Basisschool Het Mozaiek in Nieuw-Vennep

Het team van Het Mozaiek in Nieuw-Vennep

Current section: team
Nieuwstraat 43
2152 Nieuw-Vennep

Zie hier hoe het team van Het Mozaiek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Het Mozaiek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Het Mozaiek bij jullie?

Ontdek hoe goed Het Mozaiek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Het Mozaiek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85%)
Man (15%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Het Mozaiek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (5.6%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (44.4%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Het Mozaiek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (15%)
Indirect ondersteunend personeel (5%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Het Mozaiek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallersregeling: Continuïteit van Onderwijs op Het Mozaiek

Op Basisschool Het Mozaiek zorgen we voor een structurele oplossing bij de afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Of het nu gaat om ziekte, professionele ontwikkeling of andere noodzakelijke redenen, wij zetten ons primair in om direct een gekwalificeerde vervanger in te zetten. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van een ononderbroken leerproces voor alle leerlingen. Mocht het onverhoopt toch niet lukken om een directe vervanging te regelen, dan bieden we een zorgvuldig voorbereid thuiswerkplan aan. Dit plan, dat aan het begin van het schooljaar in een gesloten envelop wordt meegegeven, bevat gestructureerde opdrachten die de leerlingen zelfstandig kunnen uitvoeren. Na de periode van afwezigheid evalueren we het gebruik van het thuiswerkplan zorgvuldig. Ouders informeren we zo spoedig mogelijk over de gang van zaken, zodat u altijd op de hoogte bent. Onze onderwijsstichting heeft momenteel een kernteam van invallers paraat staan. Hoewel dit team essentieel is, is het voor onze 22 scholen een uitdaging om altijd een passende invaller te garanderen. Gelukkig kunnen we rekenen op de waardevolle ondersteuning van onze enthousiaste oud-collega's. Belangrijk om te weten is dat onze directeur en intern begeleider zich volledig richten op hun kerntaken en niet voor de klas staan, wat de kwaliteit van onze begeleiding ten goede komt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Zolang de organisatie dat mogelijk maakt, werken we in enkelvoudige en combinatie groepen. Er ontstaat zo ruimte voor begeleiding van individuele leerlingen. In de groepen 1 en 2 staat de sociaal/emotionele ontwikkeling centraal. We hebben om die reden gekozen voor groepen, waarin kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 6 jaar bij elkaar in één groep zitten. We kijken echter elk schooljaar opnieuw naar de formering van de groepen. Wat is mogelijk, wat is haalbaar, wat is de beste indeling om de kinderen optimaal te stimuleren in hun ontwikkeling. Regels, regelmaat, structuur en veiligheid zijn belangrijke voorwaarden voor het leer- en ontwikkelingsucces van uw kind. Het is belangrijk dat kinderen leren goed te functioneren in een groep en ook leren daar zelf een positieve bijdrage aan te leveren. We werken volgens de “kanjermethode”. U leest daar meer over in deze gids.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Het Mozaiek

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Educatieve Groei
Remedial Teacher voor Gerichte Bijles
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedische Screening en Ondersteuning

Toelichting van de school:

Op Basisschool Het Mozaiek stimuleren we leesplezier en taalbegrip actief. Ons leesonderwijs wordt verrijkt door deelname aan 'Bibliotheek op School', wat de leesvaardigheid bevordert. Woordenschatontwikkeling krijgt extra aandacht middels de methodes Taalactief en Schatkist. Dit gebeurt in kleine groepen, begeleid door onderwijsassistenten en onze remedial teacher. Voor de jongste leerlingen gebruiken we Bouw, en vanaf schooljaar 2023-2024 implementeren we een gespecialiseerde methode voor anderstalige kinderen, wat bijdraagt aan een inclusieve leeromgeving.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief Groeien

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Holistische Ontwikkeling
Remedial Teacher voor Emotionele Ondersteuning
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Kanjercoördinatoren voor Sociale Vaardigheden

Toelichting van de school:

Wij hanteren de Kanjertraining als leidraad voor onze sociaal-emotionele aanpak. Alle teamleden zijn getraind in deze methode, wat zorgt voor een consistente en effectieve begeleiding van alle leerlingen. Dit draagt bij aan een veilige en positieve schoolcultuur waar iedereen zich gewaardeerd voelt.

