WSKO R.K. Basisschool Bernadette in Naaldwijk

Het team van WSKO R.K. Basisschool Bernadette in Naaldwijk

Current section: team
De Gouwe 10
2673 Naaldwijk

Zie hier hoe het team van WSKO R.K. Basisschool Bernadette is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WSKO R.K. Basisschool Bernadette. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WSKO R.K. Basisschool Bernadette bij jullie?

Ontdek hoe goed WSKO R.K. Basisschool Bernadette bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WSKO R.K. Basisschool Bernadette zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83%)
Man (17%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WSKO R.K. Basisschool Bernadette. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (22.6%)
25-35 jaar (9.7%)
35-45 jaar (19.4%)
45-55 jaar (25.8%)
55-65 jaar (22.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7%)
25-35 jaar (26.1%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WSKO R.K. Basisschool Bernadette werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (73.3%)
Direct ondersteunend personeel (6.7%)
Indirect ondersteunend personeel (16.7%)
Management (3.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor WSKO R.K. Basisschool Bernadette gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool Bernadette: Zekerheid voor Uw Kind

Bij WSKO R.K. Basisschool Bernadette streven we ernaar dat uw kind altijd deskundige begeleiding krijgt. Wanneer een leerkracht of ander personeelslid onverhoopt ziek is of verlof heeft, kijken we eerst naar interne oplossingen voor vervanging. Dit kan betekenen dat team- of directieleden tijdelijk klassen opvangen, wat de continuïteit van het onderwijs waarborgt. Het welzijn en de educatie van uw kind staan voorop; daarom is het ons beleid om kinderen zo min mogelijk naar huis te sturen. Alleen in uitzonderlijke situaties, waarbij adequate vervanging echt niet gerealiseerd kan worden, overwegen we het splitsen van groepen of het naar huis sturen van leerlingen. De school blijft in dat geval operationeel voor kinderen die nergens anders terechtkunnen. Voor een gedetailleerd overzicht van ons protocol voor personeelsvervanging, inclusief de procedures en richtlijnen, kunt u het document raadplegen dat door het schoolbestuur is opgesteld. Dit biedt u volledige transparantie over hoe wij omgaan met afwezigheid van personeel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In de groepen 1 en 2 zitten de kinderen van 4, 5 en 6 jaar bij elkaar. De kinderen werken en spelen met verschillende materialen, waar ze op dat moment aan toe zijn. Maar kinderen leren op deze leeftijd ook heel veel van elkaar. Samen ontdekken ze nieuwe dingen. Daarom hebben we bewust gekozen voor groepen kleuters van verschillende leeftijden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Bernadette

4

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Intern Begeleider
Gespecialiseerde Rekenspecialist
Ervaren Remedial Teacher
Gedreven Taalspecialist

Toelichting van de school:

