Basisschool De Tandem in Nederasselt

Het team van De Tandem in Nederasselt

Current section: team
Kerklaantje 15
6612 Nederasselt

Zie hier hoe het team van De Tandem is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Tandem. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Tandem bij jullie?

Ontdek hoe goed De Tandem bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Tandem zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Tandem. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (40%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Tandem werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Tandem gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Optimale Lescontinuïteit: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging op De Tandem

Bij Basisschool De Tandem waarborgen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Voor gegarandeerde vervanging maken we gebruik van de gespecialiseerde vervangerspool CPV-Vabo. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van eventuele verstoringen voor uw kind. Mocht er onverhoopt toch geen geschikte vervanger beschikbaar zijn, dan zorgen we voor een zorgvuldige opvang van de leerlingen. Dit kan betekenen dat een groep tijdelijk wordt opgedeeld of dat we naar interne oplossingen zoeken om de lesdoelen te blijven behalen. Uw informatievoorziening staat bij ons centraal. In de zeldzame gevallen dat een van deze maatregelen noodzakelijk is, informeren wij u direct en transparant via de Parro-app. Zo bent u altijd op de hoogte van de gang van zaken rondom de lesopvang op De Tandem.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De school is gesitueerd in het dorp Nederasselt. De school heeft rond de 50 leerlingen. Op De Tandem zijn 10 teamleden werkzaam. Ons team bestaat uit leerkrachten, een kwaliteitscoördinator en een directeur. Daarnaast hebben wij voor enkele uren een administratief medewerker en een conciërge.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Tandem

7

Versterking Taal en Rekenen voor Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerd Orthopedagoog
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Vakspecialist Taalontwikkeling
Ervaren Logopedist
NT2 Onderwijsspecialist
Kwaliteitscoördinator Onderwijs

Toelichting van de school:

Na een grondige analyse stellen we een persoonlijk plan van aanpak op. Dit plan sluit aan bij de individuele behoeften van de leerling en biedt extra ondersteuning. Dit traject vindt plaats naast het reguliere lesprogramma. Zo zorgen we ervoor dat elke leerling het maximale uit zijn of haar schooltijd haalt. Onze focus ligt op het creëren van een stevige basis in taal en rekenen, essentieel voor toekomstig schoolsucces.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert op School
Orthopedagoog
Jeugdarts
Professionele Jeugdconsulent
Kwaliteitscoördinator Welzijn

Toelichting van de school:

Voor de optimale sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind stellen we een kortetermijnplan op. Dit plan is gericht op het bevorderen van zelfvertrouwen en positieve interacties. De uitvoering en evaluatie van dit plan gebeuren nauwgezet, met focus op de geboekte successen en het welzijn van de leerling. Onze toegewijde specialisten werken samen om een veilige en ondersteunende leeromgeving te garanderen.

4

Optimale Gedragsvorming en Werkhouding

Beschikbare specialisten:

Gedragspecialist Basisonderwijs
Orthopedagoog
Expert Talentontwikkeling (Meer- en Hoogbegaafdheid)
Kwaliteitscoördinator Educatie

Toelichting van de school:

Indien nodig, ontwikkelen we in overleg een effectief 'leren leren'-plan. Dit plan helpt leerlingen om zelfstandiger en gerichter te werken. De toepassing van dit plan gebeurt samen met de leerling, om de leerstrategieën te versterken. We stimuleren een proactieve houding ten opzichte van schoolwerk. Ons doel is om leerlingen de vaardigheden mee te geven die nodig zijn voor levenslang leren.

3

Bevordering Motorische en Lichamelijke Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Kinderfysiotherapeut
Kinderergotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Via samenwerking met externe zorgpartners bieden we leerlingen de mogelijkheid om tijdens schooltijd gespecialiseerde behandelingen te ontvangen. Dit zorgt voor een efficiënte aanpak, waarbij de schooltijd optimaal wordt benut. We streven naar een integrale ontwikkeling van elke leerling. Onze faciliteiten en partners ondersteunen de fysieke en motorische vooruitgang van uw kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment bieden wij geen specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging binnen onze reguliere schoolondersteuning. We verwijzen hiervoor graag naar gespecialiseerde externe instanties. Voor vragen over medische ondersteuning of persoonlijke verzorging kunt u contact opnemen met de schoolleiding. Wij werken continu aan het optimaliseren van onze dienstverlening.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
time-out ruimte
stilteplekken
creatieve hoeken
leerwerkplein

