Openbare Basisschool Duiveland in Nieuwerkerk

Het team van Openbare Basisschool Duiveland in Nieuwerkerk

Current section: team
Weststraat 26
4306 Nieuwerkerk

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Duiveland is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Duiveland. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Duiveland bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Duiveland bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Duiveland zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 57.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (57.1%)
Man (42.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Duiveland. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Duiveland werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.1%)
Direct ondersteunend personeel (28.6%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Duiveland gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op OBS Duiveland: Altijd Les!

Op Openbare Basisschool Duiveland zorgen we voor een robuust systeem om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Bij onverwachte ziekte wordt vervanging primair geregeld via onze eigen Obase vervangingspool. Dit garandeert dat uitsluitend gekwalificeerde en vertrouwde krachten voor de klas staan. Indien nodig, schakelen we een duo-collega uit dezelfde groep in of een collega uit een andere groep. Als laatste redmiddel, en enkel wanneer andere opties ontoereikend zijn, kan een aangestelde onderwijsassistent de vervanging op zich nemen. Dit zorgt ervoor dat uw kind altijd begeleid wordt door een vertrouwd gezicht. Voor gepland verlof, zoals studieverlof of het bijwonen van festiviteiten, volgen we dezelfde zorgvuldige procedures. De prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces. In uitzonderlijke situaties, waar ondanks alle inspanningen geen vervanging gevonden kan worden, kunnen leerlingen gevraagd worden om tijdelijk thuis te blijven. Dit is echter een uitzondering die we tot het uiterste proberen te voorkomen, zodat de educatieve voortgang van elk kind gewaarborgd blijft.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Strategisch Schoolplan voor Toekomstig Succes

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan 2024-2027?

Ons schoolplan 2024-2027 legt de basis voor uitmuntend onderwijs. We streven ernaar om tegen 2027 de instructie in de groepen 3 t/m 8 voor rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen te laten plaatsvinden volgens het effectieve EDI-model. Daarnaast wordt ons kwaliteitszorgsysteem in 2027 geoptimaliseerd en opnieuw vormgegeven met het innovatieve 4D-model. Het aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen wordt in 2027 volledig geïntegreerd in onze kernondersteuning, net als de methodiek van bewegend leren. Verder introduceren we in 2027 planmatig burgerschapsonderwijs, specifiek afgestemd op onze leerlingenpopulatie. Tot slot versterken we in 2027 de samenwerking met onze partner voor kinderopvang, KIBEO, om een naadloze doorlopende leerlijn te garanderen. Deze langetermijndoelen worden jaarlijks vertaald naar concrete actieplannen. Raadpleeg ons volledige Schoolplan 2023-2027 voor een gedetailleerde uitwerking.

Hoe zorgen we ervoor dat we onze onderwijsdoelen bereiken en bewaken?

Ons schoolplan 2023-2027 dient als leidraad voor continue onderwijsverbetering. Dit plan, dat vierjaarlijks wordt opgesteld en jaarlijks wordt geëvalueerd via specifieke jaarplannen, beschrijft onze visie op de gewenste onderwijssituatie en de strategieën om deze te realiseren. Het opstellen van dit plan is een moment van reflectie: we evalueren kritisch onze huidige werkwijzen en onderzoeken mogelijkheden voor verdere optimalisatie. Het plan wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de Medezeggenschapsraad (MR) en het schoolbestuur. Per schooljaar 2023-2024 implementeren we het Kwaliteitszorgsysteem 4D (data, duiden, doelen, doen) voor een planmatige kwaliteitsborging. Jaarlijkse evaluaties aan het einde van elk schooljaar beoordelen de voortgang van de actiepunten uit het jaarplan. Deze interne team-evaluaties leveren waardevolle input voor de jaarplannen van het volgende schooljaar. Tussentijdse aanpassingen en bijstellingen vinden gedurende het hele schooljaar plaats tijdens teamvergaderingen en studiedagen, om flexibel in te spelen op ontwikkelingen en de kwaliteit continu te waarborgen.
Team | Openbare Basisschool Duiveland in Nieuwerkerk | [2025] Schoolregister