5

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak: Leren met Plezier

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Studiegedrag
Intern Begeleider voor Studieplanning
Remedial Teacher voor Studiemethoden
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Kindercoach voor Persoonlijke Groei

Toelichting van de school:

Onze school biedt individuele begeleiding door een toegewijde kindercoach. Kortdurende trajecten helpen kinderen met welbevinden, studiehouding, en het omgaan met uitdagingen zoals rouw. Deze persoonlijke aanpak zorgt ervoor dat elke leerling optimaal kan floreren in zijn of haar leerproces.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Ergotherapeutische Ondersteuning
Fysiotherapeutische Begeleiding

Toelichting van de school:

Wij werken nauw samen met gespecialiseerde therapeuten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. Onze samenwerking met een ergotherapeut en fysiotherapeut garandeert deskundige zorg. Indien nodig zoeken we actief naar de meest geschikte externe specialist om uw kind optimaal te ondersteunen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

BHV-ers (Bedrijfshulpverleners) voor Noodgevallen

Toelichting van de school:

Veiligheid en welzijn staan voorop op Basisschool Het Mozaiek. Onze school beschikt over getrainde bedrijfshulpverleners (BHV-ers) die adequaat kunnen handelen bij medische incidenten. Dit zorgt voor een veilige omgeving waar leerlingen zich vrij voelen om te leren en te spelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Peuterspeelzaal
Lokaal plusklas / rt / extra begeleiding
Day a Week

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Basisschool Het Mozaiek

Gedetailleerde Uitleg over Onze Zorgstructuur

Bij Basisschool Het Mozaiek staat de individuele ontwikkeling van elk kind centraal. Onze Intern Begeleider (IB'er), mevrouw Mary Botermans, is drie dagen per week beschikbaar om samen met de leerkrachten een passend ondersteuningsplan te creëren. Dit plan richt zich op kinderen die extra begeleiding nodig hebben, zowel op cognitief gebied als op sociaal-emotioneel en lichamelijk vlak. De groepsleerkracht blijft altijd de primaire verantwoordelijke voor de begeleiding en houdt u als ouder nauw betrokken bij het leerproces van uw kind. Tweemaal per jaar organiseren we groepsbesprekingen en driemaal per jaar schoolbrede zorgvergaderingen. Hierin delen we inzichten en adviezen om de ondersteuning te optimaliseren. Als onderdeel van Passend Onderwijs Haarlemmermeer, stellen wij een ondersteuningsprofiel op dat de onderwijsbehoefte van elk kind centraal stelt. Dit profiel helpt ons te beoordelen of ons onderwijsaanbod aansluit bij de specifieke leerbehoeften van uw kind. Ons doel is een school te zijn met brede zorgmogelijkheden, wat perfect aansluit bij onze schoolvisie en missie. Voor meer informatie over passend onderwijs, kunt u terecht op www.passendonderwijs.nl en info@passendonderwijshaarlemmermeer.nl. Ons Zorgoverleg, met deelname van de IB'er, een onderwijshulpverlener van Altra en een jeugdverpleegkundige van de JGZ, waarborgt vroegtijdige signalering en aanpak van mogelijke problemen. Initiële besprekingen zijn anoniem; u wordt geïnformeerd bij concrete vervolgstappen. Bezwaar tegen bespreking van een schoolwisselende leerling kunt u kenbaar maken bij de directie. We werken nauw samen met de onderwijsconsulent van ons samenwerkingsverband. De zorgcoördinator en een schoolcoach bespreken elke zes weken de voortgang en stemmen de ondersteuning af met ouders, resulterend in een Ontwikkelingsperspectief (OPP). Dit OPP documenteert de extra ondersteuning voor kinderen die een eigen leerlijn volgen of aanvullende hulp nodig hebben naast ons basisondersteuningsaanbod.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Continu Verbeteren

Welke Educatieve Doelen Zijn Vastgelegd in Ons Schoolplan?

