
Het team van De LinQ in Nieuw-Vennep
Current section: teamZie hier hoe het team van De LinQ is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De LinQ. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De LinQ bij jullie?
Ontdek hoe goed De LinQ bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De LinQ zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De LinQ. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De LinQ werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De LinQ gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op De LinQ: Continuïteit van Onderwijs
Op De LinQ zetten we alles op alles om uw kind continu van kwalitatief goed onderwijs te voorzien. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn, dan streven we naar een passende oplossing. We doen een beroep op onze erkende invalpool en vragen flexibele inzet van onze getalenteerde leerkrachten. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de lescontinuïteit. In gevallen waar directe vervanging niet mogelijk is, wordt de lesgroep tijdelijk verdeeld over andere klassen. De leerlingen ontvangen dan zelfstandige opdrachten om de leerstof effectief te verwerken en de voortgang te verzekeren. Binnen de stichting Wijwijzer hanteren we duidelijke uitgangspunten voor leerkrachtvervanging. Schoolleiders en leerkrachten met specifieke, beschermde taken zoals intern begeleiders en remedial teachers, fungeren primair als ondersteuning voor het onderwijs. Hun cruciale rol voor de schoolkwaliteit en het welzijn van leerlingen staat voorop. Uitzonderlijke omstandigheden kunnen leiden tot een tijdelijke vrijstelling van onderwijs voor een specifieke groep. In dergelijke situaties informeren wij u uiterlijk een dag van tevoren schriftelijk. We beperken deze vrijstelling tot maximaal één dag, waarbij we bij langdurige afwezigheid de belasting eerlijk verdelen over verschillende groepen. Wij danken u voor uw begrip en medewerking. Samen zorgen we voor een stabiele leeromgeving op De LinQ, waar de ontwikkeling van elk kind centraal staat.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Wat leert mijn kind op De LinQ? Op De LinQ brengen we een goed evenwicht aan tussen het aanleren van kennis, het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling en het aanleren van praktische vaardigheden. De vakken rekenen, taal en lezen vormen de kern van ons onderwijs. Deze vakken krijgen op De LinQ veel nadruk. Ze vormen de basis voor elke andere ontwikkeling. Daarnaast leren wij de kinderen verschillende vaardigheden die zij nodig hebben om goed te kunnen functioneren in de maatschappij. Groep 1 en 2, het jonge kind Wij geven kleuters ruimte en tijd voor spel en beweging. We willen bereiken dat kinderen vertrouwen in zichzelf en anderen krijgen en verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkelen. We streven naar een veilig en fijn gevoel voor ieder kind. Elk kind ‘zien’ is voor ons belangrijk. De leerkrachten hebben een observerende blik, stellen vragen en stimuleren, waarbij zij de ontwikkelingslijnen voor ogen houden. We bieden een uitdagende speelleeromgeving, waarbij thema’s een middel zijn om het jonge kind zich zo breed mogelijk te laten ontwikkelen. We maken beredeneerde keuzes om tot verschillende niveaus van spelaanbod te komen. Hiermee bereikt de leerkracht dat kinderen zelf tot ontdekken komen. Er is verbinding tussen de dagelijkse activiteiten in de kring, in de hoeken, aan de tafels, buiten en in de gymzaal. Dit alles doen de leerkrachten in onderlinge samenwerking. Samen werken zij aan de basis voor de hele basisschoolperiode en het verdere leven. Begeleiding De ontwikkeling van de kinderen volgen we aan de hand van een observatiesysteem (* zie hieronder). Uiteraard bespreken de intern begeleider en groepsleerkrachten de ontwikkeling van de kinderen regelmatig, ook met de ouder(s) en het kind. Organisatie We werken met homogeen samengestelde kleutergroepen. Dit betekent dat kinderen van groep 1 en 2 in aparte groepen zitten. Op deze manier spelen we zo goed mogelijk in op de verschillen in onderwijsbehoeften binnen elke leeftijdsgroep. Door de leeftijd- en niveauverschillen binnen de groep zo klein mogelijk te houden, krijgt elk kind meer instructietijd én leerkracht-leerling-interactie op maat. In groep 1 ligt de het zwaartepunt van het onderwijs in het versterken van de sociaal-emotionele vaardigheden en het leren kennen van de regels en afspraken op school. Daarnaast is er natuurlijk aandacht voor de cognitieve ontwikkeling en leren de kinderen spelenderwijs allerlei vaardigheden die zij nodig hebben om zich verder te kunnen ontwikkelen. In groep 2 verschuift de focus van ons onderwijs naar het spelenderwijs ontwikkelen van vaardigheden ter voorbereiding op het leren in groep 3 en het stimuleren van de cognitieve ontwikkeling. Daarbij blijft de sociaal-emotionele ontwikkeling natuurlijk ook zeer belangrijk. We werken, zowel in groep 1 als in groep 2 met concreet materiaal, waarmee kinderen zelf aan de slag willen en durven gaan. We werken veel in kleine groepen en gesplitste kringen. De kinderen krijgen instructie en taken die zoveel mogelijk passen bij hun niveau en interesse. Ons leerstofaanbod komt uit de methode Schatkist. Voor het vak Engels gebruiken we de methode Groove Me.We volgen de ontwikkeling van de leerlingen m.b.v. ParnasSys (*), waarin de SLO-doelen (de leerplankaders voor het basisonderwijs) voor zowel groep 1 als groep 2 zijn opgenomen. Om de sociaal-emotionele ontwikkeling in kaart te brengen gebruiken we het instrument ‘Zien’.Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, wordt de onderwijsassistent ingezet. De kinderen maken ook kennis met de pop Pompom. Pompom is een vriendje van de kinderen. Hij wekt een gevoel van veiligheid op, is een speelmaatje en kan helpen om op een veilige afstand oplossingen te bedenken voor lastige momenten, zoals een 'ongelukje' op het toilet of ruzie met een vriendje, in het dagelijks leven van een kind. Gedurende het hele schooljaar stromen 4-jarige kleuters in. Kinderen die tot januari instromen, kunnen op grond van hun ontwikkeling het schooljaar daarop in groep 2 geplaatst worden. Als zij zowel op cognitief als op sociaal emotioneel gebied eraan toe zijn, zal na overleg met de ouders, dit besluit genomen worden. Kinderen die deze stap nog niet aankunnen, of na januari instromen, zullen het schooljaar daarop (nog) in groep 1 zitten. Groep 3 t/m 8 Vanaf groep 3 werken we geleidelijk aan op een andere manier met kinderen. Ook de inrichting van de lokalen is anders. We gaan uit van een lessentabel van 25 uur per week. Die 25 uur verdelen we over de verschillende vakken, waarbij de nadruk ligt op de kernvakken: taal , lezen en rekenen. De vakken beter bekeken Godsdienstonderwijs/Catechese De school geeft godsdienstlessen aan de hand van de methode “Trefwoord’. Aan de hand van kringgesprekken, vrije verhalen, gedichten, liedjes, spelsuggesties enz. wordt een thema in de groepen uitgewerkt. De ervaring leert, dat ook kinderen die niet van huis uit bekend zijn met de Bijbelverhalen door deze aanpak worden aangesproken. Wereldoriëntatie Op De LinQ praten we op heel veel momenten met de kinderen over de wereld om ons heen en we brengen hen kennis bij over het heden en het verleden van de aarde. Het gaat hierbij niet alleen om feitenkennis, maar veel meer om het aanleren van een juiste houding ten opzichte van de natuur, volkeren in andere landen en onze voorouders. Door planmatig te werken en door het werken adhv thema’s, verwerven de leerlingen 21e-eeuwse-vaardigheden zoals bijvoorbeeld ‘onderzoek doen’, ‘samenwerken’ en ‘presenteren’.Dit ‘vak’ geven we vorm aan de hand van de leerlijnen van Blink. Actief burgerschap en sociaal emotionele ontwikkeling Het doel van actief burgerschap is dat leerlingen de kennis, houding en vaardigheden verwerven die nodig zijn om goed te kunnen functioneren in onze sociaal-culturele, politieke en economische samenleving. ‘Goed functioneren’ betekent actief meedoen, je medeverantwoordelijk voelen, een bijdrage leveren aan de leefomgeving en bereid zijn democratisch gedrag te vertonen. De methode ‘Vreedzame school’ geeft ons een schat aan handreikingen om in