteuning voor Elk Kind

4

Academische Groei: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten nemen de leiding over hun expertisegebieden, met een focus op taal en rekenvaardigheden. Zij blijven op de hoogte van de nieuwste educatieve methoden en inzichten. Deze kennis delen ze actief met collega's om de leskwaliteit continu te verbeteren. Dit team zorgt ervoor dat elk kind de juiste uitdaging en ondersteuning krijgt om optimaal te presteren op academisch gebied.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Voor een veilige en prettige schoolomgeving werken onze specialisten nauw samen. Zij staan klaar om ondersteuning te bieden wanneer de driehoek van ouders, school en kind daarom vraagt, en stimuleren een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze aanpak is gericht op het creëren van een omgeving waarin elk kind zich gezien en gehoord voelt.

1

Gedrag, Studiehouding en Taakgericht Werken

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze directeur, tevens een gecertificeerde gedragsspecialist, brengt uitgebreide ervaring mee in het begeleiden van kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. Leerkrachten kunnen altijd terecht bij deze specialist voor advies en praktische hulp bij gedragsvraagstukken en het aanleren van effectieve werk- en taakstrategieën. Deze expertise draagt bij aan een gestructureerde leeromgeving waarin elk kind succesvol kan zijn.

3

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Motorisch Remedial Teacher

Toelichting van de school:

De vakleerkracht gymnastiek is tevens een gediplomeerd motorisch remedial teacher. Dit team richt zich op het bevorderen van de grove en fijne motoriek van onze leerlingen. Door gerichte oefeningen en begeleiding zorgen zij ervoor dat kinderen zich fysiek optimaal ontwikkelen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

EHBO

Toelichting van de school:

Veiligheid en gezondheid staan voorop bij Basisschool Hoffenne. Al onze medewerkers met een BHV-diploma volgen tweejaarlijks een herhalingscursus EHBO. Dit garandeert professionele hulpverlening bij eventuele medische situaties op school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Leerplein middenbouw
Watertappunt op speelplaats
Uitdagend groot speelplein voor de onderbouw
Volop ruimte om te spelen voor midden/bovenbouw
Chromebook voor elk kind vanaf groep 3

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool Hoffenne

Hoe Hoffenne Uw Kind Helpt Groeien

Op Basisschool Hoffenne bieden we basisondersteuning conform de richtlijnen van Samenwerkingsverband Duin- en Bollenstreek. Onze school streeft constant naar de hoogste onderwijskwaliteit, zoals vastgesteld door de onderwijsinspectie. Wij hebben een solide ondersteuningsstructuur ontwikkeld om leerproblemen vroegtijdig te signaleren. Dit zorgt ervoor dat uw kind zo snel mogelijk de juiste hulp krijgt. Onze aanpak is gebaseerd op handelingsgericht werken (HGW). Hierdoor stemmen we het onderwijs af op de unieke behoeften van elk kind, met u als educatieve partner. Daarnaast hanteren we een opbrengstgerichte werkwijze. Dit betekent dat we doelgericht, cyclisch en systematisch werken aan het verbeteren van de leerresultaten van alle leerlingen. Leerkrachten en intern begeleiders werken nauw samen met ouders en leerlingen. Ouders zijn de belangrijkste partners in het onderwijs. Wij betrekken hen als ervaringsdeskundigen bij het analyseren van de situatie en het ontwikkelen van de aanpak. Ouders zijn altijd welkom bij belangrijke besprekingen over hun kind. Waar mogelijk betrekken we ook de leerlingen zelf bij het formuleren van doelen en het kiezen van een passende aanpak, met respect voor hun hoorrecht. Onze intern begeleider coördineert de ondersteuningsprocessen op school. In overleg met de leerkracht en ouders stelt zij/hij een ontwikkelperspectief plan (OPP) op voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. We onderhouden nauwe banden met jeugdhulpverlening, jeugdgezondheidszorg, leerrecht en onderwijsondersteuners van de AED. Deze samenwerking stelt ons in staat om advies in te winnen en deel te nemen aan ondersteuningsteams. Zo bieden we samen integrale zorg en de benodigde extra ondersteuning, waarbij ouders altijd instemmingsrecht hebben. Toekomstig aanbod: Inclusief Onderwijs In lijn met landelijk beleid verkennen we de mogelijkheden van inclusief onderwijs. Onze kern blijft echter om voor elk individueel kind te beoordelen of wij het beste onderwijs kunnen bieden. Als dit niet het geval is, gaan we in gesprek met ouders over de benodigde stappen. Dit principe van maatwerk was en blijft ons uitgangspunt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool Hoffenne: Uw Gids voor Toekomstgericht Onderwijs