Bij Basisschool Het Mozaiek investeren we continu in de professionele ontwikkeling van ons team. Via gerichte nascholing en het bestuderen van actuele vakliteratuur blijven onze leerkrachten volledig op de hoogte van de nieuwste inzichten en methodieken in het onderwijs. Ons jaarlijkse Nascholingsplan documenteert al deze ontwikkelingsactiviteiten. Door te werken aan de eigen competenties van leerkrachten, garanderen we dat zij voldoen aan de steeds veranderende eisen van het hedendaags onderwijs. Elk schooljaar evalueren en actualiseren we gezamenlijk onze beleidsplannen, zoals uiteengezet in ons uitgebreide Schoolplan. Individuele leerkrachten volgen aanvullende cursussen om hun deskundigheid verder te verdiepen, een initiatief dat we ook voor de schoolleiding stimuleren. Afgelopen jaar hebben we ons specifiek gericht op het versterken van onze kennis op het gebied van handelingsgericht werken, het beter begrijpen en aanpakken van gedragsproblematiek, oplossingsgerichte strategieën en het effectief differentiëren binnen de klas. Handelingsgericht Werken (HGW) stelt ons in staat om nog preciezer te observeren en te analyseren welke ondersteuning elk individueel kind nodig heeft. De kernvraag hierbij is: 'Wat heeft dit kind nodig, in deze specifieke klas, met deze leerkracht, op deze school en in samenwerking met de ouders?' Dit toont aan dat alle betrokkenen essentieel zijn voor de optimale ontwikkeling van uw kind. Dit schooljaar leggen we de focus op de volgende belangrijke thema's: * Kanjertraining: Bevordering van sociale vaardigheden en een positief leerklimaat. * Professioneel Gedrag Leerkrachten: Versterking van de didactische en pedagogische vaardigheden. * Klassenmanagement: Optimaliseren van instructie en leeractiviteiten. * Doorlopende Leerlijnen: Waarborgen van een consistente onderwijsaanbod door de jaren heen. * Differentiatieplannen: Ontwikkelen van maatwerk voor diverse leerbehoeften. * IEP Werkwijze: Verfijnen van het Individueel Educatie Plan. * 3D (Inzicht in Verschillen): Verdiepen van begrip rondom individuele leerstijlen en behoeften, mede door bewegend leren en gespecialiseerde coördinatoren. Al deze activiteiten worden samengevat in een helder en overzichtelijk jaarplan, zodat onze doelen en werkwijze transparant zijn voor iedereen.

Hoe Realiseert Onze School de Gestelde Educatieve Doelen?