onze minimaatschappij (de school) te oefenen. De Vreedzame School gaat uit van een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het omgaan met elkaar in de groep en op school. We leren hoe we met elkaar omgaan, hoe we elkaar aanspreken (opstekers en tips) en hoe we met conflicten omgaan. Hierbij is een belangrijke rol weggelegd voor de mediatoren. Dit zijn speciaal opgeleide kinderen uit groep 7 en 8. We hebben een gekozen leerlingenraad op De LinQ. Kinderen uit groep 5 t/m 8 mogen meedenken en praten over zaken, die direct betrekking hebben op de kinderen zelf. Te denken valt aan onderwerpen als: een nieuw speeltoestel, inrichting speelplaats, inrichting lokalen, schoolregels, thema schoolfeest etc..Naast onze lessen die wij geven vanuit de ‘Vreedzame school’, zijn verschillende onderwerpen in het kader van actief burgerschap geïntegreerd in verschillende lesmethoden.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning op Basisschool De LinQ: Team van Experts
Taal en Rekenen: Expertise voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij De LinQ geloven we in gedeelde verantwoordelijkheid voor de academische ontwikkeling van elk kind. Ons team werkt daarom in tandems: een gespecialiseerde taal- en leestandem, en een rekenteam. Deze collega's onderhouden nauwe banden met externe specialisten op het gebied van taal, lezen en rekenen. Daarnaast biedt Jong Leren, gevestigd in ons schoolgebouw, de Day a Week-school. De docent van deze groepen is een hoogbegaafdheidsspecialist en fungeert als waardevolle bron voor materiaal-, leer- en observatievragen met betrekking tot meer- en hoogbegaafdheid.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden essentiële deskundigheid. Bovendien versterken we ons team met een toegewijde schoolcoach via ALTRA, die nauw verbonden is aan onze school. In groep 6 focussen we op persoonsvorming met de 'OOK-pedagogisch' training. Deze groepstraining bevordert belangrijke sociale vaardigheden zoals wederzijds respect, elkaar steunen, verantwoordelijkheid nemen voor eigen gedrag, actief luisteren en zelfacceptatie: 'Je bent goed zoals je bent'.
Gedrag en Taakaanpak: Effectieve Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een gespecialiseerde gedragsexpert. Zij werkt nauw samen met onze intern begeleider aan leerlingendossiers waarbij gedrag een centrale rol speelt. Deze samenwerking garandeert een gerichte en effectieve aanpak voor elk kind.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Indien wij op Basisschool De LinQ een behoefte aan extra ondersteuning signaleren op het gebied van motorische of lichamelijke ontwikkeling, gaan we in gesprek met ouders. We bespreken dan gezamenlijk welke externe professionals, zoals huisartsen, schoolartsen of fysiotherapeuten, ingeschakeld kunnen worden om het kind optimaal te begeleiden.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor het toedienen van medicatie volgt De LinQ strikt het protocol 'Het verstrekken van medicijnen op verzoek'. Indien nodig, afhankelijk van de specifieke aandoening, ontvangen wij instructies van ouders of medisch geschoold personeel. De school behoudt te allen tijde het recht om met het College van Bestuur te overleggen over de grenzen van onze verantwoordelijkheden en mogelijkheden op dit gebied.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op De LinQ
Ontdek Hoe De LinQ Uw Kind Helpt Bloeien
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Continu Verbeteren bij De LinQ
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?
Starten op De LinQ: Welkom bij ons jonge kind programma
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De LinQ aanvullende programma's voor kleuters?
Ja, Basisschool De LinQ biedt diverse extra ondersteuning en programma's speciaal voor jonge kinderen om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.
Met welke partners werkt De LinQ samen voor het jonge kind?
Basisschool De LinQ werkt nauw samen met gerenommeerde partners zoals HappyKids en SKH De Heksenketel om een breed scala aan faciliteiten en educatieve programma's voor jonge kinderen aan te bieden.