Bij WSKO R.K. Basisschool Bernadette geloven we in een solide basis voor taal en rekenen. Onze toegewijde specialisten, met aanvullende opleidingen, bieden extra ondersteuning tot en met ondersteuningsniveau 3. Onze aanpak begint bij de groepsleerkracht voor ondersteuning op niveau 2. Wanneer meer gespecialiseerde hulp nodig is, staat onze Remedial Teacher klaar voor ondersteuning op niveau 3. Deze extra begeleiding, altijd in samenspraak met ouders en de intern begeleider, is gericht op kortdurende, effectieve hulp. Na evaluatie bespreken we samen de verdere ontwikkeling van uw kind. We bieden op maat gemaakte programma's om elk kind op zijn eigen tempo te laten excelleren. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben met de Nederlandse taal, is er specifieke begeleiding. Bij complexe uitdagingen zoals dyslexie of dyscalculie werken we nauw samen met externe expertise om de best mogelijke zorg te garanderen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De sociale en emotionele groei van uw kind staat centraal bij Bernadette. Ons team is getraind in programma's zoals 'De Vreedzame School' en 'Orka', wat ons in staat stelt om zowel groepen als individuele leerlingen optimaal te begeleiden. Wij integreren sociaal-emotionele lessen structureel in ons curriculum, van groep 1 tot en met 8. In de bovenbouw leiden we leerlingen zelfs op tot mediators, die helpen bij het oplossen van conflicten tussen leeftijdsgenoten. Als gecertificeerde Gezonde School zetten we ons volledig in voor het welbevinden van elk kind.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Uw kind's succes wordt mede bepaald door een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak. Onze groepsleerkrachten observeren en stimuleren dit dagelijks in de klas. Indien extra ondersteuning gewenst is, schakelen we onze intern begeleider in voor een gerichte observatie en advies. We beschikken over diverse schoolse hulpmiddelen die leerlingen helpen om hun concentratie en taakuitvoering te verbeteren, zodat iedereen zijn of haar potentieel kan bereiken.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Specialistische Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor een gezonde ontwikkeling. Onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt twee keer per week een uitdagende les voor groepen 3 t/m 8. Ook de jongste leerlingen in groep 1 en 2 profiteren van onze expertise met één wekelijkse gymles van de vakleerkracht. De tweede gymles voor de kleuters wordt met veel enthousiasme door de eigen leerkracht gegeven. Op dit moment hebben wij geen specifieke specialist voor motorische remedial teaching (MRT) binnen ons team.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen hebben we meerdere gecertificeerde EHBO'ers en bedrijfshulpverleners (BHV) in ons team. Medische handelingen worden altijd in nauw overleg met de groepsleerkracht en ouders uitgevoerd, waarbij de inzet van leerkrachten hierin vrijwillig is. We verwachten dat alle kinderen die starten in groep 1 volledig zelfstandig en zindelijk zijn, zodat zij zich volledig kunnen richten op hun leer- en ontwikkelingsproces binnen onze schoolmuren.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning: Groei en Succes voor Elke Leerling op Bernadette

Hoe Wij Uw Kind Begeleiden naar een Succesvolle Schoolcarrière

Op WSKO R.K. Basisschool Bernadette bieden we stimulerend onderwijs aan kinderen van 4 tot 12 jaar. We geloven in persoonlijke aandacht en investeren daarom in extra handen om uw kind optimaal te begeleiden. Voor onze jongste leerlingen in groep 1/2 en in groep 3 staat een toegewijde onderwijsassistent klaar. In groep 4 wordt uw kind ondersteund door een gespecialiseerde leraarondersteuner. Samen zorgen zij voor een solide start en verdere ontwikkeling. Leerlingen die extra hulp nodig hebben bij het verwerken van de lesstof, kunnen rekenen op onze Remedial Teacher. Deze expert is drie dagen per week beschikbaar om individuele begeleiding te bieden en drempels weg te nemen. Voor kinderen die sneller leren, hebben we een speciale uitdaging. Eén dag per week krijgen zij verrijkend materiaal aangeboden door een extra leerkracht. Bovendien kunnen deze leergierige leerlingen in de laatste twee schooljaren zelfs kiezen voor uitdagende Spaanse lessen. Onze kleutergroepen profiteren van de aanwezigheid van een extra onderwijsassistent, wat zorgt voor een veilige en leerzame omgeving. We nodigen u ook uit om het ouderrapport van het POS te raadplegen voor een completer beeld van onze schoolactiviteiten. Vooruitblik: Versterking van ons Aanbod voor Hoogbegaafde Kinderen. In het schooljaar 2025-2026 evalueren en optimaliseren we ons protocol voor hoogbegaafdheid. We streven ernaar dit protocol naadloos te integreren in ons dagelijkse onderwijs, zodat ook deze talentvolle leerlingen de uitdaging krijgen die ze verdienen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij Bernadette

Wat zijn de kernambities en leerdoelen van onze basisschool?