Ontdek Onze Ondersteuning: Groei en Succes voor Elke Leerling

Ontwikkelingskansen: Ons Toekomstgerichte Aanbod voor Extra Ondersteuning

Op basisschool De Tandem zetten we vol in op de ontwikkeling van elke individuele leerling. Wij geloven dat elk kind uniek is en eigen talenten heeft die we maximaal willen stimuleren. Daarom werken we continu aan het verbeteren van onze onderwijsmethoden. Ons team van toegewijde leerkrachten werkt nauw samen met externe specialisten. Deze samenwerking versterkt de didactische vaardigheden van onze leerkrachten, zodat zij uiterst deskundig les kunnen geven binnen de klas. We investeren in de professionele groei van ons personeel. Dit alles doen we om een optimaal leerklimaat te creëren waarin uw kind zich veilig en uitgedaagd voelt. Ontdek hoe wij met ons toekomstgerichte aanbod zorgen voor een solide basis en een succesvolle schoolcarrière voor uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Kwaliteitsbeleid: Jaarplan en Schoolplan van De Tandem

Welke kerndoelen en ambities staan beschreven in ons schoolplan en jaarplan?

Op basisschool De Tandem werken we met diverse kwaliteitsdocumenten die ons onderwijs vormgeven. Deze documenten omvatten een kwaliteitskaart per vakgebied, opgesteld als een borgboek, en onze specifieke schoolafspraken rondom 'Gouden en Zilveren weken' en ons pedagogisch handelen. Verder hebben we een heldere visie op leren en communicatie ontwikkeld. De resultaten van tevredenheidsonderzoeken, zoals die van Scholen met Succes, vertalen we naar concrete schoolinterventies. Ook zijn er gedetailleerde schoolafspraken en draaiboeken voor schoolactiviteiten en administratieve processen, inclusief afspraken voor ons leerling administratie systeem. Daarnaast hanteren we protocollen voor diverse gebieden, waaronder het gebruik van sociale media en specifieke leerondersteuning zoals dyslexie. Het interne auditverslag van onze stichting Leer & Floreer biedt ons inzicht in onze prestaties. Voor het aankomende schooljaar hebben we de volgende ambities vastgelegd in ons jaarplan: **Visie op Leren:** In het schooljaar 2023-2024 hebben we de basis gelegd voor onze visie op leren, met aandacht voor de werking van het brein en leerprocessen. Voor schooljaar 2024-2025 hebben we de visie op leren voor De Tandem definitief vastgesteld en vertaald naar het leesonderwijs. We hebben een doorlopende leerlijn met leesdoelen geïmplementeerd, inclusief de aanschaf van de methode Atlantis. Dit zorgt voor een duidelijk zicht op de leesontwikkeling van alle leerlingen, vastgelegd in ons leesoverzicht met tussentijdse observaties en analyses. We streven ernaar om vakbekwaam en thematisch aan te sluiten bij de onderwijsbehoeften van alle leerlingen op De Tandem. In schooljaar 2025-2026 breiden we dit uit met de focus op taalonderwijs. Mogelijk volgen er in schooljaar 2026-2027 verdere ontwikkelingen. Zo integreren we de komende vier jaar onze visie op lezen in ons volledige onderwijsaanbod. **Visie op Leren Organiseren:** Vanaf schooljaar 2023-2024 werken we met een externe partner, 'Onderwijsmens', aan de implementatie van onze veranderende visie op leren organiseren. In plaats van te starten met de organisatie, hebben we ons gericht op de inhoud, met name het leesonderwijs. Dit stelt ons in staat om onze visie op leren organiseren stapsgewijs op te bouwen en te versterken. In schooljaar 2023-2024 hebben we geëxperimenteerd met leesweken, waarbij leerkrachten de impact op onderwijs, leerlingen en aanbod onderzochten. Ook hebben we de mogelijkheden van blokvoorbereiding verkend. Voor schooljaar 2024-2025 lag de focus op de basisvaardigheid lezen. In schooljaar 2025-2026 breiden we dit uit met de basisvaardigheid taal, waarmee we onze visie op leren organiseren vanuit de inhoud geleidelijk aanpassen. **Visie op Professionaliteit:** Sinds schooljaar 2023-2024 werken we met een professionele leergemeenschap, waarbij teamvergaderingen zijn omgevormd tot leerteammomenten. Twee leerkrachten hebben de opleiding tot leerteamcoördinator succesvol afgerond en geven steeds meer sturing aan deze leerteams. In schooljaar 2023-2024 hebben we in totaal 12 flexibele leerteams gehad, die werkten aan de bovengenoemde speerpunten. Voor besluitvorming hanteren we de BOB-methode. Daarnaast hebben we in schooljaar 2023-2024 gewerkt aan de communicatie binnen De Tandem. Met externe expert Aline Wolfs hebben we onze professionalisering in moeilijke gesprekken verbeterd. Dit omvatte rollenspellen en de verkenning van onze communicatievisie. Tijdens een tweede bijeenkomst hebben we dit verder uitgewerkt en de basis gelegd voor onze communicatievisie. In schooljaar 2024-2025 lag de nadruk op verdieping binnen de leerteams, door theorie en praktijk te combineren. We gaven elkaar feedback en hielden elkaar scherp op de ambities uit het jaarplan. Het aantal leerteammomenten is verhoogd van 12 naar 26. De visie op communicatie is in dit schooljaar uitgewerkt en geborgd in een communicatieplan, net als onze visie op leren. Voor schooljaar 2025-2026 blijven we werken in leerteams. We zullen kritisch kijken naar het aantal ontwikkelpunten en ruimte bieden voor verwerking. De voorbereiding zal theorie integreren en de organisatie versterken.

Hoe evalueert de school de voortgang en borgt zij haar doelen?

We volgen de voortgang van onze gestelde doelen in het jaarplan, die gekoppeld zijn aan ons schoolplan, via PDCA-cycli (Plan-Do-Check-Act) gesprekken. Deze gesprekken richten zich op de haalbaarheid van de uitvoering en de continuering van onze ambities. De directeur onderhoudt hierover reguliere gesprekken met teamleden, de medezeggenschapsraad (MR) en de zorgcoördinator onderwijs. Deze structurele evaluaties zorgen ervoor dat we continu werken aan de verbetering van ons onderwijs en de schoolorganisatie.

Ontdek Ons Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Welkom bij Basisschool De Tandem in Nederasselt, dé plek voor een inspirerende start van de basisschoolcarrière. Wij bieden een warme en stimulerende omgeving waar jonge kinderen kunnen groeien en zich volop kunnen ontwikkelen. Onze aanpak is gericht op spelend leren, waarbij we de natuurlijke nieuwsgierigheid van elk kind aanwakkeren. Onze school, gelegen aan het Kerklaantje 15, is een hechte gemeenschap met ongeveer 52 leerlingen. Met ons toegewijde team van onderwijsprofessionals zorgen we voor een veilige en geborgen sfeer. Hierdoor kunnen kinderen zich optimaal voorbereiden op de volgende stappen in hun educatieve reis.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Tandem extra programma's voor jonge kinderen?

Basisschool De Tandem richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen ons reguliere basisonderwijs. We integreren speelse en educatieve activiteiten in het dagelijkse lesprogramma om de groei en nieuwsgierigheid te stimuleren. Elk kind krijgt hierdoor de aandacht die het verdient om zich optimaal te ontwikkelen.

Met welke organisaties werkt De Tandem samen voor het jonge kind?

Basisschool De Tandem werkt nauw samen met lokale partners om een rijkere leerervaring te bieden. We onderhouden een waardevolle samenwerking met 'Het Kinderdagpaleis' en 'De kleine buddha'. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod en bieden extra mogelijkheden voor de kinderen.

Basisschool De Tandem werkt nauw samen met lokale partners om een rijkere leerervaring te bieden. We onderhouden een waardevolle samenwerking met 'Het Kinderdagpaleis' en 'De kleine buddha'. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod en bieden extra mogelijkheden voor de kinderen.

Het Kinderdagpaleis
De kleine buddha