Welke Ambitieuze Doelen Omvat Ons Schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 legt de lat hoog voor de ontwikkeling van uw kind. Vanaf groep 1 introduceren we boeiende Engelse lessen en vakken via CLIL (Content and Language Integrated Learning), conform de strenge kwaliteitseisen van Early Bird. Onze focus ligt op het waarborgen van een ononderbroken leerproces, waarbij we extra ondersteuning en begeleiding bieden aan leerlingen die dat nodig hebben. We streven naar leerresultaten die de landelijke normen overstijgen en ontwikkelen essentiële sociale en maatschappelijke vaardigheden. Bewegend leren en het stimuleren van fysieke activiteit zijn integraal onderdeel van ons onderwijs. Bovendien zorgen we ervoor dat de doorstroom van onze leerlingen naar het voortgezet onderwijs voldoet aan en zelfs de verwachtingen overtreft. Burgerschapsvorming is een kernonderdeel van ons lesaanbod. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op een sterk leerklimaat, verbetercultuur, duidelijke regels en routines, pedagogische tact, rijke taalontwikkeling, kunsteducatie, burgerschap en digitale geletterdheid, met instructie gebaseerd op de bewezen theorieën van Rosenshine. Voor gedetailleerde informatie over onze kwaliteitsaspecten, visie en specifieke doelen met betrekking tot basisvaardigheden, nodigen we u uit de documenten op school te raadplegen. Dit om de leesbaarheid van onze schoolgids 25-26 te optimaliseren.

Hoe Realiseert Basisschool Hoffenne Haar Educatieve Ambities?

De strategische verbeterthema's van Basisschool Hoffenne zijn gedetailleerd uitgewerkt in zowel ons schoolplan als ons jaarplan. Wij werken nauw samen met Stichting Leerkracht om ons onderwijs dagelijks naar een hoger niveau te tillen. Om waardevolle input van leerlingen en ouders te integreren, organiseren we per thema speciale leerling- of ouderarena's. Deze interactieve sessies stellen ons in staat om de onderwijsbehoeften optimaal te begrijpen en te adresseren. Elk thema wordt afgesloten met een grondige retrospectieve. Tijdens verbindingssessies worden de nieuwste inzichten en richtlijnen vervolgens vastgelegd op onze kwaliteitskaart en geïntegreerd in onze bouwstenen, wat zorgt voor continue verbetering en innovatie in ons onderwijs.

Ontdek ons Stimulerende Jonge Kind Programma bij Basisschool Hoffenne

Toelichting van de school

Bij Basisschool Hoffenne, in nauwe samenwerking met 't Speelhofje, bieden we een naadloze overgang van voorschoolse educatie naar het basisonderwijs. Onze gezamenlijke thema's en speelmomenten zorgen ervoor dat jonge kinderen leren van oudere leeftijdsgenoten en dat oudere kinderen sociale vaardigheden ontwikkelen door rekening te houden met hun jongere klasgenootjes. Deze interactie bevordert een veilige en stimulerende leeromgeving voor iedereen. Als onderdeel van de Duin- en Bollenstreek zetten we een uniform overdrachtsformulier in. Dit garandeert dat alle cruciale informatie over de ontwikkeling van uw kind wordt gedeeld, wat essentieel is voor een vliegende start op onze basisschool.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's biedt Basisschool Hoffenne voor jonge kinderen?

Basisschool Hoffenne biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Dit omvat specifieke activiteiten en een pedagogische aanpak die aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen.

Basisschool Hoffenne biedt een verrijkend programma voor jonge kinderen, gericht op een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Dit omvat specifieke activiteiten en een pedagogische aanpak die aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Hoffenne samen voor het jonge kind programma?

Basisschool Hoffenne onderhoudt sterke samenwerkingsverbanden met vooraanstaande lokale partners. Zo werken we nauw samen met peuterschool 't Speelhofje om een consistente en stimulerende leerervaring te garanderen. Bovendien onderhouden we relaties met alle kinderopvangaanbieders in Noordwijk, wat bijdraagt aan een holistische benadering van de kinderontwikkeling.

Basisschool Hoffenne onderhoudt sterke samenwerkingsverbanden met vooraanstaande lokale partners. Zo werken we nauw samen met peuterschool 't Speelhofje om een consistente en stimulerende leerervaring te garanderen. Bovendien onderhouden we relaties met alle kinderopvangaanbieders in Noordwijk, wat bijdraagt aan een holistische benadering van de kinderontwikkeling.

Noordwijkse Kinderopvang Diensten
Team | Basisschool Hoffenne in Noordwijk (Zuid-Holland) | [2025] Schoolregister