Bij WSKO R.K. Basisschool Bernadette streven we naar excellent onderwijs. Ons kwaliteitszorgsysteem, gebaseerd op opbrengstgericht werken in 4D (Data, Doelen, Duiden, Doen), zorgt ervoor dat onze ambities en leerdoelen helder zijn voor al onze medewerkers. Deze belangrijkste doelen zijn vastgelegd in overzichtelijke kwaliteitskaarten. We monitoren en bespreken de tussentijdse resultaten van alle groepen om continu te kunnen bijsturen en verbeteren. Daarnaast hebben we een eigen, doorlopende leerlijn ontwikkeld voor creatieve vorming, gericht op vakken als tekenen en handvaardigheid. Dit alles doen we binnen een cultuur waarin we elkaar constructief bevragen en ondersteunen. Leerkrachten zijn bovendien goed geïnformeerd over het onderwijsaanbod van aangrenzende leerjaren, wat zorgt voor een naadloze overgang voor onze leerlingen.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en waarborgen we kwaliteit?

De realisatie van onze onderwijsdoelen is een continu proces, gestuurd door ons 4D-model en de kwaliteitskaarten. Experts leiden werkgroepen die deze kaarten actualiseren en borgen, waarbij data-analyse en gezamenlijke duiding centraal staan. Een evaluatie van deze werkwijze vindt plaats tijdens studiedagen. De bespreking van tussentijdse resultaten is een vast agendapunt in onze cycli, inclusief overleg met Intern Begeleiders en bouwvergaderingen. Dit bevordert wederzijds begrip en de uitwisseling van best practices. Onze unieke leerlijn creatieve vorming, met een opbouw van onderbouw tot bovenbouw, biedt structuur maar laat ook ruimte voor de creatieve inbreng van de leerkracht. Regelmatige evaluaties met het team verzekeren een effectief gebruik. We investeren actief in een positieve professionele werkcultuur door middel van studiedagen en doorlopende besprekingen in teamvergaderingen. Kennisdeling over leerlijnen, met name binnen parallelle groepen en via bouwvergaderingen, is essentieel voor de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten.

Succesvolle Start: Ons Programma voor Jonge Kinderen bij Bernadette

Toelichting van de school

Bij WSKO R.K. Basisschool Bernadette geloven we in een naadloze overgang van peuterspeelzaal of kinderdagverblijf naar de basisschool. Kinderen doen waardevolle ervaringen op met spel, materiaal en sociale interactie, vaak verrijkt door educatieve programma's. Onze toegewijde pedagogisch medewerkers observeren kinderen tijdens diverse activiteiten. De verzamelde inzichten helpen ons bij het samenstellen van zorgvuldige en gebalanceerde groepsindelingen, die optimaal aansluiten bij de ontwikkelingsbehoeften van elk kind. Deze waardevolle informatie wordt vastgelegd in een overdrachtsformulier. Met uw expliciete toestemming, in lijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), delen we deze gegevens met onze school. Zonder uw goedkeuring worden persoonsgegevens niet gedeeld, met respect voor uw privacy. Indien aanvullende informatie nodig is om de ondersteuningsbehoefte van uw kind optimaal te faciliteren, bespreken we dit altijd eerst openhartig met u. U beslist volledig zelf of u deze informatie wilt delen. De wet verplicht scholen een zorgplicht. Dit houdt in dat wij de benodigde ondersteuning organiseren voor kinderen die dit nodig hebben. Als wij deze ondersteuning niet zelf kunnen bieden, zorgen wij voor een passende plek op een andere school die uw kind wél kan helpen. Deze zorgplicht geldt voor alle kinderen, zowel nieuwe aanmeldingen als reeds ingeschreven leerlingen. Na plaatsing kan, in het belang van het kind of de groep, een overplaatsing naar een andere groep noodzakelijk blijken. Ook in dergelijke situaties vindt dit altijd plaats in nauw overleg met u als ouder.

Veelgestelde vragen

Biedt WSKO R.K. Basisschool Bernadette extra ondersteuning voor jonge kinderen?

WSKO R.K. Basisschool Bernadette richt zich op een sterke basis en biedt geen aanvullende programma's specifiek voor het jonge kind buiten het reguliere basisonderwijs.

Met welke externe partijen werkt de school samen voor het jonge kind?

Voor het programma gericht op het jonge kind werkt WSKO R.K. Basisschool Bernadette momenteel niet samen met externe organisaties of kinderopvang.
Team | WSKO R.K. Basisschool Bernadette in Naaldwijk | [2025] Schoolregister