Ons schoolplan, dat we uitvoerig bespreken met de Medezeggenschapsraad (MR), vormt de basis voor ons meerjarenbeleid. Op basis hiervan stellen we jaarlijks een gedetailleerd jaarplan op, inclusief een evaluatie van het voorgaande schooljaar en concrete doelstellingen voor het komende jaar. De methoden om deze doelen te bereiken, worden eveneens met de MR besproken. Bij elk doel in het jaarplan zijn specifieke vernieuwingen, activiteiten, interventies en benodigde nascholing gedefinieerd. Bovendien hanteert onze school een gestructureerd systeem van audits, zelfevaluaties en schoolbezoeken, gecoördineerd door het bestuur van Jong Leren, om de kwaliteit continu te waarborgen en te verbeteren. Basisschool Het Mozaiek streeft naar uitmuntend onderwijs door voortdurend onze werkwijze te toetsen aan onze missie en visie. We werken met moderne lesmethoden en materialen die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. Onze leerlingen worden gestimuleerd om hun persoonlijke talenten maximaal te ontwikkelen. De voortgang en leerresultaten van elke leerling worden nauwgezet gevolgd. We bieden vervolgens zorg op maat, afgestemd op individuele behoeften. Leerkrachten worden ondersteund door klassenbezoeken, interne consultaties en persoonlijke coaching, wat bijdraagt aan de professionalisering van het gehele team. Ontwikkelingen binnen het onderwijsveld volgen we kritisch en integreren we waar mogelijk in ons lesaanbod. Met zorg en aandacht geven wij les en creëren we een stimulerende leeromgeving waarin elk kind kan floreren. Hierbij stellen we realistische doelen en communiceren we open en transparant met ouders over de voortgang en ontwikkelingen. Kwaliteitstoetsing is een integraal onderdeel van ons onderwijs. Via kwaliteitsvragenlijsten in ons administratiesysteem Parnassys controleren we of ons onderwijs voldoet aan de actuele onderwijsnormen. Jaarlijks analyseren we specifieke kernkwaliteiten, waaronder: * Algemene Kwaliteitszorg * Toetsing en Evaluatie * Curriculum en Leerstofaanbod * Tijdsbesteding en Planning * Onderwijsleerproces Optimalisatie * Schoolklimaat en Welzijn * Zorgstructuur en Begeleiding * Leerresultaten en Opbrengsten De uitkomsten van deze kwaliteitsonderzoeken identificeren concrete verbeterpunten. Deze worden vertaald naar actiepunten binnen onze beleidsplannen voor de komende jaren. Door deze systematische cyclus van controle, evaluatie en verbetering, borgen we continu de kwaliteit van ons onderwijs.

Downloaden

Warm Welkom voor Jonge Kinderen op Basisschool Het Mozaiek

Toelichting van de school

Op Basisschool Het Mozaiek begrijpen we hoe belangrijk een soepele overgang naar de basisschool is voor jonge kinderen. Of uw kind nu van een peuterspeelzaal komt of direct start vanuit huis, wij zorgen voor een warme en veilige omgeving. Wij hanteren vaste instroommomenten om de rust en continuïteit in de groepen te waarborgen. Kinderen die jarig zijn in juli, augustus en september starten aan het begin van het schooljaar en hebben direct volledige schoolweken. Voor kinderen die jarig zijn in oktober, november, december, januari, februari, maart, april, mei en juni zijn er specifieke instroommomenten waarbij een wenningsperiode van vier aaneengesloten ochtenden plaatsvindt. Na deze wenperiode beginnen de kinderen officieel met school. Na de wenperiode is het de bedoeling dat kinderen hele dagen naar school gaan. In overleg met de leerkracht is het mogelijk om uw kind een aantal dagdelen thuis te houden als de volledige week nog te vermoeiend is. U ontvangt bij de start een informatiefolder met alle details over de kleutergroepen. Een startgesprek met de onderbouw coördinator helpt om alle vragen te beantwoorden. Onze groepen 1 en 2 zijn verticale groepen, wat betekent dat kinderen van 4, 5 en 6 jaar samen leren. Dit stimuleert de ontwikkeling doordat jongere kinderen leren van oudere kinderen. Ze oefenen met samen spelen, delen, plannen maken en problemen oplossen, wat essentieel is voor hun sociaal-emotionele en cognitieve groei. Binnen de verticale groepen bieden we een breed scala aan activiteiten die aansluiten bij de belevingswereld van het kind. We stimuleren het leren lezen wanneer het kind er klaar voor is. Er is nauw overleg tussen de leerkrachten van groep 1, 2 en 3 om een doorlopende leerlijn te garanderen, inclusief het voorbereiden op het schrijven van letters met behulp van onze a-b-c-muur.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Het Mozaiek speciale programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Het Mozaiek biedt aanvullende stimulerende activiteiten en programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Ja, Basisschool Het Mozaiek biedt aanvullende stimulerende activiteiten en programma's speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke organisaties werkt Basisschool Het Mozaiek samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH) om een naadloze en kwalitatieve doorstroom van peuteropvang naar basisschool te garanderen.

Wij werken nauw samen met Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH) om een naadloze en kwalitatieve doorstroom van peuteropvang naar basisschool te garanderen.

Team | Het Mozaiek in Nieuw-Vennep | [2025] Schoolregister