R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk in Naaldwijk

Het team van R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk in Naaldwijk

Current section: team
Schubertstraat 2
2671 Naaldwijk

Zie hier hoe het team van R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk bij jullie?

Ontdek hoe goed R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95%)
Man (5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (22.7%)
25-35 jaar (18.2%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (22.7%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.2%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (4.8%)
Management (4.8%)

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Nederlandse Taal (incl. aanvankelijk lezen)
31.3%
Rekenen
25%
Bewegingsonderwijs
20.8%
Wereldoriëntatie
14.6%
Kunstzinnige en creatieve vorming
4.2%
Kwink (soc. emo. leren)
3.1%
Levensbeschouwing
1%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
21.4%
Taal
21%
Overig
15.7%
Lezen
15.2%
Wereldoriëntatie
9.7%
Bewegingsonderwijs
6.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
5.8%
Engelse taal
2.4%
Levensbeschouwing
1.9%

Extra Ondersteuning op Montessorischool Naaldwijk: Onze Specialisten

4

Taal en Rekenen: Specialisten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
HB-specialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Naaldwijk zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. In het schooljaar 2022-2023 hebben diverse leerkrachten gespecialiseerde opleidingen gevolgd, waardoor we nu beschikken over drie rekenspecialisten en een taalcoördinator. Onze teamleden participeren actief in relevante netwerken om kennis te delen en de nieuwste inzichten toe te passen. Bovendien heeft onze school een gediplomeerd Snappet-coördinator die de digitale leeromgeving optimaliseert voor elke leerling.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
HB-specialist
Gecertificeerd Rots & Water Trainer

Toelichting van de school:

Wij bieden kinderen een solide basis op sociaal-emotioneel gebied. Een belangrijk onderdeel hiervan is onze basiscursus 'Rots & Water', die kinderen helpt bij het ontwikkelen van weerbaarheid en zelfvertrouwen. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben binnen dit domein, bieden we een verdieping en herhaling van de cursus. In nauwe samenwerking met de leerkracht, ouders en de intern begeleider selecteren we zorgvuldig de kinderen die hiervan kunnen profiteren.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
HB-specialist

Toelichting van de school:

Wanneer leerkrachten uitdagingen ervaren met betrekking tot gedrag, werkhouding of de aanpak van taken, staat onze Intern Begeleider klaar om te ondersteunen. We streven naar een effectieve en positieve leeromgeving voor alle leerlingen. Indien nodig of wenselijk, zoeken we actief de samenwerking met het Sociaal KernTeam (SKT) van de Gemeente Westland. Bij een vermoeden van meer- of hoogbegaafdheid wordt onze gespecialiseerde HB-specialist ingeschakeld voor optimale begeleiding.

1

Motorische Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Kinderen

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Onze school besteedt veel aandacht aan de motorische ontwikkeling van kinderen. De vakleerkracht gymnastiek, met haar expertise, biedt ondersteuning waar nodig. Indien er een specifieke behoefte is aan motorische begeleiding, verzorgt de vakleerkracht gespecialiseerde Motorische Remedial Teaching om elk kind te helpen zijn of haar potentieel te bereiken.

0

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten in dienst hebben voor persoonlijke verzorging, hechten we groot belang aan de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen. Veel van onze collega's zijn in het bezit van een BHV-certificaat (Bedrijfshulpverlening), wat betekent dat we voorbereid zijn op diverse noodsituaties en eerste hulp kunnen verlenen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Maatwerk en Extra Ondersteuning op Montessorischool Naaldwijk

Ons Streven naar Optimale Leerlingontwikkeling

Bij de inschrijving van elke nieuwe leerling staan we in nauw overleg met ouders en het samenwerkingsverband Westland. We beoordelen samen of onze school de ideale omgeving biedt voor de specifieke behoeften en ontwikkeling van uw kind. Ons toekomstige aanbod richt zich op het continu verbeteren van extra ondersteuning. We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel op academisch als persoonlijk vlak. Voor specifieke expertise die wij mogelijk niet in huis hebben, werken we samen met andere scholen en externe specialisten. Denk hierbij aan het raadplegen van een gedragsspecialist bij complexe gedragsvraagstukken of een expert op het gebied van laagbegaafdheid. Deze samenwerkingen waarborgen dat uw kind altijd de best mogelijke begeleiding ontvangt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Uitstekende Kwaliteitszorg en Visie: Ons Schoolplan

Welke ambitieuze doelen nastreven we in ons schoolplan?

