Basisschool Openbare Basisschool De Dordtse Til in Nieuw-Dordrecht

De resultaten van Openbare Basisschool De Dordtse Til in Nieuw-Dordrecht

Current section: resultaten
Walevest 10
7885 Nieuw-Dordrecht

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Dordtse Til, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Dordtse Til bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Dordtse Til bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behaald Fundamenteel Niveau Taal en Rekenen

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de basisvaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd met de doorstroomtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage geldt als een uniforme norm voor alle basisscholen in Nederland, en Openbare Basisschool De Dordtse Til scoort hierin met 94,12%, wat boven de landelijke norm van 93,99% ligt.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling naar het Streefniveau op De Dordtse Til

Het streefniveau biedt een uitdaging voor leerlingen om hogere academische prestaties te behalen in taal en rekenen aan het einde van groep acht. Het succes op dit niveau wordt individueel bepaald per school, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie. Openbare Basisschool De Dordtse Til stimuleert deze ontwikkeling en ziet 55,88% van de leerlingen het streefniveau behalen, wat gunstig afsteekt tegen de landelijke norm van 49,25% en de eigen signaleringswaarde van 38,7%.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Dordtse Til?

Ontdek hoe het schooladvies tot stand komt op Openbare Basisschool De Dordtse Til. Vanaf schooljaar 2023-2024 maken leerlingen in groep 8 gebruik van een doorstroomtoets in februari. Dit biedt een actueel beeld van de ontwikkeling van de leerling gedurende het schooljaar. De school kiest voor de Leerling in Beeld Doorstroomtoets van CITO, een landelijk erkende toets. Alle aanmeldingen voor het middelbaar onderwijs vinden plaats in één specifieke week, wat zorgt voor gelijke kansen voor elke leerling op een passende plek. Het proces van het schooladvies omvat meerdere stappen. Na groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies, mede gebaseerd op CITO-resultaten vanaf groep 6 en vastgelegd in de Plaatsingswijzer. In groep 8 volgt een tweede voorlopig advies, gevolgd door de doorstroomtoets in februari. De uitslag van de doorstroomtoets is uiterlijk 15 maart bekend, waarna het definitieve schooladvies wordt vastgesteld, uiterlijk op 24 maart. Indien de toetsresultaten hoger uitvallen dan het schooladvies, wordt het advies verhoogd, tenzij dit tegen het belang van de leerling ingaat. De aanmelding bij de middelbare school vindt plaats tussen 25 en 31 maart. Op OBS De Dordtse Til volgen we deze vernieuwde procedure nauwgezet. Na de eindtoets van 2024 is er gekeken naar de uitstroomgegevens voor het schooljaar 2023-2024. De verdeling naar het voortgezet onderwijs was als volgt: 1 leerling VMBO BB, 3 leerlingen VMBO/TL, 1 leerling HAVO, 2 leerlingen HAVO/VWO en 2 leerlingen VWO.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Persoonlijke Groei op Basisschool De Dordtse Til

Op Openbare Basisschool De Dordtse Til stimuleren we kinderen om essentiële sociale vaardigheden te ontwikkelen. Deze competenties, zoals effectief samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid, zijn cruciaal voor succesvolle interacties en een actieve deelname aan de maatschappij. Een positief sociaal klimaat op school draagt bij aan betere leerresultaten en de vorming van jonge burgers. Onze school omarmt diversiteit en volgt de visie 'Met Oog voor de Wereld!'. Dit betekent dat ons beleid aansluit bij de unieke behoeften van onze leerlingen. We zetten ons actief in voor een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt. Centraal staan onze kernwaarden: Veiligheid & Welzijn, Respect & Verantwoordelijkheid, en Motivatie & Plezier. Deze waarden vormen de basis voor een omgeving waarin kinderen zich welkom, geaccepteerd en vrij voelen om zichzelf te zijn en fouten te maken. We moedigen respect voor verschillen aan en zorgen ervoor dat iedereen gehoord wordt, wat onze inclusieve schoolcultuur versterkt. Discipline en doorzettingsvermogen zien we als belangrijke sociale en persoonlijke eigenschappen die we actief cultiveren, want leren moet leuk zijn en plezier en nieuwsgierigheid zijn de drijfveren voor een actieve leerhouding.

Veiligheid en Welzijn: Een omgeving waar iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt.

Respect en Verantwoordelijkheid: Aandacht voor verschillen en wederzijds respect voor een inclusieve sfeer.

Motivatie en Plezier: Leren moet leuk zijn; we stimuleren nieuwsgierigheid voor actieve deelname.

Hoe bevordert Basisschool De Dordtse Til de sociale ontwikkeling van uw kind?

Bij Basisschool De Dordtse Til staat het welbevinden en de sociale veiligheid van onze leerlingen voorop. Vanuit deze veilige basis bieden we optimale kansen voor persoonlijke groei. We besteden veel aandacht aan sociaal-emotionele vaardigheden door middel van een schoolbrede aanpak en de methode Kwink, die het team in het schooljaar 2021-2022 succesvol heeft geïmplementeerd. Om de sociale ontwikkeling nauwkeurig te volgen, gebruiken we in de onderbouw 'Mijn kleutergroep.nl'. Voor de groepen 3 tot en met 8 hanteren we de vragenlijst Sociaal-emotioneel functioneren (SEF) uit Leerling in Beeld, die tweemaal per jaar wordt afgenomen. Deze methoden zorgen voor een gedegen inzicht in de sociaal-emotionele vooruitgang van elke leerling.

Welke methoden en registraties gebruikt onze school voor sociale ontwikkeling?

Onze school registreert sociale opbrengsten en zet diverse methoden in voor sociaal-emotioneel leren. Dit helpt ons om de ontwikkeling van uw kind nauwkeurig te volgen en te ondersteunen.

  • Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEF) voor registratie van sociale opbrengsten
  • Kwink als evidence-based methode voor sociaal-emotioneel leren

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden op onze school toegepast?

Op Basisschool De Dordtse Til maken we gebruik van de effectieve sociaal-emotionele leermethode 'Kwink'. Deze methode is zorgvuldig geselecteerd om onze leerlingen te ondersteunen bij het ontwikkelen van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden.

Onderwijsinspectie Rapport: Toetsing van Kwaliteit op Basisschool De Dordtse Til

De Dordtse Til heeft met succes de herstelopdracht voltooid, wat duidt op een sterke inzet voor kwaliteitsverbetering. Dit resultaat onderstreept de toewijding van ons team aan excellent onderwijs en een positieve leeromgeving voor elke leerling. We nodigen u uit om de details van dit proces te bekijken en meer te leren over onze voortdurende ontwikkeling.

Resultaten | Openbare Basisschool De Dordtse Til in Nieuw-Dordrecht | [2025] Schoolregister