Basisschool Basisschool De Driehuis in Mijdrecht

Het team van Basisschool De Driehuis in Mijdrecht

Current section: team
Bozenhoven 156
3641 Mijdrecht

Zie hier hoe het team van Basisschool De Driehuis is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Driehuis. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Driehuis bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Driehuis bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Driehuis gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Driehuis: Zekerheid voor Uw Kind

Bij Basisschool De Driehuis begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom zorgen wij voor een zorgvuldige regeling van leerkrachtvervanging, conform de CAO-richtlijnen. Bij ziekte van een leerkracht zetten wij alles op alles om direct passende vervanging te vinden, zodat de lessen zo min mogelijk worden onderbroken. In uitzonderlijke situaties waarin directe vervanging niet mogelijk is, informeren wij ouders en verzorgers proactief. We vragen dan eventueel om uw medewerking om uw kind tijdelijk thuis te laten. In dat geval zorgen wij voor een gestructureerd lesprogramma via Google Classroom, zodat uw kind thuis ook aan zijn of haar leerdoelen kan werken. Onze prioriteit ligt bij het welzijn en de educatie van uw kind. Mocht er onverhoopt geen vervanging geregeld kunnen worden en uw kind toch naar school komt, dan garanderen wij passende opvang en begeleiding. Zo blijft de leeromgeving stabiel en ondersteunend, zelfs bij onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool De Driehuis: Onze Specialistische Hulp

1

Taal en Rekenen: Expertise op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider biedt cruciale ondersteuning aan leerkrachten, zowel op didactisch gebied als bij sociaal-emotionele ontwikkeling. Zij zoekt actief naar externe expertise wanneer de specifieke behoeften van leerlingen daarom vragen, om zo de best mogelijke leeromgeving te garanderen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Jeugdconsulent

Toelichting van de school:

Vanaf schooljaar 2023-2024 implementeren we de training 'Basis voor Gedrag' voor ons gehele team. Dit zorgt voor een consistente aanpak van gedragsmanagement, met inspiratie van de Fritz Redlschool in Utrecht. We onderhouden nauwe banden met SBO De Kristal in Maarssen voor aanvullende expertise. Voor opvoedingsvragen, ontwikkeling en uitdagingen zoals pesten en seksualiteit, kunnen ouders terecht bij de Jeugdconsulent van Gemeente De Ronde Venen. De Jeugdarts en verpleegkundigen volgen uw kind tot 18 jaar. Zij bezoeken onze groepen 2 en 7 voor schoolonderzoeken. Eventueel overleg met school vindt altijd plaats na expliciete toestemming van ouders. Neem contact op met het Servicepunt via 0297-587800 voor ondersteuning.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Individuele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De Intern Begeleider speelt een sleutelrol in het opstellen van individuele handelingsplannen, specifiek gericht op het verbeteren van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Deze persoonlijke benadering zorgt ervoor dat elke leerling de ondersteuning krijgt die nodig is om succesvol te zijn in zijn of haar leerproces.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke specialisten op dit gebied direct aan school verbonden zijn, integreren we actief beweging en motorische ontwikkeling binnen ons lesprogramma. We streven ernaar om alle leerlingen te stimuleren tot een gezonde en actieve levensstijl, passend binnen de mogelijkheden van ons basisonderwijs.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging volgen wij de richtlijnen van de GGD en de schoolarts. We zorgen voor een veilige omgeving waar specifieke zorgvragen, in overleg met ouders, adequaat worden opgepakt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Maatwerk Ondersteuning op Basisschool De Driehuis

Ontdek Onze Zorgstructuur en Passend Onderwijs

Bij Basisschool De Driehuis garanderen we een ononderbroken en optimale ontwikkeling voor elk kind. We realiseren dit door een persoonlijke aanpak, waarbij we rekening houden met individuele leerbehoeften en tempo. Elk kind krijgt de begeleiding die nodig is om gestelde leerdoelen te bereiken, ook als dit een eigen leerlijn of een aangepast tempo vereist. Ons ontwikkelingsperspectief biedt een helder beeld van de vooruitgang en wordt altijd met u als ouder besproken. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, stellen we een plan op maat op, dat de te behalen doelen en de weg ernaartoe beschrijft. We geloven in een proactieve aanpak om elk kind succesvol te laten zijn. Met ons Protocol Dyslexie sporen we mogelijke dyslexie vroegtijdig op, zodat we direct de juiste ondersteuning kunnen bieden. Dit protocol helpt ons om leerlingen met lees- en spellingsproblemen effectief te begeleiden en hun leerproces te optimaliseren. Wij werken nauw samen met Samenwerkingsverband Passenderwijs, een regionaal initiatief dat zorgt voor een samenhangend geheel van ondersteuningsvoorzieningen binnen en tussen scholen. Ons bestuur is aangesloten bij Passenderwijs, dat basisscholen in De Ronde Venen, Montfoort, Oudewater, Stichtse Vecht en Woerden omvat. Het doel is om elk kind, ongeacht zijn of haar behoeften, een passende plek te bieden, zo dicht mogelijk bij huis. Via Passenderwijs delen we kennis met Speciaal Basisonderwijs (SBO) en Speciaal Onderwijs (SO). Dit verrijkt ons reguliere basisonderwijs en zorgt ervoor dat we ook voor kinderen met meer specifieke behoeften een uitstekende omgeving kunnen bieden. De gedeelde expertise stelt ons in staat om de kwaliteit van onze zorg continu te verbeteren. Binnen ons samenwerkingsverband zijn er duidelijke afspraken gemaakt over basisondersteuning. Dit omvat preventieve interventies en een solide basisniveau van ondersteuning in de klas. Onze leerkrachten zijn hoogopgeleid en competent in het toepassen van handelingsgerichte didactiek. We signaleren vroegtijdig en handelen planmatig, altijd gericht op de onderwijsbehoeften van elk kind. Voor specifieke ondersteuning, zoals leesondersteuning via de Leeskliniek of gerichte trainingen, werken we samen met Passenderwijs. Deze diensten, die jaarlijks kunnen variëren, kunnen door de school worden aangevraagd en zijn bedoeld om extra expertise in de klas te brengen. Indien de onderwijsbehoefte van een kind complex en intensief is, en de ondersteuning binnen de school ontoereikend blijkt, starten we een aanvraag bij Passenderwijs. Met goedkeuring van de ouders onderzoeken we samen passende oplossingen, eventueel buiten de school. De aanvraag verloopt via het Loket van Passenderwijs, waarbij een Tommy-document de hulpvraag, kindinformatie en situatie gedetailleerd beschrijft. In dit proces worden ouders actief betrokken en kunnen zij waardevolle input leveren. Het Loket brengt de onderwijsbehoeften in kaart en zoekt naar de beste match met een passend arrangement. Indien nodig, voeren we in overleg met ouders en school handelingsgerichte diagnostiek uit, zoals klassenobservaties, gesprekken of onderzoeken. Een deskundigenadvies wordt voorgelegd aan de Centrale Toekenningscommissie (CTC) van het samenwerkingsverband. Arrangementen zijn flexibel en worden op maat ingezet, met afstemming op jeugdhulp waar nodig. Wettelijk zijn we verplicht een ontwikkelingsperspectief op te stellen voor kinderen die extra ondersteuning ontvangen. Meer details over beschikbare arrangementen vindt u op de website van Passenderwijs. De wet Passend Onderwijs legt de zorgplicht bij het schoolbestuur. Dit betekent dat wij verantwoordelijk zijn voor het bieden van een zo passend mogelijke plek aan elk kind dat extra ondersteuning nodig heeft, zowel ingeschreven als aangemelde leerlingen. We inventariseren de onderwijsbehoeften en kijken of wij passende ondersteuning kunnen bieden, eventueel in overleg met Passenderwijs. Een passende plek kan op onze eigen school zijn, maar ook op een andere school binnen het samenwerkingsverband. Bij een aanmelding van een kind jonger dan vier jaar, adviseren wij oriëntatie op meerdere scholen. De zorgplicht treedt in werking bij de eerste schriftelijke aanmelding. Meer informatie over de zorgplicht is te vinden op de website van Passenderwijs. Wij streven ernaar ons aanbod aan extra ondersteuning continu te verbeteren. Met de methode Logo 3000 versterken we de didactiek op het gebied van taal en woordenschat, met name in de groepen 1 en 2. Daarnaast verbeteren we onze expertise in het omgaan met moeilijk verstaanbaar gedrag middels de training 'Basis voor gedrag'.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Betere Toekomst voor Uw Kind

Wat zijn de belangrijkste onderwijsdoelen voor ons schooljaar?

Voor het schooljaar 2024-2025 focust Basisschool De Driehuis zich op diverse kerngebieden om de ontwikkeling van onze 82 leerlingen te optimaliseren. We zetten vol in op het verbeteren van basisvaardigheden door verdiepende instructie met hogere orde denkvragen, wat essentieel is voor academisch succes. Thematisch werken, waarbij leerlingen groepsdoorbroken aan uitdagende opdrachten werken met diverse werkvormen, stimuleert samenwerking en creativiteit. Daarnaast versterken we de digitale geletterdheid met een consistente doorlopende leerlijn en bouwen we aan een positieve gedragsbasis met de training 'Basis voor gedrag'. De implementatie van de Gelukskoffer-methode, met specifieke scholing voor het team, draagt hieraan bij. Tot slot onderzoeken we, in samenwerking met Passenderwijs, mogelijkheden voor verbrede toelating en werken we aan een heldere profilering van onze school door ons verhaal te delen en de communicatie met ouders te intensiveren.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en waarborgen we kwaliteit?

De ambitieuze doelen uit ons jaarplan integreren we naadloos in de jaarplanning van Basisschool De Driehuis. Deze worden periodiek besproken tijdens studiedagen, teamvergaderingen en zorgbijeenkomsten, waar we gezamenlijk de voortgang evalueren. De schoolleiding rapporteert over de realisatie van deze doelen aan zowel het schoolbestuur als de Medezeggenschapsraad (MR), wat wordt vastgelegd in het officiële jaarverslag. Leerkrachten worden aangemoedigd tot collegiale consultatie, een waardevolle methode om zowel individuele als gezamenlijke groei en ontwikkeling te stimuleren binnen ons basisonderwijs.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) bij Basisschool De Driehuis

Toelichting van de school

Basisschool De Driehuis zet vol in op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit VVE-programma is speciaal ontworpen om jonge kinderen, zowel peuters als kleuters, een vliegende start te geven in hun basisschoolcarrière. We bieden extra ondersteuning aan kinderen die dit nodig hebben, om zo potentiële ontwikkelingsachterstanden te minimaliseren of zelfs te voorkomen. Onze school, gelegen in Mijdrecht, werkt nauw samen met de gemeente De Ronde Venen om dit beleid vorm te geven. Wij bieden drie keer per week gerichte begeleiding, met speciale aandacht voor woordenschatontwikkeling, begrijpend luisteren en het aanleren van rekenvaardigheden. Zo zorgen we ervoor dat elk kind de best mogelijke basis krijgt om succesvol te zijn.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Driehuis extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Driehuis biedt specifieke VVE-ondersteuning voor jonge kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van woordenschat, luistervaardigheid en rekenvaardigheden te stimuleren.

Met welke partners werkt Basisschool De Driehuis samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Driehuis werkt samen met Kinderdagverblijf De Speelboerderij en BSO De Speelunit om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen.

Basisschool De Driehuis werkt samen met Kinderdagverblijf De Speelboerderij en BSO De Speelunit om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen.