Interconfessionele Basisschool de Tweemaster in Naarden

Het team van Interconfessionele Basisschool de Tweemaster in Naarden

Current section: team
Amersfoortsestraatweg 12a
1411 Naarden

Zie hier hoe het team van Interconfessionele Basisschool de Tweemaster is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Interconfessionele Basisschool de Tweemaster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Interconfessionele Basisschool de Tweemaster bij jullie?

Ontdek hoe goed Interconfessionele Basisschool de Tweemaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Interconfessionele Basisschool de Tweemaster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Interconfessionele Basisschool de Tweemaster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (8.3%)
35-45 jaar (8.3%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Interconfessionele Basisschool de Tweemaster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (7.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (15.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Interconfessionele Basisschool de Tweemaster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool de Tweemaster

De Stichting ICBO (PC/RK) Naarden streeft naar een optimale oplossing voor alle vervangingsvragen binnen ons basisonderwijs. Dit omvat vervanging bij ziekteverzuim, ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof, studieverlof, rechtspositioneel verlof (conform CAO PO hoofdstuk 8), ouderenverlof en diverse andere situaties. Onze primaire doelstelling is het waarborgen van de continuïteit van het onderwijsleerproces op alle scholen. Kortom, we zorgen ervoor dat de noodzakelijke vervanging van personeel altijd geregeld is. Stichting ICBO (PC/RK) Naarden hanteert momenteel de volgende strategieën voor effectieve personeelsvervanging: a. Extra formatieruimte door deeltijders: We benutten de formatieruimte die ontstaat door twee vaste personeelsleden die parttime werken. Dit levert ongeveer 14 dagen per jaar (0,071 FTE) extra capaciteit op, wat neerkomt op circa 0,5% van de totale formatie. Deze flexibele inzet wordt prioritair ingezet voor rechtspositioneel verlof en ziektevervanging om de lesdoorgang te garanderen. b. Gekwalificeerde invallerspool: We beschikken over een select bestand van bevoegde invallers die specifiek voor onze scholen beschikbaar zijn. Deze leerkrachten krijgen per vervanging een aanstelling, wat ideaal is voor zowel korte als middellange vervangingen bij ziekte of ander verlof. c. Tijdelijke uitbreiding uren vaste leerkracht: In geval van ziekte of rechtspositioneel verlof, krijgt een vaste leerkracht de mogelijkheid om tijdelijk extra uren te werken gedurende de periode van de vervanging. d. Inzet Ondersteunend Personeel (OOP): Bij ziekte of rechtspositioneel verlof kunnen onze ondersteunende onderwijsassistenten ingezet worden op de uren dat zij reeds op school werkzaam zijn. Indien de vervangingsbehoefte de reguliere inzet overstijgt, wordt een tijdelijke uitbreiding van hun uren verleend. e. Regionale samenwerking met invallers: We onderhouden nauwe banden met twee collega-scholen in de regio. Door deze samenwerking kunnen we indien nodig invallers van elkaar inlenen, wat zorgt voor een breed beschikbaarheid van gekwalificeerd personeel voor kortdurende en middellange vervangingen. f. Professionele uitzendkrachten via 'Dit is wijs': Voor specifieke situaties maken we gebruik van uitzendkrachten via gespecialiseerde bureaus zoals 'Dit is wijs'. Hoewel dit geen verplichtingen met zich meebrengt qua arbeidsvoorwaarden, resulteert het wel in een hogere vervangingsvergoeding die wij bereid zijn te betalen voor een gegarandeerde invulling.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Tweemaster is een school met een leerstofjaarklassensysteem. Er wordt gewerkt met combinatiegroepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Individuele Ondersteuning en Ontwikkeling op De Tweemaster

Ons Schoolbeleid voor Passend Onderwijs

Op Interconfessionele Basisschool De Tweemaster heten we alle kinderen uit de buurt van harte welkom. We zetten ons dagelijks in om optimaal aan te sluiten bij de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. Onze missie, "De Tweemaster kan en wil omgaan met verschillen in behoefte en ontwikkeling van kleine en grote mensen en spant zich in voor hun optimale ontplooiing," vormt de kern van ons handelen. Wij streven naar de maximale ontwikkeling van elk individueel kind binnen de stimulerende omgeving die onze school biedt. Kinderen leren bij ons omgaan met diversiteit en ontwikkelen respect voor elkaars persoonlijkheid. Een veilige leeromgeving waarin iedereen zichzelf kan zijn, is hierbij essentieel. Dit bevordert zowel de persoonlijke ontwikkeling als de integratie binnen de groep. Het omgaan met verschillen begint met acceptatie en respect voor iedereen op school, van teamleden tot leerlingen en ouders. Wij bieden alle kinderen de ondersteuning die zij nodig hebben, passend bij hun individuele leerproces. De groepsleerkracht monitort nauwgezet de vorderingen en ontwikkeling van uw kind en legt dit vast in het groepsplan. Indien de ondersteuning binnen het groepsplan niet volstaat, stellen we in overleg met u en uw kind een individueel handelingsplan op. Hierin worden gezamenlijk doelen gesteld en geëvalueerd voor de komende periode. Onze intern begeleider bewaakt dit zorgsysteem en volgt de ontwikkeling van alle leerlingen groepsoverstijgend. Voor gespecialiseerde hulp werken we samen met onze Remedial Teacher (RT-er) en onze interne leeskliniek. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met externe expertise. Expertisecentrum Uniek, een multidisciplinaire praktijk gevestigd op scholen, biedt logopedie, kinderpsychologie en kinderfysiotherapie. Bij complexe zorgvragen schakelen we Unita in, waarvoor een groeidocument wordt opgesteld en besproken met ouders. Hierin leggen we de hulpvraag helder vast. Naast onderwijsbehoeften besteden we ook aandacht aan opvoedbehoeften, met een integrale aanpak "één kind, één gezin, één plan" en samenwerking met Jeugdzorg waar nodig. We betrekken kinderen en ouders actief bij het identificeren van ondersteuningsbehoeften en het formuleren van leerdoelen. Onze plusgroep biedt uitdagende, vakoverstijgende projecten voor meerbegaafde leerlingen, die twee uur per week bijeenkomen om hun creatieve en analytische vaardigheden te ontwikkelen. Deze groepen zijn ingedeeld per twee leerjaren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van De Tweemaster

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan 2019-2023?

Het schoolplan van Interconfessionele Basisschool De Tweemaster schetst onze visie en doelen voor de periode 2019-2023. Deze periode markeert een belangrijke fase, waarin we een state-of-the-art, duurzaam en energiezuinig schoolgebouw zullen betrekken. Binnen dit vernieuwde kader streven we ernaar ons onderwijs continu aan te passen aan de hedendaagse eisen. Dit doen we om onze leerlingen optimaal voor te bereiden op hun rol als verantwoordelijke wereldburgers. Onze focus ligt op het continu verbeteren van onze onderwijspraktijken om onze doelstellingen te realiseren. Onze kernambities omvatten het behalen van uitstekende leerresultaten, het versterken van onze managementstructuur, en het integreren van een actieve leerlingenraad. Financieel stabiliteit, de implementatie van een moderne Engelse lesmethode, en de ontwikkeling van een plusklas en praktijkklas zijn eveneens prioriteiten. Bovendien zetten we in op duurzaamheid, weerbaarheidstrainingen zoals Rots en Water, en innovatieve lesmethoden zoals bewegend leren. De ontwikkeling van leerlingen wordt nauwkeurig vastgelegd met een verslaglegging die onze schoolvisie weerspiegelt en inzichtelijk is voor ouders. Op personeelsgebied richten we ons op functieontwikkeling, het oplossen van vervangingsschaarste, interne opleiding, en het begeleiden van leerkrachten bij formatieve evaluatie. Ook de persoonlijke ontwikkelingsdoelen van leerlingen krijgen aandacht via passende gesprekken. We streven naar een 'goed' predicaat van de Inspectie voor het Onderwijs en laten ons periodiek visiteren door de PO-raad om onze bestuurlijke professionaliteit en continuïteit te waarborgen.

Hoe waarborgt De Tweemaster de kwaliteit van het onderwijs?

Op Interconfessionele Basisschool De Tweemaster borgen we de onderwijskwaliteit via een gestructureerde cyclus. Dit omvat het invullen van kwaliteitskaarten, tweemaal per jaar een grondige analyse van leerlingvolgsysteemtoetsen op school-, groeps- en individueel niveau. Deze analyses worden uitgebreid besproken met het onderwijsteam, de intern begeleider en de directie. Op basis hiervan worden gerichte groepsplannen opgesteld om de leerresultaten te optimaliseren. Deze systematische aanpak zorgt voor continue verbetering van ons onderwijs. De Inspectie voor het Onderwijs evalueert onze kwaliteit periodiek. Een recent bezoek in juni 2019 resulteerde in een positieve beoordeling, met waarderingen 'goed' op veel onderzochte standaarden. Voor de komende schoolplanperiode streven we ernaar onze kwaliteit verder te verhogen en een officieel 'goed' predicaat van de Inspectie te verkrijgen. Om onze kwaliteitszorg verder te versterken, initieert het schoolbestuur vierjaarlijkse bestuurlijke visitaties door de PO-raad. Dit, samen met de focus op professionalisering van bestuursleden, garandeert de continue hoge kwaliteit van onze schoolleiding en onderwijs.

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen op De Tweemaster

Toelichting van de school

Interconfessionele Basisschool de Tweemaster in Naarden biedt een warm welkom en een solide basis voor de allerkleinsten. Wij geloven in een speelse en veilige omgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze school is er trots op een uitstekend programma te bieden dat speciaal is ontworpen voor de behoeften van jonge kinderen. Met een focus op zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei, zorgen wij ervoor dat elk kind de aandacht krijgt die het verdient. Ontdek hoe wij uw kind voorbereiden op een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool de Tweemaster voor jonge kinderen?

Ja, Interconfessionele Basisschool de Tweemaster heeft een speciaal programma ontwikkeld voor jonge kinderen. Dit programma is gericht op kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied of bij hun taalontwikkeling. De uitvoering gebeurt in overleg met de vroegschoolse opvang, wat zorgt voor een naadloze overgang en consistente begeleiding. Onze aanpak garandeert dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken in een stimulerende leeromgeving.

Ja, Interconfessionele Basisschool de Tweemaster heeft een speciaal programma ontwikkeld voor jonge kinderen. Dit programma is gericht op kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied of bij hun taalontwikkeling. De uitvoering gebeurt in overleg met de vroegschoolse opvang, wat zorgt voor een naadloze overgang en consistente begeleiding. Onze aanpak garandeert dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken in een stimulerende leeromgeving.

Wij bieden extra ondersteuning aan jonge kinderen die extra zorg nodig hebben. Dit omvat begeleiding bij sociale ontwikkeling en taalvaardigheid, in nauwe samenwerking met de vroegschoolse opvang.

Met welke organisaties werkt De Tweemaster samen voor het programma voor jonge kinderen?

Interconfessionele Basisschool de Tweemaster werkt nauw samen met gerenommeerde partners om de beste zorg en educatie te bieden. Onze samenwerkingspartners zijn Stichting Kinderopvang Bussum, Naarden, Muiden, een organisatie die bekend staat om hun kwalitatieve kinderopvang. Daarnaast werken we samen met Peuterspeelzaal Pinkelotje, wat zorgt voor een solide verbinding tussen opvang en onderwijs. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod voor jonge kinderen en garanderen een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring.

Interconfessionele Basisschool de Tweemaster werkt nauw samen met gerenommeerde partners om de beste zorg en educatie te bieden. Onze samenwerkingspartners zijn Stichting Kinderopvang Bussum, Naarden, Muiden, een organisatie die bekend staat om hun kwalitatieve kinderopvang. Daarnaast werken we samen met Peuterspeelzaal Pinkelotje, wat zorgt voor een solide verbinding tussen opvang en onderwijs. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod voor jonge kinderen en garanderen een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring.