
De resultaten van Basisschool met de Bijbel Het Kompas in Montfoort
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool met de Bijbel Het Kompas, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool met de Bijbel Het Kompas bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool met de Bijbel Het Kompas bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden voor Elke Leerling
Basisschool Het Kompas streeft ernaar dat alle leerlingen aan het einde van de basisschool een solide basis in taal en rekenen beheersen. Dit fundamentele niveau is cruciaal voor hun verdere ontwikkeling. De prestaties worden gemeten in groep acht met een doorstroomtoets. Een belangrijk referentiepunt is de signaleringswaarde van 85%, wat aangeeft dat minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau zou moeten behalen. Dit landelijke doel geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Het Kompas. Met een score van 97,39% op het fundamentele niveau overtreft Basisschool Het Kompas ruimschoots deze landelijke norm. Dit succesvolle resultaat toont aan dat de school uitstekend werk levert bij het aanleren van essentiële taal- en rekenvaardigheden aan haar 149 leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Voldoen aan Hogere Academische Verwachtingen
Naast het fundamentele niveau heeft Basisschool Het Kompas ook aandacht voor het streefniveau. Dit is een ambitieuzer doel dat leerlingen uitdaagt om hogere academische prestaties te leveren. Elke school heeft een eigen, door de inspectie vastgesteld, streefpercentage, afhankelijk van de specifieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als een belangrijke kwaliteitsindicator voor de school. Basisschool Het Kompas behaalt een score van 59,48% op het streefniveau, wat hoger is dan de vergelijkingsscore van 49,25%. Dit laat zien dat de school succesvol is in het stimuleren van leerlingen om verder te gaan dan de basis en hun potentieel volledig te benutten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool met de Bijbel Het Kompas?
Bij Basisschool Het Kompas in Montfoort ontvangen leerlingen tijdig een weloverwogen schooladvies voor het voortgezet onderwijs. In groep 7 bieden we al een voorlopig advies, gebaseerd op de prestaties tijdens de ADIT toets. Dit advies wordt definitief na de doorstroomtoets en kan alleen in overleg met de ouders of verzorgers worden aangepast. Zo zorgen we samen voor de beste aansluiting op het vervolgonderwijs van uw kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool Het Kompas
Op christelijke basisschool Het Kompas in Montfoort erkennen we dat elk kind uniek is, met eigen talenten en leerbehoeften. We zetten ons actief in om een omgeving te creëren waarin ieder kind zich op zijn eigen tempo en manier kan ontplooien. Waar nodig passen we ons lesaanbod aan om optimaal aan te sluiten bij individuele ontwikkelingen. Speciale aandacht gaat uit naar meerbegaafde leerlingen. Zij volgen wekelijks een uitdagend programma in onze 'Ploetergroep'. Deze groep biedt opdrachten die de leerlingen gedurende de week op school of thuis kunnen uitwerken. Ook rekenkundig sterke kinderen krijgen wekelijks verdieping, waarbij gebruik wordt gemaakt van de effectieve methode 'Kien!'. Binnen zowel de gespecialiseerde Ploetergroep als de reguliere groepen stimuleren we actief het eigenaarschap van onze leerlingen. Ze leren om zelf de verantwoordelijkheid te dragen voor hun acties en leerresultaten, met een sterke focus op hun sociaal-emotionele groei.
Eigenaarschap stimuleren
Waardering voor verscheidenheid
Respect voor elkaar
Hoe monitort Basisschool Het Kompas de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen te volgen, maken we gebruik van 'Leerling in Beeld' (LIB). Deze methode biedt gedetailleerd inzicht in hoe leerlingen zich op diverse gebieden voelen. Daarnaast vullen we de sociale monitoring aan met de vragenlijst van Vensters voor groep 7 en 8, en het sociogram. Het sociogram wordt tweemaal per jaar afgenomen en de resultaten worden zorgvuldig vastgelegd in Parnassys. De bevindingen uit zowel LIB als het sociogram worden besproken tijdens onze teamvergaderingen. De resultaten van de LIB-vragenlijsten worden structureel gedeeld en besproken met ouders/verzorgers en de leerlingen zelf. Alle input van LIB-observaties, sociogrammen, oudergesprekken en groepsbesprekingen wordt samengevoegd om een effectief groepsplan sociaal-emotioneel op te stellen, dat aansluit bij de behoeften van elke klas.
Welke instrumenten gebruikt onze school voor het meten van sociale resultaten?
Onze school hanteert diverse registratiemethoden om de sociale ontwikkeling en opbrengsten nauwkeurig in kaart te brengen:
- Sociaal Emotionele Vragenlijst
- Leerlijnen via Parnassys
- Leerling in Beeld (LIB)
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Het Kompas?
Basisschool Het Kompas zet effectieve methoden in om sociaal-emotioneel leren te bevorderen:
- De methode 'Goed gedaan'
- De weerbaarheidstraining van Ernst van Grol
Onderwijsinspectie Rapport Basisschool Het Kompas Montfoort
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie voor Basisschool met de Bijbel Het Kompas in Montfoort. Wij streven naar hoogwaardig onderwijs en transparantie over onze prestaties. Lees hier meer over de beoordeling van onze school. De inspectie beoordeelt scholen op verschillende aspecten van het onderwijs, zoals de didactische aanpak, de pedagogische sfeer en de organisatie. Een positieve beoordeling onderstreept onze toewijding aan de ontwikkeling en het welzijn van elke leerling. Bekijk de officiële rapporten en ontdek hoe Het Kompas zich inzet voor een stimulerende leeromgeving en uitstekende onderwijsresultaten.