Op onze R.K. Basisschool WSKO Montessorischool Naaldwijk garanderen we de hoogste basiskwaliteit voor al onze leerlingen. Jaarlijks voldoen we aan alle gestelde tussen- en eindopbrengsten, en we overtreffen zelfs de verwachtingen die we voor de kinderen hebben. Onze schoolambities en specifieke doelen, die we jaarlijks vastleggen in ons actuele jaarplan, zijn nauwkeurig gebaseerd op zorgvuldig verzamelde onderwijsdata. In de eerste schooljaren focussen we primair op het behalen van de referentieniveaus 2F voor taalverzorging en 1S voor rekenvaardigheid, wat een solide basis legt voor verdere academische ontwikkeling. We hanteren een consistente en doorlopende ontwikkelingslijn die alle kinderen van 4 tot 12 jaar omvat. Dit zorgt voor een naadloze overgang tussen de verschillende leerjaren en bouwen, en faciliteert een soepele aansluiting vanuit de peutergroep (Kwest) naar onze onderbouw. De lesmethoden en het gebruik van specifieke Montessorimaterialen zijn op elkaar afgestemd, wat een harmonieuze leerervaring garandeert. De voortgang van ieder kind wordt nauwkeurig gevolgd op doelniveau via ons digitale portfolio systeem 'MijnLeerlijn'. Hierdoor hebben zowel de kinderen als hun ouders volledig inzicht in de persoonlijke leerontwikkeling en prestaties. Onze school stimuleert een onderzoekende en nieuwsgierige houding bij zowel leerlingen als leerkrachten. We leren kinderen hoe ze zichzelf, hun medemens en de wereld om hen heen kunnen begrijpen door actief onderzoek te doen. Ze leren effectieve strategieën om antwoorden te vinden op hun eigen onderzoeksvragen. Ook onze leerkrachten blijven zich continu ontwikkelen door het vergaren van nieuwe kennis, vaak vanuit wetenschappelijk onderzoek, met als doel hun onderwijspraktijk te verbeteren. Deze opgedane kennis wordt gedeeld binnen het team en direct vertaald naar inspirerende lesactiviteiten in de klas. We creëren een veilige omgeving waarin levensvragen die bij kinderen opkomen, vrijuit gesteld kunnen worden zonder dat er direct eenduidige antwoorden worden verwacht. Door middel van betekenisvolle rituelen en vieringen, en specifieke 'momenten van onderbreking', moedigen we kinderen aan om dieper na te denken en open te staan voor nieuwe perspectieven. We benutten deze momenten om gesprekken te faciliteren waarin wederzijds respect centraal staat en meerstemmigheid wordt geoefend. Het omarmen van het nieuwe, het onbekende en het 'andere' staat centraal. We hechten groot belang aan de verbinding tussen school en ouders, met speciale aandacht voor ouders met een niet-Nederlandse culturele achtergrond. Ons doel is om een hechte gemeenschap te vormen waarin alle ouders zich welkom en gewaardeerd voelen.

Hoe evalueren en realiseren we onze schoolse doelen?

Gedurende regelmatige teammomenten bespreken we gezamenlijk onze onderwijsdoelen. We monitoren onze voortgang, identificeren waar we staan in relatie tot de einddoelen en bepalen de volgende concrete stappen om deze te bereiken. Door middel van continue evaluatie en bijstelling zorgen we ervoor dat we continu blijven verbeteren en onze ambitie waarmaken.

Voor- en Vroegschoolse Educatie: Start uw Kind in Naaldwijk

Toelichting van de school

Onze basisschool in Naaldwijk huisvest de peutergroep 'Kwestkoters', een initiatief van Stichting Kwest. Deze peuteropvang wordt gerund door ervaren leidsters met expertise in Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Montessori-pedagogiek. Er bestaat een warme en stimulerende samenwerking tussen de peutergroep en de onderbouwklassen van onze school. Dit zorgt voor een soepele overgang en een doorlopende leerlijn voor jonge kinderen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt de Montessorischool Naaldwijk voor jonge kinderen?

De RK Montessorischool Naaldwijk biedt uitstekende mogelijkheden voor de allerkleinsten via de naastgelegen peutergroep. Dit programma is speciaal ontworpen om jonge kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis, met aandacht voor zowel spelenderwijs leren als voorbereiding op de basisschool.

De RK Montessorischool Naaldwijk biedt uitstekende mogelijkheden voor de allerkleinsten via de naastgelegen peutergroep. Dit programma is speciaal ontworpen om jonge kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis, met aandacht voor zowel spelenderwijs leren als voorbereiding op de basisschool.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Onze school werkt nauw samen met 'Kwestkoters', de Montessori peutergroep die gehuisvest is in ons gebouw. Deze samenwerking waarborgt een warme overgang en een gedeelde visie op de ontwikkeling van jonge kinderen, met de bewezen voordelen van de Montessori-aanpak.

Onze school werkt nauw samen met 'Kwestkoters', de Montessori peutergroep die gehuisvest is in ons gebouw. Deze samenwerking waarborgt een warme overgang en een gedeelde visie op de ontwikkeling van jonge kinderen, met de bewezen voordelen van de Montessori-aanpak.