
De resultaten van Godelindeschool in Naarden
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Godelindeschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Godelindeschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Godelindeschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Godelindeschool
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% leerlingen die dit basisniveau halen; dit is de landelijke signaleringswaarde. Voor de Godelindeschool wordt dit niveau met 99.7% behaald, wat significant hoger is dan het landelijk gemiddelde van 98.9% en ruim boven de signaleringswaarde van 85%.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Godelindeschool: Excellente Prestaties
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en is het doel voor zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht. De inspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie. De Godelindeschool overtreft ook hier de verwachtingen met 88.1% van de leerlingen die het streefniveau behalen, tegenover de landelijke vergelijking van 77.8%. Dit resultaat ligt ruim boven de eigen signaleringswaarde van de school, die 68.3% bedraagt.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Godelindeschool?
De Godelindeschool in Naarden hanteert een transparant proces voor het schooladvies aan het einde van de basisschool. In groep 7 ontvangen leerlingen en hun ouders een voorlopige indicatie van het middelbare schooladvies. Dit gebeurt na een gesprek waarin de resultaten en de werkhouding van het kind worden besproken. De officiële Cito-toets (B-8) wordt in november van groep 8 afgenomen. De resultaten hiervan, samen met de observaties van de werkhouding gedurende het jaar, vormen de basis voor het voorlopige schooladvies dat in januari wordt verstrekt. In februari volgt de doorstroomtoets, een belangrijke stap in het adviestraject. De definitieve uitslag hiervan, die in maart bekend wordt, kan leiden tot een bijstelling van het voorlopige advies, met name als de leerling op de doorstroomtoets significant beter presteert dan verwacht.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Burgerschap op de Godelindeschool
De Godelindeschool hecht veel waarde aan de sociale ontwikkeling van haar leerlingen. Hoewel veel leerlingen thuis al veel kennis mee krijgen, besteden wij extra aandacht aan het verbreden van hun wereldbeeld. We richten ons op het aanleren van positieve en respectvolle omgangsvormen. Dit draagt bij aan een veilige en prettige leeromgeving voor iedereen. Door actief te werken aan sociale vaardigheden, bereiden we onze leerlingen voor op een constructieve deelname aan de maatschappij.
Plezier in leren
Veiligheid en Respect voor elkaar
Groei en persoonlijke verantwoordelijkheid
Hoe bevordert de Godelindeschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Op de Godelindeschool hanteren we het 'Positive Behavior Support' (PBS) programma. Dit is een schoolbrede aanpak die gericht is op het stimuleren van gewenst gedrag en het creëren van een positieve leeromgeving. Ieder kind voelt zich hierdoor veilig, gezien en gehoord. Onze acht schoolafspraken, die we actief aanleren, zorgen voor eenduidige gedragsverwachtingen in alle groepen. De leerlingenraad, bestaande uit afgevaardigden van groep 5 t/m 8, biedt leerlingen een platform om mee te praten en denken over schoolzaken. Dit bevordert hun betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel, en leert hen spelenderwijs democratische beginselen. Daarnaast ontvangen leerlingen van groep 1 t/m 6 wekelijks vormingsonderwijs. Hierin leren ze kritisch denken en reflecteren op zichzelf en hun omgeving. Centraal staat respect voor diversiteit. We werken ook met een burgerschapskalender rond de thema's Democratie, Duurzaamheid en Diversiteit (3D), wat ons sociaal-emotioneel leren structureel versterkt.
Welke methoden gebruikt de Godelindeschool voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten?
De Godelindeschool maakt gebruik van de volgende registratievormen om de sociale opbrengsten van leerlingen te monitoren: * Zien * Sometics * Leerling in Beeld
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden op de Godelindeschool ingezet?
Voor sociaal-emotioneel leren maakt de Godelindeschool gebruik van de methode School Wide Positive Behavior Support (SWPBS).
Inspectierapport Godelindeschool: Inzicht in Onderwijskwaliteit
De Godelindeschool in Naarden blinkt uit in kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Dit wordt bevestigd door het meest recente inspectierapport uit 2012. Volgens dit rapport heeft de school het predicaat Basistoezicht ontvangen, wat duidt op een solide en betrouwbare onderwijsomgeving. Ouders en belangstellenden kunnen rekenen op een school die voldoet aan alle gestelde onderwijsstandaarden. Ontdek zelf de sterke punten van de Godelindeschool en hoe wij streven naar continue verbetering van het leerproces voor al onze